Fotorealistyczne twarze w wydaniu Activision
Firma Activision zaprezentowała nowoczesną technologię renderowania twarzy. Trzeba przyznać, że efekty pracy grafików z amerykańskiej korporacji robią ogromne wrażenie. Zobaczcie sami!
Łukasz Szliselman
Na trwającej właśnie konferencji GDC (Game Developers Conference) swoje „pięć minut” miała również firma Activision. Nie, nie pokazali nowego Call of Duty. Zrobili coś znacznie lepszego. Przedstawiciele korporacji z działu badawczo-rozwojowego pochwalili się autorską technologią ultra-realistycznego renderowania twarzy. Prezentacja przeprowadzona została w czasie rzeczywistym na dwuletnim laptopie z kartą grafiki GeForce GTX 680 przy 180 klatkach na sekundę. Podobna animacja została umieszczone na YouTubie. Twórcy zaznaczają, że grafika nie pochodzi z żadnej powstającej gry – jest to na razie jedynie demo technologiczne.
Jorge Jimenez, dyrektor technologiczny z Activision, powiedział: „Wierzymy, że ta technologia pomoże nam przenieść postaci z obecnej generacji na następną.” Podkreślił również, jak ogromne znaczenie ma realistyczne odwzorowanie nawet najmniejszych detali twarzy i oczu przy próbie oddania emocji. Oglądając efekty pracy grafików z Activision nietrudno się z tym zgodzić. Przyjrzyjcie się uważnie poniższym zdjęciom, szczególną uwagę zwracając na refleksy światła w wyraźnie wilgotnych oczach.
Poniżej jeszcze kilka fotek porównujących model postaci z włączonym i wyłączonym next-genowym renderowaniem. Więcej znajdziecie pod tym adresem.




Pytanie, ile czasu jeszcze przyjdzie nam poczekać, zanim taka czy podobna technologia zostanie zastosowana w grach? Znając życie, pewnie szybciej niż się spodziewamy.
- Activision
- GDC
- grafika (gry)
- Next Gen (komiks)
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
mati5091 Konsul
Not actual gameplay,ale real time.Po co tworzyć taka technologie skoro nie będzie ona dostepna dla gier?Wydaje mi się ze to będzie w grach i bardzo możliwe ze tej nowej generacji.Silnik COD był rewolucja w 2007 teraz tez widze będzie rewolucja o iel to faktycznie ich silnik do gier bo na 100% nie jestem pewien.
zanonimizowany858626 Senator
Prezentacja przeprowadzona została w czasie rzeczywistym na dwuletnim laptopie z kartą grafiki GeForce GTX 680 przy 180 klatkach na sekundę.
WUT?
JaspeR90k Generał

To jak to w końcu jest, bo kilka dni temu Nvidia podczas GPU Technology Conference w trakcie swojego wystąpienia zaprezentowała technologię swojego autorstwa realistycznego renderowania twarzy o nazwie Face Works opatrzoną tym samym demem technologicznym (twarz tego samego mężczyzny wyrażająca różne emocje za pomocą mimiki) które teraz okazuje się autorską technologią Activision???
Tuminure Senator
Szczerze? Ja również potrafię coś takiego wygenerować. A nawet bardziej fotorealistycznego.
Pytanie, ile czasu jeszcze przyjdzie nam poczekać, zanim taka czy podobna technologia zostanie zastosowana w grach? Znając życie, pewnie szybciej niż się spodziewamy
Znając życie już dawno mogłoby to być w grach. Problem w tym, że nikt nie czeka na fotorealistyczną grafikę w grach, gdyż byłaby ona po prostu nieprzyjemna.