Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

optymalizacja Najnowsze wiadomości i informacje

Anno 1800 – testy wydajności wersji beta

Ender, 14 kwietnia 2019, 17:12

W sieci pojawiły się testy wydajności gry Anno 1800, które oparte zostały na jej otwartej wersji beta, udostępnionej graczom w dniach 12-14 kwietnia. Dzięki nim możecie sprawdzić, jak Wasze karty grafiki poradzą sobie z tą kolonizacyjną strategią ekonomiczną.

Microsoft przyspiesza gry w DirectX 12

ElMundo, 23 marca 2019, 14:35

Microsoft poinformował, że API DirectX 12 wzbogaciło się o nowe rozwiązanie, które pozwoli przyspieszyć działanie gier – to Variable Rate Shading, czyli technologia odnosząca się do cieniowania poszczególnych elementów obrazu z różnymi częstotliwościami.

Testy The Division 2 na kartach graficznych Nvidii i AMD

Jakub Mirowski, 17 marca 2019, 12:48

Redaktorzy serwisu Guru3D przeprowadzili testy wydajności wydanej w tym tygodniu gry The Division 2 na 24 najpopularniejszych układach graficznych od AMD i Nvidii. Tytuł Ubisoftu najlepsze wyniki notuje na karcie GeForce RTX 2080 Ti.

Patch CS:GO poprawia optymalizację gry

Entelarmer, 8 marca 2019, 13:02

Firma Valve wypuściła kolejne aktualizacje gry Counter-Strike: Global Offensive. Jedna z nich wprowadziła opcję poprawiającą działanie gry poprzez zmniejszenie zużycia pamięci precesora.

Far Cry: New Dawn – jak działa na kartach graficznych Nvidii i AMD?

ElMundo, 18 lutego 2019, 13:29

Far Cry: New Dawn to jeden z najgłośniejszych tytułów, jakie w ostatnich dniach pojawiły się na rynku. Jeśli zastanawialiście się, jak najnowsza odsłona bestsellerowej serii Ubisoftu działa na poszczególnych układach graficznych od Nvidii i AMD, to w sieci pojawił się właśnie rozbudowany test wydajności tej produkcji.

The Division 2 na PC błyszczy optymalizacją - 30 FPS na Intel HD 630

Serek, 9 lutego 2019, 09:55

Właśnie trwają beta-testy The Division 2. Okazuje się, że produkcję można uruchomić w 30 klatkach na sekundę nawet na laptopie z układem graficznym Intel HD 630. Naturalnie wiąże się to z koniecznością maksymalnego obniżenia ustawień.

World of Tanks – nowy patch doda obsługę procesorów wielordzeniowych

Frozen, 25 stycznia 2019, 21:26

Właśnie rozpoczął się trzeci test publiczny patcha 1.4 do World of Tanks. Według zapewnień twórców, nowa łatka, dzięki dodaniu obsługi procesorów z więcej niż jednym rdzeniem, może zwiększyć wydajność gry nawet o 45%.

World War 3 - patch 0.3 dodał nowe mapy i poprawił optymalizację

Adrian Werner, 22 grudnia 2018, 09:11

Studio The Farm 51 wypuściło aktualizację 0.3 do sieciowej strzelanki World War 3. Wprowadza ona m.in. nowe mapy, tryb Team Deathmatch, polską wersję językową oraz duże ulepszenia wydajności silnika.

Battlefield 5 - patch Overture z niemiecką kampanią już dostępny

Adrian Werner, 5 grudnia 2018, 11:16

Gra Battlefield V otrzymała duży patch, który wprowadza m.in nowy rozdział kampanii, dodatkową multiplayerową mapę i ulepszenia wydajności ray tracingu.

Nvidia i DICE poprawią do 50% wydajność ray tracingu w Battlefield 5

Aquma, 4 grudnia 2018, 13:54

Dzięki nowemu pakietowi sterowników dedykowanych kartom GeForce RTX oraz mającej zadebiutować dziś aktualizacji do omawianego tytułu – zatytułowanej Rozdział I: Wstęp – wydajność ray tracingu w najnowszej grze DICE znacznie wzrośnie.

Star Citizen z aktualizacją 3.3 i lepszą optymalizacją

Serek, 11 listopada 2018, 18:00

Wszyscy z Was, którzy zdecydowali się wesprzeć projekt pod tytułem Star Citizen, mogą wreszcie cieszyć się wersją alfa 3.3. Studio Cloud Imperium Games w aktualizacji wprowadza funkcję Object Container Streaming (która poprawia optymalizację), nowe pojazdy oraz misje typu Scramble Race.

DLSS podwaja wydajność? Nvidia chwali się wynikami benchmarku Infiltrator

Aquma, 17 października 2018, 13:54

Nvidia opublikowała benchmark prezentujący rezultaty wykorzystania technologii DLSS – Deep Learning Supersampling – w demie Infiltrator. Skok wydajności jest naprawdę duży.

Jak sprawić, by komputer z Windows 10 uruchomił się w 4,9 sekundy

Aquma, 27 września 2018, 12:25

Eksperci z serwisu dla komputerowych entuzjastów Tom’s Hardware opublikowali ciekawy film, na którym pokazują, jak szybko może uruchomić się system Windows 10.

Fear the Wolves z lepszą optymalizacją i polską wersją językową

AlexB, 18 września 2018, 15:45

Fear the Wolves, czyli sieciowa strzelanka FPP oparta o tryb battle royale od Vostok Games, doczekała się trzeciej aktualizacji. Poprawia ona między innymi optymalizację i wygląd mapy, a także dodaje polską lokalizację.

Sterowniki AMD 18.9.1 z ulepszeniami m.in. dla Shadow of the Tomb Raider

Adrian Werner, 13 września 2018, 10:08

Pojawiły się nowe sterowniki AMD w postaci Radeon Software Adrenalin Edition 18.9.1. Tym razem drivery koncentrują się na ulepszeniach optymalizacji dla Shadow of the Tomb Raider i Star Control: Origins.

Metro Exodus działa płynnie z włączonym ray tracingiem – i widać to gołym okiem

Maiman, 2 września 2018, 23:49

Metro Exodus śmiga w ponad 50 klatkach na sekundę z włączonym ray tracingiem – udowadnia nowy gameplay z gry. Nagranie uchwyciła kamera, zatem nie ma mowy o przekłamaniach. Problem? Karta graficzna, która taką płynność zapewniła.

Optymalizacja kluczową kwestią dla twórców gry Cyberpunk 2077

Vergil, 28 sierpnia 2018, 15:42

Jeszcze nie opadł kurz po pierwszej publicznej prezentacji gameplayu z gry Cyberpunk 2077, a na światło dzienne zaczęły wychodzić nowe informacje na temat tej produkcji. Jeśli martwicie się o jej optymalizację, to powinniście wiedzieć, że jest ona oczkiem w głowie deweloperów od momentu rozpoczęcia prac.

Te 3 gry uciągną ray tracing od Nvidii w 60 klatkach na sekundę

Maiman, 25 sierpnia 2018, 12:00

Ray tracing, czyli nowa, fotorealistyczna technologia Nvidii, udowodniła już, że nie do końca radzi sobie z nią nawet najpotężniejszy dedykowany układ – RTX 2080 Ti. Trzy gry (Metro Exodus, Battlefield V, Enlisted) starają się jednak udowodnić, że jest inaczej – i że granie w 60 klatkach na sekundę z włączonym ray tracingiem to nie mrzonki.

Forza Horizon 4 z niższymi minimalnymi wymaganiami niż Forza Horizon 3

Adrian Werner, 24 sierpnia 2018, 11:01

Studio Playground Games zdradziło, że pecetowa wersja gry wyścigowej Forza Horizon 4 będzie miała niższe minimalne wymagania sprzętowe niż poprzednia odsłona cyklu, czyli Forza Horizon 3.

AMD czy Nvidia? Czyje sterowniki wpływają lepiej na wydajność

Osti, 9 sierpnia 2018, 10:40

Kto zapewnia lepsze wsparcie dla swoich kart graficznych po roku czy dwóch od premiery? Serwis Tom's Hardware porównał osiągi sprzętu AMD i Nvidii wraz z kolejnymi aktualizacjami sterowników.

Monster Hunter World – problemy z wydajnością na PC?

Entelarmer, 25 lipca 2018, 20:30

Użytkownik forum Resetera FluffyQuack podzielił się swoimi wrażeniami z sesji z pecetowym wydaniem Monster Hunter: World. Internauta miał okazję przetestować grę na komputerze z kartą GeForce GTX 1080, jednak nawet to nie wystarczyło do uzyskania stabilnych 60 klatek na sekundę na najwyższych ustawieniach w 1440p.

Nvidia publikuje sterowniki Game Ready dla Vampyra i Jurassic World: Evolution

ElMundo, 5 czerwca 2018, 20:21

Nvidia wypuściła najnowszą paczkę sterowników Game Ready o numerze 398.11. Zostały one zoptymalizowane pod kątem działania dwóch nowych produkcji - Vampyra oraz Jurassic World: Evolution.

PUBG doczeka się dużych poprawek wydajności

Aquma, 28 maja 2018, 11:57

Zeszłoroczny megahit battle royale – Playerunknown’s Battlegrounds – otrzyma w niedalekiej przyszłości szereg usprawnień, które mają na celu poprawienie wydajności i kodu sieciowego gry. PUBG Corporation pragnie też kontynuować walkę z oszustami.

Lepsza wydajność w Far Cry 5 także na GPU marki Nvidia ze sterownikami 391.35

e_rickson, 27 marca 2018, 17:10

Firma Nvidia udostępniła nową wersję sterowników WHQL dla swoich kart graficznych, o numerze 391.35. Oprogramowanie zostało zoptymalizowane pod kątem współpracy z debiutującą dzisiaj grą firmy Ubisoft - Far Cry 5. Poprawiono równocześnie kilka wykrytych wcześniej błędów.

Lepsza wydajność w Far Cry 5 dzięki sterownikom AMD 18.3.4

Góral, 26 marca 2018, 19:24

Firma AMD wypuściła sterowniki Radeon Software Adrenalin Edition 18.3.4. Poprawiają one wydajność gry Far Cry 5, której premiera odbędzie się jutro.

Far Cry 5 - jak wygląda kwestia optymalizacji pecetowej wersji?

AlexB, 26 marca 2018, 11:20

Serwis DSOGaming przeprowadził testy pecetowej wersji Far Cry 5. Wygląda na to, że tym razem firma Ubisoft poradziła sobie z optymalizacją. Tytuł działa płynnie i co najważniejsze, w przeciwieństwie do Assassin's Creed Origins nie zdarza mu się wykorzystywać 100% mocy procesora.

Sterowniki AMD 18.3.3 z ulepszeniami dla Sea of Thieves i A Way Out

Adrian Werner, 20 marca 2018, 09:04

Ukazały się zaktualizowane sterowniki dla kart firmy AMD. Radeon Software Adrenalin Edition w wersji 18.3.3 przynoszą ulepszenia optymalizacji w grach Sea of Thieves oraz A Way Out.

Patch 1.4 do Kingdom Come poprawi wydajność PC-towej wersji

Góral, 11 marca 2018, 08:36

Daniel Vavra, reżyser gry Kingdom Come: Deliverance, wyjawił na Twitterze kilka informacji o kolejnej aktualizacji produkcji, która ma poprawić wydajność PC-towej wersji.

Sterowniki GeForce WHQL 391.01 - optymalizacje dla Final Fantasy XV i PUBG

Góral, 26 lutego 2018, 19:25

W najnowszych sterownikach firmy Nvidia pojawiły się optymalizacje dla gier Final Fantasy XV: Windows Edition, Playerunknown's Battlegrounds, Warhammer: Vermintide 2 oraz World of Tanks 1.0.

Intel wypuścił sterowniki automatycznie optymalizujące gry na zintegrowanych kartach grafiki

ElMundo, 17 lutego 2018, 10:52

Gracze to nie tylko osoby posiadające wydajne komputery z kartami graficznymi od Nvidii czy AMD. Wie o tym doskonale Intel, który właśnie zaprezentował sterowniki pozwalające na szybką optymalizację wielu produkcji odpalonych na układach zintegrowanych z procesorami tej firmy.

Hunt Showdown - rekomendowane wymagania alfy i obietnica optymalizacji

AlexB, 7 lutego 2018, 10:05

Studio Crytek podało rekomendowane wymagania sprzętowe wersji alfa gry Hunt: Showdown. Niemcy zapewnili przy okazji, że obecnie odpowiednia optymalizacja tytułu jest dla nich jednym z priorytetów.

Assassin's Creed Origins – patch 1.05 poprawia optymalizację i dodaje brodę Bayekowi

UNIX, 16 listopada 2017, 14:21

Ubisoft podał szczegóły najnowszej łatki dla Assassin's Creed Origins. Patch oznaczony numerem 1.05 umożliwia szybką zmianę wyglądu postaci, poprawia optymalizację i czyni niektórych przeciwników trudniejszymi na poziomie Hard. Aktualizacja jest już dostępna na konsoli PS4.

Assassin's Creed Origins - łatka 1.03 poprawia wydajność gry

Góral, 3 listopada 2017, 14:07

Opublikowana przez firmę Ubisoft aktualizacja 1.03 gry Assassin's Creed Origins poprawia wydajność PC-towej wersji, co potwierdziły testy niezależnych serwisów.

Ubisoft: zabezpieczenia w AC: Origins nie mają odczuwalnego wpływu na wydajność

Ramzes, 2 listopada 2017, 09:00

Wojna przeciwko zabezpieczeniom DRM w grach trwa w najlepsze. Tym razem ofiarą padł Assassin’s Creed: Origins. Kilka dni temu w sieci pojawiła się plotka, jakoby zastosowane zabezpieczenia Anti-Tamper w grze wykorzystywały ogromną ilość zasobów komputera, w tym przypadku procesora. Dziś poznaliśmy oficjalne stanowisko Ubisoftu w tej sprawie.

Destiny 2 na PC – zobacz porównanie opcji graficznych i poradnik optymalizacji

Meehow, 18 października 2017, 12:50

Firma Nvidia opublikowała obszerny poradnik dotyczący opcji graficznych w grze Destiny 2 oraz ich optymalizacji pod kątem wydajności i jakości. Załączono również bardzo przydatne porównania wizualne.

Mount & Blade II: Bannerlord - 800 postaci na ekranie i 60 klatek na sekundę

Góral, 17 września 2017, 10:10

Główny programista gry Mount & Blade II: Bannerlord wyjawił, że celem deweloperów dla obecnej generacji CPU jest osiągnięcie 800 postaci na ekranie przy 60 klatkach na sekundę.

Nadciągają rajdy w Pokemon GO - Sieciowe Wieści (30/06/2017)

MiqT, 30 czerwca 2017, 14:08

Witamy w kolejnej odsłonie Sieciowych Wieści, w której piszemy o rajdach w Pokemon GO, przypuszczalnej nowej postaci w Overwatch (Doomfist), optymalizacji Path of Exile, problemie z botami w Master X Master oraz testach aktualizacji 9.19.1 do World of Tanks. Zapraszamy!

Metro Exodus ma działać nawet na słabszych kartach graficznych

Jakub Mirowski, 17 czerwca 2017, 10:09

Deweloperzy ze studia 4A Games zapewnili, że robią wszystko, by gracze nieposiadający sprzętu z najwyższej półki mogli komfortowo grać w Metro Exodus. Jednocześnie stwierdzili, że gra doprowadzi najlepsze karty graficzne do granic możliwości.

Monster Hunter World opóźniony na PC, by zapewnić odpowiednią optymalizację

Jakub Mirowski, 17 czerwca 2017, 08:50

W rozmowie z serwisem Glixel twórcy Monster Hunter World wyjaśnili, że powodem opóźnienia tytułu na PC jest brak doświadczenia zespołu w tworzeniu gier na tę platformę oraz chęć jak najlepszej optymalizacji produkcji.

PlayStation 4 Pro - Boost Mode potwierdzony

Góral, 4 lutego 2017, 09:39

Wczoraj informowaliśmy o nowej funkcji konsoli PlayStation 4 Pro, która przyspieszy działanie starszych gier. Dziś firma Sony potwierdziła istnienie Boost Mode - doczekamy się go wraz z aktualizacją 4.50.

Windows 10 - dalsze informacje o Game Mode

Movis, 26 stycznia 2017, 09:15

W tym tygodniu wybrani użytkownicy programu testowego Windows Insider otrzymają dużą aktualizację, wprowadzającą do systemu Windows 10 m.in. tryb gry. Z dostępnych informacji wynika, że obiecywany wzrost wydajności w Game Mode będzie niewielki.

Wiedźmin 3, Skyrim i inne - jak grać poniżej minimalnych wymagań

Meehow, 29 marca 2016, 14:05

Youtuber o pseudonimie LowSpecGamer przygotował zestaw poradników dotyczących uruchamiania mniej lub bardziej sprzętożernych gier na komputerach niespełniających ich minimalnych wymagań sprzętowych. Wśród omawianych tytułów znaleźć można chociażby nasz rodzimy hit, Wiedźmina 3: Dziki Gon.

Zobacz przewodnik po ustawieniach grafiki i optymalizacji The Division

Meehow, 9 marca 2016, 13:40

Na oficjalnej stronie internetowej kart grafiki GeForce pojawił się obszerny przewodnik dotyczący ustawień graficznych w wydanej wczoraj grze Tom Clancy’s The Division oraz ich optymalizacji.

The Elder Scrolls Online – wsparcie dla DirectX 12 i inne poprawki techniczne w drodze

Draug, 3 lutego 2016, 12:26

Studio ZeniMax Online zapowiedziało, że MMORPG The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited w nadchodzących miesiącach doczeka się wsparcia dla DirectX 12 i innych zmian, które poprawią wydajność w grze. Planowane są też ulepszenia grafiki.

Wieści ze świata (Dreamfall: Chapters, Final Fantasy VI, Dragon’s Lair: The Movie, Knight Squad) 26/11/2015

Draug, 26 listopada 2015, 13:30

Dziś piszemy m.in. o aktualizacji poprawiającej grafikę i optymalizację w Dreamfall: Chapters, możliwym wydaniu Final Fantasy VI na PC, niepowodzeniu pierwszej zbiórki pieniędzy na film Dragon’s Lair i planach rozpoczęcia drugiej oraz o milionie pobrań gry Knight Squad. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Wiedźmin 3: Dziki Gon - patch 1.09 poprawi wydajność na PlayStation 4

Góral, 28 września 2015, 09:35

Marcin Momot, odpowiedzialny w studiu CD Projekt RED za kontakt ze społecznością, wyjawił, że nadchodzący patch, oznaczony numerem 1.09, wprowadzi do gry wiele poprawek i ulepszeń, w tym większą wydajność na PlayStation 4. Więcej szczegółów poznamy w październiku.

Batman: Arkham Knight na PC - nowy duży patch jest już testowany

Góral, 21 sierpnia 2015, 10:36

Firma Warner Bros. Interactive Entertainment poinformowała, że nowy duży patch do PC-towej wersji Batman: Arkham Knight jest już testowany i ukaże się w ciągu kilku najbliższych tygodni. Łatka poprawi stabilność gry, umożliwi ustawienie maksymalnej liczby klatek animacji (30/60/90), zoptymalizuje zużycie pamięci VRAM i nie tylko.

Nvidia pomaga przy opracowaniu poprawek dla pecetowej wersji Batman: Arkham Knight

Ender, 26 lipca 2015, 20:00

Inżynierowie firmy Nvidia mają współpracować blisko z producentami gry Batman: Arkham Knight przy poprawkach przygotowywanych dla pecetowego portu gry, który z powodu licznych błędów i fatalnej optymalizacji został niedługo po premierze wycofany ze sprzedaży.

Pecetowe Batman: Arkham Knight - kolejny patch ukaże się w sierpniu

Adrian Werner, 18 lipca 2015, 15:12

Firma Warner Bros. Interactive Entertainment poinformowała, że kolejny patch do pecetowej wersji Batman: Arkham Knight pojawi się w sierpniu i zawierać będzie głównie ulepszenia wydajności.

ARK: Survival Evolved - doradzamy, jak uzyskać lepszą wydajność

Góral, 14 lipca 2015, 11:18

ARK: Survival Evolved to dobra, ale cierpiąca na słabą optymalizację produkcja. Mamy jednak dla Was prostą poradę, dzięki której macie szansę na poprawienie sytuacji i zwiększenie wydajności produkcji.