Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCPS4XONE
Okładka Devil May Cry 5 (PC)

Devil May Cry 5

Devil May Cry V

Kolejna odsłona słynnej serii slasherów opowiadająca o przygodach Dantego - pół człowieka, a pół demona, który walczy z rozmaitymi stworami.

Akcji | TPP | fantasy | slasher

Devil May Cry V to kolejna odsłona słynnego cyklu slasherów od firmy Capcom. Wcześniejszą część, zatytułowaną DMC: Devil May Cry z 2013 roku, stworzyła ekipa Ninja Theory. Za „piątkę” odpowiadają deweloperzy znani m.in. z pierwszych odsłon cyklu, w tym przede wszystkim Hideaki Itsuno, odpowiedzialny za RPG Dragon's Dogma.

Fabuła

Gra jest bezpośrednią kontynuacją „czwórki”. Devil May Cry V przedstawia dalsze losy Dantego i Nera oraz tajemniczego nowego bohatera zwanego V, którzy walczą z demonami i innymi potworami atakującymi nasz świat. Akcja rozpoczyna się, gdy w Red Grave City pojawia się nienaturalne, gigantyczne drzewo, którego korzenie wystrzeliwują spod ziemi, wysysając krew z mieszkańców miasta.

Mechanika

Devil May Cry V opiera się na tych samych zasadach co poprzednie części. Jest to slasher z rozbudowanym systemem walki. Zabawa została podzielona na etapy, po zakończeniu których gra przyznaje nam odpowiednie oceny. Oczywiście deweloperzy nie spoczęli na laurach i przygotowali garść nowinek, np. elementy sandboksowe. Twórcy przy projektowaniu świata czerpali inspiracje z gry Dragon’s Dogma. Choć oczywiście nie mamy do czynienia z klasyczną piaskownicą, to mapy dają znacznie więcej swobody niż wcześniej. W związku z tym usprawniono ruch postaci poza walką, a eksploracja przypomina tę z serii Bayonetta (bohater nie jest jednak ograniczany przez pasek kondycji). Choć w grze nie brakuje widowiskowych scen, nie opierają się one na sekwencjach QTE.

Walka również doczekała się usprawnień, ale o rewolucji nie ma mowy. Starcia są urozmaicane przez interaktywne elementy otoczenia, a dodatkowo co jakiś czas bierzemy udział w dużych bitwach, przywołujących na myśl gry typu musou, w których naraz walczymy z wieloma wrogami. Najbardziej efektowne, wymagające i rozbudowane są jednak spotkania z bossami – jedno starcie może być podzielone na kilka sekwencji rozgrywających się w osobnych sceneriach.

Kwestie techniczne

Do produkcji Devil May Cry V wykorzystano technologię Unreal Engine, która napędza chociażby Gears of War 4, Playerunknown's Battlegrounds czy inną grę firmy Capcom – Street Fighter V. Tytuł na wszystkich platformach sprzętowych zapewnia płynność na poziomie 60 klatek na sekundę (na PC wydajność zależy oczywiście od podzespołów komputera). Warto także wspomnieć, że za scenki przerywnikowe odpowiada Yuji Shimomura, który pracował przy trzeciej i czwartej części serii.

Przy tworzeniu warstwy dźwiękowej pomagała Onyay Pheori (pracowała przy Devil May Cry 4). W rolę Dantego wcielił się ponownie Rueben Langdon, a Johnny Young Bosch zagrał Nero.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Oczekiwania czytelników: 7,6 / 10 na podstawie 317 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 249,00 PLN

Wymagania wiekowe Devil May Cry 5

18+

Wymagania sprzętowe Devil May Cry 5

PC Windows

Rekomendowane: Intel Core i7-4770 3.4 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 960 lub lepsza, 35 GB HDD, Windows 7 64-bit
Minimalne: Intel Core i7-4770 3.4 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 760 lub lepsza, 35 GB HDD, Windows 7 64-bit

Graliśmy w Devil May Cry 5 – fani zapłaczą ze szczęścia

Przed premierą 8 października 2018, 13:10

Jeśli coś mnie rozczarowało w testowanym fragmencie Devil May Cry 5, to była to zapowiadana funkcja dostosowywania się muzyki do tego, jak dobrze gramy. W teorii im lepiej gra nas ocenia, tym lepszej jakości ścieżka dźwiękowa nam towarzyszy, w praktyce nie udało mi się jednak zaobserwować większej różnicy między melodią graną przy randze B a tą przy SS. Być może funkcja ta po prostu nie była jeszcze zaimplementowana w wersji demonstracyjnej, jeśli jednak ostatecznie ma to tak właśnie wyglądać, to szału nie ma. Mimo to muzyka jako taka jest świetna – w trakcie jednego ze starć towarzyszył mi słynny już utwór Devil Trigger w wykonaniu Ali Edwards, przy innych pojedynkach w tle przygrywały bardziej typowe dla cyklu i doskonale zagrzewające do boju kawałki pozbawione wokalu.

PC
PS4
XONE