kulisy produkcji (gry) Ostatnie wiadomości

„Ta gra zmieniła moje życie.” Odtwórca Jana Ptaszka z Kingdom Come stał się gwiazdą dzięki grze i nie kryje ile jej zawdzięcza

„Ta gra zmieniła moje życie.” Odtwórca Jana Ptaszka z Kingdom Come stał się gwiazdą dzięki grze i nie kryje ile jej zawdzięcza

Luke Dale opowiedział o tym, jak tegoroczny hit od Warhorse Studios zmienił bieg jego kariery. Aktor nie krył swego entuzjazmu i wyrazów uznania dla wszystkich, którzy pomogli mu osiągnąć sukces.

Danuta Repelowicz

7 listopada 2025 14:00

„Ta gra zmieniła moje życie.” Odtwórca Jana Ptaszka z Kingdom Come stał się gwiazdą dzięki grze i nie kryje ile jej zawdzięcza
Tworząc Red Dead Redemption 2, Rockstar tak bardzo szastał pieniędzmi, że deweloper „wolał o tym nie myśleć”. Z wyciętej zawartości mogłaby powstać nowa gra

Tworząc Red Dead Redemption 2, Rockstar tak bardzo szastał pieniędzmi, że deweloper „wolał o tym nie myśleć”. Z wyciętej zawartości mogłaby powstać nowa gra

Współzałożyciel Rockstar Games, Dan Houser, udzielił obszernego wywiadu, podczas którego opowiedział m.in. o kulisach powstawania serii RDR, skasowanych projektach oraz wykorzystaniu sztucznej inteligencji w branży gier.

gry

Kamil Kleszyk

1 listopada 2025 12:27

Tworząc Red Dead Redemption 2, Rockstar tak bardzo szastał pieniędzmi, że deweloper „wolał o tym nie myśleć”. Z wyciętej zawartości mogłaby powstać nowa gra
Zaskakujący zwrot akcji z Assassin’s Creed 3 miał rozwiązać odwieczny problem. Dopiero dwa miesiące przed premierą Ubisoft pojął, że ma kłopot

Zaskakujący zwrot akcji z Assassin’s Creed 3 miał rozwiązać odwieczny problem. Dopiero dwa miesiące przed premierą Ubisoft pojął, że ma kłopot

Twórca Assassin’s Creed III przyznał, że długie otwarcie gry miało nadać historii głębi. Finalnie jednak zirytowało wielu graczy.

gry

Kamil Kleszyk

31 października 2025 08:11

Zaskakujący zwrot akcji z Assassin’s Creed 3 miał rozwiązać odwieczny problem. Dopiero dwa miesiące przed premierą Ubisoft pojął, że ma kłopot
Polskie studio tworzy FPS-a w stylu kreskówek z lat 30. Autorzy zdradzają sekrety noirowej historii i pełnej akcji walki w MOUSE: P.I. For Hire

Polskie studio tworzy FPS-a w stylu kreskówek z lat 30. Autorzy zdradzają sekrety noirowej historii i pełnej akcji walki w MOUSE: P.I. For Hire

Twórcy Mouse: P.I. for Hire opublikowali zakulisowe wideo, w którym opowiedzieli o wielu aspektach gry, takich jak grafika, walka czy historia.

gry

Marcin Bukowski

29 października 2025 12:35

Polskie studio tworzy FPS-a w stylu kreskówek z lat 30. Autorzy zdradzają sekrety noirowej historii i pełnej akcji walki w MOUSE: P.I. For Hire
„Złe rzeczy się zdarzają, ale są one winą gracza”. Przez nietypowe podejście twórców do nowości i zmian ikoniczny potwór z Minecrafta mógłby nigdy nie powstać

„Złe rzeczy się zdarzają, ale są one winą gracza”. Przez nietypowe podejście twórców do nowości i zmian ikoniczny potwór z Minecrafta mógłby nigdy nie powstać

W nowym materiale wideo twórcy Minecrafta opowiadają, jakimi zasadami kierują się przy dodawaniu nowych funkcji do gry.

gry

Kamil Kleszyk

17 października 2025 18:33

„Złe rzeczy się zdarzają, ale są one winą gracza”. Przez nietypowe podejście twórców do nowości i zmian ikoniczny potwór z Minecrafta mógłby nigdy nie powstać
CD Projekt Red zaprojektował Wiedźmina 1 w specjalny sposób, tak by dało się w niego grać jedną ręką. Twórca wyjaśnił, do czego miała służyć druga dłoń

CD Projekt Red zaprojektował Wiedźmina 1 w specjalny sposób, tak by dało się w niego grać jedną ręką. Twórca wyjaśnił, do czego miała służyć druga dłoń

Artur Ganszyniec, główny projektant fabuły pierwszego Wiedźmina, podzielił się w sieci ciekawostką o kulisach powstawania gry. Kultowa produkcja CD Projekt Red celowo została zaprojektowana tak, by dało się w nią grać jedną ręką.

gry

Kamil Kleszyk

15 października 2025 16:48

CD Projekt Red zaprojektował Wiedźmina 1 w specjalny sposób, tak by dało się w niego grać jedną ręką. Twórca wyjaśnił, do czego miała służyć druga dłoń
„Dostarczano nam jedzenie do biura, ponieważ nie chciano, żebyśmy wychodzili”. Kontrowersyjna gra Rockstara powstawała niemalże w więziennych warunkach

„Dostarczano nam jedzenie do biura, ponieważ nie chciano, żebyśmy wychodzili”. Kontrowersyjna gra Rockstara powstawała niemalże w więziennych warunkach

W przyszłym roku minie 20 lat od premiery Bully – jednej z najbardziej nietypowych gier Rockstara. Z tej okazji twórcy wspominają kontrowersje i crunch, który sprawił, że praca nad tytułem zaczęła „przypominać więzienie”.

gry

Kamil Kleszyk

3 października 2025 17:28

„Dostarczano nam jedzenie do biura, ponieważ nie chciano, żebyśmy wychodzili”. Kontrowersyjna gra Rockstara powstawała niemalże w więziennych warunkach
„Zawsze chcemy, by nasz zespół był o 3% za mały”. Twórcy Ghost of Yotei mają zaskakującą filozofię pracy, a kluczowa jest kwestia budżetu

„Zawsze chcemy, by nasz zespół był o 3% za mały”. Twórcy Ghost of Yotei mają zaskakującą filozofię pracy, a kluczowa jest kwestia budżetu

Ghost of Yotei nie poszło śladem innych hitów Sony. Twórcom udało się stworzyć sequel, który nie był dla studia Sucker Punch o wiele droższy niż pierwsza gra.

gry

Jakub Błażewicz

22 września 2025 14:50

„Zawsze chcemy, by nasz zespół był o 3% za mały”. Twórcy Ghost of Yotei mają zaskakującą filozofię pracy, a kluczowa jest kwestia budżetu
Chutliwa Argoniańska Pokojówka powstała, bo Todd Howard jej nie wychwycił.  Twórca Morrowinda: „napisałem to chyba po happy hour”

Chutliwa Argoniańska Pokojówka powstała, bo Todd Howard jej nie wychwycił. Twórca Morrowinda: „napisałem to chyba po happy hour”

Chutliwa Argoniańska Pokojówka trafiła do Morrowinda praktycznie przez przypadek. Jeden z twórców wykorzystał nieuwagę Todda Howarda, który był przeciwnikiem humoru w grach.

gry

Zuzanna Domeradzka

15 września 2025 20:46

Chutliwa Argoniańska Pokojówka powstała, bo Todd Howard jej nie wychwycił. Twórca Morrowinda: „napisałem to chyba po happy hour”
„To najpiękniejszy samochód, jaki rozbiliśmy”. Twórcy Concord wreszcie przerywają milczenie

„To najpiękniejszy samochód, jaki rozbiliśmy”. Twórcy Concord wreszcie przerywają milczenie

Concord nie był największą porażką w historii gier wideo, a przynajmniej tak twierdzą byli twórcy strzelanki Sony.

gry

Jakub Błażewicz

9 września 2025 12:35

„To najpiękniejszy samochód, jaki rozbiliśmy”. Twórcy Concord wreszcie przerywają milczenie
Były programista zdradza sekret giganta. „Nowe marki nie pojawiają się, bo Nintendo nie ma potrzeby ich tworzyć”

Były programista zdradza sekret giganta. „Nowe marki nie pojawiają się, bo Nintendo nie ma potrzeby ich tworzyć”

Nie każdy nowy pomysł na rozgrywkę potrzebuje nowego opakowania. Przynajmniej takie ma być podejście Nintendo według byłego programisty firmy.

gry

Jakub Błażewicz

8 września 2025 09:16

Były programista zdradza sekret giganta. „Nowe marki nie pojawiają się, bo Nintendo nie ma potrzeby ich tworzyć”
Hollow Knight: Silksong nareszcie ma datę premiery. Szczere wyznanie twórców wyjaśnia wieloletnie oczekiwanie i jest zaskakująco proste

Hollow Knight: Silksong nareszcie ma datę premiery. Szczere wyznanie twórców wyjaśnia wieloletnie oczekiwanie i jest zaskakująco proste

Czekanie dobiega końca. Team Cherry wreszcie podało datę premiery Hollow Knight: Silksong. Kontynuacja hitowej metroidvanii zadebiutuje już wkrótce.

gry

Kamil Kleszyk

21 sierpnia 2025 16:37

Hollow Knight: Silksong nareszcie ma datę premiery. Szczere wyznanie twórców wyjaśnia wieloletnie oczekiwanie i jest zaskakująco proste
Wyłożył 4000 dolarów z własnej kieszeni, by przekonać włodarzy EA do Dead Space. Teraz w 100% popiera korzystanie generatywnej AI w produkcji gier

Wyłożył 4000 dolarów z własnej kieszeni, by przekonać włodarzy EA do Dead Space. Teraz w 100% popiera korzystanie generatywnej AI w produkcji gier

Glen Schofield powspominał trudne czasy tworzenia pierwszej części Dead Space. Autorzy musieli zastosować nietypowe taktyki, aby ten projekt został zrealizowany. Ujawnił też wyniki sprzedaży The Callisto Protocol.

gry

Adrian Werner

21 sierpnia 2025 10:31

Wyłożył 4000 dolarów z własnej kieszeni, by przekonać włodarzy EA do Dead Space. Teraz w 100% popiera korzystanie generatywnej AI w produkcji gier
Lubiana postać z serii Assassin’s Creed stała się ofiarą pieniędzy i wolności twórczej Ubisoftu

Lubiana postać z serii Assassin’s Creed stała się ofiarą pieniędzy i wolności twórczej Ubisoftu

Jedno z najbardziej kontrowersyjnych wydarzeń w historii serii Assassin’s Creed wcale nie było planowane od początku. Doprowadziły do niego pieniądze i chęć Ubisoftu do uzyskania wolności twórczej.

gry

Kamil Kleszyk

14 sierpnia 2025 05:30

Lubiana postać z serii Assassin’s Creed stała się ofiarą pieniędzy i wolności twórczej Ubisoftu
Tak kultowy deweloper zrewolucjonizował branżę gier. Legenda FPS-ów zdradziła moment, kiedy do tego doszło

Tak kultowy deweloper zrewolucjonizował branżę gier. Legenda FPS-ów zdradziła moment, kiedy do tego doszło

4 miesiące na stworzenie gry było „luksusem” dla studia id Software, gdy zespół Johna Romero pracował nad wówczas rewolucyjnym Wolfensteinem 3D.

gry

Jakub Błażewicz

4 sierpnia 2025 13:40

Tak kultowy deweloper zrewolucjonizował branżę gier. Legenda FPS-ów zdradziła moment, kiedy do tego doszło
Epicka podróż przez początki Blizzarda i Diablo teraz także cyfrowo. „Zostań na chwilę i posłuchaj” w wersji ebook

Epicka podróż przez początki Blizzarda i Diablo teraz także cyfrowo. „Zostań na chwilę i posłuchaj” w wersji ebook

Nostalgiczny reportaż Davida L. Craddocka przedstawia początki Blizzarda i narodziny pierwszego Diablo – gry, która dała początek gatunku hack’n’slash. Od niedawna książkę można przeczytać również w formacie ebooka.

Materiały promocyjne

Michał Grygorcewicz

24 lipca 2025 13:16

Epicka podróż przez początki Blizzarda i Diablo teraz także cyfrowo. „Zostań na chwilę i posłuchaj” w wersji ebook
Brutalne sceny w Dying Light: The Beast będą bardzo realistyczne. Techland zadbał o to, zużywając hektolitry krwi

Brutalne sceny w Dying Light: The Beast będą bardzo realistyczne. Techland zadbał o to, zużywając hektolitry krwi

Makabryczne sceny w siedzibie Techlandu – polskie studio zużyło litry sztucznej krwi, by realistycznie odwzorować brutalne efekty w Dying Light: The Beast. Deweloperzy świetnie się przy tym bawili.

gry

Krzysztof Kałuziński

15 lipca 2025 19:01

Brutalne sceny w Dying Light: The Beast będą bardzo realistyczne. Techland zadbał o to, zużywając hektolitry krwi
Gothic Remake będzie dużo bardziej realistyczny i barokowy niż „jedynka”. Zmiany wizualne mają pogłębić dramatyzm i depresyjny klimat Górniczej Doliny

Gothic Remake będzie dużo bardziej realistyczny i barokowy niż „jedynka”. Zmiany wizualne mają pogłębić dramatyzm i depresyjny klimat Górniczej Doliny

Gothic Remake powstaje z szacunkiem dla oryginału, ale pod względem wizualnym podąży nową drogą. Studio Alkimia Interactive rezygnuje z przestarzałych rozwiązań na rzecz wiarygodnego świata inspirowanego barokiem.

gry

Krzysztof Kałuziński

8 lipca 2025 17:27

Gothic Remake będzie dużo bardziej realistyczny i barokowy niż „jedynka”. Zmiany wizualne mają pogłębić dramatyzm i depresyjny klimat Górniczej Doliny
Reżyser Gothic Remake wyjaśnia, dlaczego nowe RPG nie jest wierne wizualnie kultowej grze sprzed lat. „Nie taki jest nasz cel”

Reżyser Gothic Remake wyjaśnia, dlaczego nowe RPG nie jest wierne wizualnie kultowej grze sprzed lat. „Nie taki jest nasz cel”

Twórcy Gothic Remake rozbudzają apetyt na nowy materiał zza kulis, z którego dowiemy się więcej o wizji artystycznej gry. Jej reżyser już teraz jednak wyjawił, dlaczego wygląda inaczej niż pierwowzór.

gry

Hubert Śledziewski

2 lipca 2025 16:40

Reżyser Gothic Remake wyjaśnia, dlaczego nowe RPG nie jest wierne wizualnie kultowej grze sprzed lat. „Nie taki jest nasz cel”
Weteran GTA nie ma wątpliwości: wydawanie gier w erze PlayStation 2 było dużo mniej stresujące niż teraz. Zwłaszcza jedna rzecz zawsze niepokoi przed premierą

Weteran GTA nie ma wątpliwości: wydawanie gier w erze PlayStation 2 było dużo mniej stresujące niż teraz. Zwłaszcza jedna rzecz zawsze niepokoi przed premierą

Współtwórca cyklu GTA woli sposób, w jaki gry powstawały 20 lat temu. Jego zdaniem praca nad premierowymi łatkami jest zbyt stresująca.

gry

Krzysztof Kałuziński

1 lipca 2025 18:31

Weteran GTA nie ma wątpliwości: wydawanie gier w erze PlayStation 2 było dużo mniej stresujące niż teraz. Zwłaszcza jedna rzecz zawsze niepokoi przed premierą
12345
...
30

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl