Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 czerwca 2025, 10:38

autor: Piotr Doroń

Capcom o cenach gier i sprzedaży cyfrowej. Firma przedstawiła swoje stanowisko

Ciekawe wieści od firmy Capcom. Firma stawia na rozwój, mówi o cenach gier i zmienia podejście do sprzedaży cyfrowej w świetle premiery Nintendo Switch 2.

Źródło fot. Capcom / Nintendo
i

Capcom podzielił się kluczowymi informacjami ze swojej najnowszej sesji pytań i odpowiedzi, podsumowującej wyniki za ubiegły rok fiskalny. W komunikacie firma poruszyła tematy wyników sprzedażowych gier, polityki cenowej, a także strategii inwestycyjnej, która zakłada znaczne zwiększenie nakładów na badania i rozwój (via MauroNL).

Capcom nie zamierza podnosić cen gier

Przedstawiciele firmy wyrazili zadowolenie z wyników gry Dragon's Dogma 2, określając jej dotychczasowe przyjęcie jako satysfakcjonujące.

Capcom uważa również, że obecny poziom cenowy nowych tytułów jest „odpowiedni”, co sugeruje utrzymanie dotychczasowej polityki w tym zakresie.

Nowa jakość w informowaniu o sprzedaży cyfrowej

Firma spodziewa się dalszego wzrostu udziału sprzedaży cyfrowej na platformie PC, który obecnie wynosi około 50%. W kontekście nadchodzącej konsoli Nintendo Switch 2, Capcom zaznaczył, że kartridże z kodami do pobrania gier (Key-Cards) będą wliczane do statystyk sprzedaży cyfrowej, a nie pudełkowej (mimo że gracz tak naprawę zakupi pudełko). Dowiedzieliśmy się również, że Street Fighter 6 sprzedał się w nakładzie 5 milionów egzemplarzy.

Japończycy inwestują w pracowników

Capcom planuje znaczne inwestycje. Firma ogłosiła, że przeznaczy około 402 milionów dolarów na badania i rozwój (R&D), co stanowi wzrost o 19% w stosunku do poprzedniego okresu. Równolegle, firma zamierza wzmacniać swoje zespoły deweloperskie, stawiając sobie za cel zatrudnianie 150 nowych pracowników w każdym roku fiskalnym.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej