„Nie przewidujemy dużej poprawy wydajności w Sezonie 5". Twórcy TDU Solar Crown jednym zdaniem pogrzebali nadzieje wielu graczy, ale gra i tak przejdzie duże zmiany na plus
Studio KT Racing przybliżyło szczegóły na temat Sezonu 5 w Test Drive Unlimited: Solar Crown, który rozpocznie się pod koniec października. W planach jest m.in. poprawa grafiki (niestety bez optymalizacji gry), złagodzenie grindu i dodanie misji taksówkarskich.

Test Drive Unlimited: Solar Crown nadal boryka się z wieloma problemami, a najbardziej dotkliwym z nich wszystkich jest prawdopodobnie mierna optymalizacja gry (zwłaszcza na konsolach). Od miesięcy twórcy zapowiadali, że zmieni się to w sezonie piątym, który ruszy pod koniec października i przyniesie gruntowną modernizację silnika gry (KT Engine).
Grafika tak, optymalizacja niekoniecznie
Teraz jednak okazuje się, że owa modernizacja wprawdzie ulepszy znacząco grafikę, ale wydajność już niekoniecznie. W najnowszym wpisie, omawiającym w szczegółach nadchodzącą aktualizację, deweloper oznajmił:
Nie przewidujemy dużej poprawy wydajności w Sezonie 5 [...].
Wątek ten pociągnął potem dalej menedżer społeczności na Reddicie gry, komentując powyższe zdanie:
Nie chcę, by ludzie oczekiwali, że zyskają 20 klatek na sekundę w Sezonie 5. To nigdy nie było prawdopodobne [...]. Owszem, zoptymalizowaliśmy grę, by ulepszyć techniki renderingu, ale [...] teraz stworzyliśmy dedykowany zespół optymalizacyjny i w następnych miesiącach będziemy dalej poprawiali wydajność, więc może w toku drugiego roku [popremierowego rozwoju gry – dop. red.] uda nam się zapewnić nowe minimalne i zalecane wymagania sprzętowe na PC oraz znacznie ulepszone działanie gry na konsolach.
Innymi słowy, KT Racing raz jeszcze wzbudziło kontrowersje sposobem, w jaki układa sobie priorytety, nad wydajność przedkładając grafikę, która po modernizacji (jej efekty możecie zobaczyć na materiałach dołączonych do tej wiadomości) i tak zostanie raczej daleko w tyle za Forzą Horizon.
Wyższe nagrody, odmieniony FRIM
Na szczęście w Sezonie 5 twórcy zajmą się innym palącym problemem TDU: Solar Crown – grindem. Po aktualizacji będzie łatwiej o gotówkę, bo wypłaty za wszystkie wyścigi mają zostać podniesione, adekwatnie do ich długości. Za najdłuższe trasy, obiegające wyspę dookoła, zarobimy nawet milion za zwycięstwo.
Duże zmiany przejdzie także system FRIM, nagradzający gracza za wyczyny w trakcie swobodnej jazdy. Znikną ograniczenia dotyczące liczby wypłat w ciągu dnia, okienka czasowego na odebranie pieniędzy i powtarzalności wykonywanych manewrów, a „triki” pokroju palenia gumy zamienione zostaną na takie, które premiują spokojniejszą, czystą jazdę.
No i poza gotówką FRIM pozwoli teraz zdobywać reputację oraz punkty doświadczenia do Solar Passa. Dzięki temu progresja może stać się odczuwalnie szybsza i bardziej urozmaicona.
Misje taxi, poker
Sezon 5 urozmaici też rozgrywkę, dodając nowy rodzaj aktywności – misje taksówkarskie. Formułę znaną z poprzednich odsłon Test Drive Unlimited urozmaicą specjalne wymagania klientów (np. przestrzeganie ograniczeń prędkości, używanie kierunkowskazów, stosowny ubiór naszej postaci, włączanie wskazanego radia), a nawet rozmowy w trakcie jazdy.
Ponadto do kasyna zostaną dodane wieloosobowe rozgrywki pokerowe, z którymi twórcy nie wyrobili się w czwartym sezonie. Do tego przybytku jednak mieszkańcy Polski (i kilkudziesięciu innych krajów) nadal nie mają wstępu.

Misje taxi będą wymagały używania różnych immersyjnych opcji charakterystycznych dla TDU – pytanie, czy zbyt szybko nie stanie się to uciążliwe.Źródło: KT Racing.
Nowe auta i inne zmiany w Sezonie 5
Oto co jeszcze przyniesie aktualizacja pod koniec października:
- co najmniej trzy nowe samochody – Aston Martin DBS Superleggera, Aston Martin Vantage GT3, De Tomaso P72 (niewykluczone, że nie ujawniono jeszcze wszystkich aut; nie znamy też warunków ich odblokowania – część zapewne okaże się płatna);
- możliwość sprzedawania pojazdów z naszego garażu;
- nowe części do wizualnego tuningu aut – jeszcze nie zdradzono szczegółów na ten temat, ale wygląda na to, że będziemy mogli chociażby montować tylne spojlery;
- tempomat i ogranicznik prędkości do użytku podczas jazdy – przydatne zwłaszcza podczas misji taksówkarskich;
- w otwartym świecie pojawią się place budowy, które zapowiadają przyszłe przybytki – zwłaszcza domy do kupienia (planowane na Sezon 8);
- ciekawsze nagrody w „wydarzeniach na żywo”, w tym licencjonowane ubrania – twórcy zarzekają się, że tym razem nie przewidują żadnych naklejek do zdobycia;
- transformacja menu gry i innych elementów interfejsu.
Mikropłatności po starcie Sezonu 5
Mniej więcej w połowie drogi do Sezonu 6 pobierzemy mniejszą aktualizację, która wprowadzi mikropłatnościowy sklep. Za diamenty (walutę kupowaną za prawdziwe pieniądze; pewną ich sumę będzie można też odebrać co tydzień za darmo) zdobędziemy specjalne ubrania, nagrody z przeszłych wydarzeń, a także samochody. Wśród nich znajdą się modele z poprzednich Solar Passów, jak i nowe egzemplarze – w każdym sezonie mają być dodawane do sklepu trzy takie auta, stanowiące alternatywne warianty już istniejących pojazdów, Nissan GT-R z poszerzoną karoserią The Tyger albo Mercedes SLS AMG Black Series (ten ostatni w Sezonie 6). Dostaniemy tam też Forda GT z 2005 r., który był preorderowym bonusem.

Cena sprzedawanego samochodu będzie zależna od kilku czynników, takich jak przebieg czy nawet „wrodzona” utrata wartości, zależna od konkretnego modelu.Źródło: KT Racing.
Sezon 6
We wpisie opowiedziano także troszkę o tym, co czeka nas w styczniu, gdy ruszy Sezon 6. Obok „fizycznych” sklepów z ubraniami zobaczymy misje detektywistyczne (wybrane przez graczy w głosowaniu) – nie wiemy jeszcze, na czym będą polegały, powiedziano o nich tylko tyle:
W trybie detektywa pragniemy zwiększyć immersję gracza, dając mu nowy wymiar odgrywania roli [ang. roleplay] w samochodach. Chcemy pójść dalej niż w misjach typu Tail, które były obecne w TDU2.