Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 kwietnia 2014, 11:15

autor: Bartosz Woldański

Dark Souls II na PC – zobacz pierwsze materiały wideo i porównanie graficzne

Zaledwie wczoraj pisaliśmy o prawdopodobnych ustawieniach graficznych w wersji pecetowej Dark Souls II, a krótko po tym doczekaliśmy się pierwszych zapisów rozgrywki oraz porównania warstwy wizualnej. Czy potwierdziły się wcześniejsze doniesienia? Czy kontynuacja mrocznego RPG-a akcji będzie wyglądać na komputerach osobistych tak, jak na pierwszych zwiastunach?

Jeden z pierwszych screenów prezentujących wygląd wersji pecetowej gry Dark Souls II (źródło: NeoGaf.com)

Wszyscy gracze, którzy oczekiwali bardziej next-genowej oprawy wizualnej w pecetowym Dark Souls II, niemile się rozczarują. Otóż – jak pokazują udostępnione przez zachodnie serwisy nagrania – gra wygląda porównywalnie do edycji na PlayStation 3 i Xboksa 360. Owszem, obraz jest wyraźniejszy i tekstury nie są już tak rozmyte (choć i takie się zdarzają), ale ostateczny efekt nie robi takiego wrażenia jak oficjalne prezentacje rozgrywki z 2013 roku. Niestety, mimo dość rozbudowanych opcji graficznych, o których pisaliśmy wczoraj i które potwierdziły się, nie ma co liczyć na to, że w komputerowej konwersji nowej gry studia From Software otrzymamy np. zaawansowany system oświetlenia. Zmiany w warstwie wizualnej ograniczają się tylko do oczywistości – zwiększenia rozdzielczości i możliwości włączenia wygładzania krawędzi czy takich efektów, jak SSAO (okluzja otoczenia) i Depth of field (głębia ostrości). Ponadto osoby, które posiadają komputery wyposażone w przyzwoite podzespoły, mogą również liczyć na więcej klatek na sekundę (60) niż na konsolach (wymagania sprzętowe znajdziecie tutaj).

Mimo że Dark Souls II nie będzie wyglądał na PC tak, jakbyśmy chcieli, to i tak nie da się ukryć, że twórcy zrobili duży postęp względem części pierwszej, której port na komputery osobiste pozostawiał wiele do życzenia. „Dwójka” będzie nie tylko prezentować się ładniej, co potwierdzają opublikowane wczoraj materiały wideo, ale także płynność animacji ma stać na dużo wyższym poziomie. Jakby było tego jeszcze mało, to gracze pecetowi dostaną tym razem odpowiednio dużo opcji konfiguracyjnych – zarówno w kwestii grafiki, jak i sterowania, które zostało dostosowane do tandemu składającego się z klawiatury i myszki.

Możliwości konfiguracji sterowania będzie sporo… - Dark Souls II na PC – zobacz pierwsze materiały wideo i porównanie graficzne - wiadomość - 2014-04-09
Możliwości konfiguracji sterowania będzie sporo…
… podobnie jak w przypadku ustawień graficznych - Dark Souls II na PC – zobacz pierwsze materiały wideo i porównanie graficzne - wiadomość - 2014-04-09
… podobnie jak w przypadku ustawień graficznych

Przypominamy, że premiera pecetowego Dark Souls II odbędzie się już za dwa tygodnie – 25 kwietnia, raptem niecałe półtora miesiąca po wydaniu edycji konsolowych. Od początku twórcy obiecywali, że wyciągną wnioski z pierwszej odsłony serii i tym razem przyłożą się do konwersji na komputery osobiste. Chociaż zmiany w grafice nie są tak duże, to ogólna jakość wersji na PC będzie stać na wyższym poziomie niż w przypadku „jedynki”.