Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

grafika (gry) - newsy i ciekawostki (4)

ETS2 1.40 i ATS 1.40 - patche w końcu wydane, wprowadzają spore zmiany
ETS2 1.40 i ATS 1.40 - patche w końcu wydane, wprowadzają spore zmiany

Miłosz Szubert, 24 marca 2021, 14:55

Zarówno Euro Truck Simulator 2, jak i American Truck Simulator otrzymały duże aktualizacje oznaczone numerem 1.40. Ich główną atrakcją jest nowy system oświetlenia, którym studio SCS Software chwali się już od dłuższego czasu.

Wiedźmin 3 w 8K po instalacji 50 modów pokazuje moc PC
Wiedźmin 3 w 8K po instalacji 50 modów pokazuje moc PC

Hubert Śledziewski, 23 marca 2021, 14:45

Czy sześcioletnia gra może wyglądać świetnie? Dzięki modom – tak. Zobaczcie, jak prezentuje się Wiedźmin 3 w 8K, z ray tracingiem i po zainstalowaniu 50 modów. Spoiler: rewelacyjnie!

ETS 2 i ATS Patch 1.40 - SCS chwali się lepszą grafiką. Oświetlenie w szczegółach
ETS 2 i ATS Patch 1.40 - SCS chwali się lepszą grafiką. Oświetlenie w szczegółach

Michał Ciężadlik, 15 marca 2021, 12:11

Studio SCS Software podzieliło się ze społecznością szczegółami odnośnie zmian w Euro Truck Simulator 2 oraz American Truck Simulator. Obie produkcje w nadchodzącym patchu 1.40 otrzymają znacznie ulepszony model oświetlenia.

GTA 5 Remake Mod już do pobrania, zobacz jak poprawia grafikę
GTA 5 Remake Mod już do pobrania, zobacz jak poprawia grafikę

Przemysław Dygas, 15 marca 2021, 11:28

Osiem lat po premierze GTA V zyskało kolejne zasłużone odświeżenie graficzne. Nowy mod poprawia oprawę gry do poziomu z końcówki poprzedniej generacji konsol.

Nowy wymiar realizmu w grach; o takiej immersji nawet nam się nie śniło
Nowy wymiar realizmu w grach; o takiej immersji nawet nam się nie śniło

Bartosz Świątek, 10 marca 2021, 14:34

Materiał zamieszczony na forum Reddit pokazuje, jak niesamowitym doświadczeniem może być gra Digital Combat Simulator w połączeniu z goglami VR i dodatkowym sprzętem. Film jest też świetną ilustracją tego, jak daleką drogę przeszły gry wideo od czasów Ponga i Pac-Mana.

Epic prezentuje MetaHuman Creator. Tak będą wyglądali ludzie w przyszłych grach
Epic prezentuje MetaHuman Creator. Tak będą wyglądali ludzie w przyszłych grach

Jakub Błażewicz, 10 lutego 2021, 19:20

Firma Epic Games zaprezentowała możliwości MetaHuman Creator. Nowe narzędzie pozwoli na łatwe tworzenie superrealistycznych wirtualnych aktorów na silniku Unreal Engine.

Wiedźmin 3 z jeszcze lepszą grafiką dzięki modowi
Wiedźmin 3 z jeszcze lepszą grafiką dzięki modowi

Bartosz Świątek, 26 stycznia 2021, 12:25

Modder Jolu42 opracował modyfikację Magical Graphics Settings – Beyond Ultra do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon, która pozwala zwiększyć ustawienia graficzne powyżej maksymalnego poziomu.

Gabe Newell: interfejs mózg-komputer wyznaczy nowe standardy dla grafiki w grach
Gabe Newell: interfejs mózg-komputer wyznaczy nowe standardy dla grafiki w grach

Jakub Błażewicz, 25 stycznia 2021, 21:15

Gabe Newell wrócił do tematu interfejsu neuronowego. Jego zdaniem technologia, która pozwoli m.in. pokierować w grach bezpośrednio za pomocą mózgu, to kwestia „bliskiej przyszłości”. Szef Valve przytacza też przykłady jej zastosowania, ale również potencjalnych zagrożeń.

Cyberpunk 2077 niczym Borderlands z modyfikacją Borderlandfy2077
Cyberpunk 2077 niczym Borderlands z modyfikacją Borderlandfy2077

Krystian Pieniążek, 18 stycznia 2021, 12:13

Cyberpunk 2077 doczekał się modyfikacji, która upodabnia go do gier z serii Borderlands. Mod Borderlandfy2077 dodaje do krawędzi trójwymiarowych obiektów grubą, komiksową kreskę. Efekt prezentuje się znakomicie.

NFS: Hot Pursuit Remastered - mod poprawia tekstury
NFS: Hot Pursuit Remastered - mod poprawia tekstury

Miłosz Szubert, 14 stycznia 2021, 13:15

W sieci pojawiła się modyfikacja do Need for Speed: Hot Pursuit Remastered. Poprawia ona tekstury pecetowej wersji tytułu, które wyglądały gorzej niż w oryginalnej wersji gry.

The Medium - twórcy opowiadają o projektowaniu dwóch światów
The Medium - twórcy opowiadają o projektowaniu dwóch światów

Filip Węgrzyn, 8 stycznia 2021, 21:15

Krakowskie studio Bloober Team opowiedziało o kulisach tworzenia oprawy wizualnej swojej najnowszej produkcji grozy - The Medium.

The Medium - szczegóły na temat ray tracingu
The Medium - szczegóły na temat ray tracingu

Bartosz Świątek, 5 stycznia 2021, 10:56

Jacek Zięba – producent w krakowskim studiu Bloober Team – przedstawił w niedawnym wywiadzie kilka detali na temat implementacji ray tracingu w survival horrorze The Medium.

Hitman 3 zaskakuje rozmiarem; będą ulepszenia silnika
Hitman 3 zaskakuje rozmiarem; będą ulepszenia silnika

Bartosz Świątek, 4 stycznia 2021, 10:20

Gra Hitman 3 – oferująca także zawartość dwóch poprzednich odsłon – będzie wymagała około 100 GB na dysku konsoli lub komputera. Otrzymamy także poprawiony silnik graficzny. Źródłem informacji są wypowiedzi jednego z deweloperów na forum ResetEra.

Assassin’s Creed Valhalla z lepszą grafiką na PC, PS5 i Xbox Series X/S po patchu
Assassin’s Creed Valhalla z lepszą grafiką na PC, PS5 i Xbox Series X/S po patchu

Adrian Werner, 29 grudnia 2020, 11:21

Jeden z producentów Assassin's Creed: Valhalla poinformował, że plany rozwoju gry obejmują ulepszenie jej grafiki na PC, Xboksie Series X/S oraz PS5.

FIFA 21 na PS5 i Xbox Series X; graficznie to prawdziwy next-gen
FIFA 21 na PS5 i Xbox Series X; graficznie to prawdziwy next-gen

Bartosz Świątek, 21 grudnia 2020, 10:34

Film opublikowany na YouTube pokazuje różnicę w grafice pomiędzy konsolami ósmej i dziewiątej generacji w grze FIFA 21. Użytkownicy PS5 i Xboksa Series X / S otrzymali zdecydowanie ładniejszą produkcję.

GTA 4 z rewelacyjną grafiką, jest nowa wersja iCEnhancer
GTA 4 z rewelacyjną grafiką, jest nowa wersja iCEnhancer

Paweł Musiolik, 16 grudnia 2020, 13:30

Po sześciu latach modyfikacja GTA 4 iCEnhancer powraca. Nowa wersja doda m.in. wolumetryczną mgłę, poprawione cienie i odbicia.

Nowa generacja włosów w FIFA 21; zobacz porównanie
Nowa generacja włosów w FIFA 21; zobacz porównanie

Paweł Musiolik, 4 grudnia 2020, 12:03

Wraz z nową generacją konsol FIFA 21 wchodzi na wyższy poziom realizmu. Studio EA Sports zaimplementowało na PS5 i Xboksie Series X/S zbudowaną od podstaw fizykę włosów u piłkarzy. Wielu może to zaskoczyć, ale różnica jest ogromna.

Cyberpunk 2077 - porównanie grafiki na PC oraz konsole PlayStation i Xbox
Cyberpunk 2077 - porównanie grafiki na PC oraz konsole PlayStation i Xbox

Bartosz Woldański, 25 listopada 2020, 17:04

Za nami pokazy gry Cyberpunk 2077 na PlayStation 4 Pro i PS5 oraz Xboksach One X i Series X, więc nie trzeba było czekać długo na pierwsze porównania grafiki między wersjami konsolowymi a PC. Jak duże są różnice?

War Thunder z lepszą grafiką po ogromnej aktualizacji New Power
War Thunder z lepszą grafiką po ogromnej aktualizacji New Power

Paweł Musiolik, 18 listopada 2020, 13:28

Studio Gaijin Entertainment udostępniło aktualizację New Power do War Thunder. W znaczącym stopniu poprawia grafikę, dodaje kilkadziesiąt nowych pojazdów i setki usprawnień w rozgrywce.

Ray tracing w Cyberpunk 2077 nie na wyłączność Nvidii
Ray tracing w Cyberpunk 2077 nie na wyłączność Nvidii

Karol Laska, 10 listopada 2020, 20:49

Przedstawiciel Nividii orzekł, że firma nie ma tymczasowej wyłączności na używanie ray tracingu w Cyberpunku 2077. Zaprzecza to poprzednim doniesieniom CD Projekt RED.

Patch 1.07 do Horizon: Zero Dawn na PC poprawia m.in. shadery
Patch 1.07 do Horizon: Zero Dawn na PC poprawia m.in. shadery

Miłosz Szubert, 5 listopada 2020, 13:50

Pecetowa wersja gry Horizon: Zero Dawn otrzymała nową aktualizację, oznaczoną numerem 1.07. Usprawnia ona między innymi to, jak gra radzi sobie z shaderami.

Oto jak wygląda Fortnite z ray tracingiem
Oto jak wygląda Fortnite z ray tracingiem

Arkadiusz Strzała, 4 listopada 2020, 12:00

Materiał wideo opublikowany na YouTube pokazuje, jak wygląda Fortnite uruchomiony z włączonym ray tracingiem. Jak wiele zmienia ta technologia w grze z tak specyficzną oprawą graficzną? Przekonaj się sam.

Fanowski remaster Crysisa zablokowany przez Crytek
Fanowski remaster Crysisa zablokowany przez Crytek

Arkadiusz Strzała, 29 października 2020, 20:45

Twórca modyfikacji Crysisa dostał czerwone światło od studia Crytek. Powstawała fanowska, alternatywna wersja Crysis Remastered, ale nie spodobało się to twórcom oryginału.

Devil May Cry 5 na Xbox Series S bez ray tracingu
Devil May Cry 5 na Xbox Series S bez ray tracingu

Paweł Woźniak, 27 października 2020, 14:38

Dowiedzieliśmy się dzisiaj, że edycja specjalna Devil May Cry 5, która trafi na konsole Xbox Series S, nie obsłuży technologii ray tracingu.

Ray tracing w Cyberpunk 2077 początkowo tylko na kartach Nvidii
Ray tracing w Cyberpunk 2077 początkowo tylko na kartach Nvidii

Bartosz Świątek, 21 października 2020, 10:34

Artur Knapik ze studia CD Projekt RED zapowiedział w wywiadzie prasowym, że w dniu premiery ray tracing w Cyberpunku 2077 będzie dostępny wyłącznie dla posiadaczy kart graficznych firmy Nvidia.

Poprawiony Kraków i siedziba GRYOnline w Microsoft Flight Simulator
Poprawiony Kraków i siedziba GRYOnline w Microsoft Flight Simulator

Dariusz Matusiak, 16 października 2020, 12:11

Polska we Flight Simulator 2020 wygląda coraz lepiej. Obok Warszawy, Wrocławia, Lublina i Trójmiasta odpowiedniej oprawy doczekał się także Kraków.

Niektóre gry ósmej generacji będą dwa razy płynniejsze na nowym Xboksie
Niektóre gry ósmej generacji będą dwa razy płynniejsze na nowym Xboksie

Bartosz Świątek, 14 października 2020, 13:50

Firma Microsoft poinformowała, że część gier ósmej generacji będzie działała dwukrotnie płynniej po uruchomieniu na konsolach Xbox Series X / Series S. Możemy też liczyć na szereg usprawnień w obszarze grafiki.

FIFA 21 bez lepszej grafiki niż FIFA 20 - oto porównanie na PC
FIFA 21 bez lepszej grafiki niż FIFA 20 - oto porównanie na PC

Adrian Werner, 7 października 2020, 10:48

W sieci pojawiły się ciekawe screeny, porównujące oprawę wizualną gier FIFA 20 i FIFA 21. Wynika z nich, że tegoroczna odsłona nie oferuje żadnych istotnych ulepszeń grafiki.

NBA 2K21 wygląda obłędnie na PS5
NBA 2K21 wygląda obłędnie na PS5

Paweł Musiolik, 6 października 2020, 18:10

NBA 2K21 będzie prawdziwym pokazem mocy nowej generacji konsol. Pierwsze wideo prezentujące rozgrywkę z PS5 powoduje opad szczęki.

Niezwyciężony zachwyci oprawą; zaoferuje kilkanaście godzin zabawy
Niezwyciężony zachwyci oprawą; zaoferuje kilkanaście godzin zabawy

Paweł Musiolik, 3 października 2020, 17:23

Powstająca na bazie powieści Stanisława Lema gra Niezwyciężony zadebiutuje w drugiej połowie 2021 roku. Twórcy opowiadają o tym, jakie możliwości daje nowa generacja konsol, i zapewniają, że fani growych historii będą zachwyceni.

The Witcher 3 HD Reworked 12.0 Ultimate – premiera moda graficznego
The Witcher 3 HD Reworked 12.0 Ultimate – premiera moda graficznego

Bartosz Woldański, 20 września 2020, 16:58

Zgodnie z zapowiedzią, opublikowano nową wersję dobrze znanej fanom graficznej modyfikacji do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Mowa o The Witcher 3 HD Reworked Project 12.0 Ultimate, którą można już pobierać ze strony Nexus Mods.

Ray tracing i DLSS w Fortnite już dziś
Ray tracing i DLSS w Fortnite już dziś

Mikołaj Łaszkiewicz, 17 września 2020, 11:55

Już dzisiaj aktualizacja do Fortnite wprowadzi obsługę ray tracingu i DLSS. To kolejny duży krok w popularyzacji technologii śledzenia promieni w grach.

Ubisoft poprawia grafikę remake'u Prince of Persia; oto pierwsze efekty
Ubisoft poprawia grafikę remake'u Prince of Persia; oto pierwsze efekty

Bartosz Świątek, 15 września 2020, 12:16

W sieci pojawił się nowy screen z remake’u Prince of Persia: Sands of Time. Pokazuje on, jaką przemianę przeszła gra od czasu wersji alfa, na której bazował pierwszy zwiastun.

Xbox Series S odpali wstecznie kompatybilne gry w jakości z Xbox One S
Xbox Series S odpali wstecznie kompatybilne gry w jakości z Xbox One S

Arkadiusz Strzała, 12 września 2020, 13:05

Xbox Series S został oficjalnie zapowiedziany jako najbardziej przystępna konsola Microsoftu. Niższa cena jednak wiąże się z pewnymi kompromisami. Jednym z nich ma być brak obsługi ulepszeń graficznych spotykanych w grach na Xboksie One X.

Prince of Persia Remake potrzebuje remake'u - twierdzą gracze. Ubisoft odpowiada
Prince of Persia Remake potrzebuje remake'u - twierdzą gracze. Ubisoft odpowiada

Paweł Woźniak, 11 września 2020, 18:43

Ubisoft odpowiedział na zarzuty graczy, według których stan prezentacji remake'u Prince of Persia: Piasków Czasu był tragiczny. Tym samym dowiedzieliśmy się m.in., dlaczego twórcy zdecydowali się obrać właśnie taki styl wizualny.

Crysis Remastered - tak wygląda ray tracing na Xboksie One X
Crysis Remastered - tak wygląda ray tracing na Xboksie One X

Paweł Musiolik, 9 września 2020, 12:27

Crysis Remastered zaoferuje opcjonalny ray tracing w konsolowym wydaniu. Programowa implementacja technologii dostępna będzie na mocniejszych sprzętach – Xboksie One X i PlayStation 4 Pro.

Minecraft RTX - zobacz, jakiego blasku nabiera gra
Minecraft RTX - zobacz, jakiego blasku nabiera gra

Jakub Błażewicz, 4 września 2020, 14:30

Firma Nvidia udostępniła nowe światy dla uczestników beta-testów Minecraft RTX. Każdy z nich można pobrać za darmo, by sprawdzić zalety ray tracingu w popularnej produkcji studia Mojang.

Nowa wersja The Witcher 3 HD Reworked Project pojawi się we wrześniu
Nowa wersja The Witcher 3 HD Reworked Project pojawi się we wrześniu

Bartosz Świątek, 1 września 2020, 11:33

Twórca The Witcher 3 HD Reworked Project, czyli popularnego moda graficznego do Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu – Halk Hogan – poinformował, że najnowsza wersja modyfikacji zadebiutuje w połowie września.

Ray tracing w WoW: Shadowlands - zobacz, czy robi różnicę
Ray tracing w WoW: Shadowlands - zobacz, czy robi różnicę

Miłosz Szubert, 21 sierpnia 2020, 11:50

W sieci są dostępne screeny porównujące, jak wygląda World of Warcraft: Shadowlands z dodanymi niedawno cieniami generowanymi za pomocą techniki ray tracingu i bez. Ponadto pojawiają się doniesienia, że nowe efekty dość mocno obciążają komputer.

WoW Shadowlands z obsługą ray tracingu dzięki sterownikom Nvidia
WoW Shadowlands z obsługą ray tracingu dzięki sterownikom Nvidia

Bartosz Woldański, 18 sierpnia 2020, 18:48

Najnowsze sterowniki do kart graficznych Nvidia GeForce wprowadziły obsługę techniki ray tracingu w grze World of Warcraft: Shadowlands. Zmiany będzie można sprawdzić, testując wersję beta ósmego dodatku do popularnego MMORPG-a.

Bannerlord na modach wygląda imponująco
Bannerlord na modach wygląda imponująco

Bartosz Świątek, 10 sierpnia 2020, 15:00

Jeden z użytkowników forum Reddit stworzył kompilację modów, która pozwala znacznie poprawić wygląd Mount & Blade 2: Bannerlord. Modyfikacje wpływają na liczne elementy produkcji – od tarcz, przez zbroje, kończąc na koniach.

14 lat postępu graficznego – FSX vs Flight Simulator 2020
14 lat postępu graficznego – FSX vs Flight Simulator 2020

Bartosz Świątek, 5 sierpnia 2020, 14:17

Filmy, które pojawiły się na kanale Flight Sim, porównują grafikę w najnowszej odsłonie Microsoft Flight Simulator ze starszymi produkcjami – Microsoft Flight Simulator X (2006) oraz X-Plane 11 (2017). Jeden z materiałów zestawia też lokacje z gry z miejscami z prawdziwego świata.

STALKER 2 - ray tracing i 120 FPS-ów na Xbox Series X
STALKER 2 - ray tracing i 120 FPS-ów na Xbox Series X

Adrian Werner, 30 lipca 2020, 10:24

Dowiedzieliśmy się, że S.T.A.L.K.E.R. 2 wykorzysta ray tracing. Ponadto twórcy obiecują do 120 klatek na sekundę na konsoli Xbox Series X.

Skyrim - mod upiększający tekstury powstały z wykorzystaniem AI
Skyrim - mod upiększający tekstury powstały z wykorzystaniem AI

Miłosz Szubert, 28 lipca 2020, 13:20

W sieci zadebiutowała modyfikacja Cleaned Textures – Uncompressed, która upiększa podstawową wersję The Elder Scrolls V: Skyrim wraz z dodatkami. Do jej stworzenia wykorzystano AI.

Gameplay z Halo Infinite wywołał falę krytyki. Demo działało na PC
Gameplay z Halo Infinite wywołał falę krytyki. Demo działało na PC

Bartosz Świątek, 24 lipca 2020, 12:51

Gracze i branżowi eksperci ostro skrytykowali oprawę graficzną Halo Infinite. Dowiedzieliśmy się też, że wczorajsze gameplay demo działało na pececie, a nie Xboksie Series X.

Crysis Enhanced Edition - kultowy FPS znów upiększony przez fanów
Crysis Enhanced Edition - kultowy FPS znów upiększony przez fanów

Miłosz Szubert, 16 lipca 2020, 11:40

Od kilkunastu godzin każdy zainteresowany może ściągnąć modyfikację Crysis Enhanced Edition. Jej zadaniem jest upiększenie oprawy graficznej pierwszej odsłony popularnego cyklu strzelanek FPP od studia Crytek.

American Truck Simulator - nowy patch usprawnia grafikę
American Truck Simulator - nowy patch usprawnia grafikę

Arkadiusz Strzała, 15 lipca 2020, 13:20

Aktualizacja o numerze 1.38 do American Truck Simulator przynosi przede wszystkim poprawki graficzne. Od teraz w opcjach można włączyć funkcję SSAO, która podnosi wizualną jakość otoczenia w grze.

Ghost of Tsushima - porównanie graficzne na PS4 i PS4 Pro
Ghost of Tsushima - porównanie graficzne na PS4 i PS4 Pro

Adrian Werner, 15 lipca 2020, 12:17

W sieci pojawił się ciekawy materiał wideo pokazujący różnice w grafice w grze Ghost of Tsushima na PlayStation 4 i PS4 Pro.

Crysis Remastered vs Crysis - porównanie grafiki na screenach
Crysis Remastered vs Crysis - porównanie grafiki na screenach

Paweł Woźniak, 1 lipca 2020, 12:20

Użytkownicy internetowego forum ResetEra udostępnili kilka screenów ze zremasterowanej wersji Crysisa i porównali je z oryginałem.

Cyberpunk 2077 z obsługą ray tracingu i DLSS 2.0
Cyberpunk 2077 z obsługą ray tracingu i DLSS 2.0

Bartosz Świątek, 26 czerwca 2020, 09:08

Firmy Nvidia i CD Projekt RED poinformowały, że w dniu premiery Cyberpunk 2077 będzie obsługiwał zarówno ray tracing, jak i DLSS 2.0. Wszystko wskazuje na to, że pokazany wczoraj gameplay był tych funkcji pozbawiony.