Nowa technologia Microsoftu zapewni „niebywałą” ilość detali w grach
Firma Microsoft zaprezentowała technologię „tiled resources”, pozwalającą na zawarcie „niebywałej” ilości detali w grach na Xboksa One i pecety z systemem Windows 8.1. Wszystko to bez nadmiernego obciążania sprzętu.
Marcin Skierski
Firma Microsoft ujawniła nową funkcję przeznaczoną dla bibliotek DirectX 11.2, systemu Windows 8.1 oraz Xboksa One. Mowa o „tiled resources”, czyli technologii pozwalającej na wyświetlanie dużej ilości detali bez nadmiernego obciążania sprzętu.
Funkcja „tiled resources” polega na automatycznym zwiększeniu detali podczas przybliżania kamery do jakiegoś obiektu. Elementy otoczenia widziane z daleka nie muszą być zbyt szczegółowe, bo gracz raczej tego nie dojrzy. Tymczasem rozwiązanie polegające na stopniowym zwiększaniu detali pozwala zaoszczędzić spore pokłady mocy obliczeniowej komputera lub konsoli nowej generacji.
Antoine Leblond z firmy Microsoft zaprezentował technologię „tiled resources” na konferencji w San Francisco. Najpierw pokazał wirtualny odpowiednik planety Mars, a następnie szybowiec. Naoczni świadkowie twierdzą, że w obu przypadkach dało się zauważyć potężny wzrost detali po przybliżeniu obrazu. Pozostaje mieć nadzieję, że działa to na tyle płynnie, by nie rzucało się w oczy. Zastosowanie podobnych sztuczek graficznych widzieliśmy w ostatnich latach w różnych grach, ale były one jeszcze na tyle mało zaawansowane, że takie zmiany szczegółowości były widoczne gołym okiem.
Założeniem firmy Microsoft jest poprawa wydajności gier na pecetach z systemem operacyjnym Windows 8.1 oraz konsoli Xbox One. Na razie nie wiadomo jednak, które gry zaczną jako pierwsze korzystać z tej technologii. W sieci nie pojawił się też jeszcze żaden film prezentujący ją w akcji, ale w najbliższych godzinach powinien zostać udostępniony pod tym adresem.
Komentarze czytelników
zanonimizowany897750 Pretorianin
No i dobrze - win 8 to najlepszy system microsoftu wydany do tej pory po ms-dosie.
zanonimizowany850052 Generał
Geforce Titan(DX 11.1)
Żaden GeForce nie wspiera dx11.1.
http://www.purepc.pl/karty_graficzne/nvidia_kepler_nie_wspiera_pelnego_standardu_directx_111
Dx11.2 to kolejna popierdółka z której i tak żadna gra nie będzie korzystała. Jakaś gra korzysta z dx11.1? Chyba żadna. Podobnie był z dx8.1 i dx10.1
szyszka_PC Generał

No i niedobrze, bo osoby z Windows 7 też by chciały korzystać z tej technologii, bez konieczności przesiadania się na nowy system.
Adrianziomal Senator

[22]
A MS chciałby, by każdy użytkownik komputera musiał płacić co miesiąc abonament za korzystanie Windowsa (po pół roku koszt by zrównał się z ceną OEM np Win7-HP), a w przypadku nieuiszczenia opłaty na czas - odsetki + blokada PC. Tak więc wiesz...
Apokalipsis Senator

Jestem baardzo ciekawy jakimi smaczkami MS zdoła nas obdarować jeszcze przedpremierowo. Btw. technologia ta funkcjonuje przecie.. :> Informacji.