Tomb Raider: Definitive Edition z 60 klatkami na PlayStation 4
Producent wykonawczy gry Tomb Raider: Definitive Edition, Scott Amos, wyjawił podczas wywiadu dla serwisu GamesRadar, że nowa wersja popularnej produkcji przez większą część zabawy działać będzie w 60 klatkach na sekundę na konsoli PlayStation 4. Niestety to samo nie dotyczy Xboksa One, który musi zadowolić się 30 klatkami. Obie edycja mogą za to pochwalić się rozdzielczością 1080p.
Kamil Zwijacz
Wczoraj firma Square Enix opublikowała nowy materiał wideo, w którym Scott Amos, producent wykonawczy gry Tomb Raider, opisywał różnice między podstawową wersją produkcji, a Definitive Edition. Tytuł w wersji na konsole Xbox One i PlayStation 4 otrzyma szereg usprawnień graficznych (ulepszone oświetlenie, poprawiona animacja, technologia Tress FX, itd.) i działać będzie w rozdzielczości 1920x1080 pikseli (1080p) przy 30 klatkach na sekundę. Dziś jednak okazało się, że sytuacja wcale nie jest taka prosta. Podczas wywiadu udzielonego przedstawicielowi serwisu GamesRadar wyszło na jaw, że wersja na next-gena firmy Sony osiąga 60 klatek na sekundę. Sprzęt koncernu Microsoft nie radzi sobie już tak dobrze i wydaje się, że maksimum możliwości tego urządzenia to 30 klatek, przynajmniej jeżeli chodzi o tę grę.

„Obie platformy oferują te same, niesamowite doznania. Naszym celem od początku było dostarczenie rozgrywki Tomb Raidera w natywnej rozdzielczości 1080p i 30 klatkach na sekundę (…) Wszystko powyżej 30 klatek jest wisienką na torcie” – powiedział Scott Amos.
Podstawą nowej wersji Tomb Raidera jest więc 30 klatek w rozdzielczości 1080p, ale PlayStation 4 przez większą część gry osiągać będzie dwa razy większą płynność animacji, czym niestety nie może się pochwalić konkurencyjna wersja. Jest to niejako kolejne potwierdzenie, że sprzęt firmy Microsoft jest po prostu słabszy. Wystarczy przypomnieć sobie Battlefielda 4 i mniejszą rozdzielczość xboksowej wersji (720p w porównaniu do 900p na PS4) czy też podobną sytuację w przypadku gry Call of Duty: Ghosts. Podczas poprzedniej generacji, zwłaszcza na początku jej życia, to Xbox 360 wykazywał się lepszą jakością multiplatformowych produkcji. Wydaje się, że w najbliższych latach sytuacja będzie zupełnie odwrotna.
Tomb Raider: Definitive Edition ukaże się na rynku 28 stycznia. Do Polski tytuł zawita trzy dni później, w rodzimej wersji językowej na konsoli PlayStation 4. Edycja na Xboksa One zostanie zlokalizowana po oficjalnej premierze urządzenia w naszym kraju.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- Tomb Raider (marka)
- grafika (gry)
- Square Enix
- PS4
- XONE
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
Koktajl Mrozacy Mozg Legend

Wiele rzeczy przejdzie jak przechodzi obecnie - brak postepu w Ghost na nowych konsolach, jakos nie slysze negatywnych komentarzy ze Ghost jest mizerny w kwestii techniczej, masa EaAcc na PC rowniez - robie gre, fajnie jak mi dorzucisz a ja ci udostepnie jakis skrawek mapy z kikoma ficzerami.
W BF4 split nie jest potrzebny CHOC w Halo3/L2D1 mozna bylo grac po sieci na 1 koncie Golda we 2 osoby w multi ;). Wszystko zalezy od typu gry - jesli jest to cos jak BF/COD to srednio bo lepszy fun jak mamy pelny ekran oraz wiecej graczy, dlatego bardziej przydalby sie coop z opcja splitscreena, scigalki czy jakies platformowki
zanonimizowany916771 Senator
alpha_lyr - jesli w erze PSX/N64 gdzie TV byl o przekatnej, strzelam 20''i gierzyli w Perfect Dark czy 007 na 4 osoby, w dropach to jaki jest problem dzisiaj? 50'' i 4 graczy w COD?
Sam należe do ludzi którzy chętnie przywitaliby taką opcję z otwartymi ramionami, ale coś czuje ze problemem będa wyzsze oczekiwania. Dzisiaj jestesmy już naznaczeni technologią i prowizora nie przejdzie. Nie po to wszystko poszło w jedną konkretną stronę by teraz wrócić do 2000 roku. Sam uważam że to spoko dodatek ale spójrz, czy ludzie masowo piszą petycje o przywrocenie splitscreena w grach ? czy Del w tv-gry testuje Battlefielda w sieci narzeka że nie może pograć z kacprem na jednym ekranie ? Ten model rozgrywki został porzucony ale nie dlatego że konsole nie wydolą. Nadal jednak pozostają niektóre gry, sportówki i bijatyki.
paul oren's Generał
jakhis>kto będzie grał w takich rozdziałkach na pc chyba ci co forsą se dupe podcierają? pozatym nie ma kolosalnej różnicy jak w przypadku sd-full hd.
Irek22 Legend

"Niezła" reklama (zresztą kolejna) XboxVHS! :D Konsola jest na rynku zaledwie 2 miesiące, a tu już - w przeciwieństwie do konkurenta - mówi się, że gra sprzed roku (choć po liftingu) będzie chodzić wyłącznie w 30 fps! Na PS4 da się zrobić w 60 fps, na X1 się nie da... Nie to, żeby w 30 fps nie dało się komfortowo grać, ale z punktu widzenia marketingowego to kolejny cios wymierzony w M$ i jego nową konsolę. Tym razem cios wymierzyła jedna z ikon roz(g)rywki - niejaka Lara.
Przypominam, że - w przeciwieństwie do X360 i PS3 - premiery nowych konsol nie dzieli rok, więc o żadnym skoku, czy choćby postępie technologicznym, nie może być mowy.
Do tego - w przeciwieństwie do X360 i PS3 - nowe konsole korzystają z podzespołów tego samego producenta, więc o różnicach w produkcji i posiadanej technologii nie może być mowy.
Koktajl Mrozacy Mozg Legend

alpha_lyr - jesli w erze PSX/N64 gdzie TV byl o przekatnej, strzelam 20''i gierzyli w Perfect Dark czy 007 na 4 osoby, w dropach to jaki jest problem dzisiaj? 50'' i 4 graczy w COD? Nie widze zadnego poza tym ze nawet tak stara gierka jak COD jak i jego silnik nie udzwiga tyle osob, dlatego mowilem o 2 - w wyscigowkach, jakis strzelankach w coop. Chce pograc dla funu, na kanapie, nawet w 30fps ale chce miec taka mozliwosc. To rozumiem ze nowe konsole obsluguja gora 2 pady bo przeciez taki tryb jest juz zbedny od poprzedniej generacji.