Jedna z gier na Switcha 2 będzie działać w Full HD tylko w 30 klatkach. I to pomimo teoretycznie niskich wymagań sprzętowych.
Pod koniec maja dowiedzieliśmy się, że część gier na Switcha wykorzysta zwykłą myszkę, np. Nobunaga's Ambition: Awakening. Wspomniana gra nie będzie jednak szczytem możliwości konsoli Nintendo. W wywiadzie deweloperzy zdradzili, że eksperymentowali z rozdzielczością 4K w 60 klatkach, ale Switch 2 nie był w stanie optymalnie obsłużyć gry w tak wysokiej rozdzielczości (vide Wccftech).
Podczas wywiadu, deweloperzy ze studia Koei Tecmo przybliżyli szczegóły gry. Podano m.in., że proces portowania gry ze Switcha na Switcha 2 był dosyć prostą operacją, bo projektowanie gier na obie konsole jest zbliżone do siebie. Tworzenie portu zajęło jednak trochę czasu ze względu na dodawanie nowych funkcji, jak wspomniana obsługa myszki komputerowej.
Co istotne, mimo że konsola obsługuje DLSS-a, to deweloperzy postanowili z niego nie skorzystać. Prawdopodobnie dlatego gra nie jest w stanie poprawnie działać w rozdzielczości 4K:
Gra działa w Full HD w 30 klatkach. Eksperymentowaliśmy z 4K i 60 klatkami, ale moc wymagana do wyrenderowania japońskiego archipelagu z tą grafiką to więcej, niż możesz sobie wyobrazić. Trudno było utrzymać stabilność i musieliśmy się poddać. Mamy jednak nadzieję na powrót do tego wyzwania w przyszłości, jeśli pojawi się taka możliwość.
To pokazuje, że pewnie większość deweloperów będzie musiała w swoich grach implementować DLSS, jeśli zależy im na wyższym i stabilnym klatkażu. Bez tej technologii Switch 2 może mieć spore problemy, co pokazują wymagania sprzętowe Nobunaga's Ambition: Awakening na PC, które nie są wygórowane.
Minimalne | Zalecane | |
Procesor | Intel Core i3-3220 / Intel Core i3-8350K | Intel Core i7-3770 / Intel Core i3-8350K |
Pamięć RAM | 4 GB | 8 GB |
Karta graficzna | Nvidia GeForce GTX 660 / AMD Radeon R7 370 | Nvidia GeForce GTX 1060 / AMD Radeon RX 580 |
System operacyjny | Windows 10, Windows 11 | Windows 10, Windows 11 |
Na PC gra wymaga kart graficznych, które w sprzedaży pojawiły się, zanim ktokolwiek pomyślał o takiej funkcji, jak DLSS. Na Switchu 2 jednak bez niego się nie obędzie, przynajmniej w części gier. Wydaje się, że deweloperzy chcieli osiągnąć wysoką wydajność bez upscalingu, dlatego operację nazywają „wyzwaniem”, ale może w przyszłości dodadzą DLSS do swojej gry.
OpenCritic

Autor: Zbigniew Woźnicki
Przygodę z publicystyką i pisaniem zaczął w serwisie Allegro, gdzie publikował newsy związane z grami, technologią oraz mediami społecznościowymi. Wkrótce zawitał na GRYOnline.pl i Filmomaniaka, pisząc o nowościach związanych z branżą filmową. Mimo związku z serialami, jego serce należy do gier wszelakiego typu. Żaden gatunek mu nie straszny, a przygoda z Tibią nauczyła go, że niebo i muzyka w grach są całkowicie zbędne. Przed laty dzielił się swoimi doświadczeniami, moderując forum mmorpg.org.pl. Uwielbia ponarzekać, ale oczywiście konstruktywnie i z umiarem. Na forum pisze pod ksywką Canaton.