Dark Souls II - wersja na Xboksa 360 działa płynniej od tej na PlayStation 3

Według danych serwisu Digital Foundry, gra Dark Souls II działa nieco płynniej na Xboksie 360 niż na PlayStation 3. Redaktorzy Digital Foundry porównali wersje na obie konsole w obszernym artykule. Udostępnili też filmy zestawiające ze sobą poziom oprawy graficznej i płynność animacji na wspomnianych platformach sprzętowych.

Marcin Skierski

Serwis Digital Foundry porównał oprawę graficzną i płynność animacji konsolowych wersji gry Dark Souls II, które pojutrze będą miały swoją oficjalną premierę w Polsce. Nie uwzględniono będącej w przygotowaniu pecetowej edycji, która na rynku zadebiutuje dopiero pod koniec kwietnia. Powyższy materiał wideo prezentuje porównanie graficzne wersji na PlayStation 3 oraz Xboksa 360. Jak twierdzą redaktorzy Digital Foundry, obie stoją na bardzo zbliżonym poziomie i większe różnice można zauważyć przede wszystkim w stosunku do pierwszej części Dark Souls. Głównie mowa o lepszej grze świateł i cieni, fizyce oraz technologii ambient occlusion. Na przykładzie Dark Souls II widać jednak, że twórcy mieliby problem z wyciągnięciem czegoś więcej z konsol poprzedniej generacji.

Sprawa wygląda nieco inaczej przy porównaniu płynności animacji, gdzie nieco lepiej wypada wersja na Xboksa 360. Posiadacze konsoli Microsoftu mogą liczyć średnio na 30-40 klatek na sekundę, podczas gdy użytkownicy PlayStation 3 muszą się przygotować na ok. 30 klatek na sekundę, z tendencją do drobnych spadków poniżej tej wartości. Dokładne porównanie możecie zobaczyć w drugim filmie widocznym w tej wiadomości.

Wersja na PlayStation 3 korzysta za to z technologii V-Sync - w przeciwieństwie do tej na Xboksa 360, gdzie występuje tzw. screen tearing, który może przeszkadzać wielu graczom. Najniższa zarejestrowana wartość to 14 klatek na sekundę w przypadku PlayStation 3 oraz 20 klatek na sekundę na Xboksie 360. Konsola firmy Sony miała wówczas problem z wyświetleniem serii eksplozji, podczas gdy na Xboksie 360 największy spadek animacji objawił się w trakcie przechodzenia przez mgłę.

Dark Souls II to kolejna odsłona wymagającej serii mrocznych gier RPG akcji, które zasłynęły ze swojego wysokiego, a zarazem świetnie zbalansowanego poziomu trudności. Produkcja studia From Software zadebiutuje 14 marca w Europie na PlayStation 3 i Xboksie 360 oraz 25 kwietnia na PC. W tej chwili nie ma planów wydania gry na konsolach nowej generacji.

Dark Souls II

Dark Souls II

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 11 marca 2014

Informacje o Grze
8.4

GRYOnline

8.3

Gracze

8.8

Steam

8.8

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

The Elder Scrolls Online – zgarnij klucz do beta-testów!

Następny
The Elder Scrolls Online – zgarnij klucz do beta-testów!

Mirror's Edge – nieoficjalne spojrzenie na grę. Otwarty świat, płynna walka i multiplayer w nowej produkcji DICE

Poprzedni
Mirror's Edge – nieoficjalne spojrzenie na grę. Otwarty świat, płynna walka i multiplayer w nowej produkcji DICE

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl