Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

Adrian Chmielarz Najnowsze wiadomości i informacje

Twórcy polskiego Witchfire mówią o inspiracjach Dark Souls
Twórcy polskiego Witchfire mówią o inspiracjach Dark Souls

Entelarmer, 5 lipca 2019, 13:35

Adrian Chmielarz ze studia The Astronauts wypowiedział się na temat podobieństw między Witchfire a serią Dark Souls. Twórca nie ukrywa, że dzieła From Software są inspiracją dla polskiego zespołu. Jednak ekipa nie kopiuje z gier japońskiego dewelopera, lecz korzysta z identycznego podejścia przy tworzeniu swojej produkcji.

Witchfire - nowa produkcja Adriana Chmielarza miała być symulatorem przetrwania
Witchfire - nowa produkcja Adriana Chmielarza miała być symulatorem przetrwania

Serek, 10 stycznia 2019, 11:25

Ciekawych wieści na temat nadchodzącej gry studia The Astronauts możemy dowiedzieć się z nowego posta Adriana Chmielarza, szefa firmy. Producent zdradza, że Witchfire pierwotnie miało być symulatorem przetrwania. Przy okazji tłumaczy, dlaczego tytuł zobaczymy najwcześniej za rok.

Witchfire - FPS polskiego studia The Astronauts ma się ukazać w 2020 roku
Witchfire - FPS polskiego studia The Astronauts ma się ukazać w 2020 roku

Aquma, 13 grudnia 2018, 11:48

Polskie studio The Astronauts planuje wydać swój kolejny tytuł – pierwszoosobową strzelankę Witchfire – w 2020 roku. W grze nie znajdziemy rozbudowanego wątku fabularnego, gdyż ma się ona skupiać na czymś innym.

Witchfire nową grą twórców Zaginięcia Ethana Cartera [news zaktualizowany]
Witchfire nową grą twórców Zaginięcia Ethana Cartera [news zaktualizowany]

Góral, 8 grudnia 2017, 04:59

Zapowiedziano pierwszoosobową strzelankę Witchfire od rodzimego studia The Astronauts, odpowiedzialnego za Zaginięcie Ethana Cartera.

The Astronauts Adriana Chmielarza tworzy „potworną strzelaninę”
The Astronauts Adriana Chmielarza tworzy „potworną strzelaninę”

Vergil, 22 września 2017, 12:20

Po zakończeniu prac nad Zaginięciem Ethana Cartera ekipa The Astronauts dowodzona przez Adriana Chmielarza zaszyła się w swoim biurze i oddała tworzeniu swojego kolejnego dzieła. Wystawione przez deweloperów ogłoszenie daje nam pewien obraz tego, z czym możemy mieć do czynienia.

Metropolis zapłaciło 15 tys. zł za prawa do stworzenia gry Wiedźmin [news zaktualizowany]
Metropolis zapłaciło 15 tys. zł za prawa do stworzenia gry Wiedźmin [news zaktualizowany]

Adrian Werner, 26 maja 2017, 11:26

Adrian Chmielarz zdradził, że w latach 90. ubiegłego wieku nieistniejące już studio Metropolis zapłaciło Andrzejowi Sapkowskiemu 15 tysięcy złotych za licencję na wyprodukowanie gry Wiedźmin. [Aktualizacja: okazało się, że to tylko orientacyjna kwota]

Spór Andrzeja Sapkowskiego z Adrianem Chmielarzem o anulowanego Wiedźmina
Spór Andrzeja Sapkowskiego z Adrianem Chmielarzem o anulowanego Wiedźmina

Gameplay, 29 sierpnia 2016, 16:39

Podczas konwentu Polcon 2016 Andrzej Sapkowski wyraził żal wobec Adriana Chmielarza o pierwszą, nieukończoną grę Wiedźmin, która pod koniec lat 90. powstawała w studiu Metropolis. Chmielarz odparł zarzuty.

Twórcy Zaginięcia Ethana Cartera pracują nad przygodową grą akcji z otwartym światem
Twórcy Zaginięcia Ethana Cartera pracują nad przygodową grą akcji z otwartym światem

Góral, 26 listopada 2015, 19:36

Studio The Astronauts pracuje nad przygodową grą akcji, w której trafimy do otwartego świata zamieszkiwanego przez ludzi i stworzenia - wynika z ogłoszenia o pracę zamieszczonego przez Adriana Chmielarza.

Adrian Chmielarz zapowiedział nową grę studia The Astronauts
Adrian Chmielarz zapowiedział nową grę studia The Astronauts

Draug, 3 czerwca 2015, 16:45

Adrian Chmielarz wyjawił parę informacji na temat drugiego projektu, który stworzy jego studio The Astronauts. Ponownie będzie to gra z otwartym światem i głęboką fabułą, ale ma być znacznie dłuższa niż Zaginięcie Ethana Cartera. Chmielarz zdradził też to i owo na temat popremierowych losów debiutanckiego tytułu „Astronautów”.

Serio wróć: Gorky
Serio wróć: Gorky

Pilar, 11 września 2014, 19:08

Jeden z moich absolutnych faworytów, dawno nie było aż tak emocjonalnie. Pamięta ktoś jeszcze serię gier Gorky? Ja, jakkolwiek patetycznie to nie zabrzmi, nie zapomnę jej aż do śmierci.

The Vanishing of Ethan Carter – data wydania, wymagania i gameplay
The Vanishing of Ethan Carter – data wydania, wymagania i gameplay

Ender, 21 sierpnia 2014, 21:35

Producenci z polskiego studia The Astronauts podali oficjalną datę światowej premiery gry The Vanishing of Ethan Carter. Twórcy przedstawili nowy gameplay, który opatrzony został komentarzem Adriana Chmielarza, a także podali oficjalną cenę tytułu i jego wymagania sprzętowe.

The Vanishing of Ethan Carter – próbka głosu głównego bohatera, nowy screen i informacje o pracach nad grą
The Vanishing of Ethan Carter – próbka głosu głównego bohatera, nowy screen i informacje o pracach nad grą

Ender, 30 lipca 2014, 20:00

Twórcy gry The Vanishing of Ethan Carter, produkowanej przez polskie studio The Astronauts, ujawnili pierwszą próbkę głosu głównego bohatera. Przedstawili również nowy screen i poinformowali o stanie prac nad tytułem.

The Vanishing of Ethan Carter live na Pixel Heaven 2014
The Vanishing of Ethan Carter live na Pixel Heaven 2014

PIXEL HEAVEN Press Release, 21 maja 2014, 16:33

Come Midnight – Adrian Chmielarz opowiada o anulowanej grze studia People Can Fly
Come Midnight – Adrian Chmielarz opowiada o anulowanej grze studia People Can Fly

Draug, 20 maja 2014, 17:24

Adrian Chmielarz opowiedział o Come Midnight – przygodowej grze akcji TPP w klimatach noir z domieszką survival horroru, opracowywanej przez studio People Can Fly około 2006 roku na konsole Xbox 360 i PlayStation 3. Projekt trafił do kosza z powodu nieoczekiwanej decyzji wydawcy (firmy THQ) i ma obecnie nikłe szanse na powrót do życia.

The Vanishing of Ethan Carter bez wsparcia dla DirectX 11
The Vanishing of Ethan Carter bez wsparcia dla DirectX 11

Ender, 24 kwietnia 2014, 20:32

Twórcy gry The Vanishing of Ethan Carter potwierdzili, że nie będzie ona wykorzystywała bibliotek DirectX 10 czy DirectX 11. Dowiedzieliśmy się też co nieco o wymaganiach sprzętowych gry, a także technikach tworzenia fotorealistycznej grafiki, którą wykorzystują deweloperzy.

The Vanishing of Ethan Carter zostanie wydane już za 3-4 miesiące?
The Vanishing of Ethan Carter zostanie wydane już za 3-4 miesiące?

Orbech, 3 kwietnia 2014, 21:12

Adrian Chmielarz został zapytany przez fana na swoim twitterze, kiedy można spodziewać się wydania gry The Vanishing of Ethan Carter tworzonej przez jego autorskie studio The Astronauts. Chmielarz odpowiedział, że tytuł może zadebiutować na rynku już za około 3 lub 4 miesiące.

The Vanishing of Ethan Carter osiągnie kolejny poziom fotorealizmu w grach
The Vanishing of Ethan Carter osiągnie kolejny poziom fotorealizmu w grach

luckie, 26 marca 2014, 11:50

Polska gra przygodowa, The Vanishing of Ethan Carter, ma zaprezentować prawdziwie fotorealistyczną grafikę. Dzięki zastosowaniu fotogrametrii, artyści ze studia The Astronauts są w stanie wygenerować niezwykle szczegółowe obiekty 3D na podstawie zdjęć.

The Vanishing of Ethan Carter – twórcy prezentują trzy lokacje z gry
The Vanishing of Ethan Carter – twórcy prezentują trzy lokacje z gry

Ender, 17 grudnia 2013, 18:58

Deweloperzy z polskiego studia The Astronauts opublikowali kilkusekundowe klipy, prezentujące trzy lokacje w przygotowywanej przez nich grze przygodowej The Vanishing of Ethan Carter.

The Vanishing of Ethan Carter – pierwsze screeny z nowej gry Adriana Chmielarza
The Vanishing of Ethan Carter – pierwsze screeny z nowej gry Adriana Chmielarza

Ender, 19 września 2013, 18:40

W sieci pojawiły się pierwsze screeny z przygodowej gry The Vanishing of Ethan Carter, tworzonej przez Adriana Chmielarza oraz kilku innych byłych pracowników studia People Can Fly.

PlayStation 4 ma o połowę większą moc niż Xbox One, twierdzi Adrian Chmielarz
PlayStation 4 ma o połowę większą moc niż Xbox One, twierdzi Adrian Chmielarz

Draug, 9 września 2013, 10:36

Były szef studia People Can Fly, Adrian Chmielarz, wyraził opinię, że konsola PlayStation 4 jest o połowę mocniejsza niż Xbox One – tak wynika z komentarzy znanych mu deweloperów. Jednocześnie oznajmił, że wcale nie przesądza to o wyniku walki między urządzeniami firm Sony i Microsoft, a multiplatformowe gry i tak powinny wyglądać podobnie.

Adrian Chmielarz wyjaśnia, co miał na myśli, mówiąc o polityce Microsoftu
Adrian Chmielarz wyjaśnia, co miał na myśli, mówiąc o polityce Microsoftu

Draug, 26 czerwca 2013, 11:13

Po przedwczorajszej wypowiedzi Adriana Chmielarza, w której założyciel People Can Fly bronił – jak zostało to przez wielu (także przez nas) zinterpretowane – odrzuconą politykę Microsoftu odnośnie zabezpieczeń i rynku gier używanych, przez Internet przetoczyła się fala oburzenia i „hejtu” wobec przedstawionej przez media opinii polskiego developera. Dziś szef The Astronauts wyjaśnia, co miał tak naprawdę na myśli.

Adrian Chmielarz staje w obronie wycofanej polityki Microsoftu
Adrian Chmielarz staje w obronie wycofanej polityki Microsoftu

Draug, 24 czerwca 2013, 17:19

Choć świat wydaje się cieszyć ze zmiany, jakiej w swojej polityce dotyczącej zabezpieczeń i rynku używanych gier dokonał Microsoft, Adrian Chmielarz, założyciel People Can Fly i obecny szef studia The Astronauts, stara się przekonać graczy, że wcale nie była to korzystna decyzja. W swojej wypowiedzi wspomina również m.in. o wydawaniu DLC i mikropłatnościach.

"Branża, która nie chce dorosnąć"- kilka słów o dojrzałości gier wideo

Imperialista, 10 maja 2013, 13:40

Gry pozbywają się powoli łatki produktu mającego służyć tylko i wyłącznie niczym niezmąconej rozrywce. Projektanci szukają w grach głębi, gracze również, ale czym w zasadzie owa głębia jest i czym grozi?

The Vanishing of Ethan Carter – nowa gra studia Adriana Chmielarza zapowiedziana
The Vanishing of Ethan Carter – nowa gra studia Adriana Chmielarza zapowiedziana

Ender, 6 lutego 2013, 19:22

Studio deweloperskie The Astronauts, założone przez Adriana Chmielarza po tym jak zrezygnował z pracy w People Can Fly i Epic Games, zapowiedziało właśnie swoją debiutancką grę zatytułowaną The Vanishing of Ethan Carter. Produkcja będzie oryginalną przygodówką opartą o silnik Unreal Engine 3, w której gracze wcielą się w detektywa dysponującego paranormalnym zdolnościami.

Polskie studio The Astronauts nie tworzy strzelaniny ani gry mobilnej
Polskie studio The Astronauts nie tworzy strzelaniny ani gry mobilnej

Sarge, 16 października 2012, 11:05

Pierwsza gra polskiego studia The Astronauts z pewnością nie będzie strzelaniną, produkcją dedykowaną platformom mobilnym i nie pracuje nad nią Cliff Bleszinski. Twórcy ucięli tego typu spekulacje za pośrednictwem oficjalnej strony internetowej. Założycielami rodzimego zespołu deweloperskiego są Adrian Chmielarz, Andrzej Poznański i Michał Kosieradzki - byli pracownicy People Can Fly.

The Astronauts – nowe studio Adriana Chmielarza i byłych pracowników People Can Fly
The Astronauts – nowe studio Adriana Chmielarza i byłych pracowników People Can Fly

Aver, 12 października 2012, 13:46

Adrian Chmielarz, Andrzej Poznański i Michał Kosieradzki otworzyli nowe studio deweloperskie z siedzibą w Warszawie – The Astronauts. Wczoraj zadebiutowała oficjalna strona firmy. Jej pierwsza gra będzie napędzana przez silnik Unreal Engine 3 i pojawi się w 2013 roku.

Chmielarz, Sosowski i Gonciarz na Międzynarodowym Festiwalu Komiksu i Gier w Łodzi
Chmielarz, Sosowski i Gonciarz na Międzynarodowym Festiwalu Komiksu i Gier w Łodzi

Olek, 28 września 2012, 09:02

Adrian Chmielarz, Kacper Kwiatkowski, Michał Staniszewski, Sos Sosowski, Krzysztof Gonciarz... to zaledwie kilku spośród prelegentów Strefy Gier na zbliżającym się 23. Międzynarodowym Festiwalu Komiksu i Gier w Łodzi.

Adrian Chmielarz zapowiada nową grę
Adrian Chmielarz zapowiada nową grę

Ender, 17 września 2012, 18:25

Na odbywającej się w Warszawie konferencji Game Industry Trends 2012, Adrian Chmielarz, były szef studia People Can Fly zapowiedział zupełnie nowy projekt, nad którym pracuje z małym zespołem deweloperskim. Twórca wypowiedział się też w paru słowach o polskiej branży gier oraz przyszłości tej formy rozrywki.

Epic Games zostało jedynym właścicielem People Can Fly
Epic Games zostało jedynym właścicielem People Can Fly

Ender, 13 sierpnia 2012, 15:50

Epic Games domknęło proces przejęcia warszawskiego People Can Fly, który rozpoczął się w 2007 roku. Firma stała się po raz pierwszy właścicielem wszystkich udziałów dewelopera, o czym poinformował jeden z jej przedstawicieli. Wydarzenie to łączy się z odejściem Adriana Chmielarza, fundatora i długoletniego szefa polskiego studia.

Adrian Chmielarz odchodzi ze studia People Can Fly
Adrian Chmielarz odchodzi ze studia People Can Fly

Ender, 12 sierpnia 2012, 21:44

Adrian Chmielarz, założyciel studia People Can Fly poinformował, że opuszcza szeregi dewelopera w poszukiwaniu "nowych możliwości". Wraz z Chmielarzem odeszło także dwóch znaczących artystów pracujących dla studia – Andrzej Poznański i Michał Kosieradzki. Trójka na razie nie zdradza swoich planów na przyszłość.