Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

optymalizacja (gry) - newsy i ciekawostki

FPS Boost obsługuje już 97 gier na Xboksie Series S/X
FPS Boost obsługuje już 97 gier na Xboksie Series S/X

Przemysław Dygas, 4 maja 2021, 13:13

Microsoft bardzo szybko rozwija opcję FPS Boost na swoich konsolach. Aktualnie uruchomić ją możemy w 97 grach na Xboksie Series S/X. Wśród nich znajdują się tytuły z serii Battlefield, Far Cry i Metro.

FPS Boost dodany do 13 gier na XSX; 12 z nich działa w 120 Hz
FPS Boost dodany do 13 gier na XSX; 12 z nich działa w 120 Hz

Przemysław Dygas, 22 kwietnia 2021, 21:30

Kolejne 13 gier skorzysta z opcji FPS Boost na Xboksie Series X/S. Tym razem padło na produkcje Electronic Arts.

Nvidia Reflex pomoże graczom Rust i Ghostrunnera
Nvidia Reflex pomoże graczom Rust i Ghostrunnera

Qskan, 7 kwietnia 2021, 13:04

Nowa technologia Nvidii o nazwie Reflex pojawi się w grach Rust oraz Ghostrunner. Ten system ma pomóc wszystkim posiadaczom kart graficznych od „zielonych” w zmniejszeniu opóźnień systemowych, a przez to poprawić ich czas reakcji.

FPS Boost przyśpieszy działanie starych gier na Xbox Series X/S
FPS Boost przyśpieszy działanie starych gier na Xbox Series X/S

Entelarmer, 17 lutego 2021, 20:21

Firma Microsoft ujawniła pierwsze tytuły ze wsparciem funkcji FPS Boost. Dzięki niej Far Cry 4, Watch Dogs 2 i garść innych tytułów działa o wiele płynniej na konsoli Xbox Series X niż na XONE.

Wydajność Cyberpunka 2077 znacząco poprawiona przez moda
Wydajność Cyberpunka 2077 znacząco poprawiona przez moda

Przemysław Dygas, 16 lutego 2021, 12:51

Cyberpunk 2077 otrzymał nową modyfikację, która znacząco poprawia wydajność gry. Mod The Heavily Customized Optimization zwiększa liczbę klatek na sekundę.

Cyberpunk 2077 1.05 - wyszedł wyczekiwany patch
Cyberpunk 2077 1.05 - wyszedł wyczekiwany patch

Paweł Musiolik, 19 grudnia 2020, 10:14

Wyczekiwana aktualizacja gry Cyberpunk 2077 została udostępniona na konsolach i wkrótce pojawi się na PC. Hotfix do wersji 1.05 poprawia sporo blokujących się zadań, usprawnia stabilność i płynność animacji, poprawiając także grafikę na PS4 i Xboksie One.

Cyberpunk 2077 dostał mody poprawiające grę (lepsza wydajność, sterowanie)
Cyberpunk 2077 dostał mody poprawiające grę (lepsza wydajność, sterowanie)

Adrian Werner, 17 grudnia 2020, 13:51

Od premiery Cyberpunka 2077 minął raptem tydzień, a gra zdążyła już się dorobić wielu modów. Obecnie modyfikacje koncentrują się głównie na poprawie takich elementów jak wydajność czy sterowanie.

Fortnite z lepszą wydajnością na słabych PC, jest nowy tryb renderowania
Fortnite z lepszą wydajnością na słabych PC, jest nowy tryb renderowania

Paweł Musiolik, 15 grudnia 2020, 14:19

Fortnite wzbogacił się o nowy tryb renderowania przeznaczony dla słabych pecetów. Dzięki niemu posiadacze starszych sprzętów mogą cieszyć się płynną rozgrywką.

Cyberpunk 2077 na PC - sztuczka na poprawę wydajności. Są fanowskie łatki
Cyberpunk 2077 na PC - sztuczka na poprawę wydajności. Są fanowskie łatki

qjin, 14 grudnia 2020, 15:18

Premiera Cyberpunka 2077 nie obyła się bez problemów. Gracze narzekają na stan techniczny – nie tylko na konsolach, ale również na PC „kuleje” optymalizacja. Fani postanowili wziąć sprawy w swoje ręce i poprawić wydajność w grze studia CD Projekt RED.

Sterowniki do Cyberpunk 2077. Zmiana jednego ustawienia grafiki może poprawić FPS
Sterowniki do Cyberpunk 2077. Zmiana jednego ustawienia grafiki może poprawić FPS

Paweł Musiolik, 10 grudnia 2020, 10:09

Nowe sterowniki poprawiają płynność rozgrywki w Cyberpunk 2077. Dodatkowo wyłączenie jednej opcji może w znacznym stopniu ulepszyć działanie gry.

Microsoft pracuje nad poprawą wydajności gier na Xbox Series X i S
Microsoft pracuje nad poprawą wydajności gier na Xbox Series X i S

Szarmancki, 27 listopada 2020, 15:19

Microsoft reklamował Xboxa Series X jako najpotężniejszą konsolę na świecie, okazuje się natomiast, że obecnie nie spełnia tej obietnicy. Testy wydajnościowe w niektórych grach wypadają gorzej niż w przypadku PlayStation 5. Gigant z Redmond potwierdza taki stan rzeczy i zaznacza, że zaczęto już pracę nad poprawą działania wybranych tytułów.

Aktualizacja do Crysis Remastered poprawiła wydajność na PC
Aktualizacja do Crysis Remastered poprawiła wydajność na PC

Entelarmer, 26 listopada 2020, 14:25

Crysis Remastered otrzymał aktualizację 1.3.0. Oprócz usunięcia wielu błędów patch poprawił działanie pecetowego wydania gry na wyższych ustawieniach graficznych.

Nawet 120% więcej fps - Nvidia chwali się wydajnością DLSS
Nawet 120% więcej fps - Nvidia chwali się wydajnością DLSS

Aquma, 18 listopada 2020, 11:52

Firma Nvidia opublikowała slajdy i filmy przedstawiające działanie funkcji DLSS w kilku kolejnych produkcjach. W niektórych przypadkach przyrost wydajności jest naprawdę duży, a najlepszymi przykładami są strzelanki Call of Duty: Black Ops – Cold War oraz Ready or Not.

Microsoft Flight Simulator – wyłączenie połączenia danych poprawia wydajność
Microsoft Flight Simulator – wyłączenie połączenia danych poprawia wydajność

Aquma, 19 sierpnia 2020, 09:18

Testy przeprowadzone przez redaktorów serwisu PC Gamer wskazują, że wyłączając funkcję „Połączenie danych” w grze Microsoft Flight Simulator, możemy zyskać kilka dodatkowych klatek animacji na sekundę.

Horizon: Zero Dawn na PC to port w wersji „beta”
Horizon: Zero Dawn na PC to port w wersji „beta”

Entelarmer, 7 sierpnia 2020, 14:58

Redakcja Digital Foundry wzięła na warsztat pecetowe wydanie Horizon: Zero Dawn. Niestety, port dręczy wiele problemów, m.in. z płynnością grafiki oraz rozdzielczością 4K.

Horizon Zero Dawn na PC jednak ma problemy z optymalizacją
Horizon Zero Dawn na PC jednak ma problemy z optymalizacją

Adrian Werner, 6 sierpnia 2020, 12:33

Pecetowe Horizon: Zero Dawn ma spore problemy techniczne. Twórcy obiecują, że poprawki są w drodze. Do sieci trafiło również kilka obszernych materiałów wideo pokazujących wersję PC w akcji.

Microsoft Flight Simulator 2020 - zobacz testy gry w różnych konfiguracjach
Microsoft Flight Simulator 2020 - zobacz testy gry w różnych konfiguracjach

Froozyy, 30 lipca 2020, 20:05

Grupa Digital Foundry udostępniła materiał wideo, w którym testuje grę Microsoft Flight Simulator na różnych ustawieniach i konfiguracjach sprzętowych. Dzięki temu możemy m.in. dowiedzieć się, jak produkcja radzi sobie na sprzęcie ze średniej półki.

Watch Dogs Legion – RTX 2080 Ti bez 60 fps z ray tracingiem w 1080p
Watch Dogs Legion – RTX 2080 Ti bez 60 fps z ray tracingiem w 1080p

Aquma, 13 lipca 2020, 09:24

Po aktywowaniu funkcji ray tracingu karta graficzna Nvidia GeForce RTX 2080 Ti nie radzi sobie z wyświetlaniem 60 klatek animacji w Watch Dogs Legion, pomimo rozdzielczości 1080p.

Testy wydajności Death Stranding na PC z technologią DLSS 2.0
Testy wydajności Death Stranding na PC z technologią DLSS 2.0

Froozyy, 2 lipca 2020, 18:21

Przeprowadzono testy wydajnościowe Death Stranding na komputerach osobistych z technologią DLSS 2.0. Nowa funkcja Nvidii pozwala osiągnąć znacznie lepszą wydajność, zwiększając tym samym liczbę klatek na sekundę w grze.

Death Stranding na PC ze wsparciem dla DLSS 2.0
Death Stranding na PC ze wsparciem dla DLSS 2.0

Aquma, 1 lipca 2020, 12:32

Firma Nvidia poinformowała, że pecetowa wersja gry studia Kojima Productions – Death Stranding – otrzyma wsparcie dla technologii DLSS 2.0. Funkcja ma pozwolić na osiągnięcie świetnej wydajności na każdej karcie z serii Nvidia GeForce RTX.

Xbox prezentuje listę gier zoptymalizowanych dla konsoli Xbox Series X

Microsoft Polska Press Release, 26 czerwca 2020, 19:50

CS:GO – lepsza wydajność na starszych pecetach dzięki patchowi
CS:GO – lepsza wydajność na starszych pecetach dzięki patchowi

Aquma, 28 maja 2020, 13:38

Strzelanka CS:GO otrzymała wczoraj patch wprowadzający eksperymentalną funkcję graficzną, która powinna poprawić wydajność na niektórych starszych pecetach oraz sprzęcie ze zintegrowanym układem graficznym. Do gry trafiły także naklejki powiązane z uniwersum Warhammera 40,000.

WoW Shadowlands – będą nowe ustawienia graficzne i kreator postaci
WoW Shadowlands – będą nowe ustawienia graficzne i kreator postaci

Aquma, 17 kwietnia 2020, 14:14

Wraz z premierą dodatku Shadowlands gra MMORPG World of Warcraft otrzyma kilka nowych opcji graficznych, które pozwolą poprawić wydajność. Silnik produkcji Blizzard Entertainment może też otrzymać wsparcie dla technologii Variable Rate Shading oraz ray tracingu.

Wolcen – zobacz testy wydajności
Wolcen – zobacz testy wydajności

Adrian Werner, 18 lutego 2020, 11:19

W sieci pojawiły się testy wydajności RPG-a akcji Wolcen: Lords of Mayhem. Benchmark pokazuje, że produkcja dobrze radzi sobie nawet na tańszych kartach graficznych dysponujących skromną ilością pamięci.

Problemy z wydajnością Cyberpunk 2077 – twórca God of War komentuje plotki
Problemy z wydajnością Cyberpunk 2077 – twórca God of War komentuje plotki

Frozen, 25 stycznia 2020, 14:15

Cory Barlog, twórca obsypanej nagrodami gry God of War, skomentował nieoficjalne doniesienia o powodach przesunięcia premiery Cyberpunka 2077 z kwietnia na wrzesień tego roku. Na podstawie własnych doświadczeń wyjaśnił, dlaczego plotka nie trzyma się kupy.

AMD Adrenalin 2020 Edition zwiększy ilość klatek u posiadaczy Radeonów
AMD Adrenalin 2020 Edition zwiększy ilość klatek u posiadaczy Radeonów

Laty, 11 grudnia 2019, 17:54

Firma AMD wypuściła niedawno nową wersję oprogramowania dla kart graficznych Radeon. Aktualizacja wnosi sporo nowych funkcji i ulepsza wydajność. Ponadto otrzymaliśmy wiele dodatków poprawiających rozgrywkę.

Fortnite otrzymało obsługę DirectX 12
Fortnite otrzymało obsługę DirectX 12

qjin, 20 listopada 2019, 11:48

Firma Epic Games poinformowała, że pecetowa wersja gry Fortnite otrzymała oficjalną obsługę bibliotek Microsoft DirectX 12. Dodanie wsparcia jest częścią najnowszej aktualizacji 11.20. Wybrani gracze powinni odczuć wzrost wydajności i bardziej stabilną płynność obrazu.

Testy wydajności RDR2 na PC potwierdzają sprzętożerność gry
Testy wydajności RDR2 na PC potwierdzają sprzętożerność gry

Adrian Werner, 6 listopada 2019, 12:52

W sieci pojawiły się testy wydajności pecetowej wersji Red Dead Redemption 2. Potwierdzają one, że na maksymalnych ustawieniach gra wymaga bardzo mocnego sprzętu.

Pierwsze mody do The Outer Worlds – stonowane kolory i próby optymalizacji
Pierwsze mody do The Outer Worlds – stonowane kolory i próby optymalizacji

Vergil, 31 października 2019, 16:23

Od premiery The Outer Worlds nie minął nawet tydzień, a gra już doczekała się pierwszych fanowskich modyfikacji. Ich autorzy zajęli się HUD-em i paletą kolorów, a także próbują poprawić optymalizację.

Minecraft - ray tracing w 60 FPS-ach na najtańszej karcie RTX
Minecraft - ray tracing w 60 FPS-ach na najtańszej karcie RTX

Adrian Werner, 23 października 2019, 12:42

Firma Nvidia ogłosiła, że na karcie GeForce RTX 2060 Minecraft z ray tracingiem ma działać w 60 klatkach na sekundę w rozdzielczości 1080p.

Kolejna aktualizacja Windowsa przyspieszy komputery
Kolejna aktualizacja Windowsa przyspieszy komputery

Aquma, 1 października 2019, 12:45

Kolejna duża aktualizacja systemu operacyjnego Windows 10 - 19H2 - powinna przyspieszyć jego działanie na niektórych procesorach. Oprogramowanie będzie w stanie lepiej wykorzystywać bardziej wydajne rdzenie CPU.

 Dziś pierwszy patch do Borderlands 3 – poprawi m.in. optymalizację na PC
Dziś pierwszy patch do Borderlands 3 – poprawi m.in. optymalizację na PC

Vergil, 26 września 2019, 19:54

Ekipa Gearbox Software przygotowała pierwszą dużą łatkę do gry Borderlands 3. Patch rozprawi się z szeregiem problemów trapiących tę produkcję, a także poprawi optymalizację na komputerach osobistych.

Gracze donoszą, że Borderlands 3 przegrzewa konsole
Gracze donoszą, że Borderlands 3 przegrzewa konsole

Serek, 17 września 2019, 09:15

Coraz więcej problemów technicznych z Borderlands 3. Użytkownicy forów internetowych donoszą, że produkcja przegrzewa konsolę Xbox One X. Nie pomaga nawet przejście na tryb wydajności.

Testy sterowników Nvidia Game Ready w wersji 436.02
Testy sterowników Nvidia Game Ready w wersji 436.02

Froozyy, 25 sierpnia 2019, 11:24

Portal internetowy adoretv.com opublikował testy najnowszej wersji sterowników do kart graficznych Nvidia Game Ready. Benchmarki zostały przeprowadzone w 15 popularnych tytułach.

Sterowniki Nvidia 436.02 - mniejsze opóźnienia i lepsze skalowanie obrazu
Sterowniki Nvidia 436.02 - mniejsze opóźnienia i lepsze skalowanie obrazu

Lazlo, 21 sierpnia 2019, 14:40

Z okazji trwających targów gamescom, Nvidia opublikowała nowe sterowniki Game Ready w wersji 436.02. Wprowadzają one szereg usprawnień takich jak tryb ultraniskiego opóźnienia, lepsze skalowanie grafiki pikselowej oraz wzrost wydajności w niektórych grach.

Testy i screenshoty F1 2019 w rozdzielczości 4K
Testy i screenshoty F1 2019 w rozdzielczości 4K

Jakub Mirowski, 23 czerwca 2019, 14:10

Portal DSOGaming opublikował wstępne testy optymalizacji gry F1 2019 na bardzo mocnym sprzęcie. Pokazał też kilkanaście screenshotów w rozdzielczości 4K na maksymalnym poziomie ustawień graficznych.

Windows 10 May 2019 Update przyspiesza CPU AMD Ryzen?
Windows 10 May 2019 Update przyspiesza CPU AMD Ryzen?

Aquma, 14 czerwca 2019, 10:19

Firma AMD pochwaliła się, że poprawki wprowadzone do systemu Windows 10 przy okazji majowej aktualizacji przyspieszyły jego działanie z procesorami z serii Ryzen. Zdaniem koncernu przyrost wydajności w niektórych wypadkach ma sięgać nawet 15%.

Gry z poprzedniej generacji będą działać szybciej na PS5
Gry z poprzedniej generacji będą działać szybciej na PS5

Grzechu, 4 czerwca 2019, 13:41

Sony podzieliło się dodatkowymi szczegółami na temat wstecznej kompatybilności gier, którą ma zaoferować PS5. Przygotowane przez inżynierów Sony oprogramowanie pozwoli zagrać w starsze produkcje z większą liczbą klatek na sekundę.

Anno 1800 – testy wydajności wersji beta
Anno 1800 – testy wydajności wersji beta

Ender, 14 kwietnia 2019, 17:12

W sieci pojawiły się testy wydajności gry Anno 1800, które oparte zostały na jej otwartej wersji beta, udostępnionej graczom w dniach 12-14 kwietnia. Dzięki nim możecie sprawdzić, jak Wasze karty grafiki poradzą sobie z tą kolonizacyjną strategią ekonomiczną.

Microsoft przyspiesza gry w DirectX 12
Microsoft przyspiesza gry w DirectX 12

ElMundo, 23 marca 2019, 14:35

Microsoft poinformował, że API DirectX 12 wzbogaciło się o nowe rozwiązanie, które pozwoli przyspieszyć działanie gier – to Variable Rate Shading, czyli technologia odnosząca się do cieniowania poszczególnych elementów obrazu z różnymi częstotliwościami.

Testy The Division 2 na kartach graficznych Nvidii i AMD
Testy The Division 2 na kartach graficznych Nvidii i AMD

Jakub Mirowski, 17 marca 2019, 12:48

Redaktorzy serwisu Guru3D przeprowadzili testy wydajności wydanej w tym tygodniu gry The Division 2 na 24 najpopularniejszych układach graficznych od AMD i Nvidii. Tytuł Ubisoftu najlepsze wyniki notuje na karcie GeForce RTX 2080 Ti.

Patch CS:GO poprawia optymalizację gry
Patch CS:GO poprawia optymalizację gry

Entelarmer, 8 marca 2019, 13:02

Firma Valve wypuściła kolejne aktualizacje gry Counter-Strike: Global Offensive. Jedna z nich wprowadziła opcję poprawiającą działanie gry poprzez zmniejszenie zużycia pamięci precesora.

Far Cry: New Dawn – jak działa na kartach graficznych Nvidii i AMD?
Far Cry: New Dawn – jak działa na kartach graficznych Nvidii i AMD?

ElMundo, 18 lutego 2019, 13:29

Far Cry: New Dawn to jeden z najgłośniejszych tytułów, jakie w ostatnich dniach pojawiły się na rynku. Jeśli zastanawialiście się, jak najnowsza odsłona bestsellerowej serii Ubisoftu działa na poszczególnych układach graficznych od Nvidii i AMD, to w sieci pojawił się właśnie rozbudowany test wydajności tej produkcji.

The Division 2 na PC błyszczy optymalizacją - 30 FPS na Intel HD 630
The Division 2 na PC błyszczy optymalizacją - 30 FPS na Intel HD 630

Serek, 9 lutego 2019, 09:55

Właśnie trwają beta-testy The Division 2. Okazuje się, że produkcję można uruchomić w 30 klatkach na sekundę nawet na laptopie z układem graficznym Intel HD 630. Naturalnie wiąże się to z koniecznością maksymalnego obniżenia ustawień.

World of Tanks – nowy patch doda obsługę procesorów wielordzeniowych
World of Tanks – nowy patch doda obsługę procesorów wielordzeniowych

Frozen, 25 stycznia 2019, 21:26

Właśnie rozpoczął się trzeci test publiczny patcha 1.4 do World of Tanks. Według zapewnień twórców, nowa łatka, dzięki dodaniu obsługi procesorów z więcej niż jednym rdzeniem, może zwiększyć wydajność gry nawet o 45%.

World War 3 - patch 0.3 dodał nowe mapy i poprawił optymalizację
World War 3 - patch 0.3 dodał nowe mapy i poprawił optymalizację

Adrian Werner, 22 grudnia 2018, 09:11

Studio The Farm 51 wypuściło aktualizację 0.3 do sieciowej strzelanki World War 3. Wprowadza ona m.in. nowe mapy, tryb Team Deathmatch, polską wersję językową oraz duże ulepszenia wydajności silnika.

Battlefield 5 - patch Overture z niemiecką kampanią już dostępny
Battlefield 5 - patch Overture z niemiecką kampanią już dostępny

Adrian Werner, 5 grudnia 2018, 11:16

Gra Battlefield V otrzymała duży patch, który wprowadza m.in nowy rozdział kampanii, dodatkową multiplayerową mapę i ulepszenia wydajności ray tracingu.

Nvidia i DICE poprawią do 50% wydajność ray tracingu w Battlefield 5
Nvidia i DICE poprawią do 50% wydajność ray tracingu w Battlefield 5

Aquma, 4 grudnia 2018, 13:54

Dzięki nowemu pakietowi sterowników dedykowanych kartom GeForce RTX oraz mającej zadebiutować dziś aktualizacji do omawianego tytułu – zatytułowanej Rozdział I: Wstęp – wydajność ray tracingu w najnowszej grze DICE znacznie wzrośnie.

Star Citizen z aktualizacją 3.3 i lepszą optymalizacją
Star Citizen z aktualizacją 3.3 i lepszą optymalizacją

Serek, 11 listopada 2018, 18:00

Wszyscy z Was, którzy zdecydowali się wesprzeć projekt pod tytułem Star Citizen, mogą wreszcie cieszyć się wersją alfa 3.3. Studio Cloud Imperium Games w aktualizacji wprowadza funkcję Object Container Streaming (która poprawia optymalizację), nowe pojazdy oraz misje typu Scramble Race.

DLSS podwaja wydajność? Nvidia chwali się wynikami benchmarku Infiltrator
DLSS podwaja wydajność? Nvidia chwali się wynikami benchmarku Infiltrator

Aquma, 17 października 2018, 13:54

Nvidia opublikowała benchmark prezentujący rezultaty wykorzystania technologii DLSS – Deep Learning Supersampling – w demie Infiltrator. Skok wydajności jest naprawdę duży.