Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

ciekawostki growe - sprzęt i technologie

Drobny szczegół z drugiego trailera GTA 6 dał nowe życie teorii, według której GTA i Red Dead Redemption dzielą jedno uniwersum
Drobny szczegół z drugiego trailera GTA 6 dał nowe życie teorii, według której GTA i Red Dead Redemption dzielą jedno uniwersum

Kamil Kleszyk, 7 maja 2025, 19:54

Najnowszy zwiastun GTA 6 wskrzesił teorię zakładającą, że akcja gry ma miejsce w tym samym świecie, co historia ukazana w Red Dead Redemption 2.

Drugi trailer GTA 6 skrywa wiele tajemnic i ciekawostek. Rockstar potwierdza, że otwarty świat Vice City będzie pełen niesamowitych detali
Drugi trailer GTA 6 skrywa wiele tajemnic i ciekawostek. Rockstar potwierdza, że otwarty świat Vice City będzie pełen niesamowitych detali

Hubert Śledziewski, 6 maja 2025, 21:36

Masa nowych informacji o GTA 6 to zasługa drugiego trailera, który zawiera multum detali, smaczków i ciekawostek. Tworzą one obraz tego, jaka będzie nowa gra Rockstara.

Oblivion Remastered uwzględnia wiele innych regionów Tamriel. Ciekawscy gracze mogą odwiedzić część z nich
Oblivion Remastered uwzględnia wiele innych regionów Tamriel. Ciekawscy gracze mogą odwiedzić część z nich

Marcin Bukowski, 29 kwietnia 2025, 12:22

Twórcy Oblivion Remastered zawarli na mapie gry inne obszary, niż tylko Cyrodiil. Okazuje się, że część z nich jest możliwa do odwiedzenia, choć atrakcji nie ma tam zbyt wiele.

Aby uczynić GTA 4 prawdziwie next-genową grą, Rockstar porzucił wiele charakterystycznych rozwiązań z San Andreas
Aby uczynić GTA 4 prawdziwie next-genową grą, Rockstar porzucił wiele charakterystycznych rozwiązań z San Andreas

Marcin Bukowski, 29 kwietnia 2025, 10:11

Siedemnaście lat temu zadebiutowało Grand Theft Auto 4. Z tej okazji jeden z twórców gry podzielił się kilkoma ciekawostkami na jej temat.

Clair Obscur: Expedition 33 to za trudny tytuł dla części graczy. Popularność zaczyna zdobywać prostsza nazwa „Coś tam 33”
Clair Obscur: Expedition 33 to za trudny tytuł dla części graczy. Popularność zaczyna zdobywać prostsza nazwa „Coś tam 33”

Zuzanna Domeradzka, 28 kwietnia 2025, 16:54

Tytuł gry Clair Obscur: Expedition 33 wciąż budzi duże wątpliwości u graczy. Debiutancka produkcja studia Sandfall Interactive, która zaliczyła świetny debiut, jest nazywana w uproszczony sposób w japońskiej społeczności.

Oblivion Remastered jest tak wierny kultowemu RPG sprzed 19 lat, że zawiera nawet „sekretne” drzwi, które pozwalają przejść grę w mniej niż 15 minut
Oblivion Remastered jest tak wierny kultowemu RPG sprzed 19 lat, że zawiera nawet „sekretne” drzwi, które pozwalają przejść grę w mniej niż 15 minut

Krzysztof Kałuziński, 27 kwietnia 2025, 13:53

Gracze odnajdują w Oblivion Remastered kolejne kultowe sztuczki z pierwowzoru, które znacznie ułatwiają zabawę. Jeden z fanów wykorzystał legendarne drzwi do fabularnego finału produkcji i ukończył ją kilka chwil po przejściu prologu.

W Oblivion Remastered znaleziono małe, ale wielkie nawiązanie do Skyrima, którego nie mogło być w klasycznym Oblivionie
W Oblivion Remastered znaleziono małe, ale wielkie nawiązanie do Skyrima, którego nie mogło być w klasycznym Oblivionie

Agnieszka Adamus, 26 kwietnia 2025, 18:29

Oblivion Remastered skrywa w sobie niespodziankę. Eksplorując krawędzie mapy, można natrafić na odniesienie do Skyrima.

Baldur’s Gate 3 mogło wyglądać zupełnie inaczej. Larian Studios „przynajmniej dwa razy” zmieniało koncepcję, zanim znalazło tę, którą pokochali gracze
Baldur’s Gate 3 mogło wyglądać zupełnie inaczej. Larian Studios „przynajmniej dwa razy” zmieniało koncepcję, zanim znalazło tę, którą pokochali gracze

Kamil Kleszyk, 26 kwietnia 2025, 10:34

Reżyser artystyczna Baldur’s Gate 3, Alena Dubrovina, zdradziła, że początkowo Larian Studios planowało nadać swojej hitowej produkcji bardziej kreskówkową stylistykę.

Pierwszy Fallout mógł wyglądać zupełnie inaczej, ale nie znalazł się nikt, kto chciałby za to zapłacić
Pierwszy Fallout mógł wyglądać zupełnie inaczej, ale nie znalazł się nikt, kto chciałby za to zapłacić

Adrian Werner, 22 kwietnia 2025, 13:12

Tim Cain zdradził, że w 1996 roku firma Interplay mocno naciskała, aby zmienić pierwszego Fallouta w grę bliższą przebojowemu Diablo.

Gracze nie chcą „głupich RPG
Gracze nie chcą „głupich RPG". Baldur's Gate 3 zmieniło sposób, w jaki patrzymy na gry, twierdzi założyciel New Blood Interactive

Jakub Błażewicz, 21 kwietnia 2025, 14:32

Dave Oshry z New Blood Interactive uważa, że „żyjemy w świecie po Baldur’s Gate 3”, w którym wydawcy powinni zdawać sobie sprawę, że gracze nie chcą „spłyconych RPG”.

Zaginiona gra z kultowej serii Mario została odnaleziona po 30 latach
Zaginiona gra z kultowej serii Mario została odnaleziona po 30 latach

Marcin Bukowski, 19 kwietnia 2025, 11:16

W sieci udostępniono zrzuty ekranu z anulowanej gry znanej jako VB Mario Land. Tworzona była z myślą o konsoli Virtual Boy, a zaprezentowano ją w 1995 roku.

Bethesda rozłożyła oryginalny serwer ESO na 2000 części i sprzedaje każdą z nich za 110 dolarów
Bethesda rozłożyła oryginalny serwer ESO na 2000 części i sprzedaje każdą z nich za 110 dolarów

Jakub Błażewicz, 16 kwietnia 2025, 11:30

Bethesda przygotowała naprawdę nietypową rocznicową pamiątkę dla fanów MMORPG The Elder Scrolls Online.

Czekając na remake Obliviona, gracz przeniósł kultowe RPG Bethesdy do legendarnej strzelanki Doom
Czekając na remake Obliviona, gracz przeniósł kultowe RPG Bethesdy do legendarnej strzelanki Doom

Zuzanna Domeradzka, 14 kwietnia 2025, 18:36

W oczekiwaniu na remake Obliviona fan gier Bethesdy przeniósł czwartą część serii The Elder Scrolls do pierwszego Dooma.

Potrzeba było 20 lat, by odkryć jeden z największych sekretów kultowego Half-Life 2. Gracz ustalił, po co tak naprawdę istniała „nieuchwytna” rzeka w City 17
Potrzeba było 20 lat, by odkryć jeden z największych sekretów kultowego Half-Life 2. Gracz ustalił, po co tak naprawdę istniała „nieuchwytna” rzeka w City 17

Krzysztof Kałuziński, 12 kwietnia 2025, 16:56

Jeden z fanów Half-Life 2 prześledził elementy z wersji beta gry z 2003 roku i porównał je z finalną produkcją. Zgodnie z jego ustaleniami niedostępna rzeka przecinająca City 17 miała pełnić większą rolę w przygodzie.

Jedna z najlepszych gier 2024 roku pojawiła się w 7. sezonie szalonego serialu Netflixa. Twórca Black Mirror przyznał, że jest uzależniony od Balatro
Jedna z najlepszych gier 2024 roku pojawiła się w 7. sezonie szalonego serialu Netflixa. Twórca Black Mirror przyznał, że jest uzależniony od Balatro

Michał Harat, 10 kwietnia 2025, 20:14

Nowy sezon Black Mirror kryje niespodziankę dla fanów Balatro i zdradza obsesję Charlie’ego Brookera, twórcy serialu Netflixa.

„Milion małp z maszynami do pisania”. Polski deweloper nie ma złudzeń co do nowego pokazu generatywnej AI od Microsoftu
„Milion małp z maszynami do pisania”. Polski deweloper nie ma złudzeń co do nowego pokazu generatywnej AI od Microsoftu

Jakub Błażewicz, 7 kwietnia 2025, 12:37

Microsoft wciąż bada możliwości generatywnego AI jako silnika do gier, mimo rosnącej niechęci graczy do „kreatywnej” sztucznej inteligencji.

W remake'u MGS 3 nie zabraknie sceny, która 20 lat temu wywoływała pąsy na policzkach graczy
W remake'u MGS 3 nie zabraknie sceny, która 20 lat temu wywoływała pąsy na policzkach graczy

Jakub Błażewicz, 1 kwietnia 2025, 11:55

Konami chce wiernie odtworzyć Metal Gear Solid 3: Snake Eater w remake'u. W Delta znajdzie się nawet pewna kontrowersyjna zawartość, ku uciesze fanów.

Świetność Skyrima to efekt jednej rzeczy, która dawniej cechowała Bethesdę. „Obecnie wpakowałbyś się w kłopoty za robienie czegoś takiego”
Świetność Skyrima to efekt jednej rzeczy, która dawniej cechowała Bethesdę. „Obecnie wpakowałbyś się w kłopoty za robienie czegoś takiego”

Michał Harat, 27 marca 2025, 18:38

Jeden z deweloperów odpowiedzialnych za Skyrima, Nate Purkeypile, przyznał w wywiadzie, że wiele wspaniałych rzeczy znalazło się w tym ponadczasowym hicie Bethesdy dzięki swobodzie twórczej, jaką niegdyś oferowało to amerykańskie studio.

Nie tylko dynamicznie topniejący śnieg zachwyca w AC: Shadows. Gracze wskazują na swoje ulubione detale w  grze będącej nadzieją Ubisoftu
Nie tylko dynamicznie topniejący śnieg zachwyca w AC: Shadows. Gracze wskazują na swoje ulubione detale w grze będącej nadzieją Ubisoftu

Jakub Błażewicz, 27 marca 2025, 11:10

Moc współczesnych konsol i pecetów pozwoliła twórcom Assassin's Creed: Shadows tchnąć sporo życia w świat nowej gry Ubisoftu.

Gracz-pacyfista ukończył Kingdom Come 2 jako Henryk Miłosierny. „Bycie średniowiecznym Batmanem to jedno z moich najfajniejszych doświadczeń w KCD”
Gracz-pacyfista ukończył Kingdom Come 2 jako Henryk Miłosierny. „Bycie średniowiecznym Batmanem to jedno z moich najfajniejszych doświadczeń w KCD”

Marcin Bukowski, 27 marca 2025, 10:13

Pewien gracz ukończył Kingdom Come: Deliverance 2 bez zabijania ani jednego przeciwnika. Gra nie przewiduje jednak takiej opcji, więc musiał uciekać się do sprytnych sztuczek.

Ostrza Chaosu Kratosa z God of War mają tajemniczy symbol, na który przez 21 lat nikt nie zwrócił uwagi. Nowa poboczna gra z serii ma się pojawić w 2025 roku
Ostrza Chaosu Kratosa z God of War mają tajemniczy symbol, na który przez 21 lat nikt nie zwrócił uwagi. Nowa poboczna gra z serii ma się pojawić w 2025 roku

Kamil Kleszyk, 23 marca 2025, 10:12

Z okazji 20. rocznicy serii God of War studio Santa Monica ujawniło pewną ciekawostkę, ściśle związaną z postacią Charlie'ego Wena. Legendarnemu projektantowi zawdzięczamy m.in. wygląd Kratosa.

Zabezpieczenie DRM Steam powstało przez przypadek, lecz na zawsze zmieniło sposób, w jaki kupujemy gry. „Nie masz pojęcia, jak cenne to było”, usłyszał „winny” nastolatek
Zabezpieczenie DRM Steam powstało przez przypadek, lecz na zawsze zmieniło sposób, w jaki kupujemy gry. „Nie masz pojęcia, jak cenne to było”, usłyszał „winny” nastolatek

Marcin Bukowski, 22 marca 2025, 11:15

Była pracowniczka Valve opowiedziała historię powstania zabezpieczenia DRM Steam. Swoją cegiełkę do sprawy dołożył jej nastoletni krewny, który pochwalił się kopiowaniem i dzieleniem się grami ze znajomymi.

Tworząc Cyberpunk 2077: Phantom Liberty, deweloper z CD Projekt Red przeżył „osobisty koszmar”. Jego źródłem był Idris Elba
Tworząc Cyberpunk 2077: Phantom Liberty, deweloper z CD Projekt Red przeżył „osobisty koszmar”. Jego źródłem był Idris Elba

Marcin Bukowski, 22 marca 2025, 09:24

Deweloper z CD Projekt Red przyznał, że odtworzenie mimiki Idrisa Elby w Cyberpunku 2077: Widmie wolności było sporym wyzwaniem. Szczególną trudność sprawiły „bardzo specyficzne” brwi aktora.

Farming Simulator pozwala cofnąć się w czasie i uprawiać rolę, jakby to był rok 1989. Giants Software zaskoczyło fanów gier retro
Farming Simulator pozwala cofnąć się w czasie i uprawiać rolę, jakby to był rok 1989. Giants Software zaskoczyło fanów gier retro

Kamil Kleszyk, 21 marca 2025, 16:52

Twórcy serii Farming Simulator – studio Giants Software – przygotowali dla miłośników gier retro nie lada atrakcję i wydali na rynku symulator w wersji 16-bitowej.

Half-Life mógł po cichu umrzeć. Jedna decyzja miała zaważyć na całej przyszłości Valve, ale założyciele firmy nie pozwolili na szaleństwa Sierry
Half-Life mógł po cichu umrzeć. Jedna decyzja miała zaważyć na całej przyszłości Valve, ale założyciele firmy nie pozwolili na szaleństwa Sierry

Jakub Błażewicz, 21 marca 2025, 14:50

Kiedy Monica Harrington walczyła o odzyskanie praw do Half-Life'a, postawiła sprawę jasno: Valve nie będzie brać na siebie całego ryzyka tylko po to, by ktoś inny mógł się wzbogacić.

Assassin's Creed: Shadows przywiązuje dużą wagę do detali, których nie powstydziłoby się RDR 2. Na drugim biegunie są bugi i AI wrogów
Assassin's Creed: Shadows przywiązuje dużą wagę do detali, których nie powstydziłoby się RDR 2. Na drugim biegunie są bugi i AI wrogów

Marcin Bukowski, 21 marca 2025, 09:10

Assassin’s Creed: Shadows posiada bardzo miły szczegół, jakim jest topniejący w czasie rzeczywistym śnieg. Po drugiej stronie spektrum znajdują się jednak bugi i słabe AI wrogów.

Jeden z elementów nowego systemu przedmiotów w Diablo 4 wymyślono w ostatniej chwili. „Zostały nam dosłownie dwa tygodnie”
Jeden z elementów nowego systemu przedmiotów w Diablo 4 wymyślono w ostatniej chwili. „Zostały nam dosłownie dwa tygodnie”

Marcin Bukowski, 20 marca 2025, 08:42

Odświeżając system przedmiotów w Diablo 4, Blizzard dodał jeden z jego elementów w ostatniej chwili. Stało się to na dwa tygodnie przed końcowym terminem.

W Kingdom Come: Deliverance studio Warhorse dodało skomplikowaną funkcję tylko dla dwóch postaci. Winne były konie
W Kingdom Come: Deliverance studio Warhorse dodało skomplikowaną funkcję tylko dla dwóch postaci. Winne były konie

Maciej Gaffke, 19 marca 2025, 19:05

Studio Warhorse opracowało w Kingdom Come: Deliverence ścieżkę poruszania się specjalnie dla dwóch postaci, które posiadały konia.

„Mój własny głos doprowadzał mnie do szału”. Niezwykle trudna misja z GTA Vice City, ale nie ta z helikopterem, okazała się nie do przejścia dla „głosu” Kenta Paula
„Mój własny głos doprowadzał mnie do szału”. Niezwykle trudna misja z GTA Vice City, ale nie ta z helikopterem, okazała się nie do przejścia dla „głosu” Kenta Paula

Krzysztof Kałuziński, 15 marca 2025, 16:26

Aktor Danny Dyer czule wspomina występy w GTA: Vice City i GTA: San Andreas. Okazuje się, że „głos” Kenta Paula miał problem z przejściem misji zlecanej przez swojego bohatera.

Gracz pokonał tego samego bossa już 1258 razy. Robi to, ponieważ od 6 lat bezskutecznie czeka na Silksonga
Gracz pokonał tego samego bossa już 1258 razy. Robi to, ponieważ od 6 lat bezskutecznie czeka na Silksonga

Jakub Błażewicz, 13 marca 2025, 13:50

Już prawie 3,5 roku gracz mierzy się z bohaterką Hollow Knight: Silksong w poprzedniej grze z serii, ale wieści o kontynuacji jak nie było, tak nie ma.

Aż trudno uwierzyć, że znakomite cutscenki z Kingdom Come: Deliverance 2 powstały od tak prostych rysunków. Zobaczcie sami, koń wygląda jak mysz
Aż trudno uwierzyć, że znakomite cutscenki z Kingdom Come: Deliverance 2 powstały od tak prostych rysunków. Zobaczcie sami, koń wygląda jak mysz

Kamil Kleszyk, 12 marca 2025, 16:41

Studio Warhorse po raz kolejny zapewniło fanom wgląd za kulisy tworzenia Kingdom Come: Deliverance 2. Tym razem deweloperzy ujawnili rysunki koncepcyjne do przerywników filmowych w grze.

Kojima zrobił w Death Stranding 2 to, o czym mówił przed 5 laty. Założył Luce Marinelliemu bandanę i zmienił go w Solid Snake'a
Kojima zrobił w Death Stranding 2 to, o czym mówił przed 5 laty. Założył Luce Marinelliemu bandanę i zmienił go w Solid Snake'a

Marcin Bukowski, 10 marca 2025, 11:50

Pięć lat temu Kojima stwierdził, że Luca Marinelli wyglądałby jak Solid Snake, gdyby założył na głowę bandanę. Zrobił to na najnowszym zwiastunie Death Stranding 2, czym wywołał niemałą ekscytację wśród fanów.

Rzeki w Red Dead Redemption 2 są niemal ultrarealistyczne. Jedna z nich budzi spore wątpliwości, jednak geolog twierdzi, że tylko, jeśli spojrzymy 10 000 lat w przyszłość
Rzeki w Red Dead Redemption 2 są niemal ultrarealistyczne. Jedna z nich budzi spore wątpliwości, jednak geolog twierdzi, że tylko, jeśli spojrzymy 10 000 lat w przyszłość

Krzysztof Kałuziński, 8 marca 2025, 18:08

Youtuber znany jako Any Austin przyjrzał się rzekom w Red Dead Redemption 2, by sprawdzić, jak wiarygodnie zostały oddane przez twórców. Zdołał doszukać się potencjalnego błędu, ale zdaniem jednego z widzów deweloperzy wcale nie musieli się mylić.

150 groszy za konia? Gdyby ceny z Kingdom Come 2 przenieść do rzeczywistości, Henryk szybko stałby się bardzo bogatym człowiekiem
150 groszy za konia? Gdyby ceny z Kingdom Come 2 przenieść do rzeczywistości, Henryk szybko stałby się bardzo bogatym człowiekiem

Michał Harat, 6 marca 2025, 17:51

Wnioskując po historycznych cenach z okolic Kutnej Hory, Henryk mógłby szybko stać się średniowiecznym landlordem. Choć ekonomia w Kingdom Come: Delivere 2 ma swoje minusy, to „cennik” gry nie jest aż tak daleki od prawdy.

Twórcy Kingdom Come: Deliverance 2 ujawnili zaskakującą i zabawną prawdę kryjącą się za scenami z psem Orzechem. „Odwaga przybiera różne formy”
Twórcy Kingdom Come: Deliverance 2 ujawnili zaskakującą i zabawną prawdę kryjącą się za scenami z psem Orzechem. „Odwaga przybiera różne formy”

Kamil Kleszyk, 5 marca 2025, 16:32

Twórcy Kingdom Come: Deliverance 2, studio Warhorse, udostępnili materiał przedstawiający pracę nad scenami motion capture. Zabawne wideo prezentuje mężczyznę… wcielającego się w psa Orzecha.

Kingdom Come: Deliverance 2 ma prosty, ale genialny „anti-cheat”: entuzjazm Henryka przeszkadza w kradzieżach i przemykaniu za plecami wrogów
Kingdom Come: Deliverance 2 ma prosty, ale genialny „anti-cheat”: entuzjazm Henryka przeszkadza w kradzieżach i przemykaniu za plecami wrogów

Marcin Bukowski, 4 marca 2025, 09:28

Tryb fotograficzny w Kingdom Come: Deliverance 2 można wykorzystać do oszukiwania podczas skradania. A przynajmniej można by było, gdyby nie głośne komentarze Henryka.

Odnaleziono „zaginione” 27 lat temu demo gry bazującej na jednej z najlepszych powieści wszech czasów
Odnaleziono „zaginione” 27 lat temu demo gry bazującej na jednej z najlepszych powieści wszech czasów

Maciej Gaffke, 3 marca 2025, 20:44

W sieci udostępniono „zaginione” demo sprzed 27 lat. Przedstawia ono anulowaną produkcję studia MediaX, zaprezentowaną na targach E3 w 1998 roku.

Aktor grający Arthura Morgana w Red Dead Redemption 2 był tak długo zajęty rolą, że jego znajomi myśleli, że kłamie i tak naprawdę jest bezrobotny
Aktor grający Arthura Morgana w Red Dead Redemption 2 był tak długo zajęty rolą, że jego znajomi myśleli, że kłamie i tak naprawdę jest bezrobotny

Zuzanna Domeradzka, 3 marca 2025, 19:41

Aktor, który zagrał Arthura Morgana w Red Dead Redemption 2, był tak zajęty pracą przy dziele Rockstara, że jego znajomi stali się podejrzliwi. Przyjaciele Rogera Clarka sądzili, że jest bezrobotny.

Tylko 0,2% graczy Avowed na Steam podążyło drogą śmierci i zniszczenia, dokonując samych „złych” wyborów i wystawiając się na nienawiść towarzyszy
Tylko 0,2% graczy Avowed na Steam podążyło drogą śmierci i zniszczenia, dokonując samych „złych” wyborów i wystawiając się na nienawiść towarzyszy

Zuzanna Domeradzka, 3 marca 2025, 16:46

Blisko 0,2% graczy na Steamie zdobyło osiągnięcie za „złe zakończenie” w Avowed. Trzeba podjąć najgorsze z możliwych wyborów i rozbić swoją drużynę, aby do niego doprowadzić.

Najbardziej znienawidzona lokacja z Dark Souls składa się w dużej mierze z 10 kawałków drewna. To dowód, że FromSoftware mistrzowsko „odchudza” gry
Najbardziej znienawidzona lokacja z Dark Souls składa się w dużej mierze z 10 kawałków drewna. To dowód, że FromSoftware mistrzowsko „odchudza” gry

Kamil Kleszyk, 28 lutego 2025, 17:42

Jeden z twórców modyfikacji odkrył, że owiana złą sławą lokacja Blighttown w Dark Souls została wykonana zaledwie z kilku modeli drewna.

Założyciele BioWare chcieli przejąć Electronic Arts za „2 miliardy dolarów rocznie”, ale na przeszkodzie stanęły Gwiezdne wojny
Założyciele BioWare chcieli przejąć Electronic Arts za „2 miliardy dolarów rocznie”, ale na przeszkodzie stanęły Gwiezdne wojny

Jakub Błażewicz, 25 lutego 2025, 12:45

Greg Zeschuk i Ray Muzyka po cichu liczyli, że mają szansę przejąć Electronic Arts od środka. Pod warunkiem, że Star Wars: The Old Republic odniesie wielki sukces.

Fallout mógł zakończyć się zupełnie inaczej. Tim Cain ujawnia swój odrzucony pomysł na finał kultowego RPG: „tort i balony”
Fallout mógł zakończyć się zupełnie inaczej. Tim Cain ujawnia swój odrzucony pomysł na finał kultowego RPG: „tort i balony”

Jakub Błażewicz, 25 lutego 2025, 10:53

Tim Cain miał powody, dla których myślał o szczęśliwym zakończeniu pierwszego Fallouta, nim odwiedli go od tego pozostali twórcy kultowego RPG.

GTA Vice City również nieoficjalnie trafi na „nową” platformę. Będzie to nawet większe osiągnięcie niż w przypadku „trójki”
GTA Vice City również nieoficjalnie trafi na „nową” platformę. Będzie to nawet większe osiągnięcie niż w przypadku „trójki”

Danuta Repelowicz, 24 lutego 2025, 17:04

Choć Dreamcast oficjalnie odszedł w cień wiele lat temu, fani nie pozwalają mu „umrzeć”. Po udanym przeniesieniu GTA 3 na tę kultową konsolę Segi, na warsztat trafiła kolejną część serii – GTA: Vice City.

Nikt nigdy nie kupił kolekcjonerki Dying Light za 1 250 000 złotych. Techland się nie kryje: „Na całe szczęście!”
Nikt nigdy nie kupił kolekcjonerki Dying Light za 1 250 000 złotych. Techland się nie kryje: „Na całe szczęście!”

Marcin Bukowski, 24 lutego 2025, 11:54

Przed premierą Dying Light, Techland oferował niezwykle drogą edycję gry, zawierającą m.in. prawdziwy schron. Nikt jednak nie zdecydował się jej kupić, z czego firma jest… zadowolona.

„Pokłóciłem się wtedy z projektantami”. Producent Skyrima osobiście zbalansował jeden z największych hitów RPG w historii tuż przed premierą
„Pokłóciłem się wtedy z projektantami”. Producent Skyrima osobiście zbalansował jeden z największych hitów RPG w historii tuż przed premierą

Kamil Kleszyk, 23 lutego 2025, 13:11

Producent The Elder Scrolls V: Skyrim, Jeff Gardiner, opowiedział o tym, jak na kilka tygodni przed premierą podjął się samodzielnego zbalansowania hitowej produkcji.

Największa tajemnica Cyberpunka 2077 przybliżona w powracającym cyklu Sensacje Gier XXI Wieku od tvgry
Największa tajemnica Cyberpunka 2077 przybliżona w powracającym cyklu Sensacje Gier XXI Wieku od tvgry

Jakub Błażewicz, 20 lutego 2025, 11:00

Cyberpunk 2077 to istna kopalnia sekretów, a niektóre z nich gracze odkrywają nawet 4 lata po premierze. Redakcja tvgry przyjrzała się jednej z największych tajemnic Night City.

„To jest gó**no. To niewiarygodnie zła gra”. Sony nie wierzyło w sukces pierwszego soulslike’a twórców Dark Souls, czym mocno zawiodło FromSoftware
„To jest gó**no. To niewiarygodnie zła gra”. Sony nie wierzyło w sukces pierwszego soulslike’a twórców Dark Souls, czym mocno zawiodło FromSoftware

Kamil Kleszyk, 19 lutego 2025, 19:42

Przed premierą Demon’s Souls Sony wątpiło w sukces produkcji FromSoftware. Z tego powodu deweloperzy nie nawiązali z japońską korporacją współpracy przy tworzeniu pierwszego Dark Souls.

Wyciek kodu źródłowego GTA San Andreas przyniósł zaskakująco dużo zakulisowych informacji o hicie Rockstara
Wyciek kodu źródłowego GTA San Andreas przyniósł zaskakująco dużo zakulisowych informacji o hicie Rockstara

Zuzanna Domeradzka, 17 lutego 2025, 17:11

Do sieci wyciekł kod źródłowy kultowego GTA: San Andreas. Zdradza on ciekawe informacje m.in. o testowanych przez Rockstar mechanikach, które ostatecznie nie trafiły do finalnej wersji gry.

W GTA 3 początkowo mieliśmy być gonieni przez policję za przejechanie na czerwonym świetle. Stróże prawa byli jednak zbyt upierdliwi i agresywni
W GTA 3 początkowo mieliśmy być gonieni przez policję za przejechanie na czerwonym świetle. Stróże prawa byli jednak zbyt upierdliwi i agresywni

Krzysztof Kałuziński, 16 lutego 2025, 14:48

Policja w GTA 3 mogła być tak drobiazgowa, jak w pierwszej Mafii i karać nas nawet za niewielkie przewinienia. Twórcy odrzucili jednak ten pomysł, bo mógł odstraszyć fanów cyklu.

Oto świetny przykład na istnienie żyjącego świata w Kingdom Come: Deliverance 2. Nawet scenarzysta Wiedźmina 4 jest zachwycony tą immersyjną mechaniką
Oto świetny przykład na istnienie żyjącego świata w Kingdom Come: Deliverance 2. Nawet scenarzysta Wiedźmina 4 jest zachwycony tą immersyjną mechaniką

Michał Harat, 16 lutego 2025, 11:11

Żyjący świat Kingdom Come: Deliverance 2 robi na graczach ogromne wrażenie – przygody piszą się same. Jeden z deweloperów, który nad nim pracował, zabrał głos w tej sprawie.