Weteran Sony, Shuhei Yoshida, twierdzi, że firma Sony musi przestać priorytetyzować coraz lepszą oprawę graficzną swoich gier na PlayStation.
Jednym z największych problemów współczesnej branży gier są stale rosnące koszty produkcji. W rozmowie z japońskim magazynem AV Watch ciekawą opinię na ten temat wyraził Shuhei Yoshida, który w latach 2008-2019 był prezesem grupy SIE Worldwide Studios (dzisiaj znanej jako PlayStation Studios), gdzie nadzorował wszystkie studia deweloperskie będące własnością firmy Sony.
Trudno nie zgodzić się ze słowami Yoshidy. Najlepszym przykładem ich prawdziwości jest seria Marvel’s Spider-Man tworzona przez będące własnością firmy Sony studio Insomniac Games. Budżet opracowanej z myślą o PS4 pierwszej części szacowany jest na ok 100 mln dolarów, podczas gry wyprodukowanie wydanej na PS5 kontynuacji pochłonęło 315 mln dolarów. Sequel spodobał się graczom, ale nawet największy jego fan nie pokusi się o stwierdzenie, że druga część wyglądała trzy razy lepiej.
2

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.