Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 maja 2014, 09:49

autor: Kamil Zwijacz

Watch Dogs na PlayStation 4 w 1080p i 60 klatkach na sekundę [Aktualizacja]

Na oficjalnej stronie PlayStation, na karcie gry Watch Dogs, ujawniono, że tytuł na konsoli PlayStation 4 działać będzie w rozdzielczości 1080p i 60 klatkach na sekundę. Dodatkowo dowiedzieliśmy się, że misje dostępne tylko na next-genie firmy Sony po jakimś czasie ukażą się również na komputerach PC.

Niedzielna informacja się zdezaktualizowała. Okazało się bowiem, że opis na stronie PlayStation został zmodyfikowany i usunięto z niego fragment mówiący o rozdzielczości 1080p i 60 klatkach na sekundę.

Prawidłowe wartości to rozdzielczość 900p przy 30 klatkach na sekundę na PlayStation 4, oraz 792p przy tej samej prętkości wyświetlania obrazu na Xbox One.

Według opisu gry Watch_Dogs na karcie produkcji na oficjalnej stronie PlayStation, nadchodzący tytuł firmy Ubisoft działać będzie na konsoli PlayStation 4 w rozdzielczości 1080p i 60 klatkach na sekundę. Nie potwierdziły się więc wcześniejsze plotki, mówiące o Full HD w 30 klatkach na sekundę. Niestety w dalszym ciągu nie wiemy, co z wersją na konkurencyjne urządzenie Xbox One. Niepotwierdzone informacje krążące w sieci sugerują rozdzielczość na poziomie 960p. O ile wydawca nie zabrał jeszcze stanowiska w tej sprawie, tak mając na względzie kilka wcześniejszych przypadków (m.in. Assassin's Creed IV: Black Flag, Call of Duty: Ghosts, Battlefield 4), można podejrzewać, że Watch_Dogs na next-genie koncernu Microsoft faktycznie działać będzie w niższej rozdzielczości. Przy okazji zdradzono, że cztery ekskluzywne dla PlayStation 4 misje, zostaną udostępnione użytkownikom komputerów PC w późniejszym czasie.

Watch_Dogs w skrócie:
  • Gra akcji rozgrywająca się w otwartym mieście Chicago
  • Pozwoli wcielić się w Aidena Pearce’a, potrafiącego włamywać się do systemów elektronicznych metropolii i wykorzystywać je do własnych celów
  • Tytuł ukaże się 27 maja na konsolach Xbox One, PlayStation 4, PlayStation 3, Xbox 360 oraz na komputerach PC

Kwestia oprawy graficznej Watch_Dogs to jeden z głośniejszych tematów w branży gier, w ostatnich miesiącach. Wszystko za sprawą analizy dokonanej przez redakcję serwisu DSOGaming, która porównała jeden z ostatnich zwiastunów z tym, co zaprezentowano w 2012 roku podczas targów E3. Wyszło na to, że tytuł obecnie wygląda po prostu gorzej, niż na początku. Wydaje się jednak, że firma Ubisoft wypuściła niedopracowany materiał wideo.

Pod koniec kwietnia mieliśmy okazję zagrać w niemal ukończony projekt i to, co zobaczyliśmy wcale nie było aż takie straszne. Jakub Mirowski w swoich wrażeniach z pokazu stwierdził, że:

„W wersji na PlayStation 4 wygląda ona bardzo ładnie. Ze szczególnym kunsztem stworzono iluzję żyjącego miasta, w którym aż roi się od mieszkańców (…)W rozmowie z Jonathanem Morinem dyrektor kreatywny Ubisoft Montreal stwierdził, że wersja na konsole nowej generacji nie odstaje wyraźnie od tej na komputery, ale zapewnił, że korzystający z naprawdę najlepszego sprzętu posiadacze blaszaków na pewno wyłapią parę różnic na korzyść swojej platformy.”

Watch_Dogs ukaże się 27 maja na konsolach Xbox One, PlayStation 4, PlayStation 3, Xbox 360 oraz na komputerach PC. W późniejszym czasie na rynku zadebiutuje także wersja dedykowana Wii U. Tytuł możecie zamawiać w ramach pre-orderów u większości rodzimych sprzedawców.