Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

kulisy produkcji (gry) - newsy i ciekawostki

„To wyglądało absurdalnie”. Kingdom Come: Deliverance nie zawsze trzyma się historii i robi to z premedytacją
„To wyglądało absurdalnie”. Kingdom Come: Deliverance nie zawsze trzyma się historii i robi to z premedytacją

Marcin Bukowski, 18 czerwca 2025, 13:00

Aby zachować jak najlepszą immersję, twórcy Kingdom Come: Deliverance czasami rezygnowali z poprawności historycznej. Przykładem są rycerze na koniach.

Z Kingdom Come: Deliverance 2 wycięto minigrę, w której Henryk sławiłby swoje bohaterskie czyny. Warhorse uniknęło jednak większych wpadek
Z Kingdom Come: Deliverance 2 wycięto minigrę, w której Henryk sławiłby swoje bohaterskie czyny. Warhorse uniknęło jednak większych wpadek

Krzysztof Kałuziński, 17 czerwca 2025, 20:10

Kingdom Come: Deliverance 2 mogło pozwolić graczom rozwiązywać niemal wszystkie konflikty śpiewem i rozmową. Twórcy ujawnili szczegóły skasowanej minigry Bard.

Paweł Sasko wyjawił sekretny składnik Wiedźmina 3: jest on wyjątkowo polski. Wiedźmin 4 powstaje inaczej niż Cyberpunk 2077
Paweł Sasko wyjawił sekretny składnik Wiedźmina 3: jest on wyjątkowo polski. Wiedźmin 4 powstaje inaczej niż Cyberpunk 2077

Kamil Kleszyk, 15 czerwca 2025, 11:57

Paweł Sasko z CD Projektu Red zdradził, co sprawiło, że zadania z Wiedźmina 3 stały się wzorem dla innych gier RPG. Tworząc „czwórkę”, polskie studio ma inne priorytety technologiczne niż przy Cyberpunku 2077.

Wiedźmin 4 powstaje przy tej samej „zadziornej energii” co Wiedźmin 3. Deweloperzy z CD Projekt Red słyszą słowa: „Niech będzie brudno. Zróbmy jak kiedyś”
Wiedźmin 4 powstaje przy tej samej „zadziornej energii” co Wiedźmin 3. Deweloperzy z CD Projekt Red słyszą słowa: „Niech będzie brudno. Zróbmy jak kiedyś”

Krzysztof Kałuziński, 14 czerwca 2025, 13:50

Podczas tworzenia Wiedźmina 4 czuć ducha pracy nad poprzednią częścią. Zdaniem reżysera narracji członkowie studia CD Projekt Red angażują się w najważniejsze zadania, niezależnie od pełnionej funkcji.

Walcząc o przetrwanie, zdesperowani twórcy Gothica chcieli na całego powrócić do korzeni. Wyjaśniają, co tak naprawdę się wydarzyło
Walcząc o przetrwanie, zdesperowani twórcy Gothica chcieli na całego powrócić do korzeni. Wyjaśniają, co tak naprawdę się wydarzyło

Kamil Kleszyk, 10 czerwca 2025, 05:30

Dziewięciu byłych pracowników studia Piranha Bytes omówiło kulisy jego upadku. Walcząc o Elexa 3, w desperackim geście deweloperzy chcieli powrócić do klimatów Gothica.

„Spójrzcie na te cholerne napisy”. Geoff Keighley oberwał od deweloperów po Summer Game Fest 2025, choć intencje miał dobre
„Spójrzcie na te cholerne napisy”. Geoff Keighley oberwał od deweloperów po Summer Game Fest 2025, choć intencje miał dobre

Marcin Bukowski, 8 czerwca 2025, 11:10

Niektóre osoby nie są zadowolone z fascynacji Geoffa Keighleya małymi zespołami deweloperskimi. Twórca Balatro apeluje, aby zaglądać do napisów końcowych, w celu poznania ich rzeczywistych rozmiarów.

„Kierownictwo było sfrustrowane”. Jason Schreier ujawnia, dlaczego EA skasowało grę o Czarnej Panterze
„Kierownictwo było sfrustrowane”. Jason Schreier ujawnia, dlaczego EA skasowało grę o Czarnej Panterze

Sonia Selerska, 31 maja 2025, 12:14

Poznaliśmy szczegóły rozbudowanych systemów, które miały czynić Marvel's Black Panther tak wyjątkową, a przez to - tak trudną do wyprodukowania.

Wiedźmin 3 mógł mieć inny podtytuł. CD Projekt Red ujawnia alternatywne wersje z okazji 10-lecia gry
Wiedźmin 3 mógł mieć inny podtytuł. CD Projekt Red ujawnia alternatywne wersje z okazji 10-lecia gry

Kamil Kleszyk, 30 maja 2025, 18:46

Z okazji 10-lecia Wiedźmina 3 jeden z deweloperów ujawnił kulisy wyboru podtytułu kultowej gry. Mało brakowało, a Geralt z Rivii nie goniłby Dzikiego Gonu, lecz przemierzał krainy pod „Zorzą polarną”.

Do Death Stranding 2 chciało trafić tak wiele osób, że Hideo Kojimie nie starczyło miejsca i zaczął im odmawiać
Do Death Stranding 2 chciało trafić tak wiele osób, że Hideo Kojimie nie starczyło miejsca i zaczął im odmawiać

Zuzanna Domeradzka, 29 maja 2025, 18:26

Wiemy już, kogo na pewno spotkamy jako gości w Death Stranding 2. W „dwójce” chciało wystąpić tak wiele znanych osób, że Hideo Kojima musiał zacząć odmawiać niektórym celebrytom.

Clair Obscur: Expedition 33 powstało, bo reżyser gry nudził się, pracując dla Ubisoftu. Pod skrzydłami dużego wydawcy potrzeba byłoby 25 lat, by ją stworzyć
Clair Obscur: Expedition 33 powstało, bo reżyser gry nudził się, pracując dla Ubisoftu. Pod skrzydłami dużego wydawcy potrzeba byłoby 25 lat, by ją stworzyć

Zuzanna Domeradzka, 5 maja 2025, 18:12

Clair Obscur: Expedition 33 powstało, ponieważ reżyser kreatywny gry nudził się podczas pracy w Ubisofcie. Założyciel studia Sandfall Interactive sam wybrał większość członków niewielkiego zespołu do pomocy przy produkcji.

Clair Obscur: Expedition 33 nie jest dziełem jedynie 30 osób. Napisy końcowe „obalają” popularną teorię, nie brakuje w nich nawet Polaków
Clair Obscur: Expedition 33 nie jest dziełem jedynie 30 osób. Napisy końcowe „obalają” popularną teorię, nie brakuje w nich nawet Polaków

Marcin Bukowski, 29 kwietnia 2025, 08:53

W kontekście Clair Obscur: Expedition 33 często wspomina się o bardzo małym zespole twórców. W rzeczywistości jednak do sukcesu gry przyczyniło się więcej, niż tylko 30 osób.

Baldur’s Gate 3 mogło wyglądać zupełnie inaczej. Larian Studios „przynajmniej dwa razy” zmieniało koncepcję, zanim znalazło tę, którą pokochali gracze
Baldur’s Gate 3 mogło wyglądać zupełnie inaczej. Larian Studios „przynajmniej dwa razy” zmieniało koncepcję, zanim znalazło tę, którą pokochali gracze

Kamil Kleszyk, 26 kwietnia 2025, 10:34

Reżyser artystyczna Baldur’s Gate 3, Alena Dubrovina, zdradziła, że początkowo Larian Studios planowało nadać swojej hitowej produkcji bardziej kreskówkową stylistykę.

Dziś polska premiera książki „O dwóch Blizzardach, które dały światu Diablo i zbudowały imperium” autorstwa Davida Craddocka
Dziś polska premiera książki „O dwóch Blizzardach, które dały światu Diablo i zbudowały imperium” autorstwa Davida Craddocka

Danuta Repelowicz, 24 kwietnia 2025, 15:23

Garstka twórców, szalony pomysł i długa droga do stworzenia gry, która na zawsze zmieniła oblicze gatunku. Dziś na polskim rynku debiutuje książka, która zabiera nas w podróż do źródeł tej słynnej serii.

Już wkrótce na polskim rynku zadebiutuje książka „O dwóch Blizzardach, które dały światu Diablo i zbudowały imperium”
Już wkrótce na polskim rynku zadebiutuje książka „O dwóch Blizzardach, które dały światu Diablo i zbudowały imperium”

Marcin Bukowski, 27 marca 2025, 13:32

W przyszłym miesiącu zadebiutuje książka opowiadająca o początkach Blizzard Entertainment. Historia koncentruje się wokół pierwszego Diablo i zawiera wypowiedzi wielu ważnych dla firmy osób.

Assassin’s Creed mogło nigdy nie powstać. Poznajcie Prince of Persia: Assassins, niedoszłego PoP-a, który stał się Asasynem
Assassin’s Creed mogło nigdy nie powstać. Poznajcie Prince of Persia: Assassins, niedoszłego PoP-a, który stał się Asasynem

Krystian Pieniążek, 16 marca 2025, 20:00

Twórcy pierwszego Assassin’s Creed nie od razu wiedzieli, że pracują nad reprezentantem zupełnie nowej marki. Produkcja, która z czasem przekształciła się w bestsellerową serię, początkowo powstawała jako spin-off innego, wówczas równie znamienitego cyklu.

„Po prostu nie chcieli, żebym to robił”. Gwiazdor Baldur's Gate 3 Neil Newbon walczy o sławę i szacunek dla ludzi ze swojej profesji
„Po prostu nie chcieli, żebym to robił”. Gwiazdor Baldur's Gate 3 Neil Newbon walczy o sławę i szacunek dla ludzi ze swojej profesji

Jakub Błażewicz, 13 marca 2025, 12:50

Neil Newbon, Troy Baker, Jennifer Hale i inni aktorzy znani z gier wideo dołączają do walki o szacunek i uznanie dla swojego zawodu.

Twórcy Kingdom Come: Deliverance 2 ujawnili zaskakującą i zabawną prawdę kryjącą się za scenami z psem Orzechem. „Odwaga przybiera różne formy”
Twórcy Kingdom Come: Deliverance 2 ujawnili zaskakującą i zabawną prawdę kryjącą się za scenami z psem Orzechem. „Odwaga przybiera różne formy”

Kamil Kleszyk, 5 marca 2025, 16:32

Twórcy Kingdom Come: Deliverance 2, studio Warhorse, udostępnili materiał przedstawiający pracę nad scenami motion capture. Zabawne wideo prezentuje mężczyznę… wcielającego się w psa Orzecha.

Wiedźmin 4 postawi na „niejasne” wybory w zgodzie ze „wschodnioeuropejską mentalnością”. Ciri wiele rzeczy będzie robić inaczej niż Geralt
Wiedźmin 4 postawi na „niejasne” wybory w zgodzie ze „wschodnioeuropejską mentalnością”. Ciri wiele rzeczy będzie robić inaczej niż Geralt

Marcin Bukowski, 27 lutego 2025, 08:56

Twórcy Wiedźmina 4 twierdzą, że w grze nie zabraknie bardzo trudnych i niejasnych wyborów. Zwrócili też uwagę, iż działania Ciri różnić będą się od tego, co zrobiłby Geralt.

Zwiastun Wiedźmina 4 został odarty z wszelkich tajemnic. CD Projekt Red i Platige Image odsłaniają kulisy
Zwiastun Wiedźmina 4 został odarty z wszelkich tajemnic. CD Projekt Red i Platige Image odsłaniają kulisy

Maciej Gaffke, 26 lutego 2025, 15:37

Firma CD Projekt Red udostępniła film, w którym omówiła proces powstawania pierwszego trailera gry Wiedźmin 4.

„EA daje ci akurat tyle sznura, żebyś mógł się powiesić”. Współzałożyciel BioWare wspomina pracę w studiu
„EA daje ci akurat tyle sznura, żebyś mógł się powiesić”. Współzałożyciel BioWare wspomina pracę w studiu

Jakub Błażewicz, 26 lutego 2025, 12:24

Wpasowanie się w struktury Electronic Arts to nic łatwego, ale Greg Zeschuk nie uważa, by koncern ograniczał swobodę BioWare za czasów jego pracy w studiu.

„Pokłóciłem się wtedy z projektantami”. Producent Skyrima osobiście zbalansował jeden z największych hitów RPG w historii tuż przed premierą
„Pokłóciłem się wtedy z projektantami”. Producent Skyrima osobiście zbalansował jeden z największych hitów RPG w historii tuż przed premierą

Kamil Kleszyk, 23 lutego 2025, 13:11

Producent The Elder Scrolls V: Skyrim, Jeff Gardiner, opowiedział o tym, jak na kilka tygodni przed premierą podjął się samodzielnego zbalansowania hitowej produkcji.

Avowed zaczynało jako wariacja na temat Skyrima, przez co powstawało ponad 6 lat i zostało dwa razy zresetowane. Jak dotąd Obsidian jest zadowolony ze sprzedaży
Avowed zaczynało jako wariacja na temat Skyrima, przez co powstawało ponad 6 lat i zostało dwa razy zresetowane. Jak dotąd Obsidian jest zadowolony ze sprzedaży

Adrian Werner, 22 lutego 2025, 09:49

Dzięki artykułowi w serwisie Bloomberg poznaliśmy burzliwą historię prac nad Avowed. Okazuje się, że projekt restartowano dwa razy.

„Nakrzyczano na mnie w sklepie Apple, nigdy tego nie zapomnę”. Mimo demotywującej premiery, weteran Bethesdy twierdzi, że Fallout 76 to jego ulubiona gra
„Nakrzyczano na mnie w sklepie Apple, nigdy tego nie zapomnę”. Mimo demotywującej premiery, weteran Bethesdy twierdzi, że Fallout 76 to jego ulubiona gra

Kamil Kleszyk, 21 lutego 2025, 17:50

Jeden z twórców Fallouta 76, Jeff Gardiner, opowiedział o trudnej premierze gry i niezadowoleniu fanów, którego sam był ofiarą.

Twórcy Kingdom Come: Deliverance „pracowali dzień i noc za minimalne wynagrodzenie”, by stworzyć solidne podstawy pod sukces KCD2, twierdzi programista Cyberpunka 2077 i Star Citizena
Twórcy Kingdom Come: Deliverance „pracowali dzień i noc za minimalne wynagrodzenie”, by stworzyć solidne podstawy pod sukces KCD2, twierdzi programista Cyberpunka 2077 i Star Citizena

Adrian Werner, 11 lutego 2025, 13:27

Deweloper, który opracował AI do pierwszego Kingdom Come: Deliverance, podzielił się wspomnieniami z pracy w zespole Warhose Studios.

Były deweloper EA DICE twierdzi, że 98% twórców produkujących Battlefielda 7 nie pracowało nad poprzednimi częściami serii
Były deweloper EA DICE twierdzi, że 98% twórców produkujących Battlefielda 7 nie pracowało nad poprzednimi częściami serii

Jakub Błażewicz, 3 lutego 2025, 09:20

Były pracownik EA DICE mówił o przyczynach problemów w studiu i o tym, jak miałaby wyglądać przyszłość serii Battlefied. Dziś EA przekaże informacje o zamkniętych testach.

„Chciałem mieć pewność, że Crysis się nie zestarzeje
„Chciałem mieć pewność, że Crysis się nie zestarzeje". Reżyser gry, która paliła nasze komputery, wyjaśnił, jaki cel przyświecał twórcom legendarnego FPS-a

Kamil Kleszyk, 19 stycznia 2025, 09:45

Twórca Crysisa, Cevat Yerli, odniósł się do kwestii niebotycznie wysokich wymagań, jakie gra z 2007 roku stawiała komputerom. Deweloper przyznał, że pragnął, aby produkcja wyglądała dobrze nawet wiele lat po premierze.

Starfield miał być bardziej brutalny, ale Bethesda uznała to za niewarte zachodu
Starfield miał być bardziej brutalny, ale Bethesda uznała to za niewarte zachodu

Jakub Błażewicz, 14 stycznia 2025, 14:14

System brutalnych obrażeń (w tym dekapitacji) w grze Starfield wymagałby gigantycznego wysiłku od twórców, a i tak efekt mógłby nie pasować do ich wizji.

Josh Sawyer lubi wielkie wirtualne światy, ale nie widzi sensu w grach „8 razy większych od Wiedźmina 3”
Josh Sawyer lubi wielkie wirtualne światy, ale nie widzi sensu w grach „8 razy większych od Wiedźmina 3”

Jakub Błażewicz, 13 stycznia 2025, 15:04

Nowy filmik Josha Sawyera przyniósł ciekawostki na temat popremierowych patchy, graczy niekończących wielkich gier oraz kulis powstania lokacji w serii Icewind Dale.

Kradzież pieniędzy, upokarzanie i samobiczowanie to tylko część nadużyć w studiu pomagającym przy AoE 4, The Last of Us i AC: Shadows. Ubisoft odpowiada na niepokojący raport
Kradzież pieniędzy, upokarzanie i samobiczowanie to tylko część nadużyć w studiu pomagającym przy AoE 4, The Last of Us i AC: Shadows. Ubisoft odpowiada na niepokojący raport

Jakub Błażewicz, 8 stycznia 2025, 14:06

Crunch i toksyczni pracodawcy to częsty problem w branży gier, ale najwyraźniej zbyt rzadko zwraca się na to uwagę w przypadku outsourcingu.

Larian mogło stracić szansę na stworzenie Baldur's Gate 3. „To wy jesteście tu mistrzami gry, to wasza historia”
Larian mogło stracić szansę na stworzenie Baldur's Gate 3. „To wy jesteście tu mistrzami gry, to wasza historia”

Jakub Błażewicz, 3 stycznia 2025, 09:54

Larian Studios napotkało sporo wyzwań w trakcie prac nad Baldur's Gate 3, ale to poprzednia produkcja dewelopera niemal nie zaprzepaściła szansy na powstanie gry.

Beyond Good & Evil 2 opóźnione przez konflikty w kierownictwie? Michel Ancel wskazuje na tarcia między „ludźmi z pasją”
Beyond Good & Evil 2 opóźnione przez konflikty w kierownictwie? Michel Ancel wskazuje na tarcia między „ludźmi z pasją”

Jakub Błażewicz, 9 grudnia 2024, 13:16

Michel Ancel wskazuje na konflikty szefów zespołu deweloperskiego Beyond Good & Evil 2: „ludzi z pasją”, którzy chcieli postawić na swoim.

Kojima spędza tak dużo czasu na testowaniu Death Stranding 2, że brakuje mu snu. „Zasnąłem dwa razy w trakcie dostawy”
Kojima spędza tak dużo czasu na testowaniu Death Stranding 2, że brakuje mu snu. „Zasnąłem dwa razy w trakcie dostawy”

Jakub Błażewicz, 9 grudnia 2024, 11:07

Hideo Kojima pojawi się na gali The Game Awards 2024, ale na razie sen z powiek spędzają mu testy Death Stranding 2: On The Beach.

Podczas testów WoW-a graczom zabrakło questów. Blizzard odpowiedział najlepiej, jak umiał. Dzisiaj kultowe MMO oferuje oszałamiające 38 000 zadań
Podczas testów WoW-a graczom zabrakło questów. Blizzard odpowiedział najlepiej, jak umiał. Dzisiaj kultowe MMO oferuje oszałamiające 38 000 zadań

Jakub Błażewicz, 8 grudnia 2024, 13:30

Już w trakcie testów pierwotnej wersji World of Warcraft gracze szybko wyczerpali zasób zadań, zmuszając Blizzard do znacznego zwiększenia ich liczby.

Kolejne opóźnienie premiery STALKER 2 nie wchodziło w grę. Ukraińscy twórcy nie mieli sił na „jeszcze jeden maraton”
Kolejne opóźnienie premiery STALKER 2 nie wchodziło w grę. Ukraińscy twórcy nie mieli sił na „jeszcze jeden maraton”

Maciej Gaffke, 4 grudnia 2024, 17:09

Studio GSC Game World przyznało, że kolejna zmiana daty premiery STALKER-a 2 nie wchodziła w grę.

Reżyser Borderlands 3 i ESO o niechęci studiów AAA do zmian w grach: „Są osoby, które denerwują się, ponieważ w grę wchodzą duże pieniądze”
Reżyser Borderlands 3 i ESO o niechęci studiów AAA do zmian w grach: „Są osoby, które denerwują się, ponieważ w grę wchodzą duże pieniądze”

Jakub Błażewicz, 2 grudnia 2024, 12:11

Paul Sage wskazuje na powód, dla którego studia tworzące serie gier AAA mogą być zmuszone do zachowawczego rozwoju swoich marek.

Assassin's Creed: Shadows to ich pierwsza gra w życiu. „Juniorami” jest nawet połowa twórców przygód Yasuke i Naoe
Assassin's Creed: Shadows to ich pierwsza gra w życiu. „Juniorami” jest nawet połowa twórców przygód Yasuke i Naoe

Marcin Bukowski, 28 listopada 2024, 08:45

Podobno nawet połowa twórców Assassin’s Creed: Shadows nigdy wcześniej nie stworzyła gry. Może to rodzić pewne obawy, ale również nadzieje.

Niemal wszystkich kompanów z jednego z najlepszych RPG wszech czasów stworzył w niecały dzień niedoświadczony deweloper. Był „niczym da Vinci” Planescape: Torment
Niemal wszystkich kompanów z jednego z najlepszych RPG wszech czasów stworzył w niecały dzień niedoświadczony deweloper. Był „niczym da Vinci” Planescape: Torment

Krzysztof Kałuziński, 24 listopada 2024, 18:34

Główny artysta kultowej gry Planescape: Torment zdradził, jak wyglądała praca nad trójwymiarowymi modelami towarzyszy protagonisty. Debiutant okazał się geniuszem.

U zarania Steam był skazywany na porażkę. „Nie mówię o jednej czy dwóch osobach. Mam na myśli 99% firm”, twierdzi Gabe Newell
U zarania Steam był skazywany na porażkę. „Nie mówię o jednej czy dwóch osobach. Mam na myśli 99% firm”, twierdzi Gabe Newell

Michał Harat, 23 listopada 2024, 10:00

Gabe Newell ujawnił, że w początkach istnienia Steama niemal nikt w branży nie wierzył w sukces cyfrowej dystrybucji gier. Valve jednak przewidziało kierunek zmian na rynku, a decyzja o połączeniu premiery Half-Life 2 z wymogiem korzystania ze Steama stała się kluczowa dla przyszłości firmy.

Wiedźmin 3: Dziki Gon za kulisami. Wilczym śladem wkrótce ujawni sekrety produkcji hitu CD Projektu
Wiedźmin 3: Dziki Gon za kulisami. Wilczym śladem wkrótce ujawni sekrety produkcji hitu CD Projektu

Jakub Błażewicz, 20 listopada 2024, 11:47

W książce Wilczym śladem Zbigniew Jankowski przedstawi pełną historię produkcji Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu, w tym kilka nieznanych dotychczas faktów.

Gabe Newell obwinia się o brak dalszego ciągu Half-Life 2. To jego „osobista porażka”, której dzisiaj mocno żałuje
Gabe Newell obwinia się o brak dalszego ciągu Half-Life 2. To jego „osobista porażka”, której dzisiaj mocno żałuje

Krzysztof Kałuziński, 16 listopada 2024, 20:23

20. rocznica wydania Half-Life 2 to kolejna okazja, by wspomnieć niewydaną nigdy kontynuację historii Gordona Freemana. Gabe Newell wyznał, że traktuje tę porażkę bardzo osobiście, ale okazuje się, że część winy spoczywa też na innej grze ze stajni Valve.

Kulisy otwartego świata GTA San Andreas okiem weterana Rockstar Games. „Gaming nie jest już tak ekscytujący jak kiedyś”
Kulisy otwartego świata GTA San Andreas okiem weterana Rockstar Games. „Gaming nie jest już tak ekscytujący jak kiedyś”

Jakub Błażewicz, 26 października 2024, 11:28

Obbe Vermeij miał jeszcze do ujawnienia sporo informacji na temat kulisów produkcji serii GTA, w tym San Andreas, które właśnie obchodzi 20. rocznicę premiery.

Problemy Star Citizen okiem pracowników. Perfekcjonizm, zbędne wydatki i twór Frankensteina
Problemy Star Citizen okiem pracowników. Perfekcjonizm, zbędne wydatki i twór Frankensteina

Jakub Błażewicz, 18 października 2024, 13:05

Star Citizen powstaje już 12 lat, ale najwyraźniej studio nadal boryka się z tymi samymi problemami, rzekomo powielając błędy innych deweloperów sprzed 20 lat.

Tajemnica brakujących promów w GTA 4 została wyjaśniona po 17 latach
Tajemnica brakujących promów w GTA 4 została wyjaśniona po 17 latach

Jakub Błażewicz, 10 października 2024, 11:52

Promy pojawiły się w teaser trailerze Grand Theft Auto 4, ale nie w samej grze, bo sprawiły twórcom zbyt wiele problemów.

„Klątwa sukcesu” i zbytnia pewność siebie to przyczyny porażek Paradoxu. Firma wraca do korzeni i stawia na preprodukcję
„Klątwa sukcesu” i zbytnia pewność siebie to przyczyny porażek Paradoxu. Firma wraca do korzeni i stawia na preprodukcję

Jakub Błażewicz, 9 października 2024, 13:01

Mniejsze gry, dłuższa preprodukcja i więcej prototypów oraz beta-testów. Takie założenia przyjęła firma Paradox Interactive, by uniknąć powtórki z Cities: Skylines 2.

10 lat temu Diablo 4 próbowało skręcić w stronę serii Batman: Arkham i porzucić najważniejsze reguły gatunku
10 lat temu Diablo 4 próbowało skręcić w stronę serii Batman: Arkham i porzucić najważniejsze reguły gatunku

Jakub Błażewicz, 9 października 2024, 10:05

Diablo 4 jako „rogalikowa” wariacja na temat Batman: Arkham z permanentną śmiercią? Tak, taki właśnie pomysł na serię miał reżyser Reaper of Souls przed odejściem z Blizzarda.

Twórcy STALKER-a 2 przypominają, że za grą stoją prawdziwi ludzie. Film War Game powinni zobaczyć wszyscy gracze
Twórcy STALKER-a 2 przypominają, że za grą stoją prawdziwi ludzie. Film War Game powinni zobaczyć wszyscy gracze

Dariusz Matusiak, 7 października 2024, 17:01

War Game: The Making of S.T.A.L.K.E.R. 2 to niezwykły dokument, który pokazuje ratowanie studia GSC Game World w sytuacji ogarniającej kraj wojny, by można było ukończyć produkcję gry. Pokazuje też, jak ważny jest S.T.A.L.K.E.R. 2 dla Ukrainy, jak stał się „bronią” i symbolem ruchu oporu.

Ukochana klasyka RPG Planescape: Torment zaczynała jako 3 różne gry. Feargus Urquhart ujawnił szczegóły na temat jednej z nich
Ukochana klasyka RPG Planescape: Torment zaczynała jako 3 różne gry. Feargus Urquhart ujawnił szczegóły na temat jednej z nich

Marcin Bukowski, 7 października 2024, 11:03

Twórca Planescape: Torment przybliżył nieco jeden z trzech projektów, które ostatecznie przerodziły się w kultowego RPG.

Dragon Age: The Veilguard w złocie. Twórcy „koncentrowali się na rzeczach, które przyniosły im sukces”
Dragon Age: The Veilguard w złocie. Twórcy „koncentrowali się na rzeczach, które przyniosły im sukces”

Jakub Błażewicz, 4 października 2024, 19:50

RPG Dragon Age: Straż Zasłony jest gotowe na premierę. Nie ma ono wiele z poprzedniej, sieciowej wersji czwartej odsłony serii, jako że twórcy nie poczynili większych postępów, gdy nowe DA miało być jeszcze grą-usługą.

Dostał pracę marzeń w Blizzardzie, ale szybko został zwolniony, bo nie pasowały mu niepłatne nadgodziny. Wielki cios okazał się jednak niezwykle szczęśliwy dla Andy’ego Weira
Dostał pracę marzeń w Blizzardzie, ale szybko został zwolniony, bo nie pasowały mu niepłatne nadgodziny. Wielki cios okazał się jednak niezwykle szczęśliwy dla Andy’ego Weira

Kamil Kleszyk, 4 października 2024, 19:24

W swojej najnowszej książce dziennikarz Jason Schreier opisał przypadek Andy’ego Weira – byłego pracownika Blizzarda, który był nękany w firmie po tym, jak upomniał się o zapłatę za nadgodziny. Na szczęście cała historia zakończyła się dla dewelopera bardzo pozytywnie.

Po 24 latach deweloper miał dość gier MMO, postanowił więc stworzyć godnego rywala dla The Sims. Pomysł na realistyczne inZOI narodził się podczas rozmowy ojca z synem
Po 24 latach deweloper miał dość gier MMO, postanowił więc stworzyć godnego rywala dla The Sims. Pomysł na realistyczne inZOI narodził się podczas rozmowy ojca z synem

Kamil Kleszyk, 4 października 2024, 18:13

Weteran gier MMO, Hyungjun Kim, wyjawił, co skłoniło go do decyzji o porzuceniu gatunku i stworzenia konkurenta dla serii The Sims – produkcji inZOI.