Luke Dale opowiedział o tym, jak tegoroczny hit od Warhorse Studios zmienił bieg jego kariery. Aktor nie krył swego entuzjazmu i wyrazów uznania dla wszystkich, którzy pomogli mu osiągnąć sukces.
Danuta Repelowicz
7 listopada 2025 14:00
Współzałożyciel Rockstar Games, Dan Houser, udzielił obszernego wywiadu, podczas którego opowiedział m.in. o kulisach powstawania serii RDR, skasowanych projektach oraz wykorzystaniu sztucznej inteligencji w branży gier.
gry
Kamil Kleszyk
1 listopada 2025 12:27
Twórca Assassin’s Creed III przyznał, że długie otwarcie gry miało nadać historii głębi. Finalnie jednak zirytowało wielu graczy.
gry
Kamil Kleszyk
31 października 2025 08:11
Twórcy Mouse: P.I. for Hire opublikowali zakulisowe wideo, w którym opowiedzieli o wielu aspektach gry, takich jak grafika, walka czy historia.
gry
Marcin Bukowski
29 października 2025 12:35
W nowym materiale wideo twórcy Minecrafta opowiadają, jakimi zasadami kierują się przy dodawaniu nowych funkcji do gry.
gry
Kamil Kleszyk
17 października 2025 18:33
Artur Ganszyniec, główny projektant fabuły pierwszego Wiedźmina, podzielił się w sieci ciekawostką o kulisach powstawania gry. Kultowa produkcja CD Projekt Red celowo została zaprojektowana tak, by dało się w nią grać jedną ręką.
gry
Kamil Kleszyk
15 października 2025 16:48
W przyszłym roku minie 20 lat od premiery Bully – jednej z najbardziej nietypowych gier Rockstara. Z tej okazji twórcy wspominają kontrowersje i crunch, który sprawił, że praca nad tytułem zaczęła „przypominać więzienie”.
gry
Kamil Kleszyk
3 października 2025 17:28
Ghost of Yotei nie poszło śladem innych hitów Sony. Twórcom udało się stworzyć sequel, który nie był dla studia Sucker Punch o wiele droższy niż pierwsza gra.
gry
Jakub Błażewicz
22 września 2025 14:50
Chutliwa Argoniańska Pokojówka trafiła do Morrowinda praktycznie przez przypadek. Jeden z twórców wykorzystał nieuwagę Todda Howarda, który był przeciwnikiem humoru w grach.
gry
Zuzanna Domeradzka
15 września 2025 20:46
Concord nie był największą porażką w historii gier wideo, a przynajmniej tak twierdzą byli twórcy strzelanki Sony.
gry
Jakub Błażewicz
9 września 2025 12:35
Nie każdy nowy pomysł na rozgrywkę potrzebuje nowego opakowania. Przynajmniej takie ma być podejście Nintendo według byłego programisty firmy.
gry
Jakub Błażewicz
8 września 2025 09:16
Czekanie dobiega końca. Team Cherry wreszcie podało datę premiery Hollow Knight: Silksong. Kontynuacja hitowej metroidvanii zadebiutuje już wkrótce.
gry
Kamil Kleszyk
21 sierpnia 2025 16:37
Glen Schofield powspominał trudne czasy tworzenia pierwszej części Dead Space. Autorzy musieli zastosować nietypowe taktyki, aby ten projekt został zrealizowany. Ujawnił też wyniki sprzedaży The Callisto Protocol.
gry
Adrian Werner
21 sierpnia 2025 10:31
Jedno z najbardziej kontrowersyjnych wydarzeń w historii serii Assassin’s Creed wcale nie było planowane od początku. Doprowadziły do niego pieniądze i chęć Ubisoftu do uzyskania wolności twórczej.
gry
Kamil Kleszyk
14 sierpnia 2025 05:30
4 miesiące na stworzenie gry było „luksusem” dla studia id Software, gdy zespół Johna Romero pracował nad wówczas rewolucyjnym Wolfensteinem 3D.
gry
Jakub Błażewicz
4 sierpnia 2025 13:40
Nostalgiczny reportaż Davida L. Craddocka przedstawia początki Blizzarda i narodziny pierwszego Diablo – gry, która dała początek gatunku hack’n’slash. Od niedawna książkę można przeczytać również w formacie ebooka.
Materiały promocyjne
Michał Grygorcewicz
24 lipca 2025 13:16
Makabryczne sceny w siedzibie Techlandu – polskie studio zużyło litry sztucznej krwi, by realistycznie odwzorować brutalne efekty w Dying Light: The Beast. Deweloperzy świetnie się przy tym bawili.
gry
Krzysztof Kałuziński
15 lipca 2025 19:01
Gothic Remake powstaje z szacunkiem dla oryginału, ale pod względem wizualnym podąży nową drogą. Studio Alkimia Interactive rezygnuje z przestarzałych rozwiązań na rzecz wiarygodnego świata inspirowanego barokiem.
gry
Krzysztof Kałuziński
8 lipca 2025 17:27
Twórcy Gothic Remake rozbudzają apetyt na nowy materiał zza kulis, z którego dowiemy się więcej o wizji artystycznej gry. Jej reżyser już teraz jednak wyjawił, dlaczego wygląda inaczej niż pierwowzór.
gry
Hubert Śledziewski
2 lipca 2025 16:40
Współtwórca cyklu GTA woli sposób, w jaki gry powstawały 20 lat temu. Jego zdaniem praca nad premierowymi łatkami jest zbyt stresująca.
gry
Krzysztof Kałuziński
1 lipca 2025 18:31