Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

historia gier - newsy i ciekawostki

Microsoft próbował kupić Nintendo, ale został wyśmiany
Microsoft próbował kupić Nintendo, ale został wyśmiany

Vergil, 7 stycznia 2021, 11:14

Ponad dwadzieścia lat temu Microsoft próbował kupić Nintendo. Japończycy nie byli jednak zainteresowani takim rozwojem spraw i... wyśmiali przedstawicieli giganta z Redmond. Poza tym firma Billa Gatesa przymierzała się do zakupu EA, Midway oraz Square.

40 lat rozwoju konsol na jednym zdjęciu; od Atari do PS5 i XSX
40 lat rozwoju konsol na jednym zdjęciu; od Atari do PS5 i XSX

Sodar, 17 listopada 2020, 15:08

Jeden z użytkowników Reddita pokazał na jednym zdjęciu swoje gamingowe doświadczenie. Widać na nim 30 konsol – zarówno aktualne PS5 i Xbox X/S, jak i urządzenia sprzed niemal 40 lat.

Sid Meier - „Dziś nie zrobiłbym Civilization. Nie wiem nawet, czy bym w nią zagrał”
Sid Meier - „Dziś nie zrobiłbym Civilization. Nie wiem nawet, czy bym w nią zagrał”

Dameredet, 9 września 2020, 12:00

Sid Meier udzielił wywiadu, w którym promuje swoją autobiografię i dzieli się przemyśleniami na temat świata gier. Wyznał też, że dziś raczej nie stworzyłby Civilization.

Miniserial o historii klasycznych gier wideo debiutuje na Netflix
Miniserial o historii klasycznych gier wideo debiutuje na Netflix

AlexB, 19 sierpnia 2020, 15:20

Dziś na platformie Netflix zadebiutował dokumentalny miniserial High Score: Złota era gier. Skupia się on na przedstawieniu historii wielu klasycznych gier wideo, takich jak Street Fighter, Mortal Kombat, Doom czy Wolfenstein 3D.

High Score - dokument Netflixa o grach wideo chwalony w recenzjach
High Score - dokument Netflixa o grach wideo chwalony w recenzjach

Entelarmer, 12 sierpnia 2020, 21:35

Za tydzień platforma Netflix udostępni High Score: Złotą erę gier. Jeśli wierzyć recenzjom, ta seria dokumentalna poświęcona grom wideo wypadła naprawdę dobrze.

Minecraft - zobacz 11 lat rozwoju w 4 minuty
Minecraft - zobacz 11 lat rozwoju w 4 minuty

Froozyy, 29 lipca 2020, 12:46

Jeden z użytkowników Reddita podzielił się autorskim filmikiem, na którym pokazuje, w jaki sposób rozwijał się Minecraft przez ostatnie 11 lat. W utrzymanym w formie Let's Play materiale autor pokazał m.in. jedną z pierwszych wersji gry, jak i jej najnowszą aktualizację.

Od PS1 do PS5 - wideo pokazuje, jak zmieniało się PlayStation
Od PS1 do PS5 - wideo pokazuje, jak zmieniało się PlayStation

Sodar, 23 lipca 2020, 10:20

Na YouTube został opublikowany materiał wideo prezentujący ewolucję rodziny PlayStation od pierwszej generacji do najnowszej PS5. Warto zobaczyć, jak zmieniały się konsole Sony.

Gabe Newell o początkach platformy Valve i rynku Steam
Gabe Newell o początkach platformy Valve i rynku Steam

AlexB, 23 marca 2020, 11:45

W wywiadzie dla magazynu Edge Gabe Newell, szef Valve Corporation, zdradził, jak pojawił się pomysł stworzenia platformy Steam. Powiedział on także co nieco o inspiracjach powstania Steam Workshop oraz narodzinach handlu przedmiotami z Team Fortress 2 i innych gier.

Unikatowe Nintendo PlayStation wylicytowane za ponad 1,3 mln złotych
Unikatowe Nintendo PlayStation wylicytowane za ponad 1,3 mln złotych

Adrian Werner, 9 marca 2020, 09:51

Zakończyła się aukcja Nintendo PlayStation, czyli prototypu konsoli, która nigdy nie trafiła do oficjalnej dystrybucji. Zwycięska oferta opiewa na 1,37 mln złotych.

George Lucas chciał włączenia twórców Fallouta w strukturę LucasArts
George Lucas chciał włączenia twórców Fallouta w strukturę LucasArts

Vergil, 2 stycznia 2020, 20:14

Na niecałe dwa lata przed premierą pierwszego Fallouta George Lucas przekonywał Briana Fargo, że studio Interplay Productions powinno przejść pod skrzydła firmy LucasArts. Kto wie jak dzisiaj wyglądałaby branża gier wideo, gdyby taka transakcja doszła do skutku.

Unikatowy prototyp konsoli Nintendo PlayStation trafi na aukcję. Może być wart miliony
Unikatowy prototyp konsoli Nintendo PlayStation trafi na aukcję. Może być wart miliony

Frozen, 18 grudnia 2019, 14:07

Rzadki prototyp hybrydowej konsoli będącej owocem krótkiej współpracy pomiędzy Sony i Nintendo zostanie niebawem wystawiony na sprzedaż. Będzie to pierwsza w historii okazja do zakupu tego wyjątkowego urządzenia.

Zobacz ewolucję serii Assassin's Creed w 4K
Zobacz ewolucję serii Assassin's Creed w 4K

Aquma, 29 listopada 2019, 10:25

Na platformie YouTube pojawił się film obrazujący ewolucję popularnego cyklu przygodowych gier akcji Assassin’s Creed od francuskiej firmy Ubisoft. Widzimy na nim postęp, jaki w ciągu ostatnich 11 lat dokonał się w obszarze oprawy graficznej, a także zmiany, które zaszły w rozgrywce.

Diablo 2 Remaster nie powstanie rzekomo z powodu utraty kodu źródłowego
Diablo 2 Remaster nie powstanie rzekomo z powodu utraty kodu źródłowego

Bebop, 18 listopada 2019, 19:32

Remaster Diablo II prawdopodobnie nigdy nie nadejdzie przez uszkodzony kod źródłowy. Autorzy oryginału opowiedzieli o problemie, na jaki natrafili, tworząc drugą odsłonę kultowej serii z gatunku hack'n'slash.

Książka o powstawaniu Wiedźmina walczy na Kickstarterze
Książka o powstawaniu Wiedźmina walczy na Kickstarterze

Vergil, 18 czerwca 2019, 21:50

Książka The Rise of the Witcher - A New RPG King, która opowiada o procesie produkcji gier z serii Wiedźmin, może doczekać się anglojęzycznego wydania. Najpierw jednak firma Third Éditions musi zebrać odpowiednią kwotę w serwisie Kickstarter.

 Microsoft prezentuje historię kart graficznych… na ścianie
Microsoft prezentuje historię kart graficznych… na ścianie

Aquma, 10 stycznia 2019, 12:17

Pracownicy korporacji Microsoft, którzy na co dzień rozwijają interfejs graficzny Direct3D, wpadli na ciekawy pomysł na ozdobienie swojego biura. Wykorzystali do tego celu… stare, używane niegdyś do testów karty grafiki.

SEGA kontra Nintendo – powstanie miniserial o wojnie konsol
SEGA kontra Nintendo – powstanie miniserial o wojnie konsol

Frozen, 29 listopada 2018, 14:58

Seth Rogen i Evan Goldberg wyprodukują ekranizację książki Wojny konsolowe, której autorem jest Blake J. Harris. Za projekt odpowiada wytwórnia Legendary Television.

Antstream - nadchodzi usługa dla miłośników klasycznych gier
Antstream - nadchodzi usługa dla miłośników klasycznych gier

AlexB, 9 lipca 2018, 11:45

Powstaje Antstream – usługa, która za niewielką opłatą otworzy dostęp do ogromnej biblioteki klasycznych produkcji z początków branży. Będzie można w nie zagrać dzięki technologii strumieniowania na PC oraz urządzeniach mobilnych z systemem Android.

Muzeum Komputerów i Gier na Wspieram.to
Muzeum Komputerów i Gier na Wspieram.to

Aquma, 21 czerwca 2018, 14:10

Wrocławska fundacja Dawne Komputery i Gry, znana z organizowania wystaw sprzętu do grania retro, planuje uruchomienie w swojej siedzibie stałej ekspozycji muzealnej. W serwisie Wspieram.to. rozpoczęto zbieranie pieniędzy na ten cel.

Nowa konsola od Intellivision, największego konkurenta Atari z lat 80.
Nowa konsola od Intellivision, największego konkurenta Atari z lat 80.

Ender, 30 maja 2018, 20:13

Właściciel firmy Intellivision planuje wskrzesić produkowaną przez nią na początku lat 80. konsolę. Była ona głównym konkurentem Atari 2600 na amerykańskim rynku i w przeciągu kilku lat rozeszła się w ponad 3 milionach egzemplarzy. Szczegóły dotyczące nowego sprzętu poznamy w październiku.

John Carmack o Stevie Jobsie: „Nie miał wysokiego mniemania o grach”
John Carmack o Stevie Jobsie: „Nie miał wysokiego mniemania o grach”

Aquma, 23 maja 2018, 11:53

John Carmack podzielił się na swoim Facebooku ciekawymi wspomnieniami dotyczącymi jego owocnej i burzliwej współpracy z jedną z największych legend branży IT – Steve'em Jobsem.

15 tysięcy dolarów od babci, czyli jak sfinansowano Blizzard Entertainment
15 tysięcy dolarów od babci, czyli jak sfinansowano Blizzard Entertainment

AlexB, 14 września 2017, 12:05

Podczas oficjalnego livestreamu poprzedzającego tegoroczny BlizzCon Mike Morhaime, jeden ze współzałożycieli studia Blizzard Entertainment, zdradził, że aby uruchomić firmę, wziął pożyczkę... od swojej babci. Krewna przekazała mu 15 tysięcy dolarów.

Tak powstawał komputerowy Wiedźmin - dokument na 10-lecie serii
Tak powstawał komputerowy Wiedźmin - dokument na 10-lecie serii

Góral, 11 września 2017, 11:12

Na kanale Arhn.eu w serwisie YouTube możecie obejrzeć interesujący film dokumentalny Biały Wilk: Historia komputerowego Wiedźmina, opowiadający historię growego Wiedźmina.

Magiczna siódemka – cztery najlepsze lata na rynku gier
Magiczna siódemka – cztery najlepsze lata na rynku gier

Brucevsky, 7 lipca 2017, 20:40

Cyfra siedem jest podobno szczęśliwa. Na pewno wiele dobrego przyniosła graczom, bo jak pokazuje historia każdy rok z siódemką obfitował w świetne i rewolucyjne produkcje.

Metropolis zapłaciło 15 tys. zł za prawa do stworzenia gry Wiedźmin [news zaktualizowany]
Metropolis zapłaciło 15 tys. zł za prawa do stworzenia gry Wiedźmin [news zaktualizowany]

Adrian Werner, 26 maja 2017, 11:26

Adrian Chmielarz zdradził, że w latach 90. ubiegłego wieku nieistniejące już studio Metropolis zapłaciło Andrzejowi Sapkowskiemu 15 tysięcy złotych za licencję na wyprodukowanie gry Wiedźmin. [Aktualizacja: okazało się, że to tylko orientacyjna kwota]

Gry i Komputery Minionej Ery – we Wrocławiu powstaje wymarzone muzeum fanów gier

Lavdrynka, 25 maja 2017, 14:45

We Wrocławiu powstanie Muzeum Gier i Komputerów Minionej Ery. Już w wakacje na terenie Dworca Świebodzkiego będziemy mogli oglądać blisko 1000 modeli sprzętu retro, które przybliżą ducha i historię komputerów oraz gier.

Oryginalny X-COM został anulowany i powstawał w tajemnicy
Oryginalny X-COM został anulowany i powstawał w tajemnicy

Vergil, 27 kwietnia 2017, 19:50

Julian Gollop podzielił się z graczami informacjami na temat dość pokrętnych ścieżek, jakimi pierwszy X-COM podążał na sklepowe półki. Projekt został anulowany przez inwestora i przez bardzo długi czas powstawał w tajemnicy… o czym nie wiedział nawet Gollop.

Evoland 2 – gry wideo w przekroju

Aureus, 23 lutego 2017, 18:09

Po dennym "Evoland" Shiro Games postanowiło postawić wszystko na znacznie bardziej dopracowany sequel.

Prehistoria gier wideo - jak to wszystko się zaczęło
Prehistoria gier wideo - jak to wszystko się zaczęło

lesniak, 16 lutego 2017, 15:04

Kiedy i w jaki sposób powstała pierwsza gra komputerowa - czyli, jak wyglądały początki naszej branży.

Evoland - ewolucja jRPG-ów dla nikogo

Aureus, 9 lutego 2017, 09:05

Recenzja pierwszej części "Evoland" - gry o specyficznej estetyce, lecz nijakiej treści.

Studio Black Isle pracowało nad Falloutem 3 już pod koniec lat 90., ujawnia Feargus Urquhart
Studio Black Isle pracowało nad Falloutem 3 już pod koniec lat 90., ujawnia Feargus Urquhart

Jakub Mirowski, 30 stycznia 2017, 10:14

Feargus Urquhart, współzałożyciel oraz szef studia Obsidian Entertainment, w rozmowie z serwisem IGN powrócił do czasów pracy w zespole Black Isle. Legendarny deweloper ujawnił, że ekipa ta rozpoczęła prace nad Falloutem 3 tuż po wydaniu drugiej części.

Założyciel Epic Games o branży gier wideo i świetlanej przyszłości PC-ów
Założyciel Epic Games o branży gier wideo i świetlanej przyszłości PC-ów

Góral, 9 stycznia 2017, 21:05

Tim Sweeney, założyciel studia Epic Games, wypowiedział się w serwisie Glixel o historii swojej firmy oraz o przyszłości branży gier wideo, która według niego należy do PC-tów i wirtualnej rzeczywistości.

Historia kontrowersyjnych gier – część VI
Historia kontrowersyjnych gier – część VI

Czarny Wilk, 15 maja 2016, 14:36

Wydawać by się mogło, że gry komputerowe od zawsze wzbudzały kontrowersje – czy to brutalnością, czy też samym faktem swojego istnienia. Ale przecież wszystko ma początek. I kontrowersje wzbudzane przez gry komputerowe też musiały się kiedyś zacząć. Coś musiało rozpętać lawinę, coś ją regularnie podsycać.

Historia kontrowersyjnych gier – część V
Historia kontrowersyjnych gier – część V

Czarny Wilk, 15 maja 2016, 13:57

Wydawać by się mogło, że gry komputerowe od zawsze wzbudzały kontrowersje – czy to brutalnością, czy też samym faktem swojego istnienia. Ale przecież wszystko ma początek. I kontrowersje wzbudzane przez gry komputerowe też musiały się kiedyś zacząć. Coś musiało rozpętać lawinę, coś ją regularnie podsycać.

Historia kontrowersyjnych gier – część IV
Historia kontrowersyjnych gier – część IV

Czarny Wilk, 15 maja 2016, 13:30

Wydawać by się mogło, że gry komputerowe od zawsze wzbudzały kontrowersje – czy to brutalnością, czy też samym faktem swojego istnienia. Ale przecież wszystko ma początek. I kontrowersje wzbudzane przez gry komputerowe też musiały się kiedyś zacząć. Coś musiało rozpętać lawinę, coś ją regularnie podsycać.

Historia kontrowersyjnych gier – część III
Historia kontrowersyjnych gier – część III

Czarny Wilk, 15 maja 2016, 13:00

Wydawać by się mogło, że gry komputerowe od zawsze wzbudzały kontrowersje – czy to brutalnością, czy też samym faktem swojego istnienia. Ale przecież wszystko ma początek. I kontrowersje wzbudzane przez gry komputerowe też musiały się kiedyś zacząć. Coś musiało rozpętać lawinę, coś ją regularnie podsycać.

Historia kontrowersyjnych gier – część II
Historia kontrowersyjnych gier – część II

Czarny Wilk, 15 maja 2016, 12:28

Wydawać by się mogło, że gry komputerowe od zawsze wzbudzały kontrowersje – czy to brutalnością, czy też samym faktem swojego istnienia. Ale przecież wszystko ma początek. I kontrowersje wzbudzane przez gry komputerowe też musiały się kiedyś zacząć. Coś musiało rozpętać lawinę, coś ją regularnie podsycać.

Jeden komputer, by wszystkimi rządzić - współzałożyciel Blizzard North opowiada o skromnych początkach Battle.net
Jeden komputer, by wszystkimi rządzić - współzałożyciel Blizzard North opowiada o skromnych początkach Battle.net

Jakub Mirowski, 20 marca 2016, 14:55

Podczas konferencji GDC w San Francisco David Brevik, współzałożyciel studia Blizzard North, ujawnił, że początkowo do prawidłowego funkcjonowania usługi Battle.net firmie wystarczał jeden komputer.

Wieści ze świata (Turok Remastered, Black Desert, id Software, Ghost in the Shell - First Assault Online) 15/12/2015
Wieści ze świata (Turok Remastered, Black Desert, id Software, Ghost in the Shell - First Assault Online) 15/12/2015

Draug, 15 grudnia 2015, 17:45

Dziś piszemy m.in. o dacie premiery gry Turok Remastered, pre-loadzie klienta Black Desert w wersji beta, pecetowych portach gier Nintendo od id Software z zamierzchłych czasów, darmowym Worms Forts: Oblężeniu na GOG.com oraz o debiucie Ghost in the Shell - First Assault Online w Steam Early Access. Witajce w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Odnaleziono wspólną konsolę Sony i Nintendo sprzed ćwierć wieku
Odnaleziono wspólną konsolę Sony i Nintendo sprzed ćwierć wieku

Luc, 4 lipca 2015, 12:59

Choć plotki na ten temat krążyły od dawna, teraz wiemy to na pewno - ktoś wciąż posiada niezwykle rzadką konsolę, która powstała blisko ćwierć wieku temu przy udziale Sony oraz Nintendo.

Deus Ex – dokumentalny film na 15-lecie serii i głosowanie na zawartość edycji kolekcjonerskiej Mankind Divided
Deus Ex – dokumentalny film na 15-lecie serii i głosowanie na zawartość edycji kolekcjonerskiej Mankind Divided

Luc, 27 czerwca 2015, 11:07

Z okazji powoli zbliżającej się premiery Deus Ex: Mankind Divided, Square Enix przygotowało dla fanów kilka niespodzianek - możliwość głosowania na zawartość edycji kolekcjonerskiej oraz dokumentalny film, opowiadający o rozwoju marki.

Pierwszy wirtualny świat – Colossal Cave Adventure
Pierwszy wirtualny świat – Colossal Cave Adventure

Rolka, 12 czerwca 2015, 16:09

Colossal Cave Adventure - protoplasta gier przygodowych i cRPG. Jak i kiedy powstał?

Wieści ze świata (2K Games, Lords of the Fallen, SOMA) 26/5/15
Wieści ze świata (2K Games, Lords of the Fallen, SOMA) 26/5/15

luckie, 26 maja 2015, 14:54

Dziś piszemy m.in. o nieujawnionym projekcie 2K Games pt. Advent, zapowiedzi Lords of the Fallen: Game of the Year Edition oraz nowym zwiastunie gry SOMA. Witajcie w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.

Wiedźmin kiedyś i dziś – wideo-historia komputerowej adaptacji wiedźmińskiej sagi
Wiedźmin kiedyś i dziś – wideo-historia komputerowej adaptacji wiedźmińskiej sagi

Meehow, 17 maja 2015, 18:25

Aby umilić oczekiwanie na Wiedźmina 3: Dziki Gon, zapraszamy wszystkich fanów tego rodzimego erpega do obejrzenia materiału przygotowanego przez ekipę tvgry.pl we współpracy z Ryszardem „Rysławem” Chojnowskim, który opowiada o trudnych początkach komputerowej serii Wiedźmin.

Id Software planowało płacenie za mody już w 1995 roku
Id Software planowało płacenie za mody już w 1995 roku

Tyon, 5 maja 2015, 10:58

John Romero, współzałożyciel id Software, wyznał, że studio planowało wprowadzenie wynagrodzenia za mody już w roku 1995. Z projektu zrezygnowano, jednak zdaniem twórcy takich gier jak Doom, Quake czy Wolfenstein sam pomysł jest bardzo dobry.

Gry nigdy nie były lepsze
Gry nigdy nie były lepsze

Piras, 22 stycznia 2014, 17:59

Gry kiedyś i dziś to drażniący temat. Czas raz na zawsze obalić tezę, jakoby kiedyś gry były lepsze.

Wszystkie stacjonarne konsole PlayStation zestawione na infografice
Wszystkie stacjonarne konsole PlayStation zestawione na infografice

Orlov, 22 listopada 2013, 14:15

Na tydzień przed europejską premierą PlayStation 4, brytyjska firma Westbase Technology dokonała ciekawego zestawienia wszystkich stacjonarnych konsol Sony. Infografika przedstawia wyniki sprzedaży każdego ze sprzętów i kluczowe momenty ich historii.

Dawne Komputery i Gry - Kraków 2013
Dawne Komputery i Gry - Kraków 2013

DKiG.pl Press Release, 8 listopada 2013, 12:35

20 lat historii gier i pierwsza rocznica
20 lat historii gier i pierwsza rocznica

MaKaB, 29 października 2013, 19:17

Dobra ciekawostka z sieci oraz pewna rocznica. Ciekawi? Zajrzyjcie do wpisu.

Emulowanie gier ze starych konsol przez Steama
Emulowanie gier ze starych konsol przez Steama

luckie, 14 października 2013, 09:52

Jeśli z rozrzewnieniem wspominasz produkcje wydane m.in. na NESa, N64, GameCube, PS1, PS2 czy Gameboya, emulator Ice może być właśnie tym, czego potrzebujesz. Pozwala on dodawać gry ze starych konsol do biblioteki Steama.

Interaktywne opowieści #1 – Trudne początki
Interaktywne opowieści #1 – Trudne początki

Dziki, 21 czerwca 2013, 22:59

Pierwsza część lekko subiektywnej podróży przez historię narracji w grach wideo.