Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 kwietnia 2014, 11:30

autor: qjin

Watch Dogs będzie wymagać mocnego PC do ustawień ultra. Jakie efekty graficzne dla kart AMD?

Firma Ubisoft udostępniła w ubiegłym tygodniu wielce oczekiwany zwiastun Watch Dogs w wersji PC. Materiał wideo wywołał spore emocje, a zaprezentowana gra wypadła pod względem wizualnym zauważalnie lepiej od tego, co przyszło nam zobaczyć na ostatnich nagraniach. Zastanawiacie się, na jakim komputerze została uruchomiona pecetowa wersja nadchodzącego sandboksa francuskiego koncernu? Czy któreś z omówionych technologii firmy Nvidia będą dostępne także na kartach graficznych spółki AMD?

Nie wszystkie dodatkowe efekty graficzne będą zarezerwowane tylko dla kart graficznych Nvidii - Watch Dogs będzie wymagać mocnego PC do ustawień ultra. Jakie efekty graficzne dla kart AMD? - wiadomość - 2014-04-14
Nie wszystkie dodatkowe efekty graficzne będą zarezerwowane tylko dla kart graficznych Nvidii

Na te pytania odpowiedział Jonathan Morin, dyrektor kreatywny ze studia Ubisoft Montreal. O tym, że Watch Dogs ma wymagać mocnej maszyny, wiemy nie od dziś. Do nagrania wykorzystano komputer o podzespołach z najwyższej półki – wykorzystano bowiem sześciordzeniowy i dwunastowątkowy procesor Intel Core i7-3930K oraz układ graficzny GeForce Titan. Czy taki właśnie sprzęt ma być wymagany do maksymalnych detali w grze? Według firmy Ubisoft do ustawień na poziomie ultra będziemy potrzebować co najmniej Intel Core i7-4770K oraz pojedynczej karty GeForce 780. Nie ujawnione jednak tego, jaką wydajność zapewnią podane komponenty, chociaż można założyć, że gra powinna być wyświetlana na takim sprzęcie w więcej niż w 30 klatkach na sekundę zagwarantowanych na konsolach obecnej generacji. Jak wygląda sprawa efektów graficznych, które były motywem przewodnim opublikowanego niedawno zwiastuna? Czy posiadacze kart graficznych firmy AMD będą musieli obejść się smakiem? Otóż częściowo, gdyż nie włączą techniki wygładzania krawędzi TXAA (ang. Temporal Anti-Aliasing), ale HBAO+ (ang. Horizon Based Ambient Occlusion), czyli lepszą jakość cieni wokół obiektów, już tak.

To akurat dobra nowina, bo oprawa wizualna Watch Dogs na układach AMD nie będzie zbytnio odbiegać od poziomu, jaki są w stanie zapewnić GeForce’y. Warto jednak mieć na uwadze, że TXAA nie obniża tak wydajności jak chociażby MSAA. Ogólnie rzecz biorąc, wersja PC nowego sandboksa Ubisoftu ma wyglądać najładniej – nawet lepiej niż podczas prezentacji na targach E3 2012. Zdaniem producenta edycje na PlayStation 4 i Xbox One mają odstawać tylko w niewielkim stopniu, co na razie można wstępnie ocenić, porównując dotychczasowe materiały wideo. Nawet jeśli dojdzie do jakichś graficznych cięć względem pierwotnej wersji, to można wytłumaczyć to tym, że tytuł ma różnić się od wielu innych sandboksów możliwościami interakcji, których w produkcji studia Ubisoft Montreal ma być niezmiernie dużo. Będziemy mogli bowiem zbierać informacje praktycznie o każdym przechodniu i hakować wiele różnych urządzeń, co otworzy przed nami nową drogę do celu. W gruncie rzeczy wszystko w grze ma być ze sobą niejako połączone, tworząc jedno wielkie interaktywne i „żywe” miasto.

To, jak rzeczywiście będą wyglądać poszczególne wersje Watch Dogs, przekonamy się już za półtora miesiąca. Data wydania gry została bowiem ustalona na 27 maja, a docelowymi platformami sprzętowymi są nie tylko PC, ale także konsole obecnej (PlayStation 4 i Xbox One) oraz starej generacji (PlayStation 3 i Xbox 360). Edycja na Wii U ukaże się prawdopodobnie w drugiej połowie 2014 roku. Po najatrakcyjniejsze oferty przedpremierowe zapraszamy do naszej porównywarki cen.