Marek Tymiński wspomniał czasy wspólnej pracy z Adrianem Chmielarzem, która z tajemniczych przyczyn dobiegła końca. Drugi twórca odniósł się do jego wypowiedzi, wskazując na parę nieścisłości.
Wczoraj otrzymaliśmy nowy zwiastun reboota kultowej strzelanki FPP Painkiller, któremu towarzyszyło ogłoszenie daty premiery. Szum wokół produkcji skłonił do wypowiedzi Marka Tymińskiego i Adriana Chmielarza. Panowie swego czasu pracowali razem nad oryginalnym Painkillerem.
Wszystko zaczęło się od komentarza jednego z graczy, który pod postem na temat nowego Painkillera zarzucił, że gra zawiera w sobie ideologię DEI, z czym nie zgodził się Tymiński. Należy zaznaczyć, że twórca nie ma nic wspólnego z nadchodzącym rebootem, ale dyskusja najwyraźniej wywołała w nim falę wspomnień, którymi podzielił się w serwisie X.
W 2001 roku byłem współzałożycielem studia o nazwie Rocket Jump Development, które później zostało przemianowane na People Can Fly. Rozpoczęliśmy pracę nad Painkillerem – było nas dwóch, ja oraz mój dobry przyjaciel Adrian Chmielarz, który był drugim współzałożycielem.
Tymiński wspomina moment poznania Chmielarza, gdy wprowadził go do projektu Starmageddon w studiu We Open Eyes, prowadzonego przez Przemysława Marszała i Pawła Mrochenia. Dwójka twórców rozstała się rok po rozpoczęciu prac nad oryginalnym Painkillerem, ponieważ – jak określił to Tymiński – „nie wyszło im”. W rezultacie przejął on Starmageddon na własność.
Twórca przekazał, że Painkiller poradził sobie dobrze u globalnego wydawcy, jakim była firma DreamCatcher, ale prawdopodobnie nie przyniósł wystarczających pieniędzy, aby People Can Fly mogło w dłuższym okresie działać niezależnie. Doprowadziło to do przejęcia studia przez Epic Games „za bezcen”.
Adrian Chmielarz, widząc wpis Tymińskiego, nie pozostał cicho i odniósł się do jego słów, wskazując na kilka nieścisłości.
Po prostu, prostuję fakty. Reszta wydaje się prawdziwa, chyba. Niesamowite, że jedna mała gra, o której nikt już nie pamięta (Starmageddon), zapoczątkowała kilka całkiem znaczących karier.
Osoby, które niegdyś wspólnie działały nad Starmageddonem dziś nadal są aktywne w branży gier. Marek Tymiński to prezes firmy CI Games, Przemysław Marszał został szefem 11 bit studios, Paweł Mrocheń jest współwłaścicielem Nano Games, a Adrian Chmielarz szefem studia The Astronauts.
Jeśli myślisz, że świat jest mały, to posłuchaj tego: Grzegorz Miechowski, współwłaściciel 11 bit studios, był moim kolegą z klasy w liceum i współzałożycielem mojego pierwszego studia gamedevowego – Metropolis. LOL.
Przypomnijmy, że pierwszy Painkiller, za który odpowiedzialne było studio People Can Fly, wydany został w 2004 roku. Na przestrzeni następnych lat seria przekazywana była innym zespołom i doczekała się licznych kontynuacji, z których ostatnia zadebiutowała jeszcze w 2012 roku. Dopiero 9 października tego roku, czyli niemal 13 lat później, fani otrzymają kolejną jej odsłonę.
Więcej:Twórcami Wiedźmina pogardzano we własnej firmie. „Byliśmy jak dziwni ludzie mieszkający w piwnicy”
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
0

Autor: Marcin Bukowski
Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).