Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 kwietnia 2014, 11:30

autor: Qwert

League of Legends – omawiamy zmiany związane z łatką 4.5

Studio Riot Games niedawno zaskoczyło graczy nową łatką o numerku 4.5. Wprowadzone zmiany w balansie są spore, ciekawie przebudowany został Smok, jak i popularne postaci Gragasa czy Rango. Zachęcamy do przejrzenia omówienia modyfikacji, które przygotował dla Was Qwert, autor naszych poradników do LoL-a.

League of Legends – zmiany w łatce 4.5 - League of Legends – omawiamy zmiany związane z łatką 4.5 - wiadomość - 2014-04-08
League of Legends – zmiany w łatce 4.5

Minęło już 11 tygodni zmagań w esportowej lidze LoL-a, LCS, i właśnie zakończyły się zmagania w poszczególnych grupach, gdzie najlepsze zespoły z Europy i Ameryki Północnej walczyły o wejście do finałów. Dwa tygodnie przed playoffami został wydany nowy patch, który może mieć ogromne znaczenie w trakcie rozgrywania finałowych meczów turnieju. Zmiany oczywiście dotkną także i nas – zwykłych graczy. Przedstawiamy więc Wam najważniejsze modyfikacje nowo wprowadzonej łatki.

  • Udoskonalona wersja Kreatora Drużyny.
  • Zmiany w umiejętnościach Bohaterów.
  • Zmiana statystyk Run.
  • Nowe przedmioty.
  • Zmiany w Czarach Przywoływacza.
  • Smok stanie się trudniejszym przeciwnikiem.

Kreator Drużyny

Istotną sprawą jest udoskonalenie kreatora drużyny, dzięki któremu Riot chce zmniejszyć uciążliwość czekania w kolejce na rozpoczęcie rozgrywki. Kreator drużyny umożliwi wybranie odpowiadającej nam postaci, roli, umiejętności, run i specjalizacji, a także spróbuje znaleźć drużyny, która akurat będzie potrzebować np. Junglera Tanka.

Jeśli jednak chcesz zabawić się w kapitana i samemu zadecydować kto będzie należał do Twojej drużyny, będziesz musiał/a zaprosić co najmniej jednego znajomego, aby móc stworzyć drużynę i poczekać na resztę graczy.

Kreator drużyny, szczególnie w solo queue, zapobiegnie przekrzykiwaniu się na czacie kto pierwszy wybrał daną rolę i zdecydowanie zmniejszy ryzyko trollowania w stylu „mid or feed”. Jeśli ktoś nie będzie spełniał wymogów drużyny lub będzie się zachowywał w niezbyt kulturalny sposób, zawsze można będzie takiego gracza wyprosić i poczekać na kogoś bardziej ucywilizowanego.

Zmiany w umiejętnościach Bohaterów

Gragas wraz z jego nieodłączna beczką.
Gragas wraz z jego nieodłączna beczką.

Gragas był bezpiecznym i popularnym wyborem na Mida. W późniejszej fazie rozgrywki mógł sprawić, aby przeciwnik dosłownie eksplodował od wybuchu jego połączonych beczek (Q+R). Co więcej, mógł łatwo ukraść Barona lub Smoka, nawet gdy przeciwnik dysponował Smitem. Co się zmieniło w umiejętnościach tego uroczego pijaczyny? Na pewno zadawane obrażenia ponieważ jego Toczenie Beczki i Wybuchająca Beczka zostały osłabione. Ponadto Toczenie Beczki nakłada teraz efekt spowolnienia, a nie redukcji szybkości ataku, co może być przydatne w trakcie siegów – spowolnienie przeciwnika znacznie ułatwi wcelowanie skill shotami, jak np. włócznie Nidalee lub hooki Thresha. Pijacka Furia zyskała trochę inne zastosowanie i sprawia, że po jej użyciu następny atak Gragasa zada dodatkowe magiczne obrażenia. Co więcej, osiłek teraz będzie mógł pić w trakcie ruchu także zapewne częściej będzie zaglądał do swojej beczki. Poza tym usunięto efekt odnawiania many i premię do obrażeń od ataku. Jeśli chodzi o atak jego pokaźnym brzuszyskiem, Body Slam to cooldown został wydłużony, ale za to można go skrócić o 3 sekundy przy dobrym wcelowaniu w jakiś cel. Usunięto efekt spowolnienia, ale za to dodano 1 sekundowy stun + odepchnięcie. Grono graczy twierdzi, że Gragas pasuje teraz bardziej na Topa niż na Mida.

Rango lekko się zmieni.
Rengar lekko się zmieni.

Kolejne istotne zmiany dotknęły popularnego Rengara, zwanego często także Rango. Jego Bitewny Ryk zwiększa pancerz i odporność na magię za każdego trafionego wroga lub większego stwora co znacznie wzmocni jego defensywę w starciu drużynowym. Rzut Bolą jest teraz skill shotem więc będzie wymagał trochę umiejętności, aby się nim poprawnie posługiwać, a harassowanie z dystansu przy jego pomocy nie będzie już takie łatwe. (Q) Dzikość została osłabiona pod względem zadawanych obrażeń, ale po użyciu Wzmocnionego Q, Rango zyska na 5 sekund premię do obrażeń w wysokości 10%. Zew Łowów zwiększa prędkość ruchu bohatera gdy porusza się w kierunku celu, a znacznie zwiększy jego szybkość gdy wyjdzie z ukrycia – efekt ten będzie trwał 5 sekund. Co więcej, gdy Rengar znajduje się w odległości 1000 jednostek od celu, zostanie on o tym ostrzeżony, ale bohater nie zostanie ujawniony. Dobre użycie ulti będzie kluczem do sukcesu przy inicjowaniu starcia.

Miss Fortune osłabiona na początku rozgrywki.
Miss Fortune osłabiona na początku rozgrywki.

Miss Fortune nie była ostatnio popularnym wyborem na dolną alejkę, ale po aktualnych zmianach jej siła i efektywność może się unormować. Skażone Pociski skalują się teraz z punktami obrażeń od ataku zamiast z mocą umiejętności, a premia do ataku na ostatnim poziomie została zwiększona do 60%. Deszcz Kul ma teraz niższy cooldown, a efekt spowolnienia nakładany przez tę umiejętność został zwiększony do 65% na ostatnim poziomie. Czas Na Ostrzał zyskał dodatkowy efekt – każdy pocisk nakłada ładunek i zadaje obrażenia od Skażonych Pocisków. Zmiany te mogą sprawić, że Miss Fortune będzie lepiej sobie radzić w późniejszej fazie gry, ale za to straci trochę obrażeń na początku rozgrywki.

Lee Sin otrzymał tylko drobne modyfikacje.
Lee Sin otrzymał tylko drobne modyfikacje.

Mała lecz istotna zmiana dotknęła również Lee Sina. Czas odnowienia się Osłony ulegnie skróceniu o połowę, jeśli zostanie użyta na sojuszniku, ale za to Lee nie otrzyma tarczy gdy użyje jej na jednostce nie będącej bohaterem. A więc nici z wykorzystywania minionów i wardów, aby zwiększyć defensywę postaci w trakcie starcia. Zmiana ta powinna ułatwić prowadzenie wymiany z Lee Sinem zarówno w dżungli, jak i na Topie.

Runy

Największe zmiany dotknęły Esencji Kradzieży Życia i Pieczęci Pancerza – stały się standardowym wyborem dla każdego championa, który czerpał z nich profity i dawały sporą przewagę nad przeciwnikiem, który ich nie posiadał. RIOT chciał unormować tę sytuację i spróbować skłonić graczy do znalezienia innych rozwiązań.

League of Legends – omawiamy zmiany związane z łatką 4.5 - ilustracja #6

Esencja Kradzieży życia: Efekt kradzieży życia na każdej z run został osłabiony z 2% do 1,5%, a całkowity bonus z 3 Esencji wynosi teraz 4,5% zamiast 6%. Aby trochę zrekompensować tę zmianę, „Uczta” z ofensywnego drzewka umiejętności odnawia teraz 3 punkty zdrowia po zabiciu jednostki, zamiast 2.

League of Legends – omawiamy zmiany związane z łatką 4.5 - ilustracja #7

Większa Pieczęć Pancerza: Każda z Pieczęci dodaje teraz 1 punkt pancerza zamiast 1,41, a całkowity bonus z posiadania 9 run wynosi teraz 9 punktów pancerza zamiast 12,69. W zamian za to podstawowa wartość pancerza u wszystkich bohaterów została zwiększona o 4 punkty.

Taka zmiana może spowodować, że gracze zaczną szukać innych rozwiązań i ich karty z Runami będą bardziej zróżnicowane. Być może zainteresują się Runami wzmocnionymi w obecnym patchu, a przede wszystkim tymi, które skalują się w trakcie zdobywania poziomów bohatera.

Nowe Przedmioty

W aktualizacji 4.5 zostały wprowadzone 2 nowe przedmioty: Eteryczny Duszek oraz Bluźnierczy Bożek. Ze względu na dodane przedmioty kilka przepisów popularnych przedmiotów zostało zmienionych: Zmora Licza, Bliźniacze Cienie, Morellonomicon i Talizman Wstąpienia.

Eteryczny Duszek

League of Legends – omawiamy zmiany związane z łatką 4.5 - ilustracja #8

Przepis: Wzmacniająca Księga + 515 sztuk złota

Koszt całkowity: 950 sztuk złota

Bonus: +30 pkt. mocy umiejętności

Unikalna bierna właściwość: +5% prędkości ruchu

Składnik przedmiotów: Zmora Licza, Bliźniacze Cienie

Bluźnierczy Bożek

League of Legends – omawiamy zmiany związane z łatką 4.5 - ilustracja #9

Przepis: Amulet Wróżki + Amulet Wróżki + 390 sztuk złota

Koszt całkowity: 750 sztuk złota

Bonus: 8 pkt. regeneracji many na 5 sekund

Unikalna bierna właściwość: +10% skrócenia czasu odnowienia

Składnik przedmiotów: Morellonomicon, Talizman Wstąpienia

Co więcej w temacie przedmiotów? Latarnia Wriggle’a zyskała swój upgrade. Po zabiciu 25 wielkich potworów zamieni się w Dziką Flarę. Dzięki takiemu zabiegowi Latarnia może stać się popularnym wyborem ze względu na skalowanie się tego przedmiotu w późniejszej fazie rozgrywki. Według Saintvicious’a (Curse Gaming) może to umożliwić powrót do dżungli takim bohaterom, jak Nocturne lub Shyvana. Warto wspomnieć, że za pomocą tego itemu można postawić Totem Ukrycia naprawdę z dużej odległości co zmniejsza ryzyko wpadki.

Dzika Flara

League of Legends – omawiamy zmiany związane z łatką 4.5 - ilustracja #10

Obrażeń od ataku: +15 punktów

Prędkość ataku: +35%

Unikalna właściwość bierna: Podstawowe ataki zadają 100 pkt. obrażeń (obniżone o 67% w przypadku bohaterów) i przywracają 10 pkt. zdrowia przy trafieniu. Zabójstwa, asysty i zabicia wielkich potworów zwiększają obrażenia o 3 pkt. i wartość uzdrowienia o 1 pkt.

Unikalna właściwość bierna: +30% sztuk złota z zabitych potworów

Unikalna właściwość użytkowa: Umieszcza niewidzialny Totem Ukrycia, który odkrywa pobliski obszar przez 180 sek. (180 sek. odnowienia). Zasięg użycia totemu znacznie zwiększony w stosunku do normalnego totemu

Zmiany w Czarach Przywoływacza

Istotne zmiany dotknęły 2 Czarów Przywoływacza: Zmęczenia i Uzdrowienia. Zmęczenie stało się zdecydowanie mniej popularne gdy Supporty zaczęły wybierać Podpalenie, aby zmaksymalizować szansę na zabójstwo na dolnej alejce. Uzdrowienie z kolei straciło na popularności na rzecz Bariery, której efekt nie był osłabiany poprzez użycie Podpalenia.

Zmęczenie

League of Legends – omawiamy zmiany związane z łatką 4.5 - ilustracja #11

Debuff prędkości ataku został osłabiony z 50% do 30%, ale za to redukcja obrażeń została znacznie zwiększona o 20% (z 30% do 50%). Zasięg użycia tej umiejętności został zwiększony o 100 jednostek i wynosi teraz 650 (było 550). Większy zasięg może przydać się w starciu drużynowym.

Uzdrowienie

League of Legends – omawiamy zmiany związane z łatką 4.5 - ilustracja #12

Czas odnowienia czaru został skrócony o 60 sekund i wynosi aktualnie 240 sekund. Maksymalna wartość uzdrowienia została zwiększona do 495 punktów zdrowia z 345. Efekt Uzdrowienia działa teraz na rzucającego czar najbliższego sojuszniczego bohatera lub na tego, który jest akurat najciężej ranny. Co więcej, bohaterowie, którzy odczuli efekt uzdrowienia zyskają 30% bonus do prędkości ruchu na 2 sekundy. Uzdrowienie zyskało również nowy efekt: usuwa efekty osłabiające leczenie na bohaterach objętych działaniem tego czaru.

Smok

Celem Riot było zrobienie ze Smoka godnego przeciwnika nawet w późniejszej fazie rozgrywki. O ile w early game’ie wymagał wiele zachodu, tak później można było wykorzystywać go jako dodatkowe kieszonkowe, które zasili portfel gracza. Aktualnie Smok jest większym wyzwaniem, a tym samym nagroda za jego zabicie jest adekwatna do włożonego w to wysiłku. Saintvicious z Curse Gaming stwierdził, że ta zmiana znerfi trochę Championów, którzy mogli totalnie zignorować debuff do szybkości ataku nakładany przez Smoka, jak np. Elise lub Fiddle.

League of Legends – omawiamy zmiany związane z łatką 4.5 - ilustracja #13

Smok zyskał premię do pancerza (+13 punktów) i odporności na magię (+5,85 punktów) co poziom, po 9 poziomie. Będzie zadawał również więcej obrażeń – 5% (+0,5% co poziom, po 9 poziomie) aktualnego zdrowia przeciwnika w formie obrażeń fizycznych. Negatywny efekt nakładany przez Smoka, czyli Debuff prędkości ataku został zamieniony na -20% obrażeń.

Żeby wypróbować League of Legends i najnowsze zmiany wprowadzone przez Riot Games, zajrzyj do naszego działu Multigier. Znajdziesz tam informacje o tej i innych darmowych grach online, jak World of Tanks, War Thunder czy najnowszej grze MOBA – Infinite Crisis.