Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 września 2025, 14:44

Borderlands 4 ma fatalną wydajność na PC. „Rada” od szefa studia tylko rozwścieczyła graczy

Borderlands 4 boryka się z problemami technicznymi. Randy Pitchford postanowił więc „poradzić”, jak zwiększyć wydajność. Zaproponowane rozwiązanie nie spodobało się graczom.

Źródło fot. Borderlands 4
i

Współczesny gaming boryka się z wieloma problemami. Jednym z nich jest wydajność gier na premierę. Często osoby, które zdecydowały się nabyć tytuł, walczą z fatalną wydajnością czy różnego rodzaju błędami.

Borderlands 4 nie świeci tutaj dobrym przykładem, a wiele ludzi skarży się na optymalizację. Na sytuację „zareagował” szef studia Gearbox – Randy Pitchford. Niestety, jego „rada” tylko pogorszyła nastroje.

Premierę Borderlands 4 ciężko uznać za sukces. Owszem, najnowsza odsłona kultowej serii zgromadziła w jednym momencie na Steamie ok. 250 tysięcy osób (via SteamDB). Z drugiej strony recenzje są mieszane – głównie z powodu niedostatków warstwy technicznej. Gra ma problemy z płynnym działaniem nawet na mocniejszych komputerach, a pierwsza optymalizacja shaderów potrafi zająć dużo czasu. Dodatkowo pojawiają się crashe.

W związku z powyższą sytuacją Randy Pitchford postanowił wkroczyć do działania. W serwisie X opublikował post, w którym chwali poradnik stworzony przez Moxsy. Dzięki niemu można znacząco zwiększyć wydajność Borderlands 4. Jest jednak pewien problem – autor poleca włączenie DLSS oraz generowanie klatek. Ciężko to nazwać odkrywczymi poradami.

DLSS oraz technologie frame generation to dość kontrowersyjne rozwiązania. Dla wielu osób są one jednym z winowajców słabego stanu technicznego współczesnych gier. Dodatkowo sama wydajność przy zastosowaniu tych technologii jest właściwie iluzją. Są to bowiem klatki generowane przez sztuczną inteligencję, z licznymi mankamentami. Odbija się to na jakości grafiki.

Nie powinno więc dziwić, że taka „rada” od samego szefa studia odpowiedzialnego za tytuł wywołała falę niezadowolenia wśród graczy. Wiele osób twierdzi, że Borderlands 4 powinno działać płynnie bez DLSS. Technologia ta nie jest bowiem wspierana na wszystkich dostępnych kartach graficznych, przez co nie każdy może z niej skorzystać.

Agnieszka Adamus

Agnieszka Adamus

Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.

więcej