Capcom o cenach gier i sprzedaży cyfrowej. Firma przedstawiła swoje stanowisko

Ciekawe wieści od firmy Capcom. Firma stawia na rozwój, mówi o cenach gier i zmienia podejście do sprzedaży cyfrowej w świetle premiery Nintendo Switch 2.

Piotr Doroń

Capcom o cenach gier i sprzedaży cyfrowej. Firma przedstawiła swoje stanowisko, źródło grafiki: Capcom / Nintendo.
Capcom o cenach gier i sprzedaży cyfrowej. Firma przedstawiła swoje stanowisko Źródło: Capcom / Nintendo.

Capcom podzielił się kluczowymi informacjami ze swojej najnowszej sesji pytań i odpowiedzi, podsumowującej wyniki za ubiegły rok fiskalny. W komunikacie firma poruszyła tematy wyników sprzedażowych gier, polityki cenowej, a także strategii inwestycyjnej, która zakłada znaczne zwiększenie nakładów na badania i rozwój (via MauroNL).

Capcom nie zamierza podnosić cen gier

Przedstawiciele firmy wyrazili zadowolenie z wyników gry Dragon's Dogma 2, określając jej dotychczasowe przyjęcie jako satysfakcjonujące.

Capcom uważa również, że obecny poziom cenowy nowych tytułów jest „odpowiedni”, co sugeruje utrzymanie dotychczasowej polityki w tym zakresie.

Nowa jakość w informowaniu o sprzedaży cyfrowej

Firma spodziewa się dalszego wzrostu udziału sprzedaży cyfrowej na platformie PC, który obecnie wynosi około 50%. W kontekście nadchodzącej konsoli Nintendo Switch 2, Capcom zaznaczył, że kartridże z kodami do pobrania gier (Key-Cards) będą wliczane do statystyk sprzedaży cyfrowej, a nie pudełkowej (mimo że gracz tak naprawę zakupi pudełko). Dowiedzieliśmy się również, że Street Fighter 6 sprzedał się w nakładzie 5 milionów egzemplarzy.

Japończycy inwestują w pracowników

Capcom planuje znaczne inwestycje. Firma ogłosiła, że przeznaczy około 402 milionów dolarów na badania i rozwój (R&D), co stanowi wzrost o 19% w stosunku do poprzedniego okresu. Równolegle, firma zamierza wzmacniać swoje zespoły deweloperskie, stawiając sobie za cel zatrudnianie 150 nowych pracowników w każdym roku fiskalnym.

Dragon's Dogma II

Dragon's Dogma II

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 22 marca 2024

Informacje o Grze
8.3

GRYOnline

3.3

Gracze

6.1

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Piotr Doroń

Autor: Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

Większy świat niż w Stardew Valley. Eric Barone przypomina o Haunted Chocolatier

Następny
Większy świat niż w Stardew Valley. Eric Barone przypomina o Haunted Chocolatier

„Potrzebowaliśmy czegoś, co przyciągnęłoby uwagę”. Krytykowany twórca sieciowej strzelanki przeprasza za swoje zachowanie na pokazie Geoffa Keighleya

Poprzedni
„Potrzebowaliśmy czegoś, co przyciągnęłoby uwagę”. Krytykowany twórca sieciowej strzelanki przeprasza za swoje zachowanie na pokazie Geoffa Keighleya

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl