Data wydania: 9 kwietnia 2004
Dynamiczna strzelanina FPP opracowana przez polskie studio People Can Fly. Gracze wcielają się w Daniela Garnera, przed którym po śmierci postawiono zadanie powstrzymania piekielnych hord dowodzonych przez samego Lucyfera. Opowiedziana w grze historia ma liniowy przebieg, a kampania fabularna została podzielona na pięć rozdziałów, na które składa się kilkanaście zróżnicowanych poziomów.
Gracze
Painkiller to gra akcji/FPS stworzona przez rodzimy zespół People Can Fly, wzorująca się na klasycznych shooterach, jak Quake czy Unreal Tournament. Bohaterem jest mężczyzna zajmujący się zabijaniem nieumarłych istot, zamieszkujących mroczne lochy, opuszczone zamczyska itp. Niegdyś był on normalnym człowiekiem, Danielem, Garnerem, który żył, kochał, pracował, śmiał się, smucił i w końcu umarł. Ale w odróżnieniu od innych, po śmierci nie trafił do nieba czy piekła. Został wybrany na wojownika, którego zadaniem jest powstrzymanie hord piekielnych Lucyfera. Od tej pory jego nieżycie stało się jednoosobową wojną z potępieńcami. Tylko niszcząc zło może w końcu odkupić swe grzechy i trafić do raju. Do przejścia mamy kilkanaście poziomów (składających się na pięć rozdziałów), połączonych wątkiem fabularnym, przy czym owa fabuła jest zdecydowanie liniowa. Do naszej dyspozycji oddano szereg wielofunkcyjnych broni z niespotykanymi dotąd możliwościami (m.in.: ShotGun, StakeGun, ChainGun / Rocket Launcher, czy Shuriken-do Gun), unikalne powerupy i ekwipunek. Bez tych rzeczy eksterminacja takich upiornych kreatur jak Saphathoraél, Zombie Knight, Psychonun czy Skull byłaby niemożliwa. Painkiller to pierwsza polska gra, w której wykorzystano najnowsze rozwiązania programu Havok 2, łącznie ze wsparciem dla najnowszych kart 3D i dźwiękowych.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows 9 kwietnia 2004
Xbox 25 lipca 2006
Producent: People Can Fly
Wydawca: Dreamcatcher / The Adventure Comp.
Gry podobne:
8GIER
Seria pierwszoosobowych strzelanin (FPS-ów) utrzymanych w klimatach krwawych horrorów.
Recenzja GRYOnline
Painkiller to gra akcji FPS stworzona przez rodzimy zespół People Can Fly, wzorująca się na klasycznych shooterach, jak QuakeWorld czy Unreal Tournament. Painkiller to pseudonim najemnika zajmującego się zabijaniem nieumarłych istot...
Aktualizacja: 11 lutego 2005
Poradnik do samodzielnego dodatku do gry akcji Painkiller: Battle Out of Hell, to kompletny opis przejścia wszystkich dziesięciu poziomów, wraz z dokładnymi informacjami potrzebnymi do zdobycia wszystkich kart i sekretów, jakie znajdują się w grze.
7 kwietnia 2021
„Kiedyś to były gry” jest jednym z ulubionych sposobów narzekania graczy. Gdy zawęzimy to specyficznych przykładów broni ze strzelanek FPP, powodów do nostalgicznych wspomnień i marudzenia na dzisiejsze oklepane pomysły może być jeszcze więcej!
8 sierpnia 2018
Gdzie jest nowy Deus Ex czy BioShock – pytają gracze. Serie, które dopiero co wydawały się „na topie” potrafią zniknąć zupełnie bez śladu. Dziś oceniamy szanse na ich powrót.
13 maja 2016
People Can Fly rośnie w siłę i pracuje na własny rachunek, jeszcze w tym roku poznamy szczegóły na temat mniejszego projektu, a na oficjalną zapowiedź wysokobudżetowej strzelanki twórców Bulletstorma musimy jeszcze poczekać.
28 grudnia 2013
Pukawka pukawce nierówna. Oto zestawienie dziesięciu kultowych giwer, bez których gry nie byłyby takie same.
19 lipca 2007
Adam „Scorpik” Skorupa, legenda demosceny, od lat zaś kompozytor i dźwiękowiec pracujący przy produkcji kolejnych co ważniejszych rodzimych tytułów. Z prawdziwą przyjemnością polecamy Waszej uwadze wywiad ze Scorpikiem.
Marek Tymiński wspomniał czasy wspólnej pracy z Adrianem Chmielarzem, która z tajemniczych przyczyn dobiegła końca. Drugi twórca odniósł się do jego wypowiedzi, wskazując na parę nieścisłości.
gry
Marcin Bukowski
25 czerwca 2025
Już 29 lutego w systemach elektronicznej dystrybucji zadebiutuje szósta odsłona serii Painkiller. W Recurring Evil znajdziemy 5 nowych map, ponad 6 tysięcy przeciwników oraz usprawnioną grafikę. Gra będzie sprzedawana za cenę około 45 złotych.
gry
Krystian Machnik
22 lutego 2012
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o Mortal Kombat w wersji na PlayStation Vita, dodatkach DLC do gier Gears of War 3 i Gran Turismo 5 oraz nowej produkcji RPG na PlayStation 3.
gry
Marcin Skierski
18 stycznia 2012
W tym miesiącu ukaże się Bulletstorm, czyli nowa gra twórców dwóch pierwszych odsłon cyklu Painkiller. Obecny właściciel tej drugiej marki, czyli firma JoWood nie zamierza jednak zaprzestać tworzenia kolejnych kontynuacji. Wydawca właśnie ujawnił, że już wkrótce na rynku zadebiutuje Painkiller: Redemption.
gry
Adrian Werner
3 lutego 2011
Często zdarza się, że w tajemnicy przed graczami tworzone są produkcje, które nawet nie zostają zapowiedziane i ostatecznie nie ukazują się na rynku. Jednym z takich tytułów jest Come Midnight od polskiego studia People Can Fly.
gry
Marcin Skierski
17 stycznia 2011
Zdaniem obserwatorów, gry komputerowe mają szansę stać się polskim towarem eksportowym. Dowodem tej tezy są sukcesy jakie rodzime tytuły: Painkiller, Wiedźmin i Call of Juarez odniosły poza granicami naszego kraju.
pozostałe
Anna Karpińska
9 kwietnia 2010
Polskie studio People Can Fly zgłosiło wniosek do amerykańskiego urzędu patentowego o zarejestrowanie nazwy Bulletstorm, odnoszącej się do oprogramowania przeznaczonego na komputery i konsole. Można chyba przypuszczać, że chodzi o nową grę, nad którą deweloper pracuje od jakiegoś czasu na zlecenie Epic Games (Unreal, Gears of War).
gry
Szymon Liebert
29 grudnia 2009
Na łamach serwisu IGN opublikowana została oficjalna zapowiedź Painkiller: Resurrection - nowej odsłony popularnego cyklu strzelanin. Za jej produkcję odpowiada austriackie studio deweloperskie Homegrown Games.
gry
Piotr Doroń
10 kwietnia 2009
Zespół Stardock Entertainment, właściciel serwisu TotalGaming.net poinformował, że zawarł umowę partnerską z korporacją wydawniczą Dreamcatcher Interactive. Dzięki podpisanemu porozumieniu sztandarowe produkty drugiej z firm już wkrótce doczekają się dystrybucji nie tylko w formie tradycyjnych, sklepowych pudełek, ale także za pośrednictwem wygodniejszego dla wielu klientów kanału sieciowego.
gry
Marek Grochowski
30 sierpnia 2007
Firma Epic Games, Inc. przejęła kontrolę nad warszawskim studiem People Can Fly, znanym z produkcji pierwszoosobowej strzelaniny o nazwie Painkiller. Pierwszym owocem współpracy pomiędzy Amerykanami i Polakami będzie PeCetowa konwersja gry Gears of War!
gry
Krystian Smoszna
21 sierpnia 2007
Popularne pliki do pobrania do gry Painkiller (2004).
trainer Painkiller (2004) - v1.6.4 +4 Trainer - 24 lutego 2011
patch Painkiller (2004) - v.1.6.1 - 28 stycznia 2005
patch Painkiller (2004) - v.1.6.2 - v.1.6.4 - 29 marca 2005
demo Painkiller (2004) - SP #1 PL - 26 lutego 2004
trainer Painkiller (2004) - all missions access - 26 kwietnia 2004
mod Painkiller (2004) - Editor and Tools v.1.3.5 - 15 września 2004
patch Painkiller (2004) - v.1.6.1 – v.1.6.2 - 28 lutego 2005
patch Painkiller (2004) - retail CD launch fix - 15 kwietnia 2004
mod Painkiller (2004) - Randomguy7's Fix Compilation v.4.4 - 20 stycznia 2022
mod Painkiller (2004) - Lost Alpha v.2.0 - 3 sierpnia 2024
Wymagania sprzętowe gry Painkiller (2004):
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Procesor Pentium 4 1.5 GHz, 512MB RAM, karta grafiki 64MB (GeForce 3 lub lepsza), 1.2 GB HDD.
Xbox
Wspiera:
link-kabel, Xbox Live additionally (XBOX): link-kabel
Lista dodatków do gry Painkiller (2004):
Dodatek
29 listopada 2004
Akcji
Oficjalne rozszerzenie do gry Painkiller, za którego opracowaniem stoi polskie studio People Can Fly. Danielowi Garnerowi udało się pokonać Lucyfera, jednak miejsce na piekielnym tronie błyskawicznie zajął Alastor. Jak nietrudno się domyślić, bohater musi po raz kolejny chwycić za broń i stawić czoła piekielnym hordom, by ostatecznie posłać do piachu nowego demonicznego władcę. Na potrzeby dodatku deweloperzy przygotowali dziesięć rozbudowanych poziomów, z których każdy posiada swój unikatowy styl – w trakcie zabawy odwiedzamy między innymi demoniczną wersję Stalingradu. Schemat rozgrywki pozostał niezmieniony – zabawa w dalszym ciągu polega przede wszystkim na eliminacji całych tabunów słabszych lub silniejszych przeciwników, wśród których brylują potężni bossowie. Pracując nad Painkiller: Battle Out of Hell, deweloperzy przywiązali dużą wagę do sztucznej inteligencji, co odbiło się na zachowaniu adwersarzy, a także odrobinę podniosło ogólny poziom trudności. Rozbudowano także arsenał – w nasze ręce wpada między innymi swoista hybryda karabinu maszynowego i miotacza ognia. Oprócz kampanii fabularnej rozszerzenie wprowadza dwa nowe tryby multiplayer.
GRYOnline
Gracze
Średnie Oceny:
Średnia z 2935 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Borys Zajączkowski
Recenzent GRYOnline.pl
2004.04.16
Painkiller to gra akcji FPS stworzona przez rodzimy zespół People Can Fly, wzorująca się na klasycznych shooterach, jak QuakeWorld czy Unreal Tournament. Painkiller to pseudonim najemnika zajmującego się zabijaniem nieumarłych istot...
HETRIX22
Ekspert
2015.06.25
Stary dobry painkiller. Tyle razy go przeszedłem, ale wciąż czasami myśle o powrocie do niegoPlusy:-Design i oryginalność potworów-Większość lokacji jest unikalna, z ciekawością czekamy gdzie i z kim będziemy walczyć następnym razem-Pomysłowe i efektowne bronie-Muzyka-Drobny smaczek w postaci zamiany w demonaWady:-Słaba fabuła
Seba01
Ekspert
2024.04.23
xKoweKx [stalker.pl]
Ekspert
2023.03.04
Szugob
Ekspert
2018.03.22
Vorightaun Pretorianin
To... jest... Zajebista gra nawet za 20zł i zdarza się pojawił bug w grafiku ale sumie spoko.
Ależ to było emocji powodu koszmarna hołotaHORRRDA piekielników jak prawdziwy bohater z upadły gladiator wymiata!
Dawka strzelania do wykarmienia z ołowiem i kołek.
Jak ustawisz poziom trudności to... Jezu Chryste... muszę zapomnieć że wrogowie są krwiożerczy w podobny w stylu "Serious Sam" to weź tarota. ;-)
Polski produkcji "People Can Fly" to SZACUN
i oddaję hołd... na kolana, na kolana i na kolana! ;-))
1000iqhere Konsul
Właśnie ukończyłem po raz któryś już z kolei podstawowe 5 rozdziałów, biorę się za dodatek. Grę normalnie przechodzę na najwyższym poziomie, Traumie, ale tym razem zdecydowałem się na chillout'owy run na Koszmarze, czyli poziom niżej.
Można powiedzieć, że to niemal łopatologiczna gra, ale gra daję masę radochy. A najwięcej jej daje perfekcyjny movement postaci. Czuję, że mam kontrolę nad nią i większość starć nie sprawia mi problemów dzięki temu. To nie znaczy, że gra jest prosta, bo potrafi nas zaskoczyć jeśli gramy zbyt nieuważnie. Radzę jednak zaczynać na Koszmarze, bo łatwiejsze poziomy są zbyt proste, ponieważ co checkpointy regeneruje nam się tam zdrowie do pełna. Poza tym co łatwiejszy poziom to blokują nam się poziomy i dla mnie to bardziej minus. Na żadnym poziomie nie mamy odblokowanych wszystkich etapów. Trauma ma jeden eksluzywny poziom, ale ma zablokowany cały 5-ty rozdział, z przyczyn fabularnych. (mamy w niej alternatywne zakończenie).
Mówiąc o tym, to na fabułę nie ma mowy co się nastawiać, to tylko pretekst do nawalanki. A świetny feeling podczas tejże zapewniają nam giwery, jedne z bardziej oryginalnych broni w FPSach moim zdaniem. Każda z nich ma przynajmniej dwa tryby strzału i każda przydaje się w zależności od sytuacji.
Pisząc o Painkillerze nie można nie wspomnieć o klimacie, o świetnym level designie (przeważnie) i różnorodności miejscówek oraz przeciwników(wyróżniam tutaj bossów). Nie można się nudzić podczas gry.
Całość uzupełnia mechanika kart tarota. Na każdy poziom mamy określone zadanie by takie zdobyć. Co prawda nie każda karta jest przydatna, a niektóre mają wściekle trudne wymagania (np. próba znalezienia wszystkich sekretów na poziomie, ciężko bez poradników), ale zawsze to jakieś urozmaicenie.
Nie można też nie wspomnieć o świetnym, ciężkim soundtracku. Najlepsze dla mnie są utwory bitewne z Fabryki i Katakumb. Ambienty też są niczego sobie(mój ulubiony to chyba ten pierwszy z Doków)
W grze wkurzały mnie pewne bugi, czasami zablokowały się mi drzwi bo ominąłem checkpoint i chcąc się po niego wrócić, zamknęła się za mną brama, wymuszając save. Na niektórych poziomach czasami gra lubi ześwirować i dać nam bronie z dodatku bez ammunicji i szybko scrashować grę(gram na Czarnej Edycji). Brak możliwości ogrania wszystkich poziomów przy jednym podejściu też irytuje.
Podsumowując, gra jest jednym z lepszych FPSów dla mnie. Tutaj liczy się czysta akcja, a nie fabuła. Żadna następna część nie powtórzyła już niestety sukcesu tej gry.
Hauka Pretorianin
Trochę dziwnie pociachali te lokacje ale jest spoko. To nadal ta sama nawalanka. Zauważyłem jednak kilka bugów które nie da się naprawić. W misji na wieży nie ma muzyki a kilka sekretów jest praktycznie nie do zdobycia (Kontroller a myszka, twórcy ogólnie do sekretów w tej edycji trochę na odpierdol podeszli: Jedne usunięto inne przeniesiono, a jeszcze kilka tak jak wspomniałem praktycznie nie da się zdobyć bo kontroller nie daje cienia szansy nawet się przymierzyć do skoku).
zanonimizowany1395350 Centurion
Jest świetnie. Horrorowa rozwałka kreatur z piekła, szatanów, demonów, nawiedzonych, ćwiartowanie na kawałki, krwawo, Graficznie fajnie, jedynie zabrakło mi pozbycia sie tego dymu/mgły, jak go za dużo to płynność traci z 2,3 fpski momentami, żal, przy Battle out of Hell, jak jest sierociniec w 1 poziomie zaczynamy gdzie jest bardzo dużo tej mgły, co spadają fpski, żal, ale gra chodzi płynnie ogólnie. Jak sie Instaluje Painkillera podstawke to przy instalacji Battle out of hell pyta czy zainstalować jako dodatek czy razem z podstawką, spoko opcja, jakiś wybór zawsze jest. Bronie super, filmiki spoko, chociaż fajnie było jakby był dubbing, Pytacie co mi sie nie podobało? to Bossowie, często nie wiadomo o co w nich chodzi, za haotyczni są, jakieś czułe ich punkty szukać często, beznadzieja i żal