Wyszukiwarka gier
Painkiller (2004)

Painkiller (2004)

PCXbox
po premierze

Data wydania: 9 kwietnia 2004

Akcji, FPP, FPS, Horror, Polskie, Strzelanki, Multiplayer, Singleplayer, Internet, LAN

Dynamiczna strzelanina FPP opracowana przez polskie studio People Can Fly. Gracze wcielają się w Daniela Garnera, przed którym po śmierci postawiono zadanie powstrzymania piekielnych hord dowodzonych przez samego Lucyfera. Opowiedziana w grze historia ma liniowy przebieg, a kampania fabularna została podzielona na pięć rozdziałów, na które składa się kilkanaście zróżnicowanych poziomów.

8.2

Gracze

OCEŃ
Oceny

Painkiller to gra akcji/FPS stworzona przez rodzimy zespół People Can Fly, wzorująca się na klasycznych shooterach, jak Quake czy Unreal Tournament. Bohaterem jest mężczyzna zajmujący się zabijaniem nieumarłych istot, zamieszkujących mroczne lochy, opuszczone zamczyska itp. Niegdyś był on normalnym człowiekiem, Danielem, Garnerem, który żył, kochał, pracował, śmiał się, smucił i w końcu umarł. Ale w odróżnieniu od innych, po śmierci nie trafił do nieba czy piekła. Został wybrany na wojownika, którego zadaniem jest powstrzymanie hord piekielnych Lucyfera. Od tej pory jego nieżycie stało się jednoosobową wojną z potępieńcami. Tylko niszcząc zło może w końcu odkupić swe grzechy i trafić do raju. Do przejścia mamy kilkanaście poziomów (składających się na pięć rozdziałów), połączonych wątkiem fabularnym, przy czym owa fabuła jest zdecydowanie liniowa. Do naszej dyspozycji oddano szereg wielofunkcyjnych broni z niespotykanymi dotąd możliwościami (m.in.: ShotGun, StakeGun, ChainGun / Rocket Launcher, czy Shuriken-do Gun), unikalne powerupy i ekwipunek. Bez tych rzeczy eksterminacja takich upiornych kreatur jak Saphathoraél, Zombie Knight, Psychonun czy Skull byłaby niemożliwa. Painkiller to pierwsza polska gra, w której wykorzystano najnowsze rozwiązania programu Havok 2, łącznie ze wsparciem dla najnowszych kart 3D i dźwiękowych.

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC Windows 9 kwietnia 2004

Xbox

Xbox 25 lipca 2006

Gry z serii

Painkiller (2004)
Painkiller (2004)
Painkiller (2004)

8GIER

Gry z serii Painkiller

Seria pierwszoosobowych strzelanin (FPS-ów) utrzymanych w klimatach krwawych horrorów.

Gry z serii Painkiller

Publicystyka

8.0
bardzo dobra

Recenzja GRYOnline

Painkiller (2004)

Painkiller to gra akcji FPS stworzona przez rodzimy zespół People Can Fly, wzorująca się na klasycznych shooterach, jak QuakeWorld czy Unreal Tournament. Painkiller to pseudonim najemnika zajmującego się zabijaniem nieumarłych istot...

Painkiller - recenzja gry
Recenzujący:
Borys Zajączkowski
Platforma:
PC Windows PC Windows
Data recenzji:
16 kwietnia 2004
Painkiller: Battle Out of Hell - poradnik do gry
Poradnik

Aktualizacja: 11 lutego 2005

Painkiller: Battle Out of Hell - poradnik do gry

Poradnik do samodzielnego dodatku do gry akcji Painkiller: Battle Out of Hell, to kompletny opis przejścia wszystkich dziesięciu poziomów, wraz z dokładnymi informacjami potrzebnymi do zdobycia wszystkich kart i sekretów, jakie znajdują się w grze.

Painkiller: Battle Out of Hell - poradnik do gry
Opinie

7 kwietnia 2021

Kiedyś to były bronie - 10 odjechanych pukawek ze starych strzelanek

„Kiedyś to były gry” jest jednym z ulubionych sposobów narzekania graczy. Gdy zawęzimy to specyficznych przykładów broni ze strzelanek FPP, powodów do nostalgicznych wspomnień i marudzenia na dzisiejsze oklepane pomysły może być jeszcze więcej!

Kiedyś to były bronie - 10 odjechanych pukawek ze starych strzelanek
Kiedyś to były bronie - 10 odjechanych pukawek ze starych strzelanek
Opinie

8 sierpnia 2018

Gdzie jest BioShock 4 czy Victoria 3? Oceniamy szanse na powrót lubianych serii

Gdzie jest nowy Deus Ex czy BioShock – pytają gracze. Serie, które dopiero co wydawały się „na topie” potrafią zniknąć zupełnie bez śladu. Dziś oceniamy szanse na ich powrót.

Gdzie jest BioShock 4 czy Victoria 3? Oceniamy szanse na powrót lubianych serii
Gdzie jest BioShock 4 czy Victoria 3? Oceniamy szanse na powrót lubianych serii
Opinie

13 maja 2016

People Can Fly pracuje nad dwoma projektami. "Możemy w pełni pokazać, na co nas stać" – mówi prezes studia

People Can Fly rośnie w siłę i pracuje na własny rachunek, jeszcze w tym roku poznamy szczegóły na temat mniejszego projektu, a na oficjalną zapowiedź wysokobudżetowej strzelanki twórców Bulletstorma musimy jeszcze poczekać.

People Can Fly pracuje nad dwoma projektami. "Możemy w pełni pokazać, na co nas stać" – mówi prezes studia
People Can Fly pracuje nad dwoma projektami. "Możemy w pełni pokazać, na co nas stać" – mówi prezes studia
Opinie

28 grudnia 2013

Najlepsze giwery w grach - nasza dziesiątka kultowych broni

Pukawka pukawce nierówna. Oto zestawienie dziesięciu kultowych giwer, bez których gry nie byłyby takie same.

Najlepsze giwery w grach - nasza dziesiątka kultowych broni
Najlepsze giwery w grach - nasza dziesiątka kultowych broni
Opinie

19 lipca 2007

Scorpik: Nasz człowiek w krainie dźwięku

Adam „Scorpik” Skorupa, legenda demosceny, od lat zaś kompozytor i dźwiękowiec pracujący przy produkcji kolejnych co ważniejszych rodzimych tytułów. Z prawdziwą przyjemnością polecamy Waszej uwadze wywiad ze Scorpikiem.

Scorpik: Nasz człowiek w krainie dźwięku

Wiadomości

„Nie wyszło nam”. Dwóch deweloperów z Polski znalazło pretekst do wspomnień i wyjaśnienia kilku „nieścisłości”

„Nie wyszło nam”. Dwóch deweloperów z Polski znalazło pretekst do wspomnień i wyjaśnienia kilku „nieścisłości”

Marek Tymiński wspomniał czasy wspólnej pracy z Adrianem Chmielarzem, która z tajemniczych przyczyn dobiegła końca. Drugi twórca odniósł się do jego wypowiedzi, wskazując na parę nieścisłości.

gry

Marcin Bukowski

25 czerwca 2025

„Nie wyszło nam”. Dwóch deweloperów z Polski znalazło pretekst do wspomnień i wyjaśnienia kilku „nieścisłości”

Nadchodzi Painkiller: Recurring Evil - premiera już 29 lutego

Już 29 lutego w systemach elektronicznej dystrybucji zadebiutuje szósta odsłona serii Painkiller. W Recurring Evil znajdziemy 5 nowych map, ponad 6 tysięcy przeciwników oraz usprawnioną grafikę. Gra będzie sprzedawana za cenę około 45 złotych.

gry

Krystian Machnik

22 lutego 2012

Nadchodzi Painkiller: Recurring Evil - premiera już 29 lutego

Wieści ze świata (Mortal Kombat, Gears of War 3, Gran Turismo 5) 18/1/12

„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o Mortal Kombat w wersji na PlayStation Vita, dodatkach DLC do gier Gears of War 3 i Gran Turismo 5 oraz nowej produkcji RPG na PlayStation 3.

gry

Marcin Skierski

18 stycznia 2012

Wieści ze świata (Mortal Kombat, Gears of War 3, Gran Turismo 5) 18/1/12

Zapowiedziano Painkiller: Redemption

W tym miesiącu ukaże się Bulletstorm, czyli nowa gra twórców dwóch pierwszych odsłon cyklu Painkiller. Obecny właściciel tej drugiej marki, czyli firma JoWood nie zamierza jednak zaprzestać tworzenia kolejnych kontynuacji. Wydawca właśnie ujawnił, że już wkrótce na rynku zadebiutuje Painkiller: Redemption.

gry

Adrian Werner

3 lutego 2011

Zapowiedziano Painkiller: Redemption

Zobacz anulowany projekt polskiego People Can Fly

Często zdarza się, że w tajemnicy przed graczami tworzone są produkcje, które nawet nie zostają zapowiedziane i ostatecznie nie ukazują się na rynku. Jednym z takich tytułów jest Come Midnight od polskiego studia People Can Fly.

gry

Marcin Skierski

17 stycznia 2011

Zobacz anulowany projekt polskiego People Can Fly

Polskie gry podbijają zachód

Zdaniem obserwatorów, gry komputerowe mają szansę stać się polskim towarem eksportowym. Dowodem tej tezy są sukcesy jakie rodzime tytuły: Painkiller, Wiedźmin i Call of Juarez odniosły poza granicami naszego kraju.

pozostałe

Anna Karpińska

9 kwietnia 2010

Polskie gry podbijają zachód

Bulletstorm nową grą twórców Painkillera?

Polskie studio People Can Fly zgłosiło wniosek do amerykańskiego urzędu patentowego o zarejestrowanie nazwy Bulletstorm, odnoszącej się do oprogramowania przeznaczonego na komputery i konsole. Można chyba przypuszczać, że chodzi o nową grę, nad którą deweloper pracuje od jakiegoś czasu na zlecenie Epic Games (Unreal, Gears of War).

gry

Szymon Liebert

29 grudnia 2009

Bulletstorm nową grą twórców Painkillera?

Painkiller: Resurrection oficjalnie zapowiedziany

Na łamach serwisu IGN opublikowana została oficjalna zapowiedź Painkiller: Resurrection - nowej odsłony popularnego cyklu strzelanin. Za jej produkcję odpowiada austriackie studio deweloperskie Homegrown Games.

gry

Piotr Doroń

10 kwietnia 2009

Painkiller: Resurrection oficjalnie zapowiedziany

Gry firmy Dreamcatcher w systemie elektronicznej dystrybucji TotalGaming

Zespół Stardock Entertainment, właściciel serwisu TotalGaming.net poinformował, że zawarł umowę partnerską z korporacją wydawniczą Dreamcatcher Interactive. Dzięki podpisanemu porozumieniu sztandarowe produkty drugiej z firm już wkrótce doczekają się dystrybucji nie tylko w formie tradycyjnych, sklepowych pudełek, ale także za pośrednictwem wygodniejszego dla wielu klientów kanału sieciowego.

gry

Marek Grochowski

30 sierpnia 2007

Gry firmy Dreamcatcher w systemie elektronicznej dystrybucji TotalGaming

Autorzy Painkillera pracują dla firmy Epic Games i tworzą grę Gears of War na PC!

Firma Epic Games, Inc. przejęła kontrolę nad warszawskim studiem People Can Fly, znanym z produkcji pierwszoosobowej strzelaniny o nazwie Painkiller. Pierwszym owocem współpracy pomiędzy Amerykanami i Polakami będzie PeCetowa konwersja gry Gears of War!

gry

Krystian Smoszna

21 sierpnia 2007

Autorzy Painkillera pracują dla firmy Epic Games i tworzą grę Gears of War na PC!

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry Painkiller (2004).

Wszystkie pliki do pobrania

Kody i triki

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Painkiller (2004):

PC Windows

PC / Windows

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Procesor Pentium 4 1.5 GHz, 512MB RAM, karta grafiki 64MB (GeForce 3 lub lepsza), 1.2 GB HDD.

Microsoft Xbox

Xbox

Wspiera:
link-kabel, Xbox Live additionally (XBOX): link-kabel

Dodatki

Lista dodatków do gry Painkiller (2004):

Painkiller: Battle Out of Hell

Painkiller: Battle Out of Hell

PC

Dodatek

29 listopada 2004

Akcji

Oficjalne rozszerzenie do gry Painkiller, za którego opracowaniem stoi polskie studio People Can Fly. Danielowi Garnerowi udało się pokonać Lucyfera, jednak miejsce na piekielnym tronie błyskawicznie zajął Alastor. Jak nietrudno się domyślić, bohater musi po raz kolejny chwycić za broń i stawić czoła piekielnym hordom, by ostatecznie posłać do piachu nowego demonicznego władcę. Na potrzeby dodatku deweloperzy przygotowali dziesięć rozbudowanych poziomów, z których każdy posiada swój unikatowy styl – w trakcie zabawy odwiedzamy między innymi demoniczną wersję Stalingradu. Schemat rozgrywki pozostał niezmieniony – zabawa w dalszym ciągu polega przede wszystkim na eliminacji całych tabunów słabszych lub silniejszych przeciwników, wśród których brylują potężni bossowie. Pracując nad Painkiller: Battle Out of Hell, deweloperzy przywiązali dużą wagę do sztucznej inteligencji, co odbiło się na zachowaniu adwersarzy, a także odrobinę podniosło ogólny poziom trudności. Rozbudowano także arsenał – w nasze ręce wpada między innymi swoista hybryda karabinu maszynowego i miotacza ognia. Oprócz kampanii fabularnej rozszerzenie wprowadza dwa nowe tryby multiplayer.

7.3

GRYOnline

8.0

Gracze

Painkiller: Battle Out of Hell

Oceny gry

Średnie Oceny:

8.2

Ocena Graczy

Średnia z 2935 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

8.0
PC

Borys Zajączkowski

Recenzent GRYOnline.pl

2004.04.16

Painkiller to gra akcji FPS stworzona przez rodzimy zespół People Can Fly, wzorująca się na klasycznych shooterach, jak QuakeWorld czy Unreal Tournament. Painkiller to pseudonim najemnika zajmującego się zabijaniem nieumarłych istot...

9.0
HETRIX22
PC

HETRIX22

Ekspert

2015.06.25

Stary dobry painkiller. Tyle razy go przeszedłem, ale wciąż czasami myśle o powrocie do niegoPlusy:-Design i oryginalność potworów-Większość lokacji jest unikalna, z ciekawością czekamy gdzie i z kim będziemy walczyć następnym razem-Pomysłowe i efektowne bronie-Muzyka-Drobny smaczek w postaci zamiany w demonaWady:-Słaba fabuła

9.0
Seba01
PC

Seba01

Ekspert

2024.04.23

8.0
xKoweKx [stalker.pl]
PC

xKoweKx [stalker.pl]

Ekspert

2023.03.04

7.0
Szugob
PC

Szugob

Ekspert

2018.03.22

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2021-06-06
00:00

Vorightaun Pretorianin

Vorightaun
😈

To... jest... Zajebista gra nawet za 20zł i zdarza się pojawił bug w grafiku ale sumie spoko.

Ależ to było emocji powodu koszmarna hołotaHORRRDA piekielników jak prawdziwy bohater z upadły gladiator wymiata!
Dawka strzelania do wykarmienia z ołowiem i kołek.
Jak ustawisz poziom trudności to... Jezu Chryste... muszę zapomnieć że wrogowie są krwiożerczy w podobny w stylu "Serious Sam" to weź tarota. ;-)

Polski produkcji "People Can Fly" to SZACUN
i oddaję hołd... na kolana, na kolana i na kolana! ;-))

Komentarz: Vorightaun
2022-08-15
22:57

1000iqhere Konsul

1000iqhere

Właśnie ukończyłem po raz któryś już z kolei podstawowe 5 rozdziałów, biorę się za dodatek. Grę normalnie przechodzę na najwyższym poziomie, Traumie, ale tym razem zdecydowałem się na chillout'owy run na Koszmarze, czyli poziom niżej.
Można powiedzieć, że to niemal łopatologiczna gra, ale gra daję masę radochy. A najwięcej jej daje perfekcyjny movement postaci. Czuję, że mam kontrolę nad nią i większość starć nie sprawia mi problemów dzięki temu. To nie znaczy, że gra jest prosta, bo potrafi nas zaskoczyć jeśli gramy zbyt nieuważnie. Radzę jednak zaczynać na Koszmarze, bo łatwiejsze poziomy są zbyt proste, ponieważ co checkpointy regeneruje nam się tam zdrowie do pełna. Poza tym co łatwiejszy poziom to blokują nam się poziomy i dla mnie to bardziej minus. Na żadnym poziomie nie mamy odblokowanych wszystkich etapów. Trauma ma jeden eksluzywny poziom, ale ma zablokowany cały 5-ty rozdział, z przyczyn fabularnych. (mamy w niej alternatywne zakończenie).
Mówiąc o tym, to na fabułę nie ma mowy co się nastawiać, to tylko pretekst do nawalanki. A świetny feeling podczas tejże zapewniają nam giwery, jedne z bardziej oryginalnych broni w FPSach moim zdaniem. Każda z nich ma przynajmniej dwa tryby strzału i każda przydaje się w zależności od sytuacji.
Pisząc o Painkillerze nie można nie wspomnieć o klimacie, o świetnym level designie (przeważnie) i różnorodności miejscówek oraz przeciwników(wyróżniam tutaj bossów). Nie można się nudzić podczas gry.
Całość uzupełnia mechanika kart tarota. Na każdy poziom mamy określone zadanie by takie zdobyć. Co prawda nie każda karta jest przydatna, a niektóre mają wściekle trudne wymagania (np. próba znalezienia wszystkich sekretów na poziomie, ciężko bez poradników), ale zawsze to jakieś urozmaicenie.
Nie można też nie wspomnieć o świetnym, ciężkim soundtracku. Najlepsze dla mnie są utwory bitewne z Fabryki i Katakumb. Ambienty też są niczego sobie(mój ulubiony to chyba ten pierwszy z Doków)
W grze wkurzały mnie pewne bugi, czasami zablokowały się mi drzwi bo ominąłem checkpoint i chcąc się po niego wrócić, zamknęła się za mną brama, wymuszając save. Na niektórych poziomach czasami gra lubi ześwirować i dać nam bronie z dodatku bez ammunicji i szybko scrashować grę(gram na Czarnej Edycji). Brak możliwości ogrania wszystkich poziomów przy jednym podejściu też irytuje.
Podsumowując, gra jest jednym z lepszych FPSów dla mnie. Tutaj liczy się czysta akcja, a nie fabuła. Żadna następna część nie powtórzyła już niestety sukcesu tej gry.

Komentarz: 1000iqhere
2023-03-25
17:22

Hauka Pretorianin

Hauka

Trochę dziwnie pociachali te lokacje ale jest spoko. To nadal ta sama nawalanka. Zauważyłem jednak kilka bugów które nie da się naprawić. W misji na wieży nie ma muzyki a kilka sekretów jest praktycznie nie do zdobycia (Kontroller a myszka, twórcy ogólnie do sekretów w tej edycji trochę na odpierdol podeszli: Jedne usunięto inne przeniesiono, a jeszcze kilka tak jak wspomniałem praktycznie nie da się zdobyć bo kontroller nie daje cienia szansy nawet się przymierzyć do skoku).

Komentarz: Hauka
2024-04-17
18:01

zanonimizowany1395350 Centurion

😈

Jest świetnie. Horrorowa rozwałka kreatur z piekła, szatanów, demonów, nawiedzonych, ćwiartowanie na kawałki, krwawo, Graficznie fajnie, jedynie zabrakło mi pozbycia sie tego dymu/mgły, jak go za dużo to płynność traci z 2,3 fpski momentami, żal, przy Battle out of Hell, jak jest sierociniec w 1 poziomie zaczynamy gdzie jest bardzo dużo tej mgły, co spadają fpski, żal, ale gra chodzi płynnie ogólnie. Jak sie Instaluje Painkillera podstawke to przy instalacji Battle out of hell pyta czy zainstalować jako dodatek czy razem z podstawką, spoko opcja, jakiś wybór zawsze jest. Bronie super, filmiki spoko, chociaż fajnie było jakby był dubbing, Pytacie co mi sie nie podobało? to Bossowie, często nie wiadomo o co w nich chodzi, za haotyczni są, jakieś czułe ich punkty szukać często, beznadzieja i żal

Komentarz: zanonimizowany1395350
2024-04-17
18:02

Admin Senator

Admin

Painkiller (2004) - recenzje graczy

Komentarz: Admin

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl