Switch 2 ma lepsze GPU od Xboxa oraz porównywalne CPU do PlayStation. Deweloperzy zachwalają nową konsolę Nintendo
Jaka jest prawdziwa moc Nintendo Switch 2? Deweloperzy z Virtuos ujawniają, że konsola ma CPU na poziomie PS4 i GPU porównywalne z Xbox Series S. Jej prawdziwą siłą nie jest jednak surowa moc, a zastosowanie technologii DLSS.

Redakcja Wccftech przeprowadziła wywiad z dwoma deweloperami ze studia Virtuos, w którym rozmawiano o ich przemyśleniach oraz doświadczeniach związanych z najnowszą konsolą Nintendo. Podzielili się oni dość oryginalnymi spostrzeżeniami dotyczącymi mocy obliczeniowej Switcha 2.
Na pytania odpowiedzieli Alex Heise, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Virtuos North America, oraz Eoin O'Grady, dyrektor techniczny w Black Shamrock, spółce zależnej Virtuos. Poruszyli oni temat podzespołów, na których zbudowano nowego „pstryczka”. Według nich są one wydajnościowo na poziomie konsol poprzedniej generacji:
Jeśli chodzi o GPU, Switch 2 jest nieco słabszy niż Series S; różnica ta jest bardziej zauważalna w trybie przenośnym. Jednak Series S nie obsługuje technologii takich jak DLSS, którą wspiera Switch 2. Dzięki temu możliwości GPU obu konsol są ogólnie porównywalne. Jeśli chodzi o CPU, istnieje wyraźniejsza różnica między tymi dwiema konsolami. Switch 2 jest pod tym względem bliższy PlayStation 4, mając procesor nieco mocniejszy niż ten w PS4.
Styl graficzny także ma znaczenie
Nintendo Switch 2 w domyśle ma być konsolą nastawioną na ekskluzywne tytuły tworzone przez Nintendo. Gry japońskiej korporacji od lat cechują się unikatową, kreskówkową stylistyką, co ma także odzwierciedlenie w wymaganiach sprzętowych oraz optymalizacji:
W przypadku gier takich jak Mario Kart World lub nadchodzący Donkey Kong Bananza, które charakteryzują się stylizowaną, kreskówkową estetyką, DLSS może nie być potrzebny. Przykładowo, Mario Kart było rozwijane przez wiele lat z myślą o oryginalnym Switchu. Takie produkcje nie próbują odzwierciedlać rzeczywistości – mają inne priorytety artystyczne i zwykle osiągają 60 FPS bez polegania na DLSS.
Nintendo ma jednak zamiar dopuścić także zewnętrznych deweloperów, co już się stało na premierę, gdy wraz z nową konsolą zadebiutował Cyberpunk 2077. Deweloperzy z Virtuos zaznaczają jednak, że wydajność tego typu gier jest uzależniona od zastosowania DLSS:
W przypadku gier innych firm warto zauważyć, że Cyberpunk 2077 został wydany wraz z obsługą DLSS. W porównaniu z wersjami na Xbox Series S i PS4, DLSS na Switchu 2 oferuje wyraźnie lepszą technologię skalowania, co stanowi mocny argument dla deweloperów, aby ją wdrażać. Co ważniejsze, istnieją również inne gry, które mogłyby skorzystać z DLSS, ale obecnie go nie wykorzystują – często sprowadza się to do sposobu przenoszenia tych tytułów. To nie jest tak proste, jak zaimplementowanie DLSS w DirectX na PC i uruchomienie go na Nintendo Switch 2. Zamiast tego, DLSS musi zostać zintegrowany za pośrednictwem interfejsu API grafiki NVN2 od Nintendo. A to niestety jest dodatkowa praca przy tworzeniu portu.
Jak widać kluczowy staje się upscaling oraz możliwości jego zastosowania. Nintendo planuje dopuścić na swoją nową konsolę więcej zewnętrznych deweloperów, więc na pewno DLSS będzie pomocny w optymalizacji. Zobaczymy w kolejnych miesiącach, jak będą działać gry na Nintendo Switch 2.
Komentarze czytelników
Kuba_3 Generał
A mógłby być jeszcze wydajniejszy, ale Nintendo chciało oszczędzić i zamówiło przestarzały chip produkowany w procesie 8nm (obecnie topowe procesory do smartfonów są w 3nm) przez co wydajność nie jest najlepsza.
user108673481ca Junior
Hehe , to chyba mnie masz na myśli . A mam takie pytanko , nie przeszkadza Ci to , że redaktor jest nie obiektywny i kłamie w artykule ??? Dla mnie liczy się rzetelność dziennikarska , która ostatnio spadła na psy .
Kto zapłaci tak piszą ...
Z kim współpracują tak piszą ...
Już za bardzo przesadzają , stąd moja reakcja .
robertoV Generał
Ktoś chyba pominął dawkę leku na dzisiaj...... i nie mam na myśli autora artykułu.
user108673481ca Junior
I co z tego że Xbox Series S nie obsługuje DLSS ???!!! Skoro obsługuje FSR , czyli konkurencyjną technologie od AMD !!! Pana artykuł jest na poziomie dziecka i można go porównać z takimi absurdalnymi stwierdzeniami , np. : To tak jakby powiedzieć , że : BMW 530d jest lepsze od Audi A6 3.0TDI !!!
A na koniec okazuje się że , cytuję fragment Pana artykułu : " To nie jest tak proste, jak zaimplementowanie DLSS w DirectX na PC i uruchomienie go na Nintendo Switch 2. Zamiast tego, DLSS musi zostać zintegrowany za pośrednictwem interfejsu API grafiki NVN2 od Nintendo. " !
- moje pytanie brzmi : Po co Pan takie zakłamane artykuły wypisuje ???!!!
A na koniec w Cyberpank 2077 na Xbox Series S , do wyboru są dwa tryby , pierwszy : to wydajność i działa w 60fps w rozdzielczości 1080p !
A drugi tryb to : jakość i chodzi w 30fps w 1440p !!!
Wersja na Xbox Series S zjada Wersję na Switch 2 w każdym calu !!!
W trybie zadokowanym Switch 2 oferuje dwa tryby graficzne. Tryb jakości korzysta z DLSS, by skalować obraz do 1080p przy 30 klatkach na sekundę. Rzeczywista rozdzielczość, z której gra startuje, waha się od 720p do 635p .
Tryb wydajności również oferuje 1080p dzięki skalowaniu, ale podnosi płynność animacji do około 40 klatek na sekundę , choć kosztem niższej rozdzielczości bazowej - między 635p a 540p. który korzysta z DLSS i działa w 30 fps lub 40 i w dodatku często ma duże spadki fps !!!
W trybie przenośnym parametry są słabsze , ale to oczywiste .
W trybie jakości gra renderuje się w rozdzielczości od 635p do 504p i podbija ją do 1080p . natomiast tryb wydajności działa w jeszcze niższej rozdzielczości , między 540p a 480p , skalując obraz do 720p .
Więc redaktorze o czym tu mówić ?!!!
user108673481ca Junior
Co za kłamstwa !!! Po co Pan redaktor takiego bzdury wypisuje ???!!! Jak Switch 2 ma lepsze GPU od Xbox , chyba że w nagłówku chodzi o Xbox One poprzedniej generacji .
Potem w artykułe Pan umieszcza wypowiedź Alex Heide , który twierdzi że Xbox Series S nie obsługuje DLSS , która wspiera Switch 2 .
A moje pytanie brzmi : i co z tego ???!!! Skoro Xbox Series S obsługuje FSR , czyli konkurencyjną technologie od AMD !!! Pana artykuł jest na poziomie dziecka i można go porównać z takimi absurdalnymi stwierdzeniami , np. : To tak jakby powiedzieć , że : BMW 530d jest lepsze od Audi A6 3.0TDI !!!
A na koniec okazuje się że , cytuję fragment Pana artykułu : " To nie jest tak proste, jak zaimplementowanie DLSS w DirectX na PC i uruchomienie go na Nintendo Switch 2. Zamiast tego, DLSS musi zostać zintegrowany za pośrednictwem interfejsu API grafiki NVN2 od Nintendo. " !
- moje pytanie brzmi : Po co Pan takie zakłamane artykuły wypisuje ???!!!
A na koniec w Cyberpank 2077 na Xbox Series S , do wyboru są dwa tryby , pierwszy : to wydajność i działa w 60fps w rozdzielczości 1080p !
A drugi tryb to : jakość i chodzi w 30fps w 1440p !!!
Wersja na Xbox Series S zjada Wersję na Switch 2 w każdym calu !!!
W trybie zadokowanym Switch 2 oferuje dwa tryby graficzne. Tryb jakości korzysta z DLSS, by skalować obraz do 1080p przy 30 klatkach na sekundę. Rzeczywista rozdzielczość, z której gra startuje, waha się od 720p do 635p .
Tryb wydajności również oferuje 1080p dzięki skalowaniu, ale podnosi płynność animacji do około 40 klatek na sekundę , choć kosztem niższej rozdzielczości bazowej - między 635p a 540p. który korzysta z DLSS i działa w 30 fps lub 40 i w dodatku często ma duże spadki fps !!!
W trybie przenośnym parametry są słabsze , ale to oczywiste .
W trybie jakości gra renderuje się w rozdzielczości od 635p do 504p i podbija ją do 1080p . natomiast tryb wydajności działa w jeszcze niższej rozdzielczości , między 540p a 480p , skalując obraz do 720p .
Więc redaktorze o czym tu mówić ?!!!