Najbardziej znienawidzona lokacja z Dark Souls składa się w dużej mierze z 10 kawałków drewna. To dowód, że FromSoftware mistrzowsko „odchudza” gry
Jeden z twórców modyfikacji odkrył, że owiana złą sławą lokacja Blighttown w Dark Souls została wykonana zaledwie z kilku modeli drewna.

Jeśli na samo wspomnienie o Blighttown czujecie mdłości, to zaręczam, że nie jesteście jedyni. Legendarna – ale nie w pozytywnym tego słowa znaczeniu – lokacja znana z gier Dark Souls i Dark Souls Remastered napsuła sporo krwi fanom m.in. za sprawą wysokiego poziomu trudności. Na domiar złego w „zwykłej” wersji DS była słabo zoptymalizowana, co tylko pogłębiało i tak już sporą frustrację graczy.
Temat znienawidzonej przez wielu lokacji znowu wraca za sprawą pewnego twórcy modów. Scott „Grimrukh” Mooney za pośrednictwem serwisu X (via GamesRadar+) ujawnił, że praktycznie cała górna część Blighttown została zbudowana… z zaledwie kilku modeli drewna.
Ciekawostka: całe Blighttown, o ile mi wiadomo, zbudowane jest z przeskalowanych kopii/wklejek tych dziesięciu kawałków drewna – napisał, dorzucając na dowód grafikę owych modeli.

Taka sztuczka w wykonaniu studia FromSoftware była możliwa, ponieważ cała górna część obszaru, do którego można dostać się poprzez Głębiny lub Dolinę Smoków, zbudowana została z połączonych ze sobą drewnianych platform i rusztowań. To tylko pokazuje, jakimi mistrzami w ponownym wykorzystywaniu dostępnych zasobów – a dzięki temu oszczędzeniu na „wadze” gry – są japońscy twórcy.
Nie ma jednak wątpliwości, że tym przypadku na korzyść autorów działał fakt, że gracze przemierzający Blighttown nie za bardzo mieli czas i chęci, aby skupiać się na powtarzających się elementach. Większość z nich zwykle parła bowiem do przodu, starając się nie chodzić po zatrutym bagnie (ach ten Miyazaki) lub nie zostać zabitym przez strzałę nasączoną niebezpieczną toksyną.

GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
Drzesaru Konsul

Ja nieironicznie uwielbiam Blighttown. Myślę że większość narzekań to uprzedzenia + wspomnienia z braku optymalizacji w oryginale na PS3. Choć na pewno są też tacy, którym się to po prostu nie podoba.
claudespeed18 Legend

Muszę w tym roku w końcu zagrać w tę grę :)
kiloherc Centurion
Bagno lekko wkurzało zatruciem, no ale te stwory co ciskały toksyną potrafiły wku.. rzyć. Chyba nie zaspojluje jak powiem, że po ubiciu bossa z bagien z jego duszy pewien kowal kuł świetny miecz. Miał ficzer, że na chwilę podpalał wroga ale to nie było zwykłe podpalenie - wróg dostawał drgawek i był niezdolny do walki. Nie działało to oczywiście na bossów ale niemal każdy mob był kasowany bez otrzymania hita.
Kwisatz_Haderach Senator

Nie ma jednak wątpliwości, że tym przypadku na korzyść autorów działał fakt, że gracze przemierzający Blighttown nie za bardzo mieli czas i chęci, aby skupiać się na powtarzających się elementach. Większość z nich zwykle parła bowiem do przodu, starając się nie chodzić po zatrutym bagnie (ach ten Miyazaki) lub nie zostać zabitym przez strzałę nasączoną niebezpieczną toksyną.
Prawdziwi prosi zakladaja itemek dajacy niewrazliwosc i zwiedzaja do woli na luzaka. ;)
Co prawda szansa ze masz ten item grajac bez solucji i wchodzac tam po raz pierwszy wynosi jakies 0,69%, no ale... ;P