Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 marca 2014, 13:00

autor: Marcin Skierski

Watch Dogs wygląda obecnie gorzej niż na pierwszym zwiastunie z E3 2012

Z porównania opublikowanego przez serwis DSOGaming wynika, że gra Watch Dogs wygląda obecnie gorzej niż na pierwszym zwiastunie z targów E3 2012. Wszystko wskazuje na to, że studio Ubisoft Montreal w trakcie procesu dewelopingu zostało zmuszone do dokonania kilku cięć w oprawie graficznej.

Wydaje się, że modele twarzy ucierpiały najmniej (o ile w ogóle) / źródło: DSOGaming

Redaktorzy serwisu DSOGaming doszli do wniosku, że gra Watch Dogs wygląda obecnie gorzej niż na pierwszej prezentacji z targów E3 2012. Postanowili oni porównać wczorajszy zwiastun z tymi, które zostały ujawnione w czerwcu 2012 i 2013 roku. Z obrazków opublikowanych pod tym adresem można wywnioskować, że graficznie Watch Dogs wyglądało w wielu aspektach lepiej na starszych trailerach. Na szczęście nie wszystkie zmiany należy zaliczyć na minus. Przede wszystkim postarano się o to, by efekty dymu wyglądały lepiej niż na pierwszych zwiastunach. Oprócz tego można powiedzieć, że modele twarzy postaci prezentują bardzo zbliżony poziom. Pod jakimi względami wczorajszy materiał przegrywa więc z tymi starszymi?

Eksplozje są obecnie mniej efektowne / źródło: DSOGaming

Cięcia nie dotyczą wyłącznie kwestii grafiki, ale też fizyki. Zwiastun z E3 2012 cieszył oczy efektownymi eksplozjami – wybuchający samochód rozpadał się na drobne kawałki i wpływał na stan okolicznych aut. Na wczorajszym trailerze wygląda to mniej imponująco. Warto też zwrócić uwagę na otoczenie. W pierwszym zwiastunie dało się zauważyć drzewa i parasole kołyszące się na wietrze, czego nie widzieliśmy już nawet w materiale z czerwca 2013 roku.

Wydaje się również, że w trakcie procesu dewelopingu twórcy zdecydowali się zmniejszyć liczbę przechodniów, by odciążyć nieco procesory. Oglądając wczorajszy trailer można odnieść nieodparte wrażenie, że po ulicach kręci się mniej wirtualnych postaci niż to miało miejsce niemal dwa lata temu. Oczywiście tego nie można stwierdzić z całą pewnością – o różnych porach dnia w grze zaludnienie metropolii może wyglądać inaczej.

Miasta wydają się być teraz bardziej wyludnione / źródło: DSOGaming

Z kwestii typowo graficznych warto wspomnieć o mniej widowiskowych efektach świetlnych, czy gorzej wyglądającym rozmyciu obrazu (w trakcie zwolnienia czasu) na nowszych materiałach. To wszystko nie nastraja zbyt optymistycznie przed premierą pełnej wersji, choć z drugiej strony nie należy popadać w paranoję. Watch Dogs wciąż zapowiada się na bardzo ładnie wyglądającą produkcję z otwartym światem do eksploracji, ale po świetnej prezentacji na E3 2012 można było oczekiwać po oprawie graficznej nieco więcej.

Rozmycie towarzyszące zwolnieniu czasu jest mniej efektowne / źródło: DSOGaming

Warto przypomnieć, że to nie pierwszy przypadek, kiedy studio Ubisoft Montreal zdecydowało się nieco pogorszyć jakość wizualną swojej gry w stosunku do pierwszych prezentacji. Podobnie było w przypadku strzelaniny Far Cry 3, która pod pewnymi względami wyglądała słabiej od tego, co mogliśmy oglądać na wczesnych zwiastunach. W sieci pojawiło się swego czasu sporo porównań demonstrujących te różnice (m.in. w tym miejscu i tutaj).

Watch Dogs to długo oczekiwana gra akcji z otwartym światem do eksploracji, przygotowywana z myślą o PC, PlayStation 4, PlayStation 3, Xboksie One, Xboksie 360 oraz Wii U. W naszym kraju produkcja ukaże się 27 maja bieżącego roku w polskiej kinowej wersji językowej (napisy) za sprawą rodzimego oddziału firmy Ubisoft.

  1. Zapowiedź – Graliśmy w Watch Dogs – czy sandbox Ubisoftu powtórzy sukces GTA V?
  2. Zapowiedź – Graliśmy w Watch Dogs! Kolejny świetny sandbox na targach gamescom 2013
  3. Zapowiedź – Widzieliśmy Watch Dogs – co zaoferuje nam mocny konkurent GTA V?