Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 kwietnia 2024, 15:14

Jak na olbrzymie RPG akcji z otwartym światem, Dragon’s Dogma 2 została stworzona przez zaskakująco mało osób

Gra Dragon’s Dogma II zaliczyła znakomity start pod względem sprzedaży. Okazuje się, że nad tą rozbudowaną pozycją pracowało cztery razy mniej osób niż nad innymi znaczącymi tytułami ze stajni Capcomu.

Źródło fot. Capcom.
i

Dragon's Dogma II to jedna z mniej oczywistych growych perełek, która wielu zaskoczyła ocenami oraz popularnością. Okazuje się, że za tą udaną produkcją kryje się relatywnie nieduży zespół, biorąc pod uwagę współczesne standardy tytułów AAA. Do prac nad nim Capcom oddelegował bowiem czterokrotnie mniej osób niż w przypadku innych pozycji swojego autorstwa.

Według danych dostępnych na stronie MobyGames.com (bazujących na napisach końcowych), nad Dragon's Dogmą II pracowały tylko 392 osoby. Użytkownik serwisu Reddit o pseudonimie Myuserisunique porównał tę liczbę z innymi dziełami Capcomu. Okazuje się, że w stworzenie Street Fightera 6 bezpośrednio zaangażowanych było 1828 deweloperów, próg 1000 przekroczyły też remake Resident Evil 4 (1504) oraz Devil May Cry 5 (1222). Od siebie dodam również, jak wygląda to w przypadku polskich tytułów – zespół odpowiedzialny za Dying Light 2 liczył 2870 osób, a za Cyberpunka 20773184.

Jako że w sieci pojawiły się zarzuty, iż serwis posiada niedokładne dane, Myuserisunique postanowił sprawdzić to samodzielnie na podstawie wersji gry zakupionej na Steamie. Zgodnie z jego wyliczeniami Dragon's Dogmę II współtworzyły 383 osoby. Niewielka różnica może wynikać z pominięcia na liście pracowników zaangażowanych w wersje konsolowe produkcji.

Muszę również wspomnieć o nieprzychylnym odzewie fanów gry. Wielu z nich doszło do wniosku, że Capcom od początku nie wierzył w sukces „symulatora fantasy”, jak często określany jest ten tytuł. Poniżej możecie przeczytać kilka wybranych komentarzy na ten temat.

To wiele wyjaśnia. Zdumiewające, że Capcom dwa razy z rzędu popełnił dokładnie ten sam błąd w przypadku tego samego tytułu – CommissionerOdo.

To szaleństwo. Capcom chciał, żeby Dragon’s Dogma II zawiodła – Kurteth

Czy kogoś to właściwie dziwi? Capcom potrzebował dekady, by dać zielone światło kontynuacji i nawet wtedy nie wierzył, że jest warta czasu oraz pieniędzy – ToySouljah

Dragon's Dogma II zadebiutowała 22 marca tego roku na PC oraz konsolach PS5 i Xbox Series X/S. Pomimo problemów technicznych czy kontrowersji odnośnie do mikrotransakcji, tytuł ten zyskał spory rozgłos, a jego sprzedaż w ciągu dwóch tygodni od premiery przekroczyła 2,5 miliona egzemplarzy.

  1. Recenzja gry Dragon's Dogma 2 – RPG w otwartym świecie, który tętni życiem
  2. Dragons Dogma 2 – poradnik do gry
  3. Dragon’s Dogma II – oficjalna strona

Krzysztof Kałuziński

Krzysztof Kałuziński

W GRYOnline.pl związany z Newsroomem. Nie boi się podejmowania różnych tematów, choć preferuje wiadomości o niezależnych produkcjach w stylu Disco Elysium. W dzieciństwie pisał opowiadania fantasy, katował Pegasusa, a potem peceta. Pasję przekuł w zawód redaktora portalu dla graczy prowadzonego z przyjacielem, jak również copywritera oraz doradcy w sklepie z konsolami. Nie przepada za remake'ami i growymi tasiemcami. Od dziecka chciał napisać powieść, choć zdecydowanie lepiej tworzy mu się bohaterów niż fabułę. Pewnie dlatego tak pokochał RPGi (papierowe i wirtualne). Wychowały go lata 90., do których chętnie by się przeniósł. Uwielbia filmy Tarantino, za sprawą Mad Maksa i pierwszego Fallouta zatracił się w postapo, a Berserk przekonał go do dark fantasy. Dziś próbuje sił w e-commerce i marketingu, jednocześnie wspierając Newsroom w weekendy, dzięki czemu wciąż może kultywować dawne pasje.

więcej