Capcom o cenach gier i sprzedaży cyfrowej. Firma przedstawiła swoje stanowisko
Ciekawe wieści od firmy Capcom. Firma stawia na rozwój, mówi o cenach gier i zmienia podejście do sprzedaży cyfrowej w świetle premiery Nintendo Switch 2.

Capcom podzielił się kluczowymi informacjami ze swojej najnowszej sesji pytań i odpowiedzi, podsumowującej wyniki za ubiegły rok fiskalny. W komunikacie firma poruszyła tematy wyników sprzedażowych gier, polityki cenowej, a także strategii inwestycyjnej, która zakłada znaczne zwiększenie nakładów na badania i rozwój (via MauroNL).
Capcom nie zamierza podnosić cen gier
Przedstawiciele firmy wyrazili zadowolenie z wyników gry Dragon's Dogma 2, określając jej dotychczasowe przyjęcie jako satysfakcjonujące.
Capcom uważa również, że obecny poziom cenowy nowych tytułów jest „odpowiedni”, co sugeruje utrzymanie dotychczasowej polityki w tym zakresie.
Nowa jakość w informowaniu o sprzedaży cyfrowej
Firma spodziewa się dalszego wzrostu udziału sprzedaży cyfrowej na platformie PC, który obecnie wynosi około 50%. W kontekście nadchodzącej konsoli Nintendo Switch 2, Capcom zaznaczył, że kartridże z kodami do pobrania gier (Key-Cards) będą wliczane do statystyk sprzedaży cyfrowej, a nie pudełkowej (mimo że gracz tak naprawę zakupi pudełko). Dowiedzieliśmy się również, że Street Fighter 6 sprzedał się w nakładzie 5 milionów egzemplarzy.
Japończycy inwestują w pracowników
Capcom planuje znaczne inwestycje. Firma ogłosiła, że przeznaczy około 402 milionów dolarów na badania i rozwój (R&D), co stanowi wzrost o 19% w stosunku do poprzedniego okresu. Równolegle, firma zamierza wzmacniać swoje zespoły deweloperskie, stawiając sobie za cel zatrudnianie 150 nowych pracowników w każdym roku fiskalnym.