Atmosfera wokół głośnego RPG akcji jest tak gęsta, że twórcy boją się publicznie zabierać głos. Groźby i nękanie to za dużo dla Capcomu
Wykład Capcomu dotyczący optymalizacji MH: Wilds został odwołany. Powodem mogą być groźby graczy, którzy są niezadowoleni z obecnego stanu gry.

W dniach 22-24 lipca w Japonii odbędzie się konferencja CEDED 2025, podczas której firma Capcom miała poprowadzić specjalny panel dotyczący optymalizacji Monster Hunter: Wilds. Został on jednak odwołany, najprawdopodobniej z powodu gróźb kierowanych pod adresem deweloperów (via Automaton).
Oświadczenie dotyczące gróźb
Kilka dni temu Capcom opublikował oświadczenie dotyczące nękania zatrudnionych przez firmę pracowników. W tekście zapewniono, że wszystkie opinie i prośby klientów są traktowane bardzo poważnie, ale tego typu zachowania nie będą tolerowane. Zapowiedziano „odpowiednią reakcję”, a w poważniejszych przypadkach nawet podjęcie kroków prawnych.
Co warte podkreślenia, w oświadczeniu nie sprecyzowano, że chodzi dokładnie o twórców Monster Hunter: Wilds. Można się jednak tego domyślić, patrząc na „przytłaczająco negatywny” odbiór gry na Steamie.
„Przytłaczająco negatywne” opinie
W ciągu ostatnich 30 dni tytuł został oceniony przez ponad 20 tysięcy użytkowników, z czego jedynie 12% opinii jest pozytywnych. Wszystkie recenzje prezentują się nieco lepiej choć do ideału daleko – 53% z nich jest pozytywnych. Produkcja od premiery krytykowana jest za słabą optymalizację i nawet wydana w czerwcu duża aktualizacja, która miała pomóc odzyskać zaufanie graczy, na niewiele się zdała.
Wracając jednak do panelu, Capcom nie potwierdził oficjalnie, że został on odwołany z powodu gróźb ze strony graczy. Jednak skrajnie negatywne oceny MH: Wilds oraz niedawne oświadczenie firmy wyraźnie się ze sobą łączą, co pozwala wysnuć oczywisty wniosek. Nic dziwnego, że twórcy nie chcą zabierać publicznie głosu z obawy o dalsze nękania.
Warto dodać, że nie jest to jedyny nieudany port Capcomu na PC. Wydane w zeszłym roku Dragon’s Dogma 2 nadal zbiera negatywne recenzje na Steamie przez problemy wydajnościowe, choć nie jest aż tak poważnie, jak w przypadku MH: Wilds. Również jedna z wcześniejszych odsłon serii – MH: World – nie została wydana w idealnym stanie, ale jej naprawa przebiegała znacznie sprawniej.
Monster Hunter: Wilds zadebiutowało 28 lutego na PC oraz konsolach PS5 i XSX/S. Pomimo problemów gra zaliczyła fenomenalny start i szybko stała się najszybciej sprzedającym się tytułem w historii Capcomu.