Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

kulisy produkcji (gry) - newsy i ciekawostki

Wariat z Apex Legends; zobacz, jak nagrywano jego śmieszne animacje
Wariat z Apex Legends; zobacz, jak nagrywano jego śmieszne animacje

Qskan, 28 maja 2021, 15:34

W sieci pojawiło się zakulisowe nagranie przedstawiające proces motion capture Octane’a - postaci z Apex Legends. Jak sami możecie zobaczyć, nagrywanie animacji tego bohatera było niesamowicie zabawne.

Watch Dogs miało być rebootem serii Driver
Watch Dogs miało być rebootem serii Driver

Przemysław Dygas, 25 maja 2021, 11:35

Okazuje się, że Watch Dogs miało być całkowicie inną grą. Ubisoft chciał, by nowa produkcja była rebootem serii Driver.

Grupa Embracer wydaje dwa razy więcej na prowizje niż na tworzenie gier
Grupa Embracer wydaje dwa razy więcej na prowizje niż na tworzenie gier

hexx0, 20 maja 2021, 22:01

Grupa Embracer, do której należą m.in. Deep Silver i Gearbox Software, wykazała w raporcie finansowym za 2021 rok, że wydaje dwa razy więcej pieniędzy na prowizje za sprzedaż swoich gier niż na nie same.

Paweł Sasko o głupocie sztucznej inteligencji w Cyberpunku 2077
Paweł Sasko o głupocie sztucznej inteligencji w Cyberpunku 2077

Qskan, 18 maja 2021, 14:24

Podczas niedawnego streama Paweł Sasko, główny projektant questów w Cyberpunku 2077, zdradził szczegóły zachowania sztucznej inteligencji w grze CD Projekt RED.

GameDevPaidMe - deweloperzy ujawniają swoje zarobki na Twitterze
GameDevPaidMe - deweloperzy ujawniają swoje zarobki na Twitterze

Ness, 12 maja 2021, 13:52

Hashtag #GameDevPaidMe ponownie stał się trendem na Twitterze i tak jak przed rokiem deweloperzy ujawniają swoje zarobki oraz zachęcają kolegów po fachu do przełamania zmowy milczenia.

Valve wyjaśnia, czemu nie rozmawia ze społecznością CS:GO
Valve wyjaśnia, czemu nie rozmawia ze społecznością CS:GO

Aquma, 7 maja 2021, 10:50

Deweloper z firmy Valve Software – Gautam Babbar – odniósł się w niedawnej rozmowie do kwestii kontaktu ze społecznością CS:GO i podejścia twórców do aktualizowania gier.

„Nasze cele były bardzo ambitne”; Paweł Sasko ze wzruszeniem opowiada o Cyberpunku 2077
„Nasze cele były bardzo ambitne”; Paweł Sasko ze wzruszeniem opowiada o Cyberpunku 2077

Przemysław Dygas, 26 kwietnia 2021, 14:34

Paweł Sasko, główny projektant zadań w Cyberpunku 2077, wypowiedział się na temat gry. Podczas streama na Twitchu opowiedział o ambicjach i ciężkiej pracy nad produkcją.

EA chciało usunąć wypróżnianie z The Sims, a Simlish to bełkot - kulisy produkcji The Sims 2
EA chciało usunąć wypróżnianie z The Sims, a Simlish to bełkot - kulisy produkcji The Sims 2

Agnieszka Adamus, 2 kwietnia 2021, 13:37

Jake Simpson, będący jedną z osób pracujących nad The Sims 2, podzielił się ciekawostkami na temat kulisów produkcji. Dzięki nim dowiedzieliśmy się między innymi, że w grze mogły znaleźć się trójkąty miłosne, język Simlish to bełkot, a EA nie chciało implementować mechaniki oddawania moczu.

„Nie wierzę w kontrolowanie zespołów odpowiedzialnych za gry” - szefowa studiów EA
„Nie wierzę w kontrolowanie zespołów odpowiedzialnych za gry” - szefowa studiów EA

Aquma, 25 lutego 2021, 12:12

Laura Miele, która obecnie przewodzi studiom deweloperskim posiadanym przez firmę Electronic Arts, opowiedziała w niedawnym wywiadzie o swoim podejściu do zespołów i ich swobodzie w kształtowaniu kolejnych projektów. Posłużyła się przykładami Apex Legends i Skate 4.

Dying Light 2 może nie wyjść w 2021 roku; TheGamer donosi o wewnętrznych problemach Techlandu [Aktualizacja]
Dying Light 2 może nie wyjść w 2021 roku; TheGamer donosi o wewnętrznych problemach Techlandu [Aktualizacja]

Ness, 24 lutego 2021, 13:57

Portal TheGamer donosi o wewnętrznych problemach studia Techland pracującego obecnie nad Dying Light 2. Artykuł autorstwa Kirka McKeanda opisuje, między innymi, przypadki złego zarządzania, negatywnej atmosfery oraz nieefektywnej pracy.

Slayer była kobietą... no, prawie. Reżyser Doom Eternal zdradza tajemnice gry
Slayer była kobietą... no, prawie. Reżyser Doom Eternal zdradza tajemnice gry

Entelarmer, 22 lutego 2021, 19:49

Czy Doom Eternal mógł mieć żeńską bohaterkę? Hugo Martin ze studia id Software twierdzi, że poważnie rozważano taką opcję.

Valheim - manekiny zamiast wikingów. Tak wyglądała wczesna wersja gry
Valheim - manekiny zamiast wikingów. Tak wyglądała wczesna wersja gry

Aquma, 18 lutego 2021, 13:53

W sieci można znaleźć sporo obrazków oraz filmów prezentujących rozgrywkę z wczesnej wersji survivala Valheim. Pod pewnymi względami tytuł mocno się zmienił przez ostatnie lata.

Resident Evil Village - twórcy o tym, co zainspirowało Lady Dimitrescu
Resident Evil Village - twórcy o tym, co zainspirowało Lady Dimitrescu

Adrian Werner, 11 lutego 2021, 11:45

Dyrektor artystyczny Resident Evil Village opowiedział o tym, co zainspirowało kreację Lady Dimitrescu, czyli wampirzycy, która już podbiła serca fanów serii.

XCOM: Enemy Unknown miał być grą RTS z pojazdami
XCOM: Enemy Unknown miał być grą RTS z pojazdami

Adrian Werner, 8 lutego 2021, 13:02

Wyszły na jaw ciekawe informacje dotyczące XCOM: Enemy Unknown. Okazuje się, że początkowo planowano walkę w czasie rzeczywistym zamiast tur. Autorzy chcieli również wprowadzić na pola bitewne pojazdy.

Mass Effect: Andromeda miała zawierać 10 nowych ras obcych; plany pokrzyżował niski budżet
Mass Effect: Andromeda miała zawierać 10 nowych ras obcych; plany pokrzyżował niski budżet

Ness, 7 lutego 2021, 14:23

Twórcy Mass Effect: Andromeda przyznali, że w planach było dodanie 10 nowych ras obcych, jednak na przeszkodzie stanął niski budżet. Ponadto projekty miały spełniać jeden warunek - musiały być proste do cosplayowania.

Seria Mass Effect miała otrzymać spin-off inspirowany Hanem Solo
Seria Mass Effect miała otrzymać spin-off inspirowany Hanem Solo

Czaruś, 3 lutego 2021, 12:28

Jak możemy się dowiedzieć z wywiadu z jednym z twórców serii Mass Effect, deweloperzy mieli w planach spin-off serii inspirowany postacią Hana Solo. Ponadto w Mass Effect: Andromeda miał się pojawić model lotu.

Twórcy Among Us tłumaczą się z powolnego rozwoju gry
Twórcy Among Us tłumaczą się z powolnego rozwoju gry

AlexB, 20 stycznia 2021, 13:30

Na oficjalnej stronie studia InnerSloth pojawił się wpis, w którym twórcy opisują, jakich nowości w temacie Among Us możemy spodziewać się w najbliższych tygodniach. Znajduje się w nim także wytłumaczenie, dlaczego rozwój gry idzie dość wolno.

Katastrofa Cyberpunk 2077; nierealne ambicje i fatalne zarządzanie
Katastrofa Cyberpunk 2077; nierealne ambicje i fatalne zarządzanie

Paweł Musiolik, 16 stycznia 2021, 09:46

Cyberpunk 2077 z jednej strony jest grą niezwykle chwaloną, z drugiej ganioną za stan techniczny i niedopracowanie. Jeśli zastanawialiście się, jak wyglądały kulisy pracy nad tym tytułem, to po artykule Jasona Schreiera sprawa nabierze jasności.

Hitman 3 zajmie 60-70 GB; poznaliśmy listę lokacji
Hitman 3 zajmie 60-70 GB; poznaliśmy listę lokacji

Vergil, 12 stycznia 2021, 16:56

Twórcy gry Hitman 3 wyjaśnili, dlaczego gra z zawartością dwóch poprzednich odsłon cyklu zajmie zaledwie 60-70 GB. Oprócz tego opublikowano oficjalną listę sześciu lokacji, które Agent 47 odwiedzi w tej produkcji.

Cyberpunk 2077 niczym No Man's Sky - plany naprawy gry wg przecieku [Aktualizacja]
Cyberpunk 2077 niczym No Man's Sky - plany naprawy gry wg przecieku [Aktualizacja]

Entelarmer, 5 stycznia 2021, 22:12

Krążący od zeszłego roku przeciek na temat gry Cyberpunk 2077 zatacza coraz szersze kręgi. Rzekomy twórca zdradził co nieco na temat dużych aktualizacji oraz wyciętej zawartości, która być może zawita do tytułu w DLC.

AC Valhalla - osada miała pomóc w uczynieniu postaci godnymi zapamiętania
AC Valhalla - osada miała pomóc w uczynieniu postaci godnymi zapamiętania

Aquma, 29 grudnia 2020, 11:22

Julien Laferriere – producent AC: Valhalla – przybliżył w niedawnym wywiadzie kulisy powstawania wspominanej produkcji. Dowiedzieliśmy się m.in. skąd wziął się pomysł osady, a także dlaczego zrezygnowano z bitew morskich.

Denuvo ma sens dla dużych gier AAA
Denuvo ma sens dla dużych gier AAA

Bebop, 29 listopada 2020, 16:40

Zabezpieczenie Denuvo nie musi mieć 100-procentowej skuteczności, by opłacać się twórcom gier AAA. Redakcja TorrentFreak pokazała, że to stosunkowo niedrogi sposób na zabezpieczenie sprzedaży w pierwszym okresie po premierze.

Denuvo - wiemy, ile Crytek płaci za DRM w Crysis Remastered
Denuvo - wiemy, ile Crytek płaci za DRM w Crysis Remastered

Adrian Werner, 25 listopada 2020, 13:14

Dzięki wykradzionym przez hakerów dokumentom dowiedzieliśmy się, ile studio Crytek zapłaciło za korzystanie z antypirackiego systemu Denuvo.

AC: Valhalla nie ma typowych zadań pobocznych, winny jest Eivor
AC: Valhalla nie ma typowych zadań pobocznych, winny jest Eivor

Entelarmer, 19 listopada 2020, 14:14

Darby McDevitt oraz Eric Baptizat z firmy Ubisoft wyjaśnili brak klasycznych zadań pobocznych w grze Assassin's Ceed: Valhalla. Okazuje się, że brak tego typu „zleceń” wynika z osoby głównego bohatera.

Paralives - twórcy rywala The Sims dają wgląd w stan gry
Paralives - twórcy rywala The Sims dają wgląd w stan gry

qjin, 18 listopada 2020, 12:40

Gracze, którzy z zainteresowaniem zerkają na symulator życia Paralives, konkurenta popularnej serii The Sims, mogą od teraz śledzić postępy nad grą. Nad jakimi elementami pracują obecnie twórcy?

Wczesna wersja Among Us nie miała impostora
Wczesna wersja Among Us nie miała impostora

Entelarmer, 30 października 2020, 12:35

Studio Innersloth pochwaliło się nagraniem prezentującym wczesną wersję Among Us. Możemy więc zobaczyć, jak wyglądała produkcja na początku 2018 roku.

Cyberpunk 2077 celuje w 90+ na Metacritic - CD Projekt RED przepytany
Cyberpunk 2077 celuje w 90+ na Metacritic - CD Projekt RED przepytany

Aquma, 29 października 2020, 12:50

W czasie niedawnej telekonferencji przedstawiciele firmy CD Projekt stwierdzili, że celem polskiego studia jest stworzenie gry, która osiągnie średnią ocen powyżej 90% na portalu Metacritic. Przybliżono też przyczyny kolejnego przesunięcia daty premiery.

Większość zespołu Cyberpunk 2077 nie wiedziała o opóźnieniu
Większość zespołu Cyberpunk 2077 nie wiedziała o opóźnieniu

Entelarmer, 29 października 2020, 12:14

Pojawiają się kolejne informacje na temat opóźnienia premiery gry Cyberpunk 2077. Jak się okazuje, większość deweloperów dowiedziała się o nim dopiero po publicznym ogłoszeniu, co ma rzekomo wynikać z polskich regulacji prawnych.

Ubisoft zapłacił miliony złotych za tajemniczy trailer
Ubisoft zapłacił miliony złotych za tajemniczy trailer

Froozyy, 23 października 2020, 18:17

Kilka dni temu grupa Bublar poinformowała, że studio Goodbye Kansas przygotuje dla Ubisoftu nowy trailer. Podjęcie współpracy kosztowało francuskiego dewelopera ok. 11 mln szwedzkich koron (czyli nieco ponad 4,8 mln złotych).

Wydawca Rune 2 oskarża Bethesdę o celowy sabotaż
Wydawca Rune 2 oskarża Bethesdę o celowy sabotaż

Adrian Werner, 22 października 2020, 10:07

Pozew firmy Ragnarok Game przeciwko dawnemu studiu Human Head został rozszerzony o Bethesdę i ZeniMax, które miały celowo sabotować grę Rune 2, obawiając się, że może stanowić ona konkurencję dla cyklu The Elder Scrolls.

Cyberpunk 2077 a crunch - były pracownik o problemach w CD Projekt RED
Cyberpunk 2077 a crunch - były pracownik o problemach w CD Projekt RED

Entelarmer, 15 października 2020, 11:45

Pojawiły się kolejne doniesienia na temat crunchu u twórców gry Cyberpunk 2077. Tym razem głos zabrał rzekomy były pracownik CD Projekt RED, według którego część deweloperów pracowała po 16 godzin dziennie już od połowy 2019 roku.

Premiera Cyberpunk 2077 mogła zostać ponownie opóźniona. Dziennikarska drama w tle
Premiera Cyberpunk 2077 mogła zostać ponownie opóźniona. Dziennikarska drama w tle

Froozyy, 9 października 2020, 18:33

Dziennikarka serwisu Game Informer zdradziła wczoraj, że premiera Cyberpunka 2077 mogła zostać po raz kolejny przesunięta, ale deweloperzy wspólnie podjęli decyzję o wydłużeniu tygodniowego czasu pracy.

Mafia 3 miała mieć dwóch bohaterów w scenariuszu Daniela Vávry
Mafia 3 miała mieć dwóch bohaterów w scenariuszu Daniela Vávry

Froozyy, 1 października 2020, 17:41

Daniel Vávra, współtwórca dwóch pierwszych odsłon serii Mafia, zdradził w wywiadzie, że w stworzonym przez niego scenariuszu do trzeciej części cyklu występowało dwóch grywalnych bohaterów. Okazało się jednak, że firma 2K Games odpowiedzialna za wydanie gry całkowicie odrzuciła jego pomysł.

Nadgodziny i crunch do premiery Cyberpunk 2077 - CD Projekt RED złamał obietnice
Nadgodziny i crunch do premiery Cyberpunk 2077 - CD Projekt RED złamał obietnice

Aquma, 30 września 2020, 08:40

[Aktualizacja] Według dziennikarza branżowego Jasona Schreiera polskie studio CD Projekt RED wysłało do pracowników e-maile, w których informuje ich, że w nadchodzących miesiącach firma będzie pracowała sześć dni w tygodniu. Powodem jest konieczność wyeliminowania bugów w Cyberpunku 2077.

Michel Ancel toksycznym szefem? Twórca Raymana odpowiada na zarzuty
Michel Ancel toksycznym szefem? Twórca Raymana odpowiada na zarzuty

Entelarmer, 26 września 2020, 13:25

Gazeta Libération opublikowała artykuł przybliżający szczegóły odejścia Michela Ancela z Ubisoftu. Miało ono wynikać z dochodzenia w sprawie rzekomego toksycznego zachowania twórcy Beyond Good & Evil 2. W odpowiedzi były producent Ubisoftu zarzucił dziennikowi rozpowszechnianie fałszywych wiadomości.

Morrowind na Xboksie, czyli Bethesda zdradza, jak oszukała graczy
Morrowind na Xboksie, czyli Bethesda zdradza, jak oszukała graczy

Entelarmer, 24 września 2020, 17:25

Phil Spencer, Todd Howard i Pete Hines wzięli udział w niedawnym podcaście Microsoftu. W trakcie rozmowy producent z Bethesdy ujawnił, w jaki sposób Bethesda zdołała uruchomić The Elder Scrolls III: Morrowind na konsoli Xbox. Opowiedział też o niefortunnej demonstracji Fallouta 3.

Bug w AC Odyssey pomógł powstać Immortals Fenyx Rising
Bug w AC Odyssey pomógł powstać Immortals Fenyx Rising

Aquma, 16 września 2020, 08:13

Dyrektor kreatywny Immortals: Fenyx Rising – Scott Phillips – stwierdził w niedawnym wywiadzie, że pomysł na wspomnianą produkcję narodził się dzięki jednemu z bugów w Assassin’s Creed: Odyssey.

Star Wars od Visceral Games mogło być najlepszą grą o Gwiezdnych wojnach
Star Wars od Visceral Games mogło być najlepszą grą o Gwiezdnych wojnach

Entelarmer, 12 sierpnia 2020, 17:25

Zach Mumbach podzielił się informacjami o Project Ragtag - anulowanej grze ze świata Gwiezdnych wojen. Były pracownik Visceral Games wspomniał o zawartości produkcji, która jego zdaniem mogłaby być najlepszą grą ze świata Star Wars w historii.

Diablo stworzone w tydzień – tak łatwo robi się dziś klony gier
Diablo stworzone w tydzień – tak łatwo robi się dziś klony gier

Aquma, 11 sierpnia 2020, 08:17

Pewien youtuber postanowił udowodnić, że tydzień pracy wystarczy, by stworzyć w pełni funkcjonalną grę „diablopodobną”. Okazuje się, że jest to możliwe pod warunkiem, że korzystamy z Unreal Engine oraz gotowych narzędzi, modeli i map.

Afera po State of Play - twórcy gry Aeon Must Die! rezygnują z pracy
Afera po State of Play - twórcy gry Aeon Must Die! rezygnują z pracy

Sodar, 7 sierpnia 2020, 22:45

Przyszłość tytułu Aeon Must Die! stoi pod znakiem zapytania. Twórcy gry, pracownicy Limestone Games, ogłosili, że odchodzą ze studia. Głównymi powodami są zbyt duża liczba nadgodzin i niskie pensje.

Na sukces The Last of Us 2 pracowało ponad 2 tysiące osób
Na sukces The Last of Us 2 pracowało ponad 2 tysiące osób

Entelarmer, 27 lipca 2020, 19:41

The Last of Us: Part II to efekt pracy istnej armii deweloperów. Według portalu MobyGames ostatnia gra studia Naughty Dog powstała dzięki wysiłkom ponad 2 tysięcy osób.

Dragon Age 4 - prace powoli idą do przodu
Dragon Age 4 - prace powoli idą do przodu

Entelarmer, 23 lipca 2020, 12:20

Mark Darrah ze studia BioWare opublikował wpis poświęcony Dragon Age IV. Twórca ograniczył się do zapewnienia, że gra wciąż powstaje, a zespół poczynił pewne postępy.

AC: Odyssey - kobieta miała być jedyną bohaterką gry
AC: Odyssey - kobieta miała być jedyną bohaterką gry

Karol Laska , 21 lipca 2020, 17:10

Kassandra miała być początkowo jedyną grywalną postacią w Assassin’s Creed: Odyssey. Pomysł ten został stanowczo odrzucony przez (już dzisiaj byłego) dyrektora kreatywnego Ubisoftu.

Rozmiary gier na silniku UE5 mogą być astronomiczne
Rozmiary gier na silniku UE5 mogą być astronomiczne

Adrian Werner, 19 lipca 2020, 12:36

Unreal Engine 5 ma zaoferować niespotykany wcześniej poziom detali. Są jednak deweloperzy, którzy obawiają się, że skutkiem będą rekordowe rozmiary gier na dyskach konsol i pecetów.

The Last of Us 2 miało mieć mroczniejsze zakończenie
The Last of Us 2 miało mieć mroczniejsze zakończenie

Entelarmer, 16 lipca 2020, 12:14

Neil Druckmann oraz Halley Gross ze studia Naughty Dog wypowiedzieli się na temat zmian w fabule The Last of Us: Part II. Twórcy zdradzili, że pierwotne zakończenie miało bardziej ponury wydźwięk niż to, które znalazło się w ostatecznej wersji gry.

Last of Us 2 początkowo miało mieć otwarty świat
Last of Us 2 początkowo miało mieć otwarty świat

Adrian Werner, 6 lipca 2020, 12:56

Neil Druckmann ze studia Naughty Dog zdradził, że na wczesnych etapach produkcji gra The Last of Us: Part 2 mocno różniła się od finalnego produktu. Wśród wprowadzonych zmian znalazło się m.in. porzucenie otwartej struktury świata.

Duża gra Harry Potter na PS5 i XSX powstaje w niewesołej atmosferze
Duża gra Harry Potter na PS5 i XSX powstaje w niewesołej atmosferze

Entelarmer, 29 czerwca 2020, 21:44

Jason Schreier dostarczył nowych informacji na temat niezapowiedzianej gry w uniwersum Harry'ego Pottera. Dziennikarz agencji Bloomberg zdradził m.in. termin premiery oraz niektóre platformy sprzętowe, ale wspomniał też o niewesołej atmosferze w studiu tworzącym produkcję.

Były szef studiów PlayStation o zbyt drogiej produkcji gier: „To nie może trwać”
Były szef studiów PlayStation o zbyt drogiej produkcji gier: „To nie może trwać”

Aquma, 25 czerwca 2020, 14:29

Shawn Layden – były prezes SIE Worldwide Studios, który pracował w Sony przez 25 lat – twierdzi, że koszty tworzenia gier stają się zbyt wysokie i w branży coś musi się zmienić. Jego zdaniem wyjściem mogłoby być postawienie na krótsze, bardziej skondensowane produkcje.

Silent Hills pożyczyło budżet Metal Gear Solid 5? Kojima komentuje
Silent Hills pożyczyło budżet Metal Gear Solid 5? Kojima komentuje

Entelarmer, 25 czerwca 2020, 12:41

Studio Kojima Productions odniosło się do ostatnich pogłosek na temat Silent Hills. Chodzi o artykuł serwisu Gameblog.fr, według którego twórcy wzięli pieniądze na projekt z budżetu Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, a demo powstało bez wiedzy Konami.

Co Cowboy Bebop Netflixa zaczerpnie z oryginału?
Co Cowboy Bebop Netflixa zaczerpnie z oryginału?

Entelarmer, 5 czerwca 2020, 15:40

Serwis io9 przeprowadził wywiad z Javierem Grillo-Marxuachem, współscenarzystą serialu Cowboy Bebop platformy Netflix.