Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 maja 2021, 11:35

Watch Dogs miało być rebootem serii Driver

Okazuje się, że Watch Dogs miało być całkowicie inną grą. Ubisoft chciał, by nowa produkcja była rebootem serii Driver.

W SKRÓCIE:
  • Watch Dogs początkowo miało być kolejną odsłoną serii Driver.
  • Gra zawierała jednak elementy niepasujące do wspomnianego cyklu.
  • Decyzję o stworzeniu nowego IP podjęto pod wpływem chęci posiadania własnego GTA.

Watch Dogs to aktualnie jedna z najgłośniejszych serii Ubisoftu. Co ciekawe, nie brakowało wiele, by w ogóle nie powstała. W wywiadzie dla serwisu VG247 trzy źródła związane z produkcją zdradziły, że początkowo gra miała być kolejną odsłoną cyklu Driver. Wśród osób udzielających informacji pojawił się aktualny pracownik Ubisoftu, drugi, który nie jest już związany ze studiem, oraz twórca trzeciej części Drivera, czyli Martin Edmondson. Potwierdzili oni, że plany co do Watch Dogs zmieniły się dopiero w trakcie prac.

Ostatnią częścią serii Driver było ciepło przyjęte San Francisco. Za grę odpowiadało studio Ubisoft Reflections. Okazuje się jednak, że jeszcze przed premierą wspomnianej produkcji pracowano już nad kolejną odsłoną. Do tego projektu zaangażowany był oddział Ubisoft Montreal, którego pomysł na grę był całkowicie odmienny od podejścia ludzi z Reflections. Obie wizje były tak odległe, że jedną z nich można było wręcz porównać do rebootu serii.

Jak zdradził w wywiadzie informator, ambicje twórców były bardzo duże. Na tyle, że przestały pasować do gry mającej wchodzić w skład serii Driver. Tyczy się to nowych elementów oraz radykalnych zmian w stosunku do oryginału. Odmienny był nawet czas, w którym umiejscowiono akcję gry. Do tej pory obejmował on lata 70. i 80. Tym razem miało być inaczej.

Gra od początku osadzona była we współczesności. Pozwalała na przemieszczanie się na piechotę, parkour, walkę oraz jazdę, wszystko to w wielkim, otwartym mieście, a głównym tematem była zawsze nowoczesna technologia i hakowanie. Po pewnym czasie spędzonym na próbach dopasowania tej koncepcji do serii Driver podjęto decyzję o przekształceniu jej w nasze nowe IP.

Decyzję tę podjęto ponoć na bardzo wczesnym etapie prac. Poszczególne mechaniki dopiero wprowadzano do gry, a takie elementy jak auta nie posiadały nawet tekstur. Mimo wszystko już w tym momencie nowa produkcja znacznie oddalała się od tego, czym powinien być nowy Driver.

Finalnie to ponoć Ubisoft Montreal wyszedł z inicjatywą, by zmienić projekt w całkowicie nową serię. Ostatecznym argumentem miało być odwołanie się do innego popularnego cyklu. Według pracownika studia CEO Ubisoftu, Yves Guillemot został przekonany, gdy zaproponowano mu zamianę kiepsko sprzedającej się serii Driver w ich własne GTA. Patrząc na popularność i wyniki sprzedaży kolejnych części Watch Dogs, decyzja, którą podjęto wydaje się uzasadniona.