Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

optymalizacja - newsy i ciekawostki

Nawet 120% więcej fps - Nvidia chwali się wydajnością DLSS
Nawet 120% więcej fps - Nvidia chwali się wydajnością DLSS

Aquma, 18 listopada 2020, 11:52

Firma Nvidia opublikowała slajdy i filmy przedstawiające działanie funkcji DLSS w kilku kolejnych produkcjach. W niektórych przypadkach przyrost wydajności jest naprawdę duży, a najlepszymi przykładami są strzelanki Call of Duty: Black Ops – Cold War oraz Ready or Not.

Microsoft Flight Simulator – wyłączenie połączenia danych poprawia wydajność
Microsoft Flight Simulator – wyłączenie połączenia danych poprawia wydajność

Aquma, 19 sierpnia 2020, 09:18

Testy przeprowadzone przez redaktorów serwisu PC Gamer wskazują, że wyłączając funkcję „Połączenie danych” w grze Microsoft Flight Simulator, możemy zyskać kilka dodatkowych klatek animacji na sekundę.

Horizon: Zero Dawn na PC to port w wersji „beta”
Horizon: Zero Dawn na PC to port w wersji „beta”

Entelarmer, 7 sierpnia 2020, 14:58

Redakcja Digital Foundry wzięła na warsztat pecetowe wydanie Horizon: Zero Dawn. Niestety, port dręczy wiele problemów, m.in. z płynnością grafiki oraz rozdzielczością 4K.

Horizon Zero Dawn na PC jednak ma problemy z optymalizacją
Horizon Zero Dawn na PC jednak ma problemy z optymalizacją

Adrian Werner, 6 sierpnia 2020, 12:33

Pecetowe Horizon: Zero Dawn ma spore problemy techniczne. Twórcy obiecują, że poprawki są w drodze. Do sieci trafiło również kilka obszernych materiałów wideo pokazujących wersję PC w akcji.

Microsoft Flight Simulator 2020 - zobacz testy gry w różnych konfiguracjach
Microsoft Flight Simulator 2020 - zobacz testy gry w różnych konfiguracjach

Froozyy, 30 lipca 2020, 20:05

Grupa Digital Foundry udostępniła materiał wideo, w którym testuje grę Microsoft Flight Simulator na różnych ustawieniach i konfiguracjach sprzętowych. Dzięki temu możemy m.in. dowiedzieć się, jak produkcja radzi sobie na sprzęcie ze średniej półki.

Watch Dogs Legion – RTX 2080 Ti bez 60 fps z ray tracingiem w 1080p
Watch Dogs Legion – RTX 2080 Ti bez 60 fps z ray tracingiem w 1080p

Aquma, 13 lipca 2020, 09:24

Po aktywowaniu funkcji ray tracingu karta graficzna Nvidia GeForce RTX 2080 Ti nie radzi sobie z wyświetlaniem 60 klatek animacji w Watch Dogs Legion, pomimo rozdzielczości 1080p.

Testy wydajności Death Stranding na PC z technologią DLSS 2.0
Testy wydajności Death Stranding na PC z technologią DLSS 2.0

Froozyy, 2 lipca 2020, 18:21

Przeprowadzono testy wydajnościowe Death Stranding na komputerach osobistych z technologią DLSS 2.0. Nowa funkcja Nvidii pozwala osiągnąć znacznie lepszą wydajność, zwiększając tym samym liczbę klatek na sekundę w grze.

Death Stranding na PC ze wsparciem dla DLSS 2.0
Death Stranding na PC ze wsparciem dla DLSS 2.0

Aquma, 1 lipca 2020, 12:32

Firma Nvidia poinformowała, że pecetowa wersja gry studia Kojima Productions – Death Stranding – otrzyma wsparcie dla technologii DLSS 2.0. Funkcja ma pozwolić na osiągnięcie świetnej wydajności na każdej karcie z serii Nvidia GeForce RTX.

Xbox prezentuje listę gier zoptymalizowanych dla konsoli Xbox Series X

Microsoft Polska Press Release, 26 czerwca 2020, 19:50

CS:GO – lepsza wydajność na starszych pecetach dzięki patchowi
CS:GO – lepsza wydajność na starszych pecetach dzięki patchowi

Aquma, 28 maja 2020, 13:38

Strzelanka CS:GO otrzymała wczoraj patch wprowadzający eksperymentalną funkcję graficzną, która powinna poprawić wydajność na niektórych starszych pecetach oraz sprzęcie ze zintegrowanym układem graficznym. Do gry trafiły także naklejki powiązane z uniwersum Warhammera 40,000.

WoW Shadowlands – będą nowe ustawienia graficzne i kreator postaci
WoW Shadowlands – będą nowe ustawienia graficzne i kreator postaci

Aquma, 17 kwietnia 2020, 14:14

Wraz z premierą dodatku Shadowlands gra MMORPG World of Warcraft otrzyma kilka nowych opcji graficznych, które pozwolą poprawić wydajność. Silnik produkcji Blizzard Entertainment może też otrzymać wsparcie dla technologii Variable Rate Shading oraz ray tracingu.

Wolcen – zobacz testy wydajności
Wolcen – zobacz testy wydajności

Adrian Werner, 18 lutego 2020, 11:19

W sieci pojawiły się testy wydajności RPG-a akcji Wolcen: Lords of Mayhem. Benchmark pokazuje, że produkcja dobrze radzi sobie nawet na tańszych kartach graficznych dysponujących skromną ilością pamięci.

Problemy z wydajnością Cyberpunk 2077 – twórca God of War komentuje plotki
Problemy z wydajnością Cyberpunk 2077 – twórca God of War komentuje plotki

Frozen, 25 stycznia 2020, 14:15

Cory Barlog, twórca obsypanej nagrodami gry God of War, skomentował nieoficjalne doniesienia o powodach przesunięcia premiery Cyberpunka 2077 z kwietnia na wrzesień tego roku. Na podstawie własnych doświadczeń wyjaśnił, dlaczego plotka nie trzyma się kupy.

AMD Adrenalin 2020 Edition zwiększy ilość klatek u posiadaczy Radeonów
AMD Adrenalin 2020 Edition zwiększy ilość klatek u posiadaczy Radeonów

Laty, 11 grudnia 2019, 17:54

Firma AMD wypuściła niedawno nową wersję oprogramowania dla kart graficznych Radeon. Aktualizacja wnosi sporo nowych funkcji i ulepsza wydajność. Ponadto otrzymaliśmy wiele dodatków poprawiających rozgrywkę.

Fortnite otrzymało obsługę DirectX 12
Fortnite otrzymało obsługę DirectX 12

qjin, 20 listopada 2019, 11:48

Firma Epic Games poinformowała, że pecetowa wersja gry Fortnite otrzymała oficjalną obsługę bibliotek Microsoft DirectX 12. Dodanie wsparcia jest częścią najnowszej aktualizacji 11.20. Wybrani gracze powinni odczuć wzrost wydajności i bardziej stabilną płynność obrazu.

Testy wydajności RDR2 na PC potwierdzają sprzętożerność gry
Testy wydajności RDR2 na PC potwierdzają sprzętożerność gry

Adrian Werner, 6 listopada 2019, 12:52

W sieci pojawiły się testy wydajności pecetowej wersji Red Dead Redemption 2. Potwierdzają one, że na maksymalnych ustawieniach gra wymaga bardzo mocnego sprzętu.

Pierwsze mody do The Outer Worlds – stonowane kolory i próby optymalizacji
Pierwsze mody do The Outer Worlds – stonowane kolory i próby optymalizacji

Vergil, 31 października 2019, 16:23

Od premiery The Outer Worlds nie minął nawet tydzień, a gra już doczekała się pierwszych fanowskich modyfikacji. Ich autorzy zajęli się HUD-em i paletą kolorów, a także próbują poprawić optymalizację.

Minecraft - ray tracing w 60 FPS-ach na najtańszej karcie RTX
Minecraft - ray tracing w 60 FPS-ach na najtańszej karcie RTX

Adrian Werner, 23 października 2019, 12:42

Firma Nvidia ogłosiła, że na karcie GeForce RTX 2060 Minecraft z ray tracingiem ma działać w 60 klatkach na sekundę w rozdzielczości 1080p.

Kolejna aktualizacja Windowsa przyspieszy komputery
Kolejna aktualizacja Windowsa przyspieszy komputery

Aquma, 1 października 2019, 12:45

Kolejna duża aktualizacja systemu operacyjnego Windows 10 - 19H2 - powinna przyspieszyć jego działanie na niektórych procesorach. Oprogramowanie będzie w stanie lepiej wykorzystywać bardziej wydajne rdzenie CPU.

 Dziś pierwszy patch do Borderlands 3 – poprawi m.in. optymalizację na PC
Dziś pierwszy patch do Borderlands 3 – poprawi m.in. optymalizację na PC

Vergil, 26 września 2019, 19:54

Ekipa Gearbox Software przygotowała pierwszą dużą łatkę do gry Borderlands 3. Patch rozprawi się z szeregiem problemów trapiących tę produkcję, a także poprawi optymalizację na komputerach osobistych.

Gracze donoszą, że Borderlands 3 przegrzewa konsole
Gracze donoszą, że Borderlands 3 przegrzewa konsole

Serek, 17 września 2019, 09:15

Coraz więcej problemów technicznych z Borderlands 3. Użytkownicy forów internetowych donoszą, że produkcja przegrzewa konsolę Xbox One X. Nie pomaga nawet przejście na tryb wydajności.

Testy sterowników Nvidia Game Ready w wersji 436.02
Testy sterowników Nvidia Game Ready w wersji 436.02

Froozyy, 25 sierpnia 2019, 11:24

Portal internetowy adoretv.com opublikował testy najnowszej wersji sterowników do kart graficznych Nvidia Game Ready. Benchmarki zostały przeprowadzone w 15 popularnych tytułach.

Sterowniki Nvidia 436.02 - mniejsze opóźnienia i lepsze skalowanie obrazu
Sterowniki Nvidia 436.02 - mniejsze opóźnienia i lepsze skalowanie obrazu

Lazlo, 21 sierpnia 2019, 14:40

Z okazji trwających targów gamescom, Nvidia opublikowała nowe sterowniki Game Ready w wersji 436.02. Wprowadzają one szereg usprawnień takich jak tryb ultraniskiego opóźnienia, lepsze skalowanie grafiki pikselowej oraz wzrost wydajności w niektórych grach.

Testy i screenshoty F1 2019 w rozdzielczości 4K
Testy i screenshoty F1 2019 w rozdzielczości 4K

Jakub Mirowski, 23 czerwca 2019, 14:10

Portal DSOGaming opublikował wstępne testy optymalizacji gry F1 2019 na bardzo mocnym sprzęcie. Pokazał też kilkanaście screenshotów w rozdzielczości 4K na maksymalnym poziomie ustawień graficznych.

Windows 10 May 2019 Update przyspiesza CPU AMD Ryzen?
Windows 10 May 2019 Update przyspiesza CPU AMD Ryzen?

Aquma, 14 czerwca 2019, 10:19

Firma AMD pochwaliła się, że poprawki wprowadzone do systemu Windows 10 przy okazji majowej aktualizacji przyspieszyły jego działanie z procesorami z serii Ryzen. Zdaniem koncernu przyrost wydajności w niektórych wypadkach ma sięgać nawet 15%.

Gry z poprzedniej generacji będą działać szybciej na PS5
Gry z poprzedniej generacji będą działać szybciej na PS5

Grzechu, 4 czerwca 2019, 13:41

Sony podzieliło się dodatkowymi szczegółami na temat wstecznej kompatybilności gier, którą ma zaoferować PS5. Przygotowane przez inżynierów Sony oprogramowanie pozwoli zagrać w starsze produkcje z większą liczbą klatek na sekundę.

Anno 1800 – testy wydajności wersji beta
Anno 1800 – testy wydajności wersji beta

Ender, 14 kwietnia 2019, 17:12

W sieci pojawiły się testy wydajności gry Anno 1800, które oparte zostały na jej otwartej wersji beta, udostępnionej graczom w dniach 12-14 kwietnia. Dzięki nim możecie sprawdzić, jak Wasze karty grafiki poradzą sobie z tą kolonizacyjną strategią ekonomiczną.

Microsoft przyspiesza gry w DirectX 12
Microsoft przyspiesza gry w DirectX 12

ElMundo, 23 marca 2019, 14:35

Microsoft poinformował, że API DirectX 12 wzbogaciło się o nowe rozwiązanie, które pozwoli przyspieszyć działanie gier – to Variable Rate Shading, czyli technologia odnosząca się do cieniowania poszczególnych elementów obrazu z różnymi częstotliwościami.

Testy The Division 2 na kartach graficznych Nvidii i AMD
Testy The Division 2 na kartach graficznych Nvidii i AMD

Jakub Mirowski, 17 marca 2019, 12:48

Redaktorzy serwisu Guru3D przeprowadzili testy wydajności wydanej w tym tygodniu gry The Division 2 na 24 najpopularniejszych układach graficznych od AMD i Nvidii. Tytuł Ubisoftu najlepsze wyniki notuje na karcie GeForce RTX 2080 Ti.

Patch CS:GO poprawia optymalizację gry
Patch CS:GO poprawia optymalizację gry

Entelarmer, 8 marca 2019, 13:02

Firma Valve wypuściła kolejne aktualizacje gry Counter-Strike: Global Offensive. Jedna z nich wprowadziła opcję poprawiającą działanie gry poprzez zmniejszenie zużycia pamięci precesora.

Far Cry: New Dawn – jak działa na kartach graficznych Nvidii i AMD?
Far Cry: New Dawn – jak działa na kartach graficznych Nvidii i AMD?

ElMundo, 18 lutego 2019, 13:29

Far Cry: New Dawn to jeden z najgłośniejszych tytułów, jakie w ostatnich dniach pojawiły się na rynku. Jeśli zastanawialiście się, jak najnowsza odsłona bestsellerowej serii Ubisoftu działa na poszczególnych układach graficznych od Nvidii i AMD, to w sieci pojawił się właśnie rozbudowany test wydajności tej produkcji.

The Division 2 na PC błyszczy optymalizacją - 30 FPS na Intel HD 630
The Division 2 na PC błyszczy optymalizacją - 30 FPS na Intel HD 630

Serek, 9 lutego 2019, 09:55

Właśnie trwają beta-testy The Division 2. Okazuje się, że produkcję można uruchomić w 30 klatkach na sekundę nawet na laptopie z układem graficznym Intel HD 630. Naturalnie wiąże się to z koniecznością maksymalnego obniżenia ustawień.

World of Tanks – nowy patch doda obsługę procesorów wielordzeniowych
World of Tanks – nowy patch doda obsługę procesorów wielordzeniowych

Frozen, 25 stycznia 2019, 21:26

Właśnie rozpoczął się trzeci test publiczny patcha 1.4 do World of Tanks. Według zapewnień twórców, nowa łatka, dzięki dodaniu obsługi procesorów z więcej niż jednym rdzeniem, może zwiększyć wydajność gry nawet o 45%.

World War 3 - patch 0.3 dodał nowe mapy i poprawił optymalizację
World War 3 - patch 0.3 dodał nowe mapy i poprawił optymalizację

Adrian Werner, 22 grudnia 2018, 09:11

Studio The Farm 51 wypuściło aktualizację 0.3 do sieciowej strzelanki World War 3. Wprowadza ona m.in. nowe mapy, tryb Team Deathmatch, polską wersję językową oraz duże ulepszenia wydajności silnika.

Battlefield 5 - patch Overture z niemiecką kampanią już dostępny
Battlefield 5 - patch Overture z niemiecką kampanią już dostępny

Adrian Werner, 5 grudnia 2018, 11:16

Gra Battlefield V otrzymała duży patch, który wprowadza m.in nowy rozdział kampanii, dodatkową multiplayerową mapę i ulepszenia wydajności ray tracingu.

Nvidia i DICE poprawią do 50% wydajność ray tracingu w Battlefield 5
Nvidia i DICE poprawią do 50% wydajność ray tracingu w Battlefield 5

Aquma, 4 grudnia 2018, 13:54

Dzięki nowemu pakietowi sterowników dedykowanych kartom GeForce RTX oraz mającej zadebiutować dziś aktualizacji do omawianego tytułu – zatytułowanej Rozdział I: Wstęp – wydajność ray tracingu w najnowszej grze DICE znacznie wzrośnie.

Star Citizen z aktualizacją 3.3 i lepszą optymalizacją
Star Citizen z aktualizacją 3.3 i lepszą optymalizacją

Serek, 11 listopada 2018, 18:00

Wszyscy z Was, którzy zdecydowali się wesprzeć projekt pod tytułem Star Citizen, mogą wreszcie cieszyć się wersją alfa 3.3. Studio Cloud Imperium Games w aktualizacji wprowadza funkcję Object Container Streaming (która poprawia optymalizację), nowe pojazdy oraz misje typu Scramble Race.

DLSS podwaja wydajność? Nvidia chwali się wynikami benchmarku Infiltrator
DLSS podwaja wydajność? Nvidia chwali się wynikami benchmarku Infiltrator

Aquma, 17 października 2018, 13:54

Nvidia opublikowała benchmark prezentujący rezultaty wykorzystania technologii DLSS – Deep Learning Supersampling – w demie Infiltrator. Skok wydajności jest naprawdę duży.

Jak sprawić, by komputer z Windows 10 uruchomił się w 4,9 sekundy
Jak sprawić, by komputer z Windows 10 uruchomił się w 4,9 sekundy

Aquma, 27 września 2018, 12:25

Eksperci z serwisu dla komputerowych entuzjastów Tom’s Hardware opublikowali ciekawy film, na którym pokazują, jak szybko może uruchomić się system Windows 10.

Fear the Wolves z lepszą optymalizacją i polską wersją językową
Fear the Wolves z lepszą optymalizacją i polską wersją językową

AlexB, 18 września 2018, 15:45

Fear the Wolves, czyli sieciowa strzelanka FPP oparta o tryb battle royale od Vostok Games, doczekała się trzeciej aktualizacji. Poprawia ona między innymi optymalizację i wygląd mapy, a także dodaje polską lokalizację.

Sterowniki AMD 18.9.1 z ulepszeniami m.in. dla Shadow of the Tomb Raider
Sterowniki AMD 18.9.1 z ulepszeniami m.in. dla Shadow of the Tomb Raider

Adrian Werner, 13 września 2018, 10:08

Pojawiły się nowe sterowniki AMD w postaci Radeon Software Adrenalin Edition 18.9.1. Tym razem drivery koncentrują się na ulepszeniach optymalizacji dla Shadow of the Tomb Raider i Star Control: Origins.

Metro Exodus działa płynnie z włączonym ray tracingiem – i widać to gołym okiem
Metro Exodus działa płynnie z włączonym ray tracingiem – i widać to gołym okiem

Maiman, 2 września 2018, 23:49

Metro Exodus śmiga w ponad 50 klatkach na sekundę z włączonym ray tracingiem – udowadnia nowy gameplay z gry. Nagranie uchwyciła kamera, zatem nie ma mowy o przekłamaniach. Problem? Karta graficzna, która taką płynność zapewniła.

Optymalizacja kluczową kwestią dla twórców gry Cyberpunk 2077
Optymalizacja kluczową kwestią dla twórców gry Cyberpunk 2077

Vergil, 28 sierpnia 2018, 15:42

Jeszcze nie opadł kurz po pierwszej publicznej prezentacji gameplayu z gry Cyberpunk 2077, a na światło dzienne zaczęły wychodzić nowe informacje na temat tej produkcji. Jeśli martwicie się o jej optymalizację, to powinniście wiedzieć, że jest ona oczkiem w głowie deweloperów od momentu rozpoczęcia prac.

Te 3 gry uciągną ray tracing od Nvidii w 60 klatkach na sekundę
Te 3 gry uciągną ray tracing od Nvidii w 60 klatkach na sekundę

Maiman, 25 sierpnia 2018, 12:00

Ray tracing, czyli nowa, fotorealistyczna technologia Nvidii, udowodniła już, że nie do końca radzi sobie z nią nawet najpotężniejszy dedykowany układ – RTX 2080 Ti. Trzy gry (Metro Exodus, Battlefield V, Enlisted) starają się jednak udowodnić, że jest inaczej – i że granie w 60 klatkach na sekundę z włączonym ray tracingiem to nie mrzonki.

Forza Horizon 4 z niższymi minimalnymi wymaganiami niż Forza Horizon 3
Forza Horizon 4 z niższymi minimalnymi wymaganiami niż Forza Horizon 3

Adrian Werner, 24 sierpnia 2018, 11:01

Studio Playground Games zdradziło, że pecetowa wersja gry wyścigowej Forza Horizon 4 będzie miała niższe minimalne wymagania sprzętowe niż poprzednia odsłona cyklu, czyli Forza Horizon 3.

AMD czy Nvidia? Czyje sterowniki wpływają lepiej na wydajność
AMD czy Nvidia? Czyje sterowniki wpływają lepiej na wydajność

Osti, 9 sierpnia 2018, 10:40

Kto zapewnia lepsze wsparcie dla swoich kart graficznych po roku czy dwóch od premiery? Serwis Tom's Hardware porównał osiągi sprzętu AMD i Nvidii wraz z kolejnymi aktualizacjami sterowników.

Monster Hunter World – problemy z wydajnością na PC?
Monster Hunter World – problemy z wydajnością na PC?

Entelarmer, 25 lipca 2018, 20:30

Użytkownik forum Resetera FluffyQuack podzielił się swoimi wrażeniami z sesji z pecetowym wydaniem Monster Hunter: World. Internauta miał okazję przetestować grę na komputerze z kartą GeForce GTX 1080, jednak nawet to nie wystarczyło do uzyskania stabilnych 60 klatek na sekundę na najwyższych ustawieniach w 1440p.

Nvidia publikuje sterowniki Game Ready dla Vampyra i Jurassic World: Evolution
Nvidia publikuje sterowniki Game Ready dla Vampyra i Jurassic World: Evolution

ElMundo, 5 czerwca 2018, 20:21

Nvidia wypuściła najnowszą paczkę sterowników Game Ready o numerze 398.11. Zostały one zoptymalizowane pod kątem działania dwóch nowych produkcji - Vampyra oraz Jurassic World: Evolution.

PUBG doczeka się dużych poprawek wydajności
PUBG doczeka się dużych poprawek wydajności

Aquma, 28 maja 2018, 11:57

Zeszłoroczny megahit battle royale – Playerunknown’s Battlegrounds – otrzyma w niedalekiej przyszłości szereg usprawnień, które mają na celu poprawienie wydajności i kodu sieciowego gry. PUBG Corporation pragnie też kontynuować walkę z oszustami.

Lepsza wydajność w Far Cry 5 także na GPU marki Nvidia ze sterownikami 391.35
Lepsza wydajność w Far Cry 5 także na GPU marki Nvidia ze sterownikami 391.35

Karol Ryka, 27 marca 2018, 17:10

Firma Nvidia udostępniła nową wersję sterowników WHQL dla swoich kart graficznych, o numerze 391.35. Oprogramowanie zostało zoptymalizowane pod kątem współpracy z debiutującą dzisiaj grą firmy Ubisoft - Far Cry 5. Poprawiono równocześnie kilka wykrytych wcześniej błędów.