Data wydania: 24 maja 2018
Odświeżona wersja gry Dark Souls z 2011 roku. Produkcja oferuje poprawioną oprawę graficzną, która w wersji na konsole Xbox One X i PlayStation 4 Pro oraz PC-ty pozwala na zabawę nawet w rozdzielczości 4K i 60 klatkach na sekundę (w 30 klatkach i 1080p na Switchu).
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Dark Souls: Remastered to ulepszona wersja gry Dark Souls z 2011 roku. Produkcja pierwotnie ukazała się na konsolach Xbox 360 i PlayStation 3 oraz PC-tach, a po niecałych siedmiu latach doczekała się opisywanej wersji przeznaczonej na platformę PC, PS4 itd.. Tytuł zmienił się właściwie jedynie pod względem oprawy graficznej, która została odpowiednio dopracowana, oferując tekstury w wysokiej rozdzielczości i poprawioną animację. Na najmocniejszych urządzeniach (PS4 Pro, XOne X i PC) gra działa nawet w rozdzielczości 4K i 60 klatkach na sekundę. Jednocześnie Dark Souls: Remastered jest pierwszą pełnoprawną mobilną odsłoną serii, gdyż tytuł pojawił się także na Switchu, gdzie w trybie stacjonarnym pozwala na zabawę w rozdzielczości 1080p przy 30 klatkach, a w wersji przenośnej, ze względu na ograniczenia zastosowanego ekranu, w 720p. Ponadto wszystkie wersje oferują multiplayer dla sześciu graczy.
Dark Souls: Remastered to RPG akcji osadzone w klimatach dark fantasy, przypominających m.in. Berserk Kentaro Miury. W odróżnieniu od poprzedniego dzieła studia From Software świat gry nie został podzielony na odrębne poziomy. Zamiast tego otrzymaliśmy płynne przejścia między strefami i sporymi połaciami terenu – gracz może dotrzeć do każdego miejsca widocznego na ekranie. Twórcy zwiększyli w ten sposób rolę eksploracji i stworzyli bardziej skomplikowane lokacje (rozciągające się nie tylko w poziomie, ale i pionie). W trakcie rozgrywki ponownie zagłębiamy się w mroczne korytarze zamków i opuszczone podziemia, nie dysponując przy tym żadnymi szczegółowymi mapami.
W Dark Souls: Remastered zastosowano model rozgrywki niemal identyczny z tym znanym z Demon's Souls. Zabawę rozpoczynamy od stworzenia bohatera. Do wyboru dostajemy płeć, wygląd, imię oraz klasę. Ostatni z elementów jest tylko umowny, gdyż każdą postać możemy rozwinąć w dowolny sposób i nie musimy sugerować się żadnymi wytycznymi.
W czasie zabawy wykorzystujemy wiele różnych broni. Dla każdej z nich zarezerwowane zostały unikalne rodzaje ataków i animacji postaci, przy czym wszystko zależne jest od biegłości naszego bohatera i tego, czy trzyma broń w obydwu rękach czy w jednej. Twórcy usprawnili także silnik odpowiedzialny za odwzorowanie fizyki, który w wielu przypadkach pomaga osiągnąć przewagę nad nieprzyjacielem. Ponadto bohater po raz kolejny doskonale włada magią (zaklęciami i cudami). Środkiem płatniczym, a także źródłem punktów doświadczenia ponownie są dusze zabierane pokonanym przeciwnikom.
Istotną rolę w Dark Souls: Remastered odgrywa rozgrywka kooperacyjna (wzajemne przywoływanie się w celu udzielenia pomocy) i współzawodnictwo, a także możliwości oglądania śmierci innych graczy oraz czytania pozostawianych przez nich wiadomości. Dzięki temu dowiadujemy się nieco więcej o uniwersum. Mieszkańcy świata Dark Souls wpływają również na swoje losy. W ten sposób studio próbuje oddać klimat przechodzenia starych RPG-ów (np. Dragon Quest), kiedy to każdy grał osobno, ale wymieniał doświadczenia z innymi.
Autor opisu gry: Kamil Zwijacz
Platformy:
PC Windows 24 maja 2018
Nintendo Switch 19 października 2018
PlayStation 4 25 maja 2018
Xbox One 25 maja 2018
Producent: FromSoftware / QLOC (PC) / QLOC (PS4) / QLOC (XONE) / Virtuos (Switch)
Wydawca: Bandai Namco Entertainment
Gry podobne:
8GIER
Seria gier RPG akcji, ciesząca się wśród wielu graczy mianem kultowej. Za jej stworzenie odpowiada japońskie studio FromSoftware, a cały cykl nierozerwalnie wiąże się z Hidetaką Miyazakim, który pełnił funkcję dyrektora produkcji przy większości odsłon.
15 lipca 2024
Seria Dark Souls wsławiła się wysokim poziomem trudności, uczącym pokory i cierpliwości. Inspirowane nią gry soulslike starają się również nie dawać taryfy ulgowej, czasem stanowiąc większe, a czasem mniejsze wyzwanie od dzieł FromSoftware.
8 października 2021
Ludzie, którzy naciskają na FromSoftware o łatwy poziom trudności w Sekiro czy Dark Souls naruszają święte prawo twórcy do uczynienia jego dzieła czymkolwiek sobie tylko zechce. A jednocześnie mają trochę racji...
30 września 2021
Speedrunning to niezwykle interesujące zjawisko, jeżeli chodzi o świat gier wideo. Dlaczego jednak ludzie decydują się na przechodzenie tytułów jak najszybciej i jak najsprawniej? Co siedzi w ich umysłach? O tym z chęcią Wam opowiem.
22 września 2021
Obchodzące dziś 10. urodziny Dark Souls to nie tylko wybitna gra. Dla wielu graczy to wyjątkowo osobiste doświadczenie, które stanowiło jeden z elementów w walce z depresją lub przechodzeniu przez traumę.
30 czerwca 2021
Zwiastuny? Pokazy prasowe? Zapomnijcie o tym: dziś w branży gier wideo wygrywa ten, kto spodoba się internautom. W świecie interaktywnej rozrywki memy mogą być dla deweloperów zarówno przepustką na salony, jak i gwoździem do trumny.
Ukazał się wreszcie mod Seamless Co-op do Dark Souls: Remastered. Przerabia on tryb sieciowy tak, aby przeobrazić go w pełną grę kooperacyjną, którą można przejść ze znajomymi od samego początku do końca.
Pliki do gier
Adrian Werner
11 kwietnia 2025
Jeden z twórców modyfikacji odkrył, że owiana złą sławą lokacja Blighttown w Dark Souls została wykonana zaledwie z kilku modeli drewna.
gry
Kamil Kleszyk
28 lutego 2025
Na Twitterze karierę robi filmik pokazujący moda przenoszącego Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 do uniwersum Dark Souls.
gry
Adrian Werner
5 lipca 2023
Gracze, których ominęła trylogia Dark Souls (bądź którakolwiek z części tej serii), mają teraz dobrą okazję do nadrobienia zaległości. Cykl od studia FromSoftware został objęty promocją Steam Summer Sale.
gry
Michał Ciężadlik
3 lipca 2023
Ukazał się nowy materiał wideo z Dark Souls: Nightfall, czyli ambitnego fanowskiego projektu powstającego jako nieoficjalny sequel przeboju studia FromSoftware.
gry
Adrian Werner
3 listopada 2022
Serwery Dark Souls 2: Scholar of the First Sin na PC znów działają. Studio FromSoftware poinformowało jednak, że oryginalne Dark Souls na zawsze już zostało pozbawione funkcji sieciowych. AKTUALIZACJA: wersja Remastered uratowana.
gry
Hubert Śledziewski
10 listopada 2022
Zespół moderów odpowiedzialny za fanowską kontynuację Dark Souls jest coraz bliższy zakończenia prac. Ich projekt pod tytułem Dark Souls: Nightfall właśnie otrzymał datę premiery.
gry
Przemysław Dygas
26 czerwca 2021
Japońskie studio From Software ujawniło, że od wydania pierwszej części w 2011 roku do sklepów na całym świecie wysłano ponad 25 milionów egzemplarzy znanej za sprawą swojego legendarnego poziomu trudności serii Dark Souls.
gry
Jakub Mirowski
11 czerwca 2019
Na dobry początek tygodnia proponujemy cosplay Ornsteina, czyli bossa, z którym musimy zmierzyć się w grze Dark Souls.
gry
Adrian Werner
1 kwietnia 2019
Niedawno pisaliśmy, że Dark Souls Trilogy trafi wreszcie do Europy, a Bandai Namco przygotowało kolejną ciekawostkę. Pakiet otrzyma również edycję kolekcjonerską. W zestawie znajdziemy między innymi figurkę i soundtrack. Ale tanio nie będzie.
gry
Konrad Serafiński
19 stycznia 2019
Popularne pliki do pobrania do gry Dark Souls: Remastered.
trainer Dark Souls: Remastered - v1.01 +13 Trainer - 29 maja 2018
trainer Dark Souls: Remastered - v1.03 +15 Trainer - 1 grudnia 2020
mod Dark Souls: Remastered - 100% Save - 30 października 2021
trainer Dark Souls: Remastered - v1.01.1 Reg 1.02 +18 Trainer (promo) - 30 maja 2018
trainer Dark Souls: Remastered - v1.01.2 Reg 1.02 +17 Trainer (promo) - 14 czerwca 2018
mod Dark Souls: Remastered - Death Counter v.2.1R - 7 czerwca 2020
trainer Dark Souls: Remastered - v1.01 +18 Trainer (promo) - 26 maja 2018
mod Dark Souls: Remastered - Ascended Mod (Ascended Mode) v.12.8 - 1 września 2021
trainer Dark Souls: Remastered - v1.04 +23 Trainer - 22 listopada 2022
mod Dark Souls: Remastered - DarkSouls_Restored v.2 - 3 maja 2019
Wymagania sprzętowe gry Dark Souls: Remastered:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-2500K 3.3 GHz / AMD Ryzen 3 1300X 3.5 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 760 / Radeon HD 7870 lub lepsza, 8 GB HDD, Windows 7/8.1/10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-4790K 4.0 GHz / AMD Ryzen 5 1500X 3.5 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 970 / Radeon R9 290X lub lepsza, 8 GB HDD, Windows 7/8.1/10 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 11 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 960 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 88107 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
ereboss
Ekspert
2023.02.17
Nie lubię gier osadzonych w klimatach fantasy, a szczególnie średniowiecze fantasy, smoki, orki, rycerze, to nie dla mnie. Dark Souls to trzecia gra którą ogrywam od From Software. Pierwszą grą było Bloodborne które miało klimat Wiktoriańskie dark fanatsy i musze przyznać że to była świetnia gra. Potem wiozłem się za Sekiro i tu również świata gra. Skoro poznałem dwie gry od From Softwer to może trzeba sięgnąć po ich Magnom Opus czyli Trylogie Dark Souls. Grę kupiłem na XSX i działa w 60 fps dodam na marginesie. Jak już wspomniałem nie lubię średniowiecza ale dla tej gry zrobiłem wyjątek. Gra to średniowieczne dark fantays. Są smoki, rycerze, ale obok tego są inne kreatury z mackami itp.... więc to na plus. Zacznę może od innej strony zanim rozpisze się o legendarnym poziomie trudności. Fabuła w grze jest naprawdę fajna i ma ten element który lubię w grach czyli wybieranie mniejszego zła. Gra nakierowuje nas gdzie iść i tyle, ale jak się tam dostaniemy, gdzie jest droga to musimy znaleźć już sami. Przez większość czasu fabułę odpisują przedmioty w grze, okazjonalnie NPC których nie ma za wiele. Naprawdę trzeba się skupić aby złożyć to w całość, albo obejrzeć film na YT który opowiada wszyto po kolej hehe. Dobra przejdę do mięsa czyli "Kurde ale ta gra trudna". Gra jest trudna, a z jednym bossem (a raczej bossami) walczyłem około 4 godziny i miałem ochotę rzucić grę w kąt. W grach od From Software tak jak zawsze najsłabszy przeciwnik może zabić nas w dwóch ruchach a bosss w jednym. Trzeba dobrze opanować system bloków i szybkiego zmieniana broni z jedno ręcznej na dwu, bo inaczej przy starciach z bossami można się męczyć. Pierwsze podejście jest trudne, wydaje mi się że poziom trudności nie jest dobrze wywarzony. Ostatni boss nie jest tak trudny jak ten co pisałem wyżej. Niektórych można pokonać przy pierwszym podejściu, z niektórymi się meczy człowiek a jeszcze z niektórymi człowiek dostaje furii. Grę ukończyłem w 60 godzin i miałem 93 poziom. Obecnie jestem na NG+4 i jak raz się przejdzie grę to już później idzie gładko bo zna się taktyki bossów. Chociaż na NG+3 znów miałem problem z tymi bossami co pisałem wyżej. Na NG+ rośnie ilość HP bossów jak i obrażenia które zadają. Gry od From Software mają dobrze zaprojektowany świat gry. Trzeba bardzo uważnie patrzeć podczas gry, aby nie przeoczyć skrótów które ułatwiają nam grę ale i też przejść które dają nam opcjonalne nowe lokacje. Ja na NG+4 dalej znajduję ukryte przejścia które pomijają nawet całe lokacje. Polecam grę każdemu, ale to specyficzny typ rozgrywki, nie dla każdego. Rozumiem graczy którzy są nie cierpliwy i walka z bossem powyżej 30 min może ich zniechęcić. Moim zdaniem gry od From Software uczą motywacji, satysfakcja pokonania bossa jest nieziemska. Teraz pora na Dark Souls 2 za które wezmę się w okolicach wakacji a Dark Souls 3 zostawię sobie na późną jesień. Grać i próbować!
Pitplayer
Ekspert
2021.11.01
Właśnie powaliłem Lorda Gwyna i ukończyłem Dark Souls Remastered. Było to moje pierwsze prawdziwe spotkanie z tą grą. Pierwsze było lata temu kiedy nie wiedziałem jeszcze co to soulsy i po tęgich batach grę porzuciłem.Na plus na pewno klimat, lore, design lokacji ale jednak nie jestem pierwszym Dark Souls tak zachwycony jak Bloodborne czy Dark Souls 3 do których w przeciwieństwie do tej gry chciałbym w przyszłości wrócić. Gra jest zdecydowanie toporniejsza, wręcz drewniana i walki nie dostarczały mi tyle emocji i radości co w nowszych produkcjach FS ale jednak gra mnie wciągnęła i chciałem ją ukończyć. Oczywiście jest to usprawiedliwione tym że jest to (razem z Demon's Souls) protoplasta gatunku. Myślę że 8/10 to uczciwa ocena z mojej strony
Jakub Mirowski
GRYOnline.pl Team
2021.07.31
Przez zaledwie jeden mały detal pierwsze Dark Souls chyba już zawsze będzie dla mnie sztandarowym przykładem soulslike’a. Brak szybkiej podróży w połączeniu z wysokim poziomem trudności sprawia, że zanim uzyskamy narzędzie umożliwiające teleportację pomiędzy ogniskami, nauczymy się na pamięć ścieżek i skrótów prowadzących przez poszczególne lokacje. Ta dogłębna znajomość pięknego, choć umierającego świata sprawia, że czujemy się jego integralną częścią. Nawet jeśli jest zamieszkane przez potworne monstra i szalonych rycerzy, Lordran na kilkadziesiąt godzin po prostu staje się naszym domem.
ogórekdamian
Ekspert
2018.12.22
Niesamowicie wciągająca, super klimat, przepiękna muzyka, ciekawi bossowie, choć muszę przyznać że troszkę za słabi, nie wiem czy to wina Remastera czy tak było w oryginale, ale Artorias, Manus, Gwyn oraz Ornstein i Smough mogli by być trudniejsi do ubicia, w końcu to legendy Dark Souls. Na minus muszę zaliczyć, denerwujące ragdolle ciał, namierzanie przeciwników no i oczywiście czasami warująca kamera, ale to trochę czepianie się na siłę tej rewelacyjnej produkcji od From Software.
T20
Ekspert
2018.08.08
Po ukończeniu czuję jakąś wielką pustkę i rozczarowanie że to już koniec. Świetna produkcja i w sumie to chyba najbardziej żałuję, że zabrałam się za nią dopiero po ograniu dwójki i trójki.Plusy to raczej wszystko to jest do zaoferowania dla gracza, no bo co tutaj jest złe? Może jedynie odległość ognisk od bossów, ale to pryszcz w porównaniu do niesamowitego magnetyzmu jaki ma ta gra. Siądzie się na godzinkę, a tutaj w magiczny sposób upływa pół dnia. Uwielbiam Soulsy za poziom trudności, który zależy od samego gracza i umiejętności zapamiętywania ataków wroga i kombinowaniu jak się do niego dobrać. Tylko od ciebie zależy jak długo będziesz się męczyć z bossem. Albo ruszysz głową, albo będziesz umierać raz za razem. Bosko :D
Vlad Tepes
Ekspert
2018.07.17
Przyjemnie było wrócić (Prepare to Die skończyłem jakiś czas temu na ng6+). Grę przeszedłem na razie 3 razy, ale na pewno jeszcze wrócę, boć to jeden z najlepszych tytułów, w jakie miałem przyjemność grać w życiu. Ps. Oczywiście grałem mychą i klawiaturą.
xKoweKx [stalker.pl]
Ekspert
2024.03.02
ereboss
Ekspert
2023.02.17
Sir klesk
Ekspert
2022.09.12
Krzysiek Kalwasiński
GRYOnline.pl Team
2022.06.30
kęsik
Ekspert
2018.07.14
Ocena STEAM
Bardzo pozytywne (88 107)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
Ocena OpenCritic
93% rekomendacji (103)
Guardian
Rich Stanton
Game Revolution
Jason Faulkner
Shacknews
Sam Chandler
Game Informer
Daniel Tack
God is a Geek
Gary Bailey
boy3 Legend
Nie będe oceniać samej gry, bo nie chce wywołać gownoburzy jakiejś przez fanów tej serii którzy uwielbiają tą serię, bo sama gra mi się nie podobała
Jeśli chodzi o port, to jest bardzo dobry, optymalizacja i kwestie techniczne są na bardzo dobrym poziomie, jedyny zarzut mam co do ceny który kupiłem kiedyś za 150 zł, patrząc że graficznie w ogóle nie został podrasowany, dość słabo, ale w promocji jakiejś można kupić
Zawodowiec_M Konsul
Gra sztos. Lekko toporna ale rozpoczęła u mnie nowy rozdział w gejmingu.
Kondor7 Legionista
-1 Gra jest remasterem a wygląda jak KUPA. -1 Gra ma słaby design, przykładowo mag wygląda tu nie-oryginalnie, w porónianu do Magów z Gothic, którzy dzieli się na zakony żywiołów, po dziesiątki zaklęć. Rycerz też wygląda jak typowy rycerz z każdego innego świata, i każda postać niczym sie nie wyróżnia. To taki beznadziejny design gry czyni ją tanią a niestety jest to gra droższa od Gothic. -1
No i wszędzie pisze że jest to RPG! Ludzie nie jest to rpg bo tu nie wcielamy się w postać bo nie mamy gdzie ją odgrywać. Gothic to rpg bo wcielamy się w paladyna, i wykonujemy fabułe jako paladyn, pełnimy role paladyna, maga, najemnika, a tu nie ma dialogów, tu nie ma fabuły, tu nikogo nie obchodzi do jakiej gildii należymy, więc rycerz to poprosu klasa postaci, Dark Souls nie są więc RPG! -1 Po trzecie Dark Souls wypadają słabo w porónianiu z Gothic pod względem bosów. Ponieważ w Gothic mamy podbudówkę pod walki z bosami. Najpierw je liżemy. Ponzajemy smoki od Xardasa, eksplorujemy kraine gidze sie znajdują, musimy je odnaleźć, musimy zdobyć artefakt aby je przesuchiwać, i w końcu musimy zdobyć pancerz gildii aby z nimi walczyć, i dopiero idziemy na bosy. A bosy w gothic jeszcze mają głos, mówią przerażającym głosem. To są bosy. I na koniec mamy BOSA bosów! W porównaniu do Gothic Dark Souls to gra dla cipek. Przyciwników sie spamuje atakiem. W Gothic jest masa technik, jak pokonać bosy. Myślimy strategicznie. Jednego pomiejszamy, drugiego z przywołańcami, trzeciego bosa załatwiamy z łowcami smoków. Ale w Dark Souls podbiegam do bosa i wale go w noge, aż mu pasek spadnie. Oczywiście pasek życia bosa sie nie regeneruje. Bosy w Dark Souls nawet mnie nie trafiają. Smoki w Gothic nie pozwalają do siebie podejść! Z daleka nawalają kulami ognia! Nie da sie przed nimi schować trzeba poprostu pracować aby zdobyć odporność na smoczy ogień albo zwinność żeby szybko wstać z ziemii. I gdzie ta wasza gra jest trudna?! Wy chyba w Gothic nie graliście. -1 Ta gra to tylko obszar z bosami. Nie ma tu miast, ludzi jak w Gothic. Nudy. Nie czujemy zagrożenia gdy nie widzimy sielanki, to jak w Władcy Pierścieni, bez hobbitów nie ma poczucia wagi orków. -1 Kolejny element to nierealistyczne animacje. W grze możemy robić beczke, skacząc fikołkiem jak ninja, w zbroji i z mieczem. Bez komentarza. - Ale czy gra ma jakieś pozytywy? +1 Woda ładnie wygląda. +1 Bosy są naprawde ładne, widowiskowe. Ale te atrakcje są burzone przez wade wzroku bohatera bo tło sie rozmazuje, i nie da sie założyć okularów. Wszystko rozmazane. - Podsumowując gra jest strasznym crapem. To jest słabo wykonana gra, słaba grafika, słabe animacje, i słabe walki, a fabuły brak, i brak też aktorów głosowych. Ale cena wyjechana w kosmos 100zł!!! To jak chamburger w mc donald, zero wartości odrzywczych tylko MARKA. Nic w tej grze nie ma. To gra za 9 zł z biedronki, ale sprzedawana za stówe bo ludzie lubią gó#no. Granie w to to wstyd. Ludzie mówią ze ta gra jest trudna, tak jest, bo trudne jest patrzenie na te słabej jakości tekstury. Portwel mnie boli. Gothic miał ręczenie rysowane tekstury a gra tania jak barszcz. Gothic miał mase dialogów aktorskich ale tani jak barszcz. Gothic miał grafike ostrą jak igła ale tani jak barszcz. - Ja grałem w Dark Souls 3 i oceniłem trzecią cześć trylogii na 1, bo jest zbyt łatwa, ale jedynke ocenie mimo wszystko wyrzej od trójki a to dlatego, że bicie mieczem żywych mięsistych przeciwników sprawia większą frajdkę, czego nie moge powiedzieć po Darsk Souls 3 gdzie przeciwnicy to szkielety i duchy. W Gothic też przeciwnicy byli mięsiści, potwory które fajnie się bije. Teraz zagram w Dark Souls 2, bo jest ponoć najlepszą grą Dark Souls, niedocenianą przez graczy. Ogólnie nie polecam kupować dopuki gra nie będzie za dyche. Bo ten silnik gry i warstwa artystyczna nie jest tego warta. Lepiej już dołożyć stówe i kupić coś nowego tego studia, ale z tego co widze to żadna gra tego stududia nie jest warta tych pieniędzy bo Elden Ring ssie pałe ostro, i najlepieij zainwestować w Blodborn lub Lord of the Falen, bo też podobne klimaty śreniowieczne, i bosy tam są bardzo dobrze zrobieni i grafika jest bardzo dobra.
Kondor7 Legionista
Wszystkie negatywne opinie o Darsk Souls 2 są dla mnie pozytywem. Trudność gry, brak respienia przeciwników, brak teleportacji, podwójni bosowie.