Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 kwietnia 2014, 11:49

autor: Bartosz Woldański

Dark Souls II – prawdopodobne ustawienia graficzne w wersji PC

Do sieci wyciekł obrazek przedstawiający dostępne ustawienia graficzne w wersji pecetowej gry Dark Souls II. Jeśli screen jest prawdziwy, to twórcy udostępnią graczom znacznie więcej opcji do wyboru, od jakości efektów specjalnych i cieni, przez SSAO, a skończywszy na głębi ostrości.

Komputerowe Dark Souls II powinno stać na wyższym poziomie technicznym niż część pierwsza - Dark Souls II – prawdopodobne ustawienia graficzne w wersji PC - wiadomość - 2014-04-08
Komputerowe Dark Souls II powinno stać na wyższym poziomie technicznym niż część pierwsza

Wszyscy pamiętamy, jak wyglądała strona techniczna pierwszego Dark Souls na PC, dlatego chcielibyśmy o niej jak najszybciej zapomnieć. Mamy nadzieję, że studio From Software wyciągnęło wnioski i w przypadku kontynuacji nie tylko doczekamy się lepszej optymalizacji silnika, ale także ujrzymy więcej opcji graficznych do wyboru. W poprzednim Dark Souls twórcy nie rozpieścili graczy, serwując zaledwie możliwość ustawienia rozdzielczości, częstotliwości odświeżania, wygładzania krawędzi oraz rozmycia obrazu. Wygląda jednak, że twórcy nie popełnią tego samego błędu. Jeśli wierzyć temu, co widać na udostępnionym w internecie obrazku, dostaniemy w pecetowym Dark Souls II bardziej rozbudowane ustawienia graficzne.

Opcje graficzne, którą prawdopodobnie pojawią się w wersji pecetowej gry Dark Souls II - Dark Souls II – prawdopodobne ustawienia graficzne w wersji PC - wiadomość - 2014-04-08
Opcje graficzne, którą prawdopodobnie pojawią się w wersji pecetowej gry Dark Souls II

Będziemy mogli zdecydować nie tylko o jakości tekstur, cieni, efektów specjalnych, wody, modeli postaci i filtrowania anizotropowego, ale także włączymy lub wyłączymy takie opcje, jak rozmycie obrazu (w tym rozmycie przy ruchu kamerą), SSAO (okluzja otoczenia) czy Depth of field (głębia ostrości). Wybór może nie jest przesadnie szeroki, ale nie da się nie zauważyć dużego postępu względem „jedynki”. Pozwala to sądzić, że studio From Software przyłożyło się do konwersji komputerowej wersji Dark Souls II, która zaoferuje coś więcej niż tylko podbitą rozdzielczość obrazu. Twórcy, przy okazji ujawnienia wymagań sprzętowych, obiecują, że posiadacze odpowiednio dobrych pecetów mają cieszyć się płynnością animacji na poziomie 60 klatek na sekundę.

Mimo rozczarowującej oprawy wizualnej konsolowych wersji, liczymy, że edycja na komputery osobiste spełni nasze oczekiwania. Tym bardziej, że – w przeciwieństwie do części pierwszej – kontynuacja była tworzona od początku z myślą o tej platformie sprzętowej. Zweryfikujemy to już niedługo, gdyż premiera Dark Souls II na PC odbędzie się 25 kwietnia 2014 roku.