
Data wydania: 22 marca 2024
Gra RPG akcji z otwartym światem, opracowana przez firmę Capcom. Znakiem rozpoznawczym serii Dragon's Dogma II są szalenie widowiskowe potyczki z bossami i fakt, że postać gracza wspierają tzw. Pionki - własnoręcznie wykreowani pomocnicy, których możemy wypożyczyć innym graczom.
GRYOnline
Gracze
Steam
Dragon’s Dogma II jest drugą odsłoną zapoczątkowanego w 2012 roku cyklu gier RPG akcji. Podobnie jak pierwsza część serii, produkcja została opracowana przez firmę Capcom, a jej głównym projektantem był Hideaki Itsuno.
Dragon’s Dogma II zabiera nas w podróż do fantastycznego uniwersum. W trakcie rozgrywki wcielamy się w postać znaną jako Arisen, której smok – symbol zniszczenia świata – odebrał serce. Od tej pory jej celem staje się pokonanie skrzydlatej bestii, jednak nim tego dokona, będzie musiała zmierzyć się z szeregiem innych wyzwań. Na tej pełnej niebezpieczeństw ścieżce bohater (lub bohaterka) nie jest sam, bowiem towarzyszą mu tak zwane Pionki (ang. Pawns) – tajemnicze istoty z innego świata, które służą mu swoim wsparciem w każdej sytuacji.
W Dragon’s Dogma II akcję oglądamy z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Produkcja oddaje nam do dyspozycji rozległy otwarty świat inspirowany średniowieczną Europą, w którym znajdziemy zarówno malownicze plenery, jak i miasta czy osady oraz potężne warownie. Przemierzając go, realizujemy różnorodne zadania; oprócz misji popychających fabułę do przodu, na sprawdzenie czekają tu rozmaite questy i aktywności poboczne. W miarę postępów zdobywamy coraz lepsze wyposażenie i rozwijamy postać, dzięki czemu z czasem możemy stawiać czoła coraz większym wyzwaniom.
Po drodze często napotykamy przeciwników, z którymi toczymy bardzo dynamiczne i widowiskowe starcia. Na polu walki musimy być w ciągłym ruchu, unikać wrogich ataków i wyprowadzać szybkie kontry oraz robić dobry użytek z umiejętności bojowych naszej postaci. Tylko od nas zależy, czy będziemy walczyć przy pomocy miecza, szyć do nieprzyjaciół z łuku, czy też posyłać adwersarzy do piachu, robiąc użytek z magii. Na naszej drodze stają zarówno szeregowi oponenci, których pokonanie nie stanowi większego problemu, jak i znacznie potężniejsi od nich nieprzyjaciele, pokroju gryfów czy olbrzymów, których eliminujemy, wdrapując się na ich cielska i atakując ich słabe punkty.
Na polu walki nie jesteśmy sami, bowiem w naszych przygodach może uczestniczyć maksymalnie trójka towarzyszy. Te tak zwane Pionki posiadają unikalne umiejętności i są kontrolowane przez zaawansowaną AI, która uczy się rozmaitych zachowań w trakcie kolejnych bitew. Co ciekawe, gra pozwala nam wynajmować towarzyszy innym graczom (by zdobyli więcej doświadczenia) oraz rekrutować postacie wyszkolone przez innych członków społeczności.
Dragon’s Dogma II pozwala wyłącznie na zabawę w pojedynkę. Realistyczne zachowania naszych towarzyszy mogą jednak powodować złudzenie rozgrywki w trybie współpracy.
Dragon’s Dogma II może pochwalić się oprawą graficzną wysokiej jakości. Produkcja działa w oparciu o technologię RE Engine, która wcześniej napędzała między innymi takie projekty, jak Resident Evil VII: Biohazard oraz Resident Evil: Village.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
Xbox Series X/SPolskie napisy
PC WindowsPolskie napisy
PlayStation 5Polskie napisy
Gry podobne:



5GIER
Seria sandboksowych gier RPG akcji z elementami slashera, rozwijana przez japońską firmę Capcom. Cykl Dragon’s Dogma został stworzony przez doświadczony zespół deweloperski, odpowiedzialny za takie serie, jak Resident Evil, Devil May Cry czy Breath of Fire, w skład którego weszli między innymi reżyser Hideaki Itsuno, producent Hiroyuki Kobayashi oraz projektant Makoto Ikehara. Celem twórców było wykreowanie nowej marki, która łączyłaby otwarty świat, charakterystyczny dla zachodnich gier RPG, ze zręcznościowym systemem walki, typowym dla produkcji japońskiego studia.
Recenzja GRYOnline
Mimo problemów technicznych, nie można odmówić grze Dragon’s Dogma 2 jakości. Jej twórcy nie zwracali większej uwagi na panujące dookoła trendy i zbudowali grę wokół niezwykle spójnego pomysłu na eksplorację i walkę. Dzięki temu powstało RPG akcji unikalne.
Aktualizacja: 12 marca 2024
Dragons Dogma 2 poradnik to najlepsze porady na start, do rozwoju postaci, walki. Opisujemy wszystkie mechaniki, znajdźki, mapy, kreator postaci, klasy postaci, poziomy trudności, buildy, bossów, wymagania sprzętowe, długość gry, sterowanie.
22 listopada 2024
Wolność była od bardzo dawna wartością nadrzędną dla wielu twórców gier. Dziś, po latach powtarzania mantry otwartych światów i traktowania ich jako osi designu, twierdzę, że kajdany, z których się długo wyrywaliśmy, nie ciążyły nam aż tak bardzo.
2 marca 2024
W marcu zdecydowanie nie zabraknie gier do grania, niemniej trudno jednoznacznie ocenić ten miesiąc. Z jednej strony zapowiedziane produkcje powinny być udane, z drugiej brakuje czegoś prawdziwie szalonego czy przełomowego. Czy to jednak źle?
Ciekawe wieści od firmy Capcom. Firma stawia na rozwój, mówi o cenach gier i zmienia podejście do sprzedaży cyfrowej w świetle premiery Nintendo Switch 2.
gry
Piotr Doroń
11 czerwca 2025 10:38
Ukazała się wreszcie wyczekiwana aktualizacja poprawiająca wydajność Dragon’s Dogma 2. Okazuje się, że jednym z głównych powodów problemów było AI postaci niezależnych.
gry
Adrian Werner
18 października 2024 12:45
Firma Capcom opublikowała duży patch do Dragon's Dogma 2. Najbardziej wyczekiwali go gracze pecetowi, ale polska wersja językowa i dostosowana cena w PLN powinna ucieszyć wszystkich fanów gry z naszego kraju.
gry
Adrian Werner
18 września 2024 08:31
Reżyser serii Devil May Cry oraz Dragon’s Dogma odchodzi z Capcomu. Japoński deweloper pracował w firmie ponad 30 lat.
gry
Marcin Bukowski
1 września 2024 11:10
Firma Capcom wypuściła aktualizację oraz wersję próbną Dragon's Dogma 2, aczkolwiek demo da zabawę tylko na 2 godziny i wkrótce nie będzie dostępne.
gry
Jakub Błażewicz
28 czerwca 2024 12:58
Twórcy Dragon’s Dogma 2 ogłosili, że zapowiedziany przed kilkoma dniami update, który zmniejsza „żarłoczność” smoczej plagi, został udostępniony na PC, PlayStation 5 i Xbox Series X/S.
gry
Kamil Kleszyk
25 kwietnia 2024 08:24
Capcom przedstawił swoje zasady dotyczące lokalizacji gier, ale bynajmniej nie zyskały one firmie poklasku.
gry
Jakub Błażewicz
16 kwietnia 2024 10:17
Jeden z twórców Starfielda i Skyrima zachwyca się Dragon’s Dogma 2. Docenia konkretne rozwiązania, na które zdecydował się Capcom.
gry
Zuzanna Domeradzka
8 kwietnia 2024 15:05
Gra Dragon’s Dogma II zaliczyła znakomity start pod względem sprzedaży. Okazuje się, że nad tą rozbudowaną pozycją pracowało cztery razy mniej osób niż nad innymi znaczącymi tytułami ze stajni Capcomu.
gry
Krzysztof Kałuziński
6 kwietnia 2024 15:14
Towarzysze w Dragon's Dogma 2 mogą zarazić się zabójczą (dla innych) plagą i gracze szukają sposobu, jak ostrzegać siebie nawzajem przed „pionkami” będącymi tykającymi bombami.
gry
Jakub Błażewicz
4 kwietnia 2024 15:04
Popularne pliki do pobrania do gry Dragon's Dogma II.
trainer Dragon's Dogma II - Trainer v.1.0 Plus 33 (23032024) - 26 marca 2024
trainer Dragon's Dogma II - Trainer v.1.0-20240626 Plus 35 - 28 czerwca 2024
trainer Dragon's Dogma II - Trainer v.1.0 Plus 36 (2042024) - 10 kwietnia 2024
mod Dragon's Dogma II - DLSS 3.7.0 Ugrade - 7 kwietnia 2024
mod Dragon's Dogma II - Half Weighted Items v.1.1 - 10 kwietnia 2024
mod Dragon's Dogma II - REFramework v. Nightly 788 - 7 kwietnia 2024
mod Dragon's Dogma II - 4K High-Res VFX v.1.2 - 7 kwietnia 2024
mod Dragon's Dogma II - DLSS3 Enabler (with FrameGen) v.0.1 - 7 kwietnia 2024
mod Dragon's Dogma II - 4K High-Res Tattoos v.1.0 - 8 kwietnia 2024
mod Dragon's Dogma II - Simple Realistic Reshade 3D for DD2 v.1.0 - 8 kwietnia 2025
Wymagania sprzętowe gry Dragon's Dogma II:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
(30 fps / 1080p) Intel Core i5-10600 3.3 GHz / AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 8 GB GeForce GTX 1070 / Radeon RX 5500 XT lub lepsza, Windows 10/11 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
(30 fps / 4K) Intel Core i7-10700 2.9 GHz / AMD Ryzen 5 3600X 3.8 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 8 GB GeForce RTX 2080 / Radeon RX 6700 lub lepsza, Windows 10/11 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 9 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 749 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Mieszane"
Średnia z 72053 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Sebastian Kasparek
Recenzent GRYOnline.pl
2024.03.20
Czujecie ten podmuch gorąca? To smocze płomienie, w jakich wykuto Dragon’s Dogma 2 – grę, która nie boi się robić rzeczy po swojemu i gdzie najciekawsze przygody czekają na tych, którzy chodzą własnymi drogami. [Tekst recenzji został zaktualizowany.]
mastarops
Ekspert
2025.05.27
Fajna walka, klasy postaci, system pionków. Super przeciwnicy (chodź tych dużych nie na za wiele). Rewelacyjnie odkrywa się świat, szczególnie na początku. Fabuła słaba, pozostałe questy wręcz tragiczne. Mnie wciągnęła mocno, do stopnia, że nawet trochę YouTube o klasach oglądałem a i na wiki wpadłem.Grałem na ps5 pro z vrr i w trybie performance z RT gra wygląda naprawdę dobrze, zdarzają się jakieś błędy, ale ogolenie byłem zadowolony. Niestety są też spadki płynności, vrr pomaga, ale i tak są widoczne.Polecam. Nie grać na easy! Mikro płatności totalnie zbędne.
zjazd
Ekspert
2024.06.08
Lubię hardcorowe gry. PoE to najlepszy arpg wg mnie, a seria souls najlepszą serią wypuszczoną ever każda gra trzymała bardzo wysoki poziom. Natomiast ta gra stara się wprowadzać hardcorowe mechaniki, ale są to raczej uprzykrzenia dla gracza, niż faktyczne sprawienie że gra jest trudniejsza. Grałem na najwyższym poziomie i walki to po prostu gąbka vs gąbka nikt nie zadaje obrażeń i macha się tym mieczem że by zabić byle jakiego moba. Podróże, time sensitive content, bardzo pobierzne rozmowy z npcami zlecające questy, plecak na 5 przedmiotów, oddzielny ekwipunek każdego z naszych towarzyszy. A takie quest markery zostawili heh. Eksploracja otacza się zbaczaniem lekko z tunelowych tras. Dawałem tej grze za dużo szans a mogłem zwrócić jak jeszcze był czas. Generalnie dużo fajnych pomysłów jest w tej grze, ale zaprzepaszczonych. Budowanie postaci rodem z final fantasy V co zawsze uważałem za jedną z lepszych części właśnie z powodu tej mechaniki. "wypożyczanie" członków drużyny rodem z mobilnych gierek, ale tutaj mogło to być super. Walka jest średnia, skille podobne i nudne po czasie. Gra chodzi tragicznie na sprzęcie co nie ma żadnych dropów w AW2 na wysokich ustawieniach w 1440p. Nie wygląda to tak dobrze, żeby chodziło tak słabo. Mogło być fajnie, a wszyło jak polakom w piłce nożnej.
Messerschmitt
Ekspert
2024.04.15
Dragon's Dogma 2 to świetna gra i basta! :) Ukończyłem ją w 96h (mam dwójkę w menu głównym;)) wykonując większość rzeczy w grze i bawiłem się wybornie. Lvl tylko 54, bo zmniejszyłem ilość otrzymywanego expa przy pomocy moda (szczegóły niżej). Przetestowane klasy: Fighter, Archer, Mystic Spearhand. Reszta na później :)Jeśli chodzi o plusy, to skrótowo:Uwielbiam system walki, epickie potyczki z bestiami, pionki, reaktywność świata i mechanik, pewną surowość i niegościnność (brak prowadzenia za rączkę), plastyczną i klimatyczną oprawę oraz fantastyczny projekt świata, który jest otwarty, ale też relatywnie niewielki i niesamowicie wręcz skłania do dokładnej eksploracji. Wszystko to razem sprawia, że gra jest niezwykle świeża (nie grałem w jedynkę) i oferuje niespotykane poczucie przygody, które do momentu aż staniemy się zbyt mocni, po prostu oczarowuje. Nie będę szczegółowo omawiał plusów, bo koledzy wyżej wyczerpali temat. Skupię się na problemach, bo całościowo czuć, że DD2 mogła być jedną z najlepszych gier ever, ale zabrakło balansu i dopracowania. Poniżej szczegóły:- Bardzo łatwo jest się 'przekoksić' co trochę ubija ten dreszczyk emocji związany z eksplorację. Tutaj za konieczność uważam mod Custom Difficulty Tweaks: http://www.nexusmods.com/dragonsdogma2/mods/195 .Pozwala on pogmerać przy poziomie trudności. Osobiście od 30 lvl obrażenia zadawane przez wrogów zwiększyłem o 50%, a otrzymywane zmniejszyłem o taką sama wartość. Znacznie zjechałem też z ilością expa. Dzięki temu gra stanowiła jako takie wyzwanie (18 zgonów)- New game + to pomyłka, bo nie skaluje wyzwania (ten tryb jest zwyczajnie niedopieczony). - Pokpiono sprawę optymalizacji, w miastach niezależnie od sprzętu animacja czka, a postacie ładują się tuż przed oczyma- Prezentacja dialogów, zwłaszcza kadrowanie i lipsync. Nie jest to dla mnie jakiś szczególny problem, bo gra kładzie akcenty na inne kwestie, ale wygląda to mocno amatorsko- Średniawe questy i dziwaczna mechanika skradania. Tutaj ponownie nie jest to jakiś wielki problem, bo liczy się podróż, ale zdecydowanie mogło być lepiej. Skradanie, jest zwyczajnie fasadowe, a jest go sporo w wątku głównym- Mikrotransakcje, które są zupełnie zbędne i dodane na siłę. Korzystanie z nich wydaje się być sprzeczne z jakąkolwiek logiką, zwłaszcza że te są jednorazowe, a wszelkie kamienie do wskrzeszania i szybkiej podróży wręcz walają się w świecie gry (dodatkowo można je kupić u wielu sprzedawców za kasę, której jest w bród). Nie zmienia to faktu, że MTXy, jak mawiał wspaniały Andrzej, narobiły grze mnóstwo smrodu i pozostawiły pewien niesmak.Liczę, że Capcom się zrehabilituje i poprawi stronę techniczną oraz doda więcej zawartości (dodatek w starym stylu mile widziany). Poproszę też o jakiś 'hard mode' z prawdziwego zdarzenia i więcej rodzajów bestii, a będę grał przez setki godzin, bo zwyczajnie pokochałem tę dziwną grę :)
Araneus357
Ekspert
2024.04.10
W końcu udało mi się ukończyć Dragon's Dogmę 2 i co tu dużo mówić - bawiłem się świetnie. Od dłuższego czasu żadna gra nie wciągnęła mnie aż tak mocno, a im więcej czasu spędziłem w grze, tym bardziej rósł mój apetyt po więcej. Co mi się podobało:- System pawnów. Pionki nie są bezmyślnymi kukłami podążającymi za nami. Dają porady jak walczyć z przeciwnikami, wskazują drogę do celu/skrzyni/jaskini, pokazują skróty, zbierają materiały do craftingu, przeszukują zwłoki, przenoszą poległych towarzyszy oraz wspominają o preferencjach innych graczy itd. - Bardzo przyjemny i satysfakcjonujący system walki. Oprócz zwykłego siekania/strzelania na odległość i wspinania się, gra zachęca do korzystanie z balist, elementów otoczenia, pułapek, albo eksperymentowania. Przykładowo stojącego na jednej nodze golema lub zachwianego cyklopa można wywrócić chwytając za nogę i ciągnąc do siebie.- Zachowania przeciwników. Goblin widząc warriora robiącego zamach będzie uciekał, gdzie pieprz rośnie, tak samo wygląda sytuacja jeśli przeciwnik zostanie osamotniony/mocno osłabiony i wie, że nie ma szans na zwycięstwo. W niektórych sytuacjach wrogowie potrafią wezwać posiłki. Do tego gryfy łapiące woły i zabierające do gniazda; choppery żyjące własnym życiem, które widząc zbliżającego się gracza lub NPCa próbują się przyczaić i zaatakować z zaskoczenia - daje to taką namiastkę żyjącego świata. - Gra potrafi być wymagająca od początku do samego końca, a lekceważenie nawet nie najmocniejszych przeciwników może okazać się opłakane w skutkach. Ważnym elementem przed każdą wyprawą jest dobranie odpowiedniego ekwipunku, gdyż czasami nie wiadomo co nas czeka. Do tego niewybaczanie błędów - przez nieuwagę doprowadziłem do wybicia Bakbattahl przez jednego z pawnów zarażonych smoczą plagą, musiałem się z tym pogodzić, a nie jak w innych grach odruchowo próbować wczytać zapis.- Świetna eksploracja wynagradzająca zbaczanie z głównych ścieżek. Często wspinając się w pozornie niedostępne miejsca, odnajdując jaskinie (w tym te nie zaznaczone na mapie) lub odblokowując przejścia z pomocą maszyn oblężniczych/odpowiednich skillów można natknąć się na drogocenne fanty. A poniżej co nie podpasowało:- Niemy bohater - naprawdę Capcom? W grze za $70? Czułem się jakby większość NPCów prowadziła monolog, gdy my odpowiadamy/dopytujemy zdawkowo. I do tego cutscenki z rozdziawionymi ustami Arisena wywołujące zażenowanie. - Odznaki pawnów. Regres w porównaniu do pierwszej części. Rozumiem wywalenie zwykłych przeciwników, ale nieuwzględnienie chociażby lichów, a wrzucenie sfinksa, który jest jeden w grze? Kompletny bezsens. - Fabuła, cóż... po prostu jest. Podobała mi się bardziej niż w poprzedniej części, ale wciąż niczego nie urywa. - Większość zadań pobocznych jest nudna i bez polotu, stanowią bardziej pretekst do eksploracji i walki. Mogłoby być też więcej zadań ograniczonych czasowo. - Nienajlepsza optymalizacja. W Vernworth potrafiły występować spadki nawet do 45 klatek, poza tym miastem gra już była przyjemna i na palcach jednej ręki wskazałbym momenty, gdzie gra miała spadki poniżej 60 fpsów. - Mikropłatności. Pomimo, iż w żaden sposób nie wpływają na grę i nie jesteśmy zachęcani do ich używania, to jednak ich nie powinno być w ogóle. Czuć, że zostały dodane z myślą “a może znajdzie się jakiś naiwniak, który to kupi”. Przez całą grę udało mi się uzbierać ok. 25 wakestone’ów, 5 kryształów portu (chociaż postawiłem tylko 3), a RC uzbierałem ok. 18 tys.
xandon
Ekspert
2024.04.07
Nie powiem ile godzin spędziłem w grze przez ostatnie 24h, ale DUUUŻO.Ocena gra + Standardowe zakończenie 9/10Ocena gra + End-game właściwego zakończenia 10/10Ocena SUBIEKTYWNA 10/10 tylko dla mnie, bo to formuła i mix akcentów DOSKONALE MI PASUJĄCE, i zapewniające świetną rozrywkę od początku do samego końca. Wyjątkowe aRPG, ale nie będę się już powtarzał. Dla większości nie będzie to oczywiście aż tak wysoka ocena. Nie silę się na obiektywizm, ale 8-9/10, wydaje się OK dla wielu graczy. Z kolei gra nie jest przeznaczona dla osób nastawionych na fabuły filmowe, skakanie po znacznikach na mapie i prowadzenie przez zadania. Momentami questy mogą się kojarzyć z grami FS ;-) Moja ocena wzrosła na koniec znacząco za cały end-game z prawdziwego, trochę ukrytego zakończenia. Jego "brutalność", mechaniki, bossowie, zadania, zwieńczenie fabularne - FANTASTYCZNE. UWAGA: NIE NALEŻY SIĘ TAM SPIESZYĆ, a przy takiej decyzji należy się dobrze przygotować, koniecznie zrobić wcześniej pewne ważne zdania, przemyśleć, zaopatrzyć się i zaplanować. Ciekawe ile osób, w tym recenzentów, w ogóle tego doświadczyła, czy tylko skończyło DD bez II na ekranie tytułowym :-)) Wahałem się czy o tym pisać, ale ostatecznie stwierdziłem, że to nie spoiler i konieczne do uzasadnienia oceny, a można sobie zrobić krzywdę nie wiedząc. Ja prawie bym przeoczył najważniejszą część gry i z rozpędu trafił do NG+. Po drugie zagmatwanie w end-game bez odpowiedniej uważności może sfrustrować, ale więcej nie zdradzę.+ SUPER: klimat, miodność, świat, interakcje, eksploracja, dynamiczne sytuacje, system podróży, widoki, klasy, pawny, walka, bronie, fashion, cały end-game, zwieńczenie fabularne, brak prowadzenia za rączkę, zero wywaleń gry, brak bugów (u mnie, ale słyszałem że jakieś są)* OK: fabuła w części podstawowej, zadania, dungeony, regrywalność- WADY: tylko 30 FPS na konsoli, brak opcji Nowa Gra na premierę (już dodane), niektóre elementy mechaniki ruchu postaci z własnymi reakcjami / krokami / animacjami dodawanymi przez samą grę w zamyśle mające ułatwiać a w rzeczywistości czasem utrudniające poruszanie po krawędzi lub nawet "obsługę" dużych bossów w walceNa razie zostaję jeszcze do oporu w end-game, a potem koniecznie NG+...Na koniec quiz dla tych co doszli do samego końca - kto jest najważniejszym bohaterem w tej grze i kim jest? Bez odzewu :-)
GoDlike
Ekspert
2024.04.02
Recenzja: Dragon's Dogma 2 (PS5)Dragon's Dogma 2 to tytuł, który przez ostatnie dni nie schodzi z nagłówków portali internetowych. Jedni go kochają, inni nienawidzą, ale jedno jest pewne — nadal sprzedaje się bardzo dobrze. Do tego w internecie często wspomina się o niszczących grę mikrotransakcjach, które zamieniają ją w tytuł pay2win. Pytanie jak jest naprawdę i czy rzeczywiście jest tylko w 30 FPS, no i czy w ogóle gra się w niego fajnie? Wygląda na to, że tak!Moja ocena: 8/10+ Unikalny i świetnie wykonany system towarzyszy+ Idealnie dobrany wielkością ciekawy świat gry+ Ładna grafika z przepięknym oświetleniem z RT+ Dynamiczna walka dająca mnóstwo radości+ Potyczki z wielkimi stworami to prawdziwa przyjemność+ Sporo innowacji i unikalnych ficzerów+ Całkiem ciekawa fabuła główna i solidne zadania poboczne...-... szkoda tylko, że wiele z nich zostało źle zaprojektowanych albo mają poważne błędy- Mnóstwo bugów, szczególnie pod koniec gry- Kiepska wydajność- AI kompanów to żart- JEDEN SLOT NA SEJWTo bardzo skrócona recenzja. Niestety nie mogę podać linka do pełnej wersji, bo redakcja od razu usuwa mi wpis. Jeśli ktoś jest zainteresowany, to na moim profilu na GOL jest link do YT i recenzja tej gry (ok. 20 minut), to będzie najpewniej najnowszy film na kanale. Jeśli macie pytania, czy chcielibyście dać znać, czy zgadzacie się z moją oceną, to walcie śmiało.
wiesiugeralto
Gracz
2024.03.27
Ograłem potężnie ten tytuł od premiery. Pomijam kwestie mikro. To rak i wydawcę trzeba jebać bez kozery za to że je w grze umieścił tylko że - one nie są potrzebne. Ani razu przez całą rozgrywkę nie myślałem nawet przez moment żeby coś ze sklepu było mi potrzebne w rozgrywce. Więc trend dawania ich do gry singlowej jest jak najbardziej godny pogardy ale jeśli ktoś pisze i twierdzi że stanowią one p2w w tej grze jest albo upośledzony albo nie grał i hejtuje dla zasady. Jedyne czego tak naprawdę brak to nowa gra (która ma dojść w patchu) bo jak nie przykładasz się do edytora i dasz postaci mały udźwig to utrudnisz sobie grę i to znacznie. Kamienie teleportacyjne? Jest ich od groma. Kamienie wskrzeszenia? Z nich korzysta się jedynie gdy podczas ciężkiej walki wiesz że rezurekcja pozwoli ubić bossa - korzystanie z nich w innym momencie jest zbędne bo autozapis jest częsty. Smocza plaga? O ile była mega zaskoczeniem na początku teraz wystarczy że patrzysz pionkom w oczy, czy nie zachowują się zbyt agresywnie wobec ciebie lub czy nie pokazują bólu głowy i wystarczy takiego pionka zamienić lub zabić i problem z głowy. Ta gra to symulator fantasy z epickimi walkami i świetna eksploracja i nie zasługuje na oceny mniejsze niż 8.Co do braku wersji pl - na dniach ma się pojawić spolszczenie maszynowe a ekipa Graj po polsku działa w temacie profesjonalnego spolszczenia
Mateusz Sawka
GRYOnline.pl Team
2024.11.15
Ocena STEAM
Mieszane (72 053)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
K4cz0r93 Generał
Mam w grze już 10h to jakieś pierwsze wrażenia mogę opisać.
Wiem, że spadł na nią wielki hejt podczas premiery przez jakieś mikrotransakcje i inne rzeczy, gdzie jest to stricte singlowa gra. Podobno były też problemy z optymalizacją i gliczami.
Mamy jednak rok po premierze dlatego dopiero chwyciłem. Do tego miałem w co innego grać a obecnie mała posucha, KCD2 jak choćby skończone...chwyciłem.
Nie zawiodłem się wcale. Wiem też, że dopiero w aktualizacji został dodany język polski i to na pewno na plus. Tłumaczenie jest bardzo fajne, zrobione klimatycznie z użyciem składni i zwrotów dla staropolszczyzny.
Co do początkowych hejtów i minusów - gram na dość high-endowym (4070 TiS, 7800X3D, 32GB) sprzęcie to ciężko mi mówić o problemach z optymalizacją. Gram na wszystkim zmaksyowanym, 1440p, DLSS na Quality i standardowy u mnie lock na 120 fps (bo więcej mi nie trzeba) - jest stabilnie i bez zająknięcia. Nie trafiłem na żadne problemy czy graficzne glicze.
Mikrotransakcje - są w ogóle? Nic nie zauważyłem. Wiem, że chodzi chyba o Kamienie Wskrzeszenia i Kamienie Przemieszczania, które normalnie podczas rozgrywki można zdobyć. Ten pierwszy może nas przywrócić do życia gdy umrzemy lub pozwala wskrzesić zabitego NPC-a, który np. może być istotny dla questu. Ten drugi - to po prostu forma szybkiej podróży. A szczerze mówiąc, przez te 10h skorzystałem tylko raz bo miałem ekwipunek zapchany lootem i chciałem jak najszybciej wrócić do miasta, żeby go schować lub sprzedać. W innym wypadku, zawsze wracam 'z buta', bo to po prostu jest ciekawe i chce się to robić.
A to właśnie główna część tej gry - chęć eksploracji na własną rękę, bez znaczników misji, które nam każą gdzieś iść i coś wskazywać. Idź podróżniku (Arisenie...) i odkrywaj świat! Bo ma wiele do zaoferwania i górę potworów do ubicia co daje niesamowitą satysfakcje. Tu mało która walka wygląda tak samo. Ukształtowanie terenu sporo zmienia, tak samo elementy otoczenia możliwe do wykorzystania podczas walki (rzucanie głazami czy beczkami wypełnionymi oliwą, czy też spychanie wroga do wody lub z góry, a woda jest śmiertelna...bo są w niej mątwy :) ). Walka też daje niesamowitą satysfakcję, bo nie jest to zwykłe spamowanie skilli czy atak-blok-kontra. Trzeba wiedzieć które kiedy użyć, jaki efekt na danego wroga będą miały czy których żywiołów na kim użyć...a w tym często pomagają nam Pionki.
No i właśnie Pionki - kolejny ciekawy aspekt gry. Niby to po prostu towarzysze, jak w wielu innych RPG. Jednak to bardzo ciekawa mechanika, gdzie mamy jednego wybitnie swojego Pionka, o którego się troszczymy, wykupujemy mu skille, ekwipunek itd. Pozostali dwaj - to wypożyczone Pionki od innych graczy. A te zaś, często lubią się dzielić informacjami "z innego świata", gdzie były i co zwiedziły. Mogą nam pokazać podczas wędrówki jakieś nowe miejsce, które znają z gry innego gracza itd.
Naprawdę to ciekawa gra, trochę inna niż wszystkie cRPG-i. Na pewno warta spróbowania dla każdego fana Wiedźmina, Dragon Age'a czy nawet KCD.
mastarops Generał
Fajna walka, klasy postaci, system pionków. Super przeciwnicy (chodź tych dużych nie na za wiele). Rewelacyjnie odkrywa się świat, szczególnie na początku. Fabuła słaba, pozostałe questy wręcz tragiczne. Mnie wciągnęła mocno, do stopnia, że nawet trochę YouTube o klasach oglądałem a i na wiki wpadłem.
Grałem na ps5 pro z vrr i w trybie performance z RT gra wygląda naprawdę dobrze, zdarzają się jakieś błędy, ale ogolenie byłem zadowolony. Niestety są też spadki płynności, vrr pomaga, ale i tak są widoczne.
Polecam. Nie grać na easy! Mikro płatności totalnie zbędne.
bolek2018 Generał
Jak dzisiaj wygląda gra, poprawili dużo, warto kupować ?