Współtwórca Cyberpunka 2077 uważa, że gry z Xboksa Series S łatwo przenieść na Switcha 2
Portowanie gier z Xboksa Series S na Switcha 2 powinno być łatwym procesem. Tak uważa jeden z deweloperów, który pomagał przy Cyberpunku 2077.

Od premiery Switcha 2 minął już ponad miesiąc. Wiemy, że konsola osiągnęła rekordową sprzedaż, czego nie można powiedzieć o grach spoza szyldu Nintendo. Ich wyniki są poniżej najgorszych oczekiwań, ale to nie oznacza, że nie pojawi się więcej tytułów od innych deweloperów. Między innymi produkcje z Xboksa mogłyby zawitać na Switchu 2, bo zdaniem jednego z twórców, portowanie tytułów nie powinno sprawić problemów (vide Wccftech).
Switch 2 dorównuje Xboksowi Series S
Na początku lipca redakcja portalu Wccftech miała okazję porozmawiać z Alexem Heisem oraz Eoinem O' Grady’m powiązanymi ze studiem Virtuos. Ekipa pomagała CD Projekt RED przy pracach nad aktualizacją 2.2 do Cyberpunka 2077 (chociaż są plotki, że studio może tworzyć nowe DLC). Virtuos ma doświadczenie z konsolą Nintendo, bo wcześniej pracowało przy portach Dark Souls i The Outer Worlds na oryginalnego Switcha.
O tym, jak prezentuje się nowa konsola, czyli Switch 2, na tle konkurentów, mówiło się jeszcze przed premierą. Przedstawiciele studia Virtuos także mają zdanie w tym temacie. W rozmowie zwrócono uwagę na wydajność urządzenia w porównaniu do Xboksa Series S i PlayStation 4 z poprzedniej generacji.
Switch 2 ma gorsze GPU od Xboksa Series S, ale nadrabia to obsługą DLSS. Z kolei CPU ma nieco lepsze od PS4. Eoin dodał, że dobrze zoptymalizowana gra jest bardziej zależna od procesora graficznego. Jaki jest rzeczywisty wpływ zależy już od danej gry i klatkażu, jaki chcemy osiągnąć. Według Eoina, portowanie na Switcha 2 z Xboksa Series S nie powinno być wyzwaniem:
Jakakolwiek gra wychodząca na Series S w 60 klatkach, powinna być łatwa do przeportowania na Switcha 2. To samo tyczy się gier działających w 30 klatkach, gdy jej wydajność jest zależna od procesora graficznego. Gry z rozbudowaną fizyką, animacjami lub innymi elementami wymagającymi dużej mocy obliczeniowej, mogą być wyzwaniem w procesie osiągnięcia 30 lub 60 klatek na sekundę. Pewnie wymagałyby dodatkowej optymalizacji podczas portowania.
Na Xboksie Series S w 60 klatkach działa wspomniany wcześniej Cyberpunk 2077, co na Switchu 2 jest nieobecne. Przynajmniej na razie. Portowanie nie zawsze jest jednak prostym zadaniem. Dowodem na to jest strategia gry Nobunaga's Ambition: Awakening, która na Switchu 2 działa w zaledwie 30 klatkach i twórcy na razie porzucili plany zakładające 60 fps-ów.