Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

ciekawostki growe - sprzęt i technologie

Chutliwa Argoniańska Pokojówka powstała, bo Todd Howard jej nie wychwycił.  Twórca Morrowinda: „napisałem to chyba po happy hour”
Chutliwa Argoniańska Pokojówka powstała, bo Todd Howard jej nie wychwycił. Twórca Morrowinda: „napisałem to chyba po happy hour”

Zuzanna Domeradzka, 15 września 2025, 20:46

Chutliwa Argoniańska Pokojówka trafiła do Morrowinda praktycznie przez przypadek. Jeden z twórców wykorzystał nieuwagę Todda Howarda, który był przeciwnikiem humoru w grach.

Deweloperzy Baldur’s Gate 3 dostali tylko jedną radę, gdy Swen Vincke zobaczył to, co stworzyli: „Mniej kupy, więcej Szekspira”
Deweloperzy Baldur’s Gate 3 dostali tylko jedną radę, gdy Swen Vincke zobaczył to, co stworzyli: „Mniej kupy, więcej Szekspira”

Kamil Kleszyk, 11 września 2025, 05:30

Podczas ostatniego streamu poświęconego Baldur’s Gate 3 wyszła na jaw zabawna ciekawostka. Okazuje się, iż początkowo wersje obelg związane z zaklęciem Vicious Mockery były tak jednolite, że twórcy musieli je mocno przeredagować.

Nowa funkcja w Path of Exile 2 jest tak potężna, że gracze używają jej bez przerwy, mimo że ciągle przez to giną
Nowa funkcja w Path of Exile 2 jest tak potężna, że gracze używają jej bez przerwy, mimo że ciągle przez to giną

Marcin Bukowski, 8 września 2025, 15:01

Wraz z nową aktualizacją twórcy dodali do PoE 2 sprint. Okazał się on śmiertelną pułapką, przyczyniającą się do wielu zgonów, ale gracze i tak nie potrafią z niego zrezygnować.

Ta gra była niemal martwa od lat. Teraz twórcy chcą postawić „pomnik” youtuberowi, który ją uratował
Ta gra była niemal martwa od lat. Teraz twórcy chcą postawić „pomnik” youtuberowi, który ją uratował

Marcin Bukowski, 8 września 2025, 11:38

Jeden film internetowego twórcy przywrócił do żywych dawno zapomniane MMORPG. Twórcy gry podziękowali mu i zapowiedzieli, że zostanie odpowiednio uhonorowany w grze.

„Wielki Todd Howard twierdzi, że wspaniałe gry są grane, a nie tworzone”. Za klasyką RPG stoi zaskakująca filozofia
„Wielki Todd Howard twierdzi, że wspaniałe gry są grane, a nie tworzone”. Za klasyką RPG stoi zaskakująca filozofia

Jakub Błażewicz, 8 września 2025, 11:13

Pete Hines ponarzekał na zamieszanie wokół Bethesdy z przełomu wieków i zdradził podejście Todda Howard do tworzenia gier wideo.

Były programista zdradza sekret giganta. „Nowe marki nie pojawiają się, bo Nintendo nie ma potrzeby ich tworzyć”
Były programista zdradza sekret giganta. „Nowe marki nie pojawiają się, bo Nintendo nie ma potrzeby ich tworzyć”

Jakub Błażewicz, 8 września 2025, 09:16

Nie każdy nowy pomysł na rozgrywkę potrzebuje nowego opakowania. Przynajmniej takie ma być podejście Nintendo według byłego programisty firmy.

Skyrim niemal uciekł przed innym wielkim hitem, tak jak teraz wszyscy unikają starcia z GTA 6. Bethesda poszła jednak na całość: „To duża marka, ale nie lepsza gra”
Skyrim niemal uciekł przed innym wielkim hitem, tak jak teraz wszyscy unikają starcia z GTA 6. Bethesda poszła jednak na całość: „To duża marka, ale nie lepsza gra”

Kamil Kleszyk, 6 września 2025, 10:10

Były szef marketingu Bethesdy wspomina, jak Skyrim nie uciekł sprzed nosa Call of Duty: Modern Warfare 3 i mimo to odniósł sukces. To kontrast wobec dzisiejszej sytuacji, gdy wiele studiów przesuwa premiery, by nie stanąć w szranki z nadchodzącym GTA 6.

Fan zdobył „największe osiągnięcie w historii Hollow Knight” na premierę Silksong
Fan zdobył „największe osiągnięcie w historii Hollow Knight” na premierę Silksong

Jakub Błażewicz, 5 września 2025, 13:05

Mniej niż 3 godziny potrzebował na ukończenie gry Hollow Knight na 112% speedrunner, który pobił własny rekord tuż przed premierą Silksong.

Nowa gra RPG na Steam zaskakuje nawet najstarszych graczy: „Przez 42 lat grania nigdy nie widziałem takiego podejścia” - twórca wyjaśnia, o co w tym chodzi
Nowa gra RPG na Steam zaskakuje nawet najstarszych graczy: „Przez 42 lat grania nigdy nie widziałem takiego podejścia” - twórca wyjaśnia, o co w tym chodzi

Jakub Błażewicz, 5 września 2025, 11:25

Kłótnia twórców jRPG Quartet zaowocowała dodaniem wyjątkowo specyficznej opcji ułatwienia dostępu.

Niezwykły gość w Hollow Knight: Silksong. Twórca Stardew Valley podłożył głos jednej z postaci
Niezwykły gość w Hollow Knight: Silksong. Twórca Stardew Valley podłożył głos jednej z postaci

Jakub Błażewicz, 5 września 2025, 11:03

Hollow Knight: Silksong stworzyła garstka twórców, ale Team Cherry obsadziło nietypowego gościa w nieznanej roli.

Gracze No Man's Sky wpadli w szał budowania. Ich kreacje są absolutnie zwariowane
Gracze No Man's Sky wpadli w szał budowania. Ich kreacje są absolutnie zwariowane

Kamil Kleszyk, 3 września 2025, 16:16

Aktualizacja Voyagers do No Man’s Sky przyniosła nowe narzędzia, które pozwoliły graczom popuścić wodze fantazji. W krótkim czasie Internet wypełniły projekty statków, które zadziwiają rozmachem i kreatywnością.

„Gdzie liczba zjedzonych papieży?” Miliony nieudanych uwodzeń to za mało, fani CK3 domagają się prawdziwych, mrocznych statystyk
„Gdzie liczba zjedzonych papieży?” Miliony nieudanych uwodzeń to za mało, fani CK3 domagają się prawdziwych, mrocznych statystyk

Jakub Błażewicz, 2 września 2025, 15:02

Crusader Kings 3 świętuje 5. urodziny wieloma statystykami, ale te nie zaspokoiły ciekawości niektórych graczy.

Gracz w śmiały sposób przeniósł świat kultowego Morrowinda do Elden Ring. Twierdzi, że nic mu nie grozi ze strony Bethesdy ani FromSoftware
Gracz w śmiały sposób przeniósł świat kultowego Morrowinda do Elden Ring. Twierdzi, że nic mu nie grozi ze strony Bethesdy ani FromSoftware

Danuta Repelowicz, 1 września 2025, 19:09

Fan legendarnego Morrowinda postanowił przenieść świat gry do Elden Ringa. Mod, choć ambitny i czasochłonny, już teraz robi wrażenie skalą i klimatem.

Weteran kultowych odsłon GTA szczerze przyznał, że nikt w Rockstar Games nie zwracał uwagi na tę pozornie ważną rzecz. Remaster GTA 4 „nie będzie łatwy”
Weteran kultowych odsłon GTA szczerze przyznał, że nikt w Rockstar Games nie zwracał uwagi na tę pozornie ważną rzecz. Remaster GTA 4 „nie będzie łatwy”

Zuzanna Domeradzka, 30 sierpnia 2025, 11:20

Weteran serii GTA ponownie odniósł się do kwestii remastera uwielbianej „czwórki”. Obbe Vermeij podzielił się też ciekawostką na temat mechaniki, którą fani cyklu na próżno próbowali zrozumieć.

Wielki sukces jednej z najpopularniejszych gier survivalowych na świecie bardzo zaskoczył twórców. „Przez 5 miesięcy tylko jeden programista naprawiał błędy” Valheim
Wielki sukces jednej z najpopularniejszych gier survivalowych na świecie bardzo zaskoczył twórców. „Przez 5 miesięcy tylko jeden programista naprawiał błędy” Valheim

Zuzanna Domeradzka, 24 sierpnia 2025, 12:04

Twórcy hitowego Valheim nie byli przygotowani na tak duży sukces produkcji. Przez pierwsze miesiące od premiery tylko jedna osoba naprawiała błędy w survivalu, który przyciągnął miliony osób.

Wyłożył 4000 dolarów z własnej kieszeni, by przekonać włodarzy EA do Dead Space. Teraz w 100% popiera korzystanie generatywnej AI w produkcji gier
Wyłożył 4000 dolarów z własnej kieszeni, by przekonać włodarzy EA do Dead Space. Teraz w 100% popiera korzystanie generatywnej AI w produkcji gier

Adrian Werner, 21 sierpnia 2025, 10:31

Glen Schofield powspominał trudne czasy tworzenia pierwszej części Dead Space. Autorzy musieli zastosować nietypowe taktyki, aby ten projekt został zrealizowany. Ujawnił też wyniki sprzedaży The Callisto Protocol.

„Osiągnęli swój cel”. Ubisoft naciskał na twórców Assassin’s Creed 3, aby wydłużyli czas trwania gry za wszelką cenę
„Osiągnęli swój cel”. Ubisoft naciskał na twórców Assassin’s Creed 3, aby wydłużyli czas trwania gry za wszelką cenę

Zuzanna Domeradzka, 17 sierpnia 2025, 15:26

Deweloper Assassin’s Creed 3 zdradził, dlaczego Ubisoft chciał wydłużyć kampanię „trójki”. Reżyser gry poruszył temat całkowitej zmiany kierunku i gatunku serii.

Znany weteran soulslike'ów rzucił wyzwanie Clair Obscur: Expedition 33. Przyjął na siebie każdy cios
Znany weteran soulslike'ów rzucił wyzwanie Clair Obscur: Expedition 33. Przyjął na siebie każdy cios

Jakub Błażewicz, 14 sierpnia 2025, 14:05

Po co komu uniki i parowanie w Clair Obscur: Expedition 33? Na to pytanie może odpowiadać nietypowe wyzwanie youtubera.

Prawie 7 tysięcy dolarów przepadło, gdy gracz TF2 po raz drugi skasował niezwykle cenny złoty przedmiot
Prawie 7 tysięcy dolarów przepadło, gdy gracz TF2 po raz drugi skasował niezwykle cenny złoty przedmiot

Jakub Błażewicz, 14 sierpnia 2025, 09:38

Ponad rok po skasowaniu niezwykle cennego przedmiotu z Team Fortress 2 gracz powtórzył swój „wyczyn” po raz drugi, ale tym razem najpewniej nie odzyska złotej broni.

Lubiana postać z serii Assassin’s Creed stała się ofiarą pieniędzy i wolności twórczej Ubisoftu
Lubiana postać z serii Assassin’s Creed stała się ofiarą pieniędzy i wolności twórczej Ubisoftu

Kamil Kleszyk, 14 sierpnia 2025, 05:30

Jedno z najbardziej kontrowersyjnych wydarzeń w historii serii Assassin’s Creed wcale nie było planowane od początku. Doprowadziły do niego pieniądze i chęć Ubisoftu do uzyskania wolności twórczej.

Fanka Stardew Valley pokazała hitową grę chorej matce. Ta spędziła w niej 1000 godzin i teraz nienawidzi jej całe miasto
Fanka Stardew Valley pokazała hitową grę chorej matce. Ta spędziła w niej 1000 godzin i teraz nienawidzi jej całe miasto

Krzysztof Kałuziński, 12 sierpnia 2025, 21:31

Spędziła ponad tysiąc godzin w Stardew Valley, by poślubić każdego z dostępnych bohaterów niezależnych i wyszło jej to na zdrowie. Córka podzieliła się nietypową historią chorej matki.

„Małpie mózgi graczy lubią schronienie i jedzenie”. Tak deweloper Subnautica 2 tłumaczy sukces gier survivalowych
„Małpie mózgi graczy lubią schronienie i jedzenie”. Tak deweloper Subnautica 2 tłumaczy sukces gier survivalowych

Jakub Błażewicz, 11 sierpnia 2025, 11:42

Reżyser Subnautica 2 ma swoje teorie co do przyczyn popularności survivali i nie martwi go okazjonalne przechodzenie graczy do konkurencyjnych tytułów.

To miały być tylko szybkie pieniądze na stworzenie wymarzonego RPG fantasy. Los chciał jednak inaczej i teraz Total War to kultowa seria gier strategicznych
To miały być tylko szybkie pieniądze na stworzenie wymarzonego RPG fantasy. Los chciał jednak inaczej i teraz Total War to kultowa seria gier strategicznych

Danuta Repelowicz, 8 sierpnia 2025, 20:49

Seria Total War obchodzi w tym roku swoje 25-lecie, ale jej początki były o wiele skromniejsze, niż można by się było spodziewać. Wszystko zaczęło się od garstki twórców gier sportowych, którzy ze stadionów przenieśli się do feudalnej Japonii.

Haker próbował ukraść konto Steam powiązane ze starym adresem e-mail. Nawet właściciel nie pamiętał o jego istnieniu, a na koncie znajdowała się tylko jedna gra
Haker próbował ukraść konto Steam powiązane ze starym adresem e-mail. Nawet właściciel nie pamiętał o jego istnieniu, a na koncie znajdowała się tylko jedna gra

Jakub Błażewicz, 8 sierpnia 2025, 11:10

Po prawie 13 latach „uprzejmy” haker przypomniał graczowi o starym koncie Steama z jednym skarbem.

Shadowheart jest najpopularniejszą towarzyszką w Baldur's Gate 3, ale 5 milionów razy została zmuszona do przejścia do innej klasy
Shadowheart jest najpopularniejszą towarzyszką w Baldur's Gate 3, ale 5 milionów razy została zmuszona do przejścia do innej klasy

Maciej Gaffke, 6 sierpnia 2025, 19:56

Shadowheart z Baldur’s Gate 3 zmieniła podklasę prawie 5 milionów razy. Larian Studios ujawniło trójkę towarzyszy, którzy najczęściej byli zmuszani przez graczy do tego ruchu.

Fallout już nigdy nie będzie taki sam. Twórca kultowego RPG podał mało znaną tajemnicę, która na zawsze zmienia spojrzenie na grę
Fallout już nigdy nie będzie taki sam. Twórca kultowego RPG podał mało znaną tajemnicę, która na zawsze zmienia spojrzenie na grę

Kamil Kleszyk, 6 sierpnia 2025, 18:08

Twórca Fallouta, Brian Fargo, ujawnił, że hitowa produkcja Interplay z 1997 roku jest w rzeczywistości kontynuacją kultowego RPG-a Wasteland.

Cyberpunk 2077 był dla CD Projekt Red bardziej skomplikowaną grą niż Wiedźmin 3. Wszystko przez różnice między Geraltem i V
Cyberpunk 2077 był dla CD Projekt Red bardziej skomplikowaną grą niż Wiedźmin 3. Wszystko przez różnice między Geraltem i V

Krzysztof Kałuziński, 5 sierpnia 2025, 22:27

Jeden z twórców Wiedźmina 3 i Cyberpunka 2077 wyjaśnił, dlaczego praca nad tymi grami była zupełnie innym wyzwaniem. Zwrócił uwagę m.in. na różnice w podejściu do Geralta z Rivii i V.

Tak kultowy deweloper zrewolucjonizował branżę gier. Legenda FPS-ów zdradziła moment, kiedy do tego doszło
Tak kultowy deweloper zrewolucjonizował branżę gier. Legenda FPS-ów zdradziła moment, kiedy do tego doszło

Jakub Błażewicz, 4 sierpnia 2025, 13:40

4 miesiące na stworzenie gry było „luksusem” dla studia id Software, gdy zespół Johna Romero pracował nad wówczas rewolucyjnym Wolfensteinem 3D.

Jarosław Boberek „zwariował”, gdy zobaczył Uncharted. Popularność Nathana Drake’a uderzyła go jeszcze mocniej na targach gier: „Normalnie wizyta papieża”
Jarosław Boberek „zwariował”, gdy zobaczył Uncharted. Popularność Nathana Drake’a uderzyła go jeszcze mocniej na targach gier: „Normalnie wizyta papieża”

Kamil Kleszyk, 31 lipca 2025, 18:08

Jarosław Boberek, znany z niezliczonych ról dubbingowych, sam był zaskoczony tym, jak wielkie wrażenie zrobiła na nim seria Uncharted, w której zagrał Nathana Drake’a.

Twórca 28-letniej Tibii do dziś pamięta jej pierwszego gracza. „Wszyscy pobiegliśmy do komputera”
Twórca 28-letniej Tibii do dziś pamięta jej pierwszego gracza. „Wszyscy pobiegliśmy do komputera”

Marcin Bukowski, 28 lipca 2025, 14:25

Wywiad z twórcą Tibii ujawnił wiele ciekawostek na temat wiekowego MMORPG. Stephan Vogler wspomina m.in. moment, w którym do gry zalogował się pierwszy gracz.

Norman Reedus i Death Stranding 2 pomagają graczom pominąć nowe blokady przy treściach dla dorosłych
Norman Reedus i Death Stranding 2 pomagają graczom pominąć nowe blokady przy treściach dla dorosłych

Marcin Bukowski, 28 lipca 2025, 10:07

Mieszkańcy Wielkiej Brytanii muszą zweryfikować wiek, aby uzyskać dostęp do treści dla dorosłych w Internecie. Nowy system da się jednak obejść za pomocą usług VPN oraz… zdjęć z Death Stranding.

Steam i Half-Life powstały, bo Gabe Newell nie mógł ścierpieć, że „z Dooma korzystało więcej osób niż z Windowsa”
Steam i Half-Life powstały, bo Gabe Newell nie mógł ścierpieć, że „z Dooma korzystało więcej osób niż z Windowsa”

Agnieszka Adamus, 27 lipca 2025, 19:32

Gabe Newell udzielił niedawno wywiadu, w którym podzielił się historią kryjącą się za powstaniem Valve. Jak się okazuje, dużą rolę odegrały w tym Microsoft oraz Doom.

Uwielbiana gra strategiczna Heroes 3 będzie żyła wiecznie, ma przetrwać nawet zagładę ludzkości. Wszystko dzięki specjalnemu nośnikowi
Uwielbiana gra strategiczna Heroes 3 będzie żyła wiecznie, ma przetrwać nawet zagładę ludzkości. Wszystko dzięki specjalnemu nośnikowi

Zuzanna Domeradzka, 24 lipca 2025, 17:20

Do GOG Preservation Program dołączyła świeża porcja klasyki. Kopia zapasowa kultowego Heroes of Might and Magic 3 została zachowana na wieczność dzięki wyjątkowemu kryształowi.

Gracz No Man's Sky spędził 1400 godzin budując gigantyczne miasto, które nie powinno nawet istnieć, a jego załadowanie zajmuje 5 minut
Gracz No Man's Sky spędził 1400 godzin budując gigantyczne miasto, które nie powinno nawet istnieć, a jego załadowanie zajmuje 5 minut

Marcin Bukowski, 22 lipca 2025, 13:56

Pewien gracz No Man’s Sky stworzył miasto tak ogromne, że potrafi rozgrzać do czerwoności nawet najpotężniejsze komputery. W tym celu ominął ograniczenia gry, korzystając z bugów i glitchy.

Gracz Baldur’s Gate 3 stworzył postać ostateczną - jest praktycznie nieśmiertelna
Gracz Baldur’s Gate 3 stworzył postać ostateczną - jest praktycznie nieśmiertelna

Kamil Kleszyk, 19 lipca 2025, 05:30

Jeden z graczy Baldur’s Gate 3 pochwalił się buildem, który czyni jego bohatera w zasadzie nieśmiertelnym.

Fanka The Sims 4 „stworzyła” 2000 dzieci w jednej rozgrywce. Musiała przestać, ponieważ jej komputer uznał, że to zbyt wiele
Fanka The Sims 4 „stworzyła” 2000 dzieci w jednej rozgrywce. Musiała przestać, ponieważ jej komputer uznał, że to zbyt wiele

Sonia Selerska, 17 lipca 2025, 13:49

Szalony eksperyment w The Sims 4 wymagał wielu sposobów na obejście systemu gry, ale efekt robi wrażenie. Fanka serii dopięła swego.

Przełomowa mechanika ze Skyrima naprawdę narodziła się na serwetce. „To jedna z tych prawdziwych historii”, mówi były deweloper
Przełomowa mechanika ze Skyrima naprawdę narodziła się na serwetce. „To jedna z tych prawdziwych historii”, mówi były deweloper

Marcin Bukowski, 17 lipca 2025, 12:08

Twórca Skyrima opowiedział o rozwoju technologii Radiant AI, która odpowiada za zachowanie NPC. Todd Howard opracował ją na serwetce.

Tak Ubisoft „naprawił” starożytną Grecję w Assassin's Creed Odyssey. Pomogły greckie kolosy
Tak Ubisoft „naprawił” starożytną Grecję w Assassin's Creed Odyssey. Pomogły greckie kolosy

Jakub Błażewicz, 14 lipca 2025, 13:25

Assassin's Creed Odyssey przysporzyło problemów Ubisoftowi, który musiał przyjąć bardziej „fantastyczne” podejście, by uwzględni w grze istotny element serii.

Mierzą 3,5 kilometra, widać je z daleka, ale gra nie wspomina o nich ani słowem. To największa tajemnica Elden Ring: Nightreign
Mierzą 3,5 kilometra, widać je z daleka, ale gra nie wspomina o nich ani słowem. To największa tajemnica Elden Ring: Nightreign

Marcin Bukowski, 14 lipca 2025, 12:14

Mierzące ponad 3 kilometry olbrzymy z Elden Ring: Nightreing skrywają w sobie parę tajemnic, a mimo to nie zostały wspomniane w grze ani razu.

Diablo miało być grą turową - potem deweloper kliknął na szkielet i tak narodziło się RPG akcji
Diablo miało być grą turową - potem deweloper kliknął na szkielet i tak narodziło się RPG akcji

Maciej Gaffke, 10 lipca 2025, 05:30

Seria Diablo mogła wyglądać zupełnie inaczej, gdyby David Brevik, twórca gry, przeforsował swoją wizję systemu walki.

Data premiery Baldur’s Gate 3 była widoczna w miejscu publicznym na kilka lat przed debiutem gry, ale „nikt jej nie znalazł”
Data premiery Baldur’s Gate 3 była widoczna w miejscu publicznym na kilka lat przed debiutem gry, ale „nikt jej nie znalazł”

Kamil Kleszyk, 9 lipca 2025, 18:30

Baldur’s Gate 3 zadebiutowało w sierpniu 2023 roku, ale – jak się okazuje – data premiery została podana publicznie na długo przed oficjalnym ogłoszeniem. I to nie w dokumentach czy plikach, a… na butelce whisky.

„Rozwiązali problem, z którym zmagał się Netflix”. Ekspert wyjaśnia, na czym polega potęga Steama
„Rozwiązali problem, z którym zmagał się Netflix”. Ekspert wyjaśnia, na czym polega potęga Steama

Jakub Błażewicz, 8 lipca 2025, 11:30

Gracze gromadzący gry jak smoki i wydający pieniądze z odpowiedzialnością pijanego marynarza ma być powodem powodzenia wielu tytułów na Steamie.

Gracz pobiera 30 GB tekstur HD dla Far Cry 5 i znajduje dowód na to, że deweloperzy najwyraźniej nie byli przygotowani na taką ostrość
Gracz pobiera 30 GB tekstur HD dla Far Cry 5 i znajduje dowód na to, że deweloperzy najwyraźniej nie byli przygotowani na taką ostrość

Marcin Bukowski, 8 lipca 2025, 10:40

Tekstury w wysokiej rozdzielczości w Far Cry 5 odkryły przed graczami zaskakującą ciekawostkę. Zamiast dodać prawdziwe napisy, deweloperzy najwyraźniej postanowili uderzyć pięścią w klawiaturę.

Ikoniczny bohater z kultowej gry RPG przez 25 lat skrywał tajemnicę. Dopiero teraz fani odkryli znaczenie jego imienia, choć cały czas mieli je przed oczami
Ikoniczny bohater z kultowej gry RPG przez 25 lat skrywał tajemnicę. Dopiero teraz fani odkryli znaczenie jego imienia, choć cały czas mieli je przed oczami

Hubert Śledziewski, 7 lipca 2025, 15:50

Coraz więcej wskazuje, że remake Final Fantasy IX może zostać zapowiedziany na targach gamescom 2025. Tymczasem społeczność po 25 latach poznała tajemnicę imienia jednego z bohaterów gry.

Deweloper dostał pieniądze od Valve na stworzenie gry, ale nie dogadywał się z Gabe'em Newellem. „To było jak dwoje ludzi z nieświeżym oddechem”
Deweloper dostał pieniądze od Valve na stworzenie gry, ale nie dogadywał się z Gabe'em Newellem. „To było jak dwoje ludzi z nieświeżym oddechem”

Jakub Błażewicz, 7 lipca 2025, 10:53

Gunman Chronicles zostało poniekąd uratowane przez Valve, ale jeden z twórców tego zapomnianego FPS-a nie do końca dobrze wspomina współpracę z Gabem Newellem.

Kolekcjoner płaci 45 000 dolarów za skórkę w Counter-Strike 2, która nie jest nawet rzadka - jedna rzecz czyni ją szczególnie cenną
Kolekcjoner płaci 45 000 dolarów za skórkę w Counter-Strike 2, która nie jest nawet rzadka - jedna rzecz czyni ją szczególnie cenną

Jakub Błażewicz, 2 lipca 2025, 13:48

Nowa, powszechna i nie najładniejsza skórka w Counter-STrike'u 2 2 okazała się bardzo cennym nabytkiem za sprawą jednego niepozornego szczegółu.

Młodzi mieszkańcy Japonii i okolic mają zbyt nieskazitelną urodę według twórcy Death Stranding 2. Technologia CGI „nienawidzi” ich „pięknej, czystej cery”
Młodzi mieszkańcy Japonii i okolic mają zbyt nieskazitelną urodę według twórcy Death Stranding 2. Technologia CGI „nienawidzi” ich „pięknej, czystej cery”

Danuta Repelowicz, 30 czerwca 2025, 18:13

W Death Stranding 2 Hideo Kojima stronił od aktorów z Azji Południowo-Wschodniej. Twierdzi bowiem, że „słyną ze swej pięknej, czystej cery”, a technologia CGI kiepsko sobie z taką radzi.

Ten krok ku premierze Half-Life 3 Valve wykonało dokładnie 26 lat temu. Było to jednak daremne posunięcie
Ten krok ku premierze Half-Life 3 Valve wykonało dokładnie 26 lat temu. Było to jednak daremne posunięcie

Agnieszka Adamus, 28 czerwca 2025, 19:30

Ślady po Half-Life 3 powoli znikają z Internetu. Dziś, dokładnie 26 lat po rejestracji, wygasła domena internetowa poświęcona grze.

Henry Cavill jako czarny charakter w nowej polskiej grze? Prawie. Zobacz, jak aktor zainspirował jednego z bossów
Henry Cavill jako czarny charakter w nowej polskiej grze? Prawie. Zobacz, jak aktor zainspirował jednego z bossów

Jakub Błażewicz, 27 czerwca 2025, 13:32

Warszawskie studio Fumi podziękowało także Henry'emu Cavillowi za pomysł na jednego z bossów. Mouse: P.I. For Hire czerpie inspiracje nie tylko z kreskówek lat 30. XX wieku.

Niewidomy gracz opowiedział, jak gra w jedną z najbardziej skomplikowanych gier na świecie
Niewidomy gracz opowiedział, jak gra w jedną z najbardziej skomplikowanych gier na świecie

Marcin Bukowski, 23 czerwca 2025, 13:50

Jeden z graczy opisał, w jaki sposób gra w tytuły z serii Command, będąc niewidomym. Podzielił się również radą dla deweloperów, którzy chcieliby uczynić swoje tytuły przystępniejszymi.