kulisy produkcji (gry) Ostatnie wiadomości

„Nie przejmujcie się zbytnio graczami”. Twórca Clair Obscur: Expedition 33 daje radę, która w dobie AI brzmi jak manifest
17

„Nie przejmujcie się zbytnio graczami”. Twórca Clair Obscur: Expedition 33 daje radę, która w dobie AI brzmi jak manifest

Twórcy Clair Obscur: Expedition 33 zalecają, by zamiast przesadnie przejmować się graczami deweloperzy postawili na coś, w co będą chcieli zagrać sami.

gry

Jakub Błażewicz

22 grudnia 2025 12:10

„Nie przejmujcie się zbytnio graczami”. Twórca Clair Obscur: Expedition 33 daje radę, która w dobie AI brzmi jak manifest
„Jasna cholera, nie robimy tego”. Szef Baldur's Gate 3 próbuje ugasić pożar wokół Larian Studios
27

„Jasna cholera, nie robimy tego”. Szef Baldur's Gate 3 próbuje ugasić pożar wokół Larian Studios

Internet stanął płomieniach po doniesieniach o wykorzystywaniu przez studio Larian generatywnej sztucznej inteligencji przy produkcji nowego Divinity. Pożar ugasić próbował prezes firmy, Swen Vincke.

gry

Adrian Werner

17 grudnia 2025 10:43

„Jasna cholera, nie robimy tego”. Szef Baldur's Gate 3 próbuje ugasić pożar wokół Larian Studios
„Tak, właśnie tego chcemy”. Narzekania na Kingdom Come: Deliverance 2 były muzyką dla uszu twórców
16

„Tak, właśnie tego chcemy”. Narzekania na Kingdom Come: Deliverance 2 były muzyką dla uszu twórców

Główny projektant Kingdom Come: Deliverance II opowiedział o testach gry. Okazuje się, że niektóre negatywne opinie autorzy zignorowali. Mieli jednak ku temu dobry powód.

gry

Adrian Werner

16 grudnia 2025 09:51

„Tak, właśnie tego chcemy”. Narzekania na Kingdom Come: Deliverance 2 były muzyką dla uszu twórców
W Gothic Remake pewne elementy fabuły zostaną raz na zawsze zmienione na lepsze. „W życiu nieczęsto dostaje się drugą szansę”
13

W Gothic Remake pewne elementy fabuły zostaną raz na zawsze zmienione na lepsze. „W życiu nieczęsto dostaje się drugą szansę”

Ostrożność twórców Gothic Remake nie pozwala im zbyt mocno ingerować w fabułę pierwowzoru. Co innego w historię orków, których język nastręczył niemałych trudności niemieckiemu Bezimiennemu.

gry

Hubert Śledziewski

13 grudnia 2025 12:23

W Gothic Remake pewne elementy fabuły zostaną raz na zawsze zmienione na lepsze. „W życiu nieczęsto dostaje się drugą szansę”
CD Projekt Red ujawnia nieznane ciekawostki z produkcji Cyberpunka 2077 w prawie 2-godzinnym filmie tvgry
2

CD Projekt Red ujawnia nieznane ciekawostki z produkcji Cyberpunka 2077 w prawie 2-godzinnym filmie tvgry

Z okazji piątek rocznicy premiery Cyberpunka 2077 redakcja tvgry opublikowała specjalny materiał, w którym twórcy gry wracają wspomnieniami do kulis produkcji.

gry

Kamil Kleszyk

11 grudnia 2025 21:47

CD Projekt Red ujawnia nieznane ciekawostki z produkcji Cyberpunka 2077 w prawie 2-godzinnym filmie tvgry
Twórcy Cyberpunka 2077 nie mają wątpliwości: to ten jeden element sprawił, że RPG osiągnęło tak wielki sukces, a gracze ciągle do niego wracają

Twórcy Cyberpunka 2077 nie mają wątpliwości: to ten jeden element sprawił, że RPG osiągnęło tak wielki sukces, a gracze ciągle do niego wracają

W piątą rocznicę premiery Cyberpunka 2077 twórcy z CD Projekt Red zdradzili, jaki element gry nieustannie przyciąga i porusza graczy. Wyjaśnili też, dlaczego to Night City od początku miało być ich głównym przeciwnikiem.

gry

Kamil Kleszyk

10 grudnia 2025 20:53

Twórcy Cyberpunka 2077 nie mają wątpliwości: to ten jeden element sprawił, że RPG osiągnęło tak wielki sukces, a gracze ciągle do niego wracają
Red Dead Redemption 2 i Bloodborne nieoczekiwanie mają ze sobą coś wspólnego. Twórca GTA wskazał źródło wiarygodności otwartych światów w grach
1

Red Dead Redemption 2 i Bloodborne nieoczekiwanie mają ze sobą coś wspólnego. Twórca GTA wskazał źródło wiarygodności otwartych światów w grach

Współzałożyciel Rockstar Games Dan Houser zdradził, że podczas prac nad Red Dead Redemption 2 inspirował się nie tylko westernami, lecz także literaturą wiktoriańską. Zdaniem twórcy GTA książki mają sporo wspólnego z grami.

gry

Kamil Kleszyk

4 grudnia 2025 16:45

Red Dead Redemption 2 i Bloodborne nieoczekiwanie mają ze sobą coś wspólnego. Twórca GTA wskazał źródło wiarygodności otwartych światów w grach
W jednej chwili rozwiązał problem, z którym jego zespół zmagał się kilka lat. Ken Levine zupełnym przypadkiem znalazł klucz do fabuły strzelanki sci-fi Judas

W jednej chwili rozwiązał problem, z którym jego zespół zmagał się kilka lat. Ken Levine zupełnym przypadkiem znalazł klucz do fabuły strzelanki sci-fi Judas

Strzelanka Judas stawia na dynamiczną narrację, nieliniowe podejście i lokacje bogate w historie. Monolog współtwórcy BioShocka pomógł wykreować główną bohaterkę gry.

gry

Krzysztof Kałuziński

2 grudnia 2025 21:49

W jednej chwili rozwiązał problem, z którym jego zespół zmagał się kilka lat. Ken Levine zupełnym przypadkiem znalazł klucz do fabuły strzelanki sci-fi Judas
„Nie macie dość pieniędzy i czasu”. Były twórca Bloodlines 2 przerywa milczenie i wyjaśnia, dlaczego gra była skazana na porażkę
2

„Nie macie dość pieniędzy i czasu”. Były twórca Bloodlines 2 przerywa milczenie i wyjaśnia, dlaczego gra była skazana na porażkę

Były dyrektor kreatywny Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 wspomina, jak próbował przekonać Paradox do rezygnacji ze stworzenia kontynuacji kultowego RPG.

gry

Jakub Błażewicz

25 listopada 2025 14:15

„Nie macie dość pieniędzy i czasu”. Były twórca Bloodlines 2 przerywa milczenie i wyjaśnia, dlaczego gra była skazana na porażkę
„To nie jest normalny błąd”. Dziwny bug z kultowego Half-Life 2 „cofnął się w czasie i zainfekował oryginał”
3

„To nie jest normalny błąd”. Dziwny bug z kultowego Half-Life 2 „cofnął się w czasie i zainfekował oryginał”

Twórcy Half-Life'a 2 stali się kolejną ofiarą drzwi w grach wideo, kiedy po 9 latach odkryli błąd, który najwyraźniej jakimś cudem zainfekował nawet oryginalne wydanie hitu Valve.

gry

Jakub Błażewicz

22 listopada 2025 10:20

„To nie jest normalny błąd”. Dziwny bug z kultowego Half-Life 2 „cofnął się w czasie i zainfekował oryginał”
Mało brakowało, by Wiedźmin 3 nie oferował jednego z najtrudniejszych wyborów. CD Projekt dodał go prawie na samym końcu
17

Mało brakowało, by Wiedźmin 3 nie oferował jednego z najtrudniejszych wyborów. CD Projekt dodał go prawie na samym końcu

Jeden z najbardziej pamiętnych dylematów Geralta w Wiedźminie 3 – wybór między Triss a Yennefer – niemal nie znalazł się w grze.

gry

Kamil Kleszyk

15 listopada 2025 10:11

Mało brakowało, by Wiedźmin 3 nie oferował jednego z najtrudniejszych wyborów. CD Projekt dodał go prawie na samym końcu
„Najpierw zabiorę ci furę, później zabiorę ci laskę”. 20 lat później Razor z Most Wanted zdradza nam kulisy powstania kultowego NFS
3

„Najpierw zabiorę ci furę, później zabiorę ci laskę”. 20 lat później Razor z Most Wanted zdradza nam kulisy powstania kultowego NFS

Z okazji 20-lecia gry NFS: Most Wanted redakcja tvgry przygotowała specjalny materiał wideo. Wystąpił w nim aktor wcielający się w rolę Razora, który opowiedział o kulisach powstawania produkcji.

gry

Marcin Bukowski

13 listopada 2025 11:35

„Najpierw zabiorę ci furę, później zabiorę ci laskę”. 20 lat później Razor z Most Wanted zdradza nam kulisy powstania kultowego NFS
W twórców Wiedźmina nie wierzono we własnej firmie. „Byliśmy jak dziwni ludzie mieszkający w piwnicy”
3

W twórców Wiedźmina nie wierzono we własnej firmie. „Byliśmy jak dziwni ludzie mieszkający w piwnicy”

Potrzeba było wielkiego sukcesu, by zespół CD Projekt Red przestał być traktowany jak „brzydkie dziecko” we własnej firmie.

gry

Jakub Błażewicz

13 listopada 2025 09:50

W twórców Wiedźmina nie wierzono we własnej firmie. „Byliśmy jak dziwni ludzie mieszkający w piwnicy”
„Liderzy sami nie wiedzieli, czego chcą”. Katastrofa za 49 milionów złotych, czyli kulisy porażki Project 8 od polskiego 11 bit studios
6

„Liderzy sami nie wiedzieli, czego chcą”. Katastrofa za 49 milionów złotych, czyli kulisy porażki Project 8 od polskiego 11 bit studios

Project 8 rozpoczął żywot jako „poetycki” i „magiczny” projekt, ale po kilku latach prac i wydaniu prawie 49 mln zł 11 bit studios zostało z ubogim krewnym A Plague Tale.

gry

Jakub Błażewicz

12 listopada 2025 11:15

„Liderzy sami nie wiedzieli, czego chcą”. Katastrofa za 49 milionów złotych, czyli kulisy porażki Project 8 od polskiego 11 bit studios
„Ta gra zmieniła moje życie.” Odtwórca Jana Ptaszka z Kingdom Come stał się gwiazdą dzięki grze i nie kryje ile jej zawdzięcza
2

„Ta gra zmieniła moje życie.” Odtwórca Jana Ptaszka z Kingdom Come stał się gwiazdą dzięki grze i nie kryje ile jej zawdzięcza

Luke Dale opowiedział o tym, jak tegoroczny hit od Warhorse Studios zmienił bieg jego kariery. Aktor nie krył swego entuzjazmu i wyrazów uznania dla wszystkich, którzy pomogli mu osiągnąć sukces.

Danuta Repelowicz

7 listopada 2025 14:00

„Ta gra zmieniła moje życie.” Odtwórca Jana Ptaszka z Kingdom Come stał się gwiazdą dzięki grze i nie kryje ile jej zawdzięcza
Tworząc Red Dead Redemption 2, Rockstar tak bardzo szastał pieniędzmi, że deweloper „wolał o tym nie myśleć”. Z wyciętej zawartości mogłaby powstać nowa gra
6

Tworząc Red Dead Redemption 2, Rockstar tak bardzo szastał pieniędzmi, że deweloper „wolał o tym nie myśleć”. Z wyciętej zawartości mogłaby powstać nowa gra

Współzałożyciel Rockstar Games, Dan Houser, udzielił obszernego wywiadu, podczas którego opowiedział m.in. o kulisach powstawania serii RDR, skasowanych projektach oraz wykorzystaniu sztucznej inteligencji w branży gier.

gry

Kamil Kleszyk

1 listopada 2025 12:27

Tworząc Red Dead Redemption 2, Rockstar tak bardzo szastał pieniędzmi, że deweloper „wolał o tym nie myśleć”. Z wyciętej zawartości mogłaby powstać nowa gra
Zaskakujący zwrot akcji z Assassin’s Creed 3 miał rozwiązać odwieczny problem. Dopiero dwa miesiące przed premierą Ubisoft pojął, że ma kłopot
10

Zaskakujący zwrot akcji z Assassin’s Creed 3 miał rozwiązać odwieczny problem. Dopiero dwa miesiące przed premierą Ubisoft pojął, że ma kłopot

Twórca Assassin’s Creed III przyznał, że długie otwarcie gry miało nadać historii głębi. Finalnie jednak zirytowało wielu graczy.

gry

Kamil Kleszyk

31 października 2025 08:11

Zaskakujący zwrot akcji z Assassin’s Creed 3 miał rozwiązać odwieczny problem. Dopiero dwa miesiące przed premierą Ubisoft pojął, że ma kłopot
Polskie studio tworzy FPS-a w stylu kreskówek z lat 30. Autorzy zdradzają sekrety noirowej historii i pełnej akcji walki w MOUSE: P.I. For Hire

Polskie studio tworzy FPS-a w stylu kreskówek z lat 30. Autorzy zdradzają sekrety noirowej historii i pełnej akcji walki w MOUSE: P.I. For Hire

Twórcy Mouse: P.I. for Hire opublikowali zakulisowe wideo, w którym opowiedzieli o wielu aspektach gry, takich jak grafika, walka czy historia.

gry

Marcin Bukowski

29 października 2025 12:35

Polskie studio tworzy FPS-a w stylu kreskówek z lat 30. Autorzy zdradzają sekrety noirowej historii i pełnej akcji walki w MOUSE: P.I. For Hire
„Złe rzeczy się zdarzają, ale są one winą gracza”. Przez nietypowe podejście twórców do nowości i zmian ikoniczny potwór z Minecrafta mógłby nigdy nie powstać

„Złe rzeczy się zdarzają, ale są one winą gracza”. Przez nietypowe podejście twórców do nowości i zmian ikoniczny potwór z Minecrafta mógłby nigdy nie powstać

W nowym materiale wideo twórcy Minecrafta opowiadają, jakimi zasadami kierują się przy dodawaniu nowych funkcji do gry.

gry

Kamil Kleszyk

17 października 2025 18:33

„Złe rzeczy się zdarzają, ale są one winą gracza”. Przez nietypowe podejście twórców do nowości i zmian ikoniczny potwór z Minecrafta mógłby nigdy nie powstać
CD Projekt Red zaprojektował Wiedźmina 1 w specjalny sposób, tak by dało się w niego grać jedną ręką. Twórca wyjaśnił, do czego miała służyć druga dłoń
4

CD Projekt Red zaprojektował Wiedźmina 1 w specjalny sposób, tak by dało się w niego grać jedną ręką. Twórca wyjaśnił, do czego miała służyć druga dłoń

Artur Ganszyniec, główny projektant fabuły pierwszego Wiedźmina, podzielił się w sieci ciekawostką o kulisach powstawania gry. Kultowa produkcja CD Projekt Red celowo została zaprojektowana tak, by dało się w nią grać jedną ręką.

gry

Kamil Kleszyk

15 października 2025 16:48

CD Projekt Red zaprojektował Wiedźmina 1 w specjalny sposób, tak by dało się w niego grać jedną ręką. Twórca wyjaśnił, do czego miała służyć druga dłoń
12345
...
30

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl