Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 31 października 2019, 16:23

Pierwsze mody do The Outer Worlds – stonowane kolory i próby optymalizacji

Od premiery The Outer Worlds nie minął nawet tydzień, a gra już doczekała się pierwszych fanowskich modyfikacji. Ich autorzy zajęli się HUD-em i paletą kolorów, a także próbują poprawić optymalizację.

Pecetowa wersja The Outer Worlds, czyli najnowszego dzieła studia Obsidian Entertainment, doczekała się pierwszych fanowskich modyfikacji. Choć w chwili pisania tej wiadomości w serwisie Nexus Mods próżno szukać spektakularnych dzieł graczy, i tak wśród dostępnych modów można już znaleźć coś dla siebie. Moderzy wzięli bowiem na warsztat paletę kolorów oraz HUD omawianego tytułu, a także spróbowali poprawić jego optymalizację (niestety póki co z dość marnym skutkiem). Poniżej omawiamy ich najciekawsze projekty.

Psst, młody, widziałeś jakieś dobre mody? - Pierwsze mody do The Outer Worlds – stonowane kolory i próby optymalizacji gry - wiadomość - 2019-10-31
Psst, młody, widziałeś jakieś dobre mody?

Zacznijmy od modów przygotowanych z myślą o posiadaczach komputerów z niższej półki, wyposażonych w najsłabsze procesory i karty graficzne. Pierwsza modyfikacja, czyli FPSconfig for performance boost, wyłącza wiele efektów graficznych, a także poprawia antyaliasing oraz zwiększa rozmiar czcionki wykorzystywanej w grze. Niemniej, jak przyznaje jej autor, brakuje mu umiejętności, które pozwoliłyby w taki sposób dostosować grafikę omawianej produkcji, by wyraźnie zwiększyć liczbę uzyskanych klatek na sekundę. To samo tyczy się drugiego moda (Potato Mode), który tylko nieznacznie poprawia optymalizację The Outer Worlds; mimo wszystko dzięki niemu gracze mogą przynajmniej zobaczyć, jak dzieło studia Obsidian Entertainment prezentuje się na ustawieniach graficznych niższych niż minimalne.

A tak wygląda The Outer Worlds bez jakichkolwiek graficznych wodotrysków. - Pierwsze mody do The Outer Worlds – stonowane kolory i próby optymalizacji gry - wiadomość - 2019-10-31
A tak wygląda The Outer Worlds bez jakichkolwiek graficznych wodotrysków.

Dalej jest już o wiele bardziej interesująco. Rzućmy na przykład okiem na modyfikację Neutral LUT, której twórca wziął na warsztat paletę kolorów i usunął żółtą poświatę z podświetlonych przedmiotów oraz niebieską z cieni (które przy okazji rozjaśnił), a także zajął się balansem bieli. Podobny cel przyświecał autorowi kolejnego moda, który czyni paletę barw „bardziej subtelną” przy jednoczesnym zachowaniu jej oryginalnej stylistyki, a także zwiększa ostrość obrazu.

Nasz mały przegląd kończymy na modyfikacji Minimal HUD, dającej graczom możliwość precyzyjnego wyboru, które elementy interfejsu mają być widoczne na ekranie. W standardzie mod pozostawia na nim jedynie pasek życia, celownik i wskaźnik celu aktywnego zadania.

HUD ograniczony do minimum gwarancją większej imersji? - Pierwsze mody do The Outer Worlds – stonowane kolory i próby optymalizacji gry - wiadomość - 2019-10-31
HUD ograniczony do minimum gwarancją większej imersji?

To by było na tyle... przynajmniej na razie. Można jednak oczekiwać, że jeśli damy moderom jeszcze trochę czasu, przygotują znacznie bardziej dopracowane i rozbudowane modyfikacje do The Outer Worlds. Teraz nie pozostaje nam nic innego, jak przypomnieć, że oprócz komputerów osobistych omawiany tytuł jest dostępny na PlayStation 4 oraz Xboksie One; w Polsce dzieło studia Obsidian Entertainment doczekało się kinowej lokalizacji. Posiadacze konsoli Nintendo Switch zagrają w nie w przyszłym roku.

  1. Oficjalna strona internetowa gry The Outer Worlds
  2. Recenzja gry The Outer Worlds – RPG roku? Tak, ale 2012
  3. The Outer Worlds – poradnik do gry
  4. Wszystko o The Outer Worlds

Krystian Pieniążek

Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

więcej