Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

optymalizacja (gry) - newsy i ciekawostki

Moder wyciął złote drzewo z Elden Ring; nie ma przebacz, zjada za dużo fps
Moder wyciął złote drzewo z Elden Ring; nie ma przebacz, zjada za dużo fps

Przemysław Dygas, 3 sierpnia 2022, 12:56

Erdtree z Elden Ring zostało wykarczowane przez modera. Drzewo pochłaniało zbyt wiele zasobów jego komputera.

Jak zwiększyć fps w Star Citizen i poprawić wydajność?
Jak zwiększyć fps w Star Citizen i poprawić wydajność?

Przemysław Dygas, 12 lipca 2022, 13:51

Star Citizen to produkcja o sporych wymaganiach. Tutaj dowiecie się, jak sprawić, by działała wydajniej. Wszystko dzięki kilku prostym krokom.

Elden Ring wciąż nie działa płynnie na PC, ale gracze widzą poprawę
Elden Ring wciąż nie działa płynnie na PC, ale gracze widzą poprawę

Bebop, 24 kwietnia 2022, 13:58

Elden Ring od premiery boryka się z problemami z płynnością, których doświadczają głównie użytkownicy pecetów. Fani dostrzegają jednak poprawę po instalacji łatki 1.04.

Technologia z Xboksa przyspieszy działanie gier na komputerach PC
Technologia z Xboksa przyspieszy działanie gier na komputerach PC

Arkadiusz Strzała, 30 marca 2022, 12:25

DirectStorage znany z konsol Xbox może przyspieszyć działanie także komputerów PC. Możliwe nawet o 40% mniejsze obciążenie procesora i szybsze ładowanie gier. API ma pewne wymagania.

Gry na Xboksie będą działać lepiej dzięki technologii FSR 2.0 od AMD
Gry na Xboksie będą działać lepiej dzięki technologii FSR 2.0 od AMD

Arkadiusz Strzała, 24 marca 2022, 12:25

AMD informuje o wprowadzeniu technologii FSR 2.0 na konsolach Xbox Series X/S. Trafi ona do developer-kitów i pojawi się w grach. Dla graczy oznacza to większą wydajność i wyższe rozdzielczości.

Elden Ring otrzymało łatkę poprawiającą wydajność
Elden Ring otrzymało łatkę poprawiającą wydajność

Entelarmer, 2 marca 2022, 19:25

Nowy patch do Elden Ring nie jest duży, ale usuwa garść błędów, wliczając w to usterkę z niewykorzystywaniem przez grę karty graficznej.

Valheim z lodowymi jaskiniami i poprawionym działaniem na Steam Decku
Valheim z lodowymi jaskiniami i poprawionym działaniem na Steam Decku

hexx0, 18 lutego 2022, 19:56

Osoby grające w Valheim mogą już zwiedzić lodowe jaskinie. Zostały one dodane do biomu Mountains i na razie są dostępne jedynie w wersji testowej gry. Patch znacząco też usprawnił działanie tytułu na platformie Steam Deck.

Denuvo mogło popsuć optymalizację Total War: Warhammer 3
Denuvo mogło popsuć optymalizację Total War: Warhammer 3

Entelarmer, 18 lutego 2022, 13:03

Total War: Warhammer III otrzymał aktualizację, która nie ucieszyła graczy. Twórcy dodali bowiem zabezpieczenie Denuvo, a gra działa wyraźnie gorzej niż przed premierą.

Ostatni patch do Crysis Remastered na PC przyniósł znaczny skok wydajności
Ostatni patch do Crysis Remastered na PC przyniósł znaczny skok wydajności

Entelarmer, 10 lutego 2022, 11:25

Pecetowy Crysis Remastered otrzymał ostatni patch. Na szczęście wprowadza on istotne zmiany, dzięki którym gra działa o wiele lepiej niż dotychczas.

Gry Ubisoftu lagują? Firma radzi, by zamknąć Discorda i inne popularne programy
Gry Ubisoftu lagują? Firma radzi, by zamknąć Discorda i inne popularne programy

Przemysław Dygas, 26 października 2021, 08:53

Doskwiera Wam niska wydajność w grach Ubisoftu? Firma ma proste rozwiązanie – po prostu wyłączcie niektóre aplikacje.

Czy Minecraft działa lepiej? Twórcy pytają graczy o zdanie
Czy Minecraft działa lepiej? Twórcy pytają graczy o zdanie

Entelarmer, 8 października 2021, 13:06

Testy gry Minecraft w wersji 1.18 trwają w najlepsze. Wraz z premierą nowego snapshota i bety Bedrock Edition studio Mojang pyta graczy o opinie na temat poprawionej optymalizacji.

Alan Wake Remastered z DLSS dwukrotnie bardziej wydajny, zyskał również Deathloop
Alan Wake Remastered z DLSS dwukrotnie bardziej wydajny, zyskał również Deathloop

Adrian Werner, 21 września 2021, 10:07

Dzięki technologii DLSS Alan Wake Remastered ma być nawet dwukrotnie bardziej wydajny. Z kolei dodanie wsparcia dla Nvidia Reflex ograniczyło przycinanie w Deathloop.

AC: Odyssey - patch 60 fps na PS5 i Xbox Series X/S już dostępny
AC: Odyssey - patch 60 fps na PS5 i Xbox Series X/S już dostępny

Entelarmer, 24 sierpnia 2021, 10:32

Ubisoft w końcu pozwolił na grę w Assassin's Creed: Odyssey na PlayStation 5 i Xbox Series X/S w 60 klatkach na sekundę. Patch jest już dostępny na obu konsolach.

Resident Evil: Village otrzyma kolejny patch poprawiający wydajność na PC
Resident Evil: Village otrzyma kolejny patch poprawiający wydajność na PC

Entelarmer, 22 sierpnia 2021, 11:58

Resident Evil: Village doczeka się jeszcze jednej aktualizacji poprawiającej wydajność na PC. Tym razem Capcom wziął na warsztat m.in. problemy z uruchomieniem gry na niektórych procesorach.

Resident Evil Village - kolejny patch poprawiający wydajność trafił na PC
Resident Evil Village - kolejny patch poprawiający wydajność trafił na PC

Adrian Werner, 10 sierpnia 2021, 10:06

Firma Capcom udostępniła nowy patch do pecetowego wydania Resident Evil Village. Patch poprawia wydajność i płynność rozgrywki.

Nowa aktualizacja Windowsa 10 poprawia płynność w grach
Nowa aktualizacja Windowsa 10 poprawia płynność w grach

Paweł Musiolik, 31 lipca 2021, 09:05

Windows 10 otrzymał opcjonalną aktualizację KB5004296, która poprawia płynność w grach, likwiduje problem z drukowaniem, a także z korzystaniem z Internetu, jeśli łączymy się przez VPN.

Nowa aktualizacja do Resident Evil Village usprawnia działanie na PC
Nowa aktualizacja do Resident Evil Village usprawnia działanie na PC

Adam Królak, 20 lipca 2021, 16:42

Capcom poinformował dziś o nowej aktualizacji do Resident Evil Village poprawiającej wydajność gry. Łatka dostępna jest dla użytkowników platformy Steam.

Windows 10 z funkcjonalnością Windowsa 11; to może przyspieszyć działanie gier
Windows 10 z funkcjonalnością Windowsa 11; to może przyspieszyć działanie gier

Przemysław Dygas, 20 lipca 2021, 13:01

Jedna z funkcji Windowsa 11, które stworzone zostały z myślą o graczach, pojawi się także na „dziesiątce”. Mowa tu o DirectStorage, które pomoże nam skrócić czas wczytywania.

Microsoft Flight Simulator otrzyma aktualizację znacznie poprawiającą wydajność
Microsoft Flight Simulator otrzyma aktualizację znacznie poprawiającą wydajność

AlexB, 1 lipca 2021, 15:45

W trakcie ostatniego streamu przedstawiciele studia Asobo opowiedzieli nieco o najbliższej przyszłości Microsoft Flight Simulator. Usłyszeliśmy między innymi o nadchodzących ulepszeniach do wersji PC gry oraz o nowych szczegółach o wydaniu na Xboksa Series X/S.

Tak wygląda i działa Cyberpunk 2077 na PS4 po patchu 1.23
Tak wygląda i działa Cyberpunk 2077 na PS4 po patchu 1.23

Qskan, 25 czerwca 2021, 11:33

Portal Digital Foundry przygotował materiał porównawczy dotyczący poszczególnych wersji Cyberpunka 2077 z różnych konsol PlayStation. Wideo pokazuje, jak patch 1.23 wpłynął na poprawę gry.

FidelityFX Super Resolution od AMD gotowe; lista gier wykorzystujących technologię
FidelityFX Super Resolution od AMD gotowe; lista gier wykorzystujących technologię

Arkadiusz Strzała, 23 czerwca 2021, 12:21

Odpowiedź AMD na technologię DLSS, czyli Fidelity FX Super Resolution, jest już gotowa do wprowadzenia. Na początek obsługuje ją siedem gier, z czasem ta liczba ulegnie zwiększeniu.

W Cyberpunka 2077 wreszcie da się grać na PS4; gracze chwalą stabilność fps
W Cyberpunka 2077 wreszcie da się grać na PS4; gracze chwalą stabilność fps

hexx0, 18 czerwca 2021, 14:40

Aktualizacja 1.23 do gry Cyberpunk 2077 usunęła część błędów i poprawiła optymalizację tytułu. Szczególną różnicę widać na PS4. Produkcja CD Projekt RED wreszcie jest grywalna na konsoli Sony i może wrócić do PlayStation Store.

Minecraft 1.17 OptiFine - mod optymalizujący nową wersję gry już dostępny
Minecraft 1.17 OptiFine - mod optymalizujący nową wersję gry już dostępny

Szarmancki, 9 czerwca 2021, 15:51

Pierwsza, próbna wersja modyfikacji OptiFine do Minecrafta 1.17 jest już dostępna. Skrypt poprawiający wydajność gry oraz zamieszczający w niej szeroką gamę nowych ustawień graficznych pojawił się zaledwie dzień po premierze nowej aktualizacji Caves & Cliffs.

AMD zapowiada pogromcę DLSS; dużo wydajniej, także na GeForce
AMD zapowiada pogromcę DLSS; dużo wydajniej, także na GeForce

Przemysław Dygas, 1 czerwca 2021, 12:12

AMD zaprezentowało światu technologię FidelityFX Super Resolution, która pomoże zwiększyć liczbę klatek na sekundę podczas grania w wymagające tytuły. Jest ona odpowiedzią na DLSS od firmy Nvidia.

Ubisoft zapewnia, że Far Cry 6 będzie dobrze działać na last-genach
Ubisoft zapewnia, że Far Cry 6 będzie dobrze działać na last-genach

Qskan, 31 maja 2021, 14:10

Jak dowiedział się portal VGC, deweloperzy z Ubisoftu niedługo planują pokazy rozgrywki Far Cry 6 na konsolach poprzedniej generacji. Według zapewnień, gra ma działać dobrze na wszystkich platformach.

The Last of Us 2 w 60 klatkach na PS5; premiera aktualizacji
The Last of Us 2 w 60 klatkach na PS5; premiera aktualizacji

Ender, 19 maja 2021, 18:40

Do fanów The Last of Us: Part II na PlayStation 5 trafiła właśnie darmowa aktualizacja gry o numerze 1.08, która pozwala wykorzystać drzemiącą w konsoli moc obliczeniową. Patch po raz pierwszy gwarantuje zabawę z tytułem w stabilnych 60 klatkach na sekundę.

Więcej klatek w No Man’s Sky i Everspace 2; DLSS w kolejnych ośmiu grach
Więcej klatek w No Man’s Sky i Everspace 2; DLSS w kolejnych ośmiu grach

Przemysław Dygas, 19 maja 2021, 12:45

Funkcja DLSS od Nvidii trafiła do kolejnych ośmiu gier. Imponującymi efektami zastosowania technologii mogą pochwalić się takie tytuły jak No Man’s Sky czy Everspace 2.

FPS Boost obsługuje już 97 gier na Xboksie Series S/X
FPS Boost obsługuje już 97 gier na Xboksie Series S/X

Przemysław Dygas, 4 maja 2021, 13:13

Microsoft bardzo szybko rozwija opcję FPS Boost na swoich konsolach. Aktualnie uruchomić ją możemy w 97 grach na Xboksie Series S/X. Wśród nich znajdują się tytuły z serii Battlefield, Far Cry i Metro.

FPS Boost dodany do 13 gier na XSX; 12 z nich działa w 120 Hz
FPS Boost dodany do 13 gier na XSX; 12 z nich działa w 120 Hz

Przemysław Dygas, 22 kwietnia 2021, 21:30

Kolejne 13 gier skorzysta z opcji FPS Boost na Xboksie Series X/S. Tym razem padło na produkcje Electronic Arts.

Nvidia Reflex pomoże graczom Rust i Ghostrunnera
Nvidia Reflex pomoże graczom Rust i Ghostrunnera

Qskan, 7 kwietnia 2021, 13:04

Nowa technologia Nvidii o nazwie Reflex pojawi się w grach Rust oraz Ghostrunner. Ten system ma pomóc wszystkim posiadaczom kart graficznych od „zielonych” w zmniejszeniu opóźnień systemowych, a przez to poprawić ich czas reakcji.

FPS Boost przyśpieszy działanie starych gier na Xbox Series X/S
FPS Boost przyśpieszy działanie starych gier na Xbox Series X/S

Entelarmer, 17 lutego 2021, 20:21

Firma Microsoft ujawniła pierwsze tytuły ze wsparciem funkcji FPS Boost. Dzięki niej Far Cry 4, Watch Dogs 2 i garść innych tytułów działa o wiele płynniej na konsoli Xbox Series X niż na XONE.

Wydajność Cyberpunka 2077 znacząco poprawiona przez moda
Wydajność Cyberpunka 2077 znacząco poprawiona przez moda

Przemysław Dygas, 16 lutego 2021, 12:51

Cyberpunk 2077 otrzymał nową modyfikację, która znacząco poprawia wydajność gry. Mod The Heavily Customized Optimization zwiększa liczbę klatek na sekundę.

Cyberpunk 2077 1.05 - wyszedł wyczekiwany patch
Cyberpunk 2077 1.05 - wyszedł wyczekiwany patch

Paweł Musiolik, 19 grudnia 2020, 10:14

Wyczekiwana aktualizacja gry Cyberpunk 2077 została udostępniona na konsolach i wkrótce pojawi się na PC. Hotfix do wersji 1.05 poprawia sporo blokujących się zadań, usprawnia stabilność i płynność animacji, poprawiając także grafikę na PS4 i Xboksie One.

Cyberpunk 2077 dostał mody poprawiające grę (lepsza wydajność, sterowanie)
Cyberpunk 2077 dostał mody poprawiające grę (lepsza wydajność, sterowanie)

Adrian Werner, 17 grudnia 2020, 13:51

Od premiery Cyberpunka 2077 minął raptem tydzień, a gra zdążyła już się dorobić wielu modów. Obecnie modyfikacje koncentrują się głównie na poprawie takich elementów jak wydajność czy sterowanie.

Fortnite z lepszą wydajnością na słabych PC, jest nowy tryb renderowania
Fortnite z lepszą wydajnością na słabych PC, jest nowy tryb renderowania

Paweł Musiolik, 15 grudnia 2020, 14:19

Fortnite wzbogacił się o nowy tryb renderowania przeznaczony dla słabych pecetów. Dzięki niemu posiadacze starszych sprzętów mogą cieszyć się płynną rozgrywką.

Cyberpunk 2077 na PC - sztuczka na poprawę wydajności. Są fanowskie łatki
Cyberpunk 2077 na PC - sztuczka na poprawę wydajności. Są fanowskie łatki

qjin, 14 grudnia 2020, 15:18

Premiera Cyberpunka 2077 nie obyła się bez problemów. Gracze narzekają na stan techniczny – nie tylko na konsolach, ale również na PC „kuleje” optymalizacja. Fani postanowili wziąć sprawy w swoje ręce i poprawić wydajność w grze studia CD Projekt RED.

Sterowniki do Cyberpunk 2077. Zmiana jednego ustawienia grafiki może poprawić FPS
Sterowniki do Cyberpunk 2077. Zmiana jednego ustawienia grafiki może poprawić FPS

Paweł Musiolik, 10 grudnia 2020, 10:09

Nowe sterowniki poprawiają płynność rozgrywki w Cyberpunk 2077. Dodatkowo wyłączenie jednej opcji może w znacznym stopniu ulepszyć działanie gry.

Microsoft pracuje nad poprawą wydajności gier na Xbox Series X i S
Microsoft pracuje nad poprawą wydajności gier na Xbox Series X i S

Szarmancki, 27 listopada 2020, 15:19

Microsoft reklamował Xboxa Series X jako najpotężniejszą konsolę na świecie, okazuje się natomiast, że obecnie nie spełnia tej obietnicy. Testy wydajnościowe w niektórych grach wypadają gorzej niż w przypadku PlayStation 5. Gigant z Redmond potwierdza taki stan rzeczy i zaznacza, że zaczęto już pracę nad poprawą działania wybranych tytułów.

Aktualizacja do Crysis Remastered poprawiła wydajność na PC
Aktualizacja do Crysis Remastered poprawiła wydajność na PC

Entelarmer, 26 listopada 2020, 14:25

Crysis Remastered otrzymał aktualizację 1.3.0. Oprócz usunięcia wielu błędów patch poprawił działanie pecetowego wydania gry na wyższych ustawieniach graficznych.

Nawet 120% więcej fps - Nvidia chwali się wydajnością DLSS
Nawet 120% więcej fps - Nvidia chwali się wydajnością DLSS

Aquma, 18 listopada 2020, 11:52

Firma Nvidia opublikowała slajdy i filmy przedstawiające działanie funkcji DLSS w kilku kolejnych produkcjach. W niektórych przypadkach przyrost wydajności jest naprawdę duży, a najlepszymi przykładami są strzelanki Call of Duty: Black Ops – Cold War oraz Ready or Not.

Microsoft Flight Simulator – wyłączenie połączenia danych poprawia wydajność
Microsoft Flight Simulator – wyłączenie połączenia danych poprawia wydajność

Aquma, 19 sierpnia 2020, 09:18

Testy przeprowadzone przez redaktorów serwisu PC Gamer wskazują, że wyłączając funkcję „Połączenie danych” w grze Microsoft Flight Simulator, możemy zyskać kilka dodatkowych klatek animacji na sekundę.

Horizon: Zero Dawn na PC to port w wersji „beta”
Horizon: Zero Dawn na PC to port w wersji „beta”

Entelarmer, 7 sierpnia 2020, 14:58

Redakcja Digital Foundry wzięła na warsztat pecetowe wydanie Horizon: Zero Dawn. Niestety, port dręczy wiele problemów, m.in. z płynnością grafiki oraz rozdzielczością 4K.

Horizon Zero Dawn na PC jednak ma problemy z optymalizacją
Horizon Zero Dawn na PC jednak ma problemy z optymalizacją

Adrian Werner, 6 sierpnia 2020, 12:33

Pecetowe Horizon: Zero Dawn ma spore problemy techniczne. Twórcy obiecują, że poprawki są w drodze. Do sieci trafiło również kilka obszernych materiałów wideo pokazujących wersję PC w akcji.

Microsoft Flight Simulator 2020 - zobacz testy gry w różnych konfiguracjach
Microsoft Flight Simulator 2020 - zobacz testy gry w różnych konfiguracjach

Froozyy, 30 lipca 2020, 20:05

Grupa Digital Foundry udostępniła materiał wideo, w którym testuje grę Microsoft Flight Simulator na różnych ustawieniach i konfiguracjach sprzętowych. Dzięki temu możemy m.in. dowiedzieć się, jak produkcja radzi sobie na sprzęcie ze średniej półki.

Watch Dogs Legion – RTX 2080 Ti bez 60 fps z ray tracingiem w 1080p
Watch Dogs Legion – RTX 2080 Ti bez 60 fps z ray tracingiem w 1080p

Aquma, 13 lipca 2020, 09:24

Po aktywowaniu funkcji ray tracingu karta graficzna Nvidia GeForce RTX 2080 Ti nie radzi sobie z wyświetlaniem 60 klatek animacji w Watch Dogs Legion, pomimo rozdzielczości 1080p.

Testy wydajności Death Stranding na PC z technologią DLSS 2.0
Testy wydajności Death Stranding na PC z technologią DLSS 2.0

Froozyy, 2 lipca 2020, 18:21

Przeprowadzono testy wydajnościowe Death Stranding na komputerach osobistych z technologią DLSS 2.0. Nowa funkcja Nvidii pozwala osiągnąć znacznie lepszą wydajność, zwiększając tym samym liczbę klatek na sekundę w grze.

Death Stranding na PC ze wsparciem dla DLSS 2.0
Death Stranding na PC ze wsparciem dla DLSS 2.0

Aquma, 1 lipca 2020, 12:32

Firma Nvidia poinformowała, że pecetowa wersja gry studia Kojima Productions – Death Stranding – otrzyma wsparcie dla technologii DLSS 2.0. Funkcja ma pozwolić na osiągnięcie świetnej wydajności na każdej karcie z serii Nvidia GeForce RTX.

Xbox prezentuje listę gier zoptymalizowanych dla konsoli Xbox Series X

Microsoft Polska Press Release, 26 czerwca 2020, 19:50

CS:GO – lepsza wydajność na starszych pecetach dzięki patchowi
CS:GO – lepsza wydajność na starszych pecetach dzięki patchowi

Aquma, 28 maja 2020, 13:38

Strzelanka CS:GO otrzymała wczoraj patch wprowadzający eksperymentalną funkcję graficzną, która powinna poprawić wydajność na niektórych starszych pecetach oraz sprzęcie ze zintegrowanym układem graficznym. Do gry trafiły także naklejki powiązane z uniwersum Warhammera 40,000.

WoW Shadowlands – będą nowe ustawienia graficzne i kreator postaci
WoW Shadowlands – będą nowe ustawienia graficzne i kreator postaci

Aquma, 17 kwietnia 2020, 14:14

Wraz z premierą dodatku Shadowlands gra MMORPG World of Warcraft otrzyma kilka nowych opcji graficznych, które pozwolą poprawić wydajność. Silnik produkcji Blizzard Entertainment może też otrzymać wsparcie dla technologii Variable Rate Shading oraz ray tracingu.