Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 listopada 2022, 12:43

autor: Adrian Werner

Nieoficjalny sequel Dark Souls nabiera kształtów, zobaczcie tylko ten film

Ukazał się nowy materiał wideo z Dark Souls: Nightfall, czyli ambitnego fanowskiego projektu powstającego jako nieoficjalny sequel przeboju studia FromSoftware.

Źródło fot. FromSoftware
i

Studio FromSoftware zakończyło już rozwój serii Dark Souls, koncentrując się na nowych markach, takich jak tegoroczny Elden Ring. Nie wszyscy jednak fani są gotowi porzucić stary cykl japońskiego dewelopera, dzięki czemu jego odsłony cieszą się sporą popularnością wśród moderów. Pewna grupa powoli kończy prace nad nieoficjalną kontynuacją marki zatytułowaną Dark Souls: Nightfall.

  1. Projekt powstaje jako modyfikacja do Dark Souls: Remastered i oferuje nowe przygody, lokacje i wrogów. To największy i bardzo ambitny projekt do tej gry – pracuje nad nim kilkunastu weteranów społeczności moderskiej.
  2. Twórcy udostępnili właśnie nowy materiał wideo, pokazujący postępy w pracach, który możecie obejrzeć poniżej.
  3. Autorzy przyznają, że na premierę najpewniej poczekamy do przyszłego roku. Początkowo w planach był debiut w 2022 r., ale twórcy byli tak zajęci swoim życiem zawodowym i osobistym, że nad modyfikacją mogli pracować głównie w weekendy.
  4. Opóźnienie wyjdzie jednak modyfikacji na dobre. Autorzy uznali, że po Elden Ring poprzeczka została podniesiona tak wysoko, że wymusiła na nich mocne ulepszenie Dark Souls: Nightfall. Przykładowo początkowo w planach było wykorzystywanie bossów z podstawowej wersji gry obok nowych przeciwników tego typu. Ostatecznie różnica między nimi była jednak tak duża, że w pełnej wersji moda pojawią się sami nowi bossowie. Możemy także spodziewać się znacznie mniej liniowych misji.

Na początku tego roku twórcy udostępnili demo Dark Souls: Nightfall, które zostało ciepło przyjęte, a uzyskane sugestie graczy pomogły w produkcji. Do tego w ostatnich miesiącach autorzy dokonali kilku istotnych przełomów w kwestii modyfikowania Dark Souls: Remastered, co zaowocowało mocno ulepszonymi animacjami, szerszymi możliwościami tworzenia nowych lokacji oraz kontrolowania oświetlenia, jak również nowym systemem skryptowania AI wrogów. Wszystko to w sumie zaowocuje znacznie ambitniejszym i bardziej dopracowanym projektem, niż zakładały to pierwotne plany.

  1. Strona modyfikacji w serwisie Nexus

Najlepsze modyfikacje do serii Dark Souls

Oczekując na premierę pełnej wersji Dark Souls: Nightfall, warto zaznajomić się z innymi modyfikacjami do tej serii.

W przypadku Dark Souls III najważniejszym projektem jest Cinders. Mod podwyższa poziom trudności oraz wprowadza zmiany w balansie takich elementów, jak statystyki wrogów, funkcje uzbrojenia czy dostępne umiejętności, tak aby każdy styl rozgrywki był skuteczny. Warta uwagi jest również modyfikacja BloodSouls: Judgement of Ash, która mocno rozbudowuje zawartość gry o nowe bronie, wrogów, lokacje oraz zaklęcia, jak również projekt DS3 Ascended Mod RPG, który wzmacnia elementy RPG.

Ostatni z tych projektów ma także wersje przeznaczone dla Dark Souls: Remastered (Ascended Mod) oraz Dark Souls II: Scholar of the First Sin (SOTFS Ascended Mod). Do pierwszej z tych gier ukazał się również wyśmienity projekt New Game Plus Infinite, który pozwala bez końca przechodzić grę z zachowaniem postępów i coraz trudniejszymi wyzwaniami. Z kolei w przypadku drugiej części cyklu godnym uwagi modem jest Seeker of Fire, który ulepsza mechanizmy walki i rozbudowuje system rozwoju.

Mody do Dark Souls 3:

  1. Cinders – pobierz mod
  2. BloodSouls: Judgement of Ash – pobierz mod
  3. DS3 Ascended Mod RPG – pobierz

Mody do Dark Souls: Remastered

  1. Ascended Mod - pobierz
  2. New Game Plus Infinite

Mody do Dark Souls II: Scholar of the First Sin

  1. SOTFS Ascended Mod – pobierz
  2. Seeker of Fire – pobierz

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej