Fatalny poziom techniczny pecetowego Dark Souls

W sieci zaczęły pojawiać się pierwsze wrażenia z pecetowego Dark Souls. Okazuje się, że stan techniczny tej konwersji jest jeszcze gorszy niż się tego spodziewaliśmy.

Adrian Werner

Fatalny poziom techniczny pecetowego Dark Souls - ilustracja #1

Dark Souls bez wątpienia było jedną z najlepszych gier zeszłego roku. Produkcja studia From Software ukazała się pierwotnie jednak tylko na konsole. Gracze pecetowi utworzyli sieciową petycję, w której błagali wydawcę, czyli firmę Namco, o stworzenie komputerowej edycji tego przeboju. O dziwo, prośby te zostały wysłuchane. Teraz do premiery Dark Souls na PC pozostały raptem dwa tygodnie i właśnie wygasło embargo na publikowanie wrażeń z tej konwersji. Niestety, teksty, które się ukazały na zachodnich serwisach nie nastrajają optymistycznie do jakości technicznej projektu.

Potwierdzono krążące od pewnego czasu doniesienia o sztywnym ograniczeniu liczby wyświetlanych klatek do 30 na sekundę. Najgorsze jest jednak to, że pecetowe Dark Souls generuje obraz jedynie w rozdzielczości 1024x720. Nie da się w żaden sposób zwiększyć tej wartości. Wybór wyższej rozdzielczości sprawi, że obraz zostanie po prostu odpowiednio przeskalowany. Rezultatem będzie mało atrakcyjne rozmazanie grafiki. Jak brzydko może to wyglądać dobrze ilustruje poniższy screen z wersji PC:

Fakt, że From Software jest studiem z Kraju Kwitnącej Wiśni nie może być tutaj żadną wymówką tłumaczącą słabe wykonanie wersji pecetowej. Dla porównania prezentujemy screen z menu Ys Origin – niszowego jRPG-a stworzonego przez mały japoński zespół Falcom sześć lat temu:

Fatalny poziom techniczny pecetowego Dark Souls - ilustracja #3

Na te wszystkie problemy nakłada się tryb sieciowy obsługiwany przez usługę Games for Windows Live, która nie cieszy się sympatią większości pecetowców. Z pozytywnych wieści należy wspomnieć o większej płynności gry, dzięki czemu poruszanie się po Blight Town nie przypomina już pokazu slajdów. Jednocześnie jednak jest to zasługa czystej mocy współczesnych pecetów i na słabszych sprzętach mogą pojawiać się spowolnienia.

Co ciekawe, wczesne zapowiedzi są mimo to pozytywne. Pokazuje to jak dobra grą jest Dark Souls, skoro nawet słaba jakość konwersji nie potrafi przeszkodzić w zabawie. Pozostaje mieć nadzieję, że społeczność fanowska dopisze i stworzy moda umożliwiającego przynajmniej podniesienie rozdzielczości generowanego obrazu. Warto dodać, że wersja pecetowa zawierać ma DLC Artorias of the Abyss, które na konsole trafi dopiero za jakiś czas. Jest to całkiem obszerny dodatek i przejście go zajmie doświadczonym graczom około ośmiu godzin.

Zainteresowanym wersją pecetową Dark Souls polecamy obejrzenie ośmiominutowego zapisu z rozgrywki opublikowanego przez serwis Gamespot, który pokazuje nową zawartość gry:

Pecetowe Dark Souls trafi do sprzedaży 24 sierpnia tego roku. Będziemy mogli wybrać jedną z dwóch wersji językowych: polską kinową (napisy) lub angielską. Gra pojawi się w Polsce nakładem firmy Cenega w dwóch wydaniach. W pierwszym z nich znajdziemy specjalne dodatki, w tym książeczkę z grafikami, ścieżkę dźwiękową oraz materiały filmowe. Drugie będzie pozbawione tych atrakcji, ale za to opatrzone niższą ceną.

  1. Niezapomniane przeżycie - recenzja gry Dark Souls (wersja konsolowa)
  2. Pełna wersja instrukcji do Dark Souls: Prepare to Die Edition
Dark Souls

Dark Souls

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 22 września 2011

Informacje o Grze
9.0

GRYOnline

8.7

Gracze

9.0

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2012-08-13
09:15

Matysiak G Legend

Matysiak G

KMM

Black Ops na pc to techniczna porażka.

Komentarz: Matysiak G
2012-08-13
16:05

Koktajl Mrozacy Mozg Legend

Koktajl Mrozacy Mozg

Coz, Trey zawsze ma problemy (mi WAW mapy wczytywaly sie okolo ~1min, zas MW1/2 to kilka sekund...) ale gry robi ciekawe. Zgadza sie, gra nieoferowala niczego nowego a wymagania wzrosly

Komentarz: Koktajl Mrozacy Mozg
2012-08-13
16:12

zanonimizowany850052 Generał

😉

Mi tam chodziła tak samo jak MW2

Tylko trzeba było nowe stery wgrać, bo na tych wydanych przed premierą BO gra chodziła fatalnie i non stop wywalała jakieś błędy

Komentarz: zanonimizowany850052
2012-08-14
17:30

Elitar Legionista

O grafike nie ma co sie martwic, bo na bank wyjdzie jakis patch. Jak nie oficjalny, to fani cos wymysla. Byleby (jak to bywa z konwersjami z konsol) nie ucinalo mi nic na monitorze 5:4. Pad od x0 juz oczekuje na DS :)

Komentarz: Elitar
2012-09-01
12:59

Grave Pretorianin

Jeśli ktoś uważa że ten port jest OK to albo go nie widział, albo jest trolluje, albo się napalił i oślepł, albo naprawdę eeh... To jest najbardziej spaprana popularna gra jaką w życiu widziałem!
Z konsolą jestem za pan brat od pegasusa i PS1 i naprawdę we wszystkie gry w których wymagane jest dobre sterowanie kamerą lepiej się gra myszką - to się tyczy Assassins Creed, Dark Souls, Batmana, Gothiców itd. Analogi nie dają tego efektu bo są małe, nieprecyzyjne że aż żal ściska i nigdy nie pozwalają kontrolować prędkości ruchu jak należy. Obsługa myszki może i jest trudniejsza dla wielu ludzi, ale dla kogoś wprawionego naprawdę zawsze tak będzie się grało lepiej niż na padzie - to po prostu logiczne. Jeśli ktoś będzie chciał grać w FPSa padem przeciwko ludziom z myszką, to będzie od razu na gorszej pozycji. W takich grach jak Dark Souls akurat mniej się to odczuwa niż w FPSach, ale odrobinę też. Szczerze mówiąc przy takich grach na upartego można powiedzieć że sterowanie myszka + klawa i pad są niemal tak samo wygodne, ale na Boga nie mówcie że na padzie jest o wiele lepiej bo to nielogiczne bzdury... Na padzie jest lepiej, ale w inne gry - z planowaną kamerą, albo w bijatykach w których dużo skosów się używa czy wyścigach. Pady mają dużą przewagę, ale God damn nie w tym... Jeśli wolisz w takich grach naparzać padem, to tylko dlatego że masz trudności z dobrym opanowaniem mszyki + klawiatura i tyle. Ja nie miałem problemów z przejściem ale mam masę kolegów którzy mają (nie wiem od czego to zależy) - ja bez problemu przeskakuję z konsoli i pada na PC i myszkę (tak najpierw byłem przez lata przyzwyczajony do pada a i tak w takich grach wolę myszkę i klawę).
Wcacając do Dark Souls to luuudzie - tragedia, którą widziałem u kolegi sprawiła że zacząłem mu współczuć. Naprawdę! Jeśli chodzi o sterowanie myszką, to kamera lata jak szalona i dostaje dziwnych zrywów (totalny bezsens, sam pracuję w gamedevie i nie wiem jak oni to zrobili - naprawdę mają talent). Kolejna sprawa to ta śmieszna stała rozdzielczość, brak ustawień, denna optymalizacja i nawet mają problem przypiąć funkcję pod klawisz ESC (Wtf? Prędzej bym się spodziewał że tak lekceważyli projekt że nawet nie wiedzieli że ESC to standard dla menu na PC).
Ludzi którzy piszą szyderczo - "macie co chcieliście", powinien ktoś stuknąć w głowę, bo nikt nie chce G tylko że w ładnym papierku. Jeśli są aż tak kiepscy w tej robocie to czemu tego komuś nie zlecili? Przecież wiadomo że gra w takim stanie automatycznie może mieć nędzą sprzedaż, i to będzie tylko ich wina - albo wykonujesz konkretniejszą robotę, albo lepiej w ogóle tego nie ruszać, bo to nie ma sensu (gdzieś jest ta granica). Desperaci bankowo porwą się na coś takiego, ale najgorsze jest to, że jeśli będzie ich sporo i gra się sprzeda nieźle to mogą dojść do wniosku, że PCtowcom można byle G wcisnąć i będą się cieszyć że nie trzeba się starać.
Ogólnie to ta gierka też wcale nie jest taka dobra jak głosi legenda - wystarczy popatrzeć gameplaye jak ktoś nie grał. Gra jest klaustrofobiczna i niezbyt efektowna - porywa raczej klimatem, opcjami, wymagającą niegłupią walką i fajnymi projektami bossów.

Komentarz: Grave

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl