Nowa technologia Microsoftu zapewni „niebywałą” ilość detali w grach

Firma Microsoft zaprezentowała technologię „tiled resources”, pozwalającą na zawarcie „niebywałej” ilości detali w grach na Xboksa One i pecety z systemem Windows 8.1. Wszystko to bez nadmiernego obciążania sprzętu.

Marcin Skierski

Firma Microsoft ujawniła nową funkcję przeznaczoną dla bibliotek DirectX 11.2, systemu Windows 8.1 oraz Xboksa One. Mowa o „tiled resources”, czyli technologii pozwalającej na wyświetlanie dużej ilości detali bez nadmiernego obciążania sprzętu.

Funkcja „tiled resources” polega na automatycznym zwiększeniu detali podczas przybliżania kamery do jakiegoś obiektu. Elementy otoczenia widziane z daleka nie muszą być zbyt szczegółowe, bo gracz raczej tego nie dojrzy. Tymczasem rozwiązanie polegające na stopniowym zwiększaniu detali pozwala zaoszczędzić spore pokłady mocy obliczeniowej komputera lub konsoli nowej generacji.

Technologię „tiled resources” prezentowano m.in. na przykładzie szybowca. - Nowa technologia Microsoftu zapewni „niebywałą” ilość detali w grach - wiadomość - 2013-06-27
Technologię „tiled resources” prezentowano m.in. na przykładzie szybowca.

Antoine Leblond z firmy Microsoft zaprezentował technologię „tiled resources” na konferencji w San Francisco. Najpierw pokazał wirtualny odpowiednik planety Mars, a następnie szybowiec. Naoczni świadkowie twierdzą, że w obu przypadkach dało się zauważyć potężny wzrost detali po przybliżeniu obrazu. Pozostaje mieć nadzieję, że działa to na tyle płynnie, by nie rzucało się w oczy. Zastosowanie podobnych sztuczek graficznych widzieliśmy w ostatnich latach w różnych grach, ale były one jeszcze na tyle mało zaawansowane, że takie zmiany szczegółowości były widoczne gołym okiem.

Założeniem firmy Microsoft jest poprawa wydajności gier na pecetach z systemem operacyjnym Windows 8.1 oraz konsoli Xbox One. Na razie nie wiadomo jednak, które gry zaczną jako pierwsze korzystać z tej technologii. W sieci nie pojawił się też jeszcze żaden film prezentujący ją w akcji, ale w najbliższych godzinach powinien zostać udostępniony pod tym adresem.

Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2013-06-27
19:27

zanonimizowany897750 Pretorianin

No i dobrze - win 8 to najlepszy system microsoftu wydany do tej pory po ms-dosie.

Komentarz: zanonimizowany897750
2013-06-27
19:36

zanonimizowany850052 Generał

Geforce Titan(DX 11.1)

Żaden GeForce nie wspiera dx11.1.
http://www.purepc.pl/karty_graficzne/nvidia_kepler_nie_wspiera_pelnego_standardu_directx_111

Dx11.2 to kolejna popierdółka z której i tak żadna gra nie będzie korzystała. Jakaś gra korzysta z dx11.1? Chyba żadna. Podobnie był z dx8.1 i dx10.1

Komentarz: zanonimizowany850052
2013-06-27
19:45

szyszka_PC Generał

szyszka_PC

No i niedobrze, bo osoby z Windows 7 też by chciały korzystać z tej technologii, bez konieczności przesiadania się na nowy system.

Komentarz: szyszka_PC
2013-06-27
21:33

Adrianziomal Senator

Adrianziomal
😃

[22]
A MS chciałby, by każdy użytkownik komputera musiał płacić co miesiąc abonament za korzystanie Windowsa (po pół roku koszt by zrównał się z ceną OEM np Win7-HP), a w przypadku nieuiszczenia opłaty na czas - odsetki + blokada PC. Tak więc wiesz...

Komentarz: Adrianziomal
2013-06-27
21:40

Apokalipsis Senator

Apokalipsis
👍

Jestem baardzo ciekawy jakimi smaczkami MS zdoła nas obdarować jeszcze przedpremierowo. Btw. technologia ta funkcjonuje przecie.. :> Informacji.

Komentarz: Apokalipsis

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl