Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCPS4XONE
Okładka Devil May Cry 5 (PC)

Devil May Cry 5

Kolejna odsłona słynnej serii slasherów opowiadająca o przygodach Dantego - pół człowieka, a pół demona, który walczy z rozmaitymi stworami. "Piątka" została osadzona po wydarzeniach z Devil May Cry 2 i oferuje trzech grywalnych bohaterów - poza Dantem są to Nero i tajemniczy V.

Akcji | TPP | fantasy | hack'and'slash | slasher | urban fantasy

Okładka Devil May Cry 5 (PC)

producent: Capcom

wydawca: Capcom

wydawca PL: Cenega S.A.

Strona oficjalna

data premiery gry:

8mar2019

PC PS4 XONE

Devil May Cry V to kolejna odsłona słynnego cyklu slasherów od firmy Capcom. Wcześniejszą część, zatytułowaną DMC: Devil May Cry z 2013 roku, stworzyła ekipa Ninja Theory. Za „piątkę” odpowiadają deweloperzy znani m.in. z pierwszych odsłon cyklu, w tym przede wszystkim Hideaki Itsuno, odpowiedzialny za RPG Dragon's Dogma.

Fabuła

Gra jest bezpośrednią kontynuacją Devil May Cry 4. Devil May Cry V przedstawia dalsze losy Dantego i Nera oraz tajemniczego nowego bohatera zwanego V, którzy walczą z demonami i innymi potworami atakującymi nasz świat. Akcja rozpoczyna się, gdy w Red Grave City pojawia się nienaturalne, gigantyczne drzewo, którego korzenie wystrzeliwują spod ziemi, wysysając krew z mieszkańców miasta.

Mechanika

Devil May Cry V opiera się na tych samych zasadach co poprzednie części. Jest to slasher z rozbudowanym systemem walki. Zabawa została podzielona na etapy, po zakończeniu których gra przyznaje nam odpowiednie oceny. Twórcy przy projektowaniu świata czerpali inspiracje z gry Dragon’s Dogma. Choć oczywiście nie mamy do czynienia z klasyczną piaskownicą, to mapy dają nieco więcej swobody niż wcześniej. W związku z tym usprawniono ruch postaci poza walką, a eksploracja przypomina tę z serii Bayonetta (bohater nie jest jednak ograniczany przez pasek kondycji). Choć w grze nie brakuje widowiskowych scen, nie opierają się one na sekwencjach QTE.

Walka również doczekała się usprawnień, ale o rewolucji nie ma mowy. Starcia są urozmaicane przez interaktywne elementy otoczenia, a dodatkowo co jakiś czas bierzemy udział w dużych bitwach, przywołujących na myśl gry typu musou, w których naraz walczymy z wieloma wrogami. Najbardziej efektowne, wymagające i rozbudowane są jednak spotkania z bossami – jedno starcie może być podzielone na kilka sekwencji rozgrywających się w osobnych sceneriach.

Kwestie techniczne

Do produkcji Devil May Cry V wykorzystano technologię RE Engine, która napędza chociażby Resident Evil VII i Resident Evil 2. Tytuł na wszystkich platformach sprzętowych zapewnia płynność na poziomie 60 klatek na sekundę (na PC wydajność zależy oczywiście od podzespołów komputera). Warto także wspomnieć, że za scenki przerywnikowe odpowiada Yuji Shimomura, który pracował przy trzeciej i czwartej części serii.

Przy tworzeniu warstwy dźwiękowej pomagała Onyay Pheori (pracowała przy Devil May Cry 4). W rolę Dantego wcielił się ponownie Rueben Langdon, a Johnny Young Bosch zagrał Nero.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 30+ GB

Ocena czytelników: 9,2 / 10 na podstawie 1009 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 7,9 / 10 na podstawie 475 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 209,99 PLN

Klasyfikacja PEGI Devil May Cry 5

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Devil May Cry 5

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Intel Core i7-3770 3.4 GHz / AMD FX-9590 4.7 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 6 GB GeForce GTX 1060 / 8 GB Radeon RX 480 lub lepsza, 35 GB HDD, Windows 7/8.1/10 64-bit
Minimalne: Intel Core i5-4460 3.2 GHz / AMD FX-6300 3.5 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 760 / Radeon R7 260X lub lepsza, 35 GB HDD, Windows 7/8.1/10 64-bit

Recenzja gry Devil May Cry 5 – diabeł będzie zadowolony
Recenzja gry Devil May Cry 5 – diabeł będzie zadowolony

Recenzja 6 marca 2019, 17:00

Przypadek V natomiast to coś, czego dotąd w slasherach nie widziałem. Postać, którą gra się zupełnie inaczej niż innymi i unikatowe urozmaicenie. On sam trzyma się z dala od konfliktu, wysługując się trzema przyzywanymi demonami, wykonującymi za niego całą robotę (choć żeby cokolwiek robiły, to my musimy wciskać odpowiednie przyciski). No, prawie całą – ataki demonów skutkują konkretnymi obrażeniami, jednak nie są one w stanie wykańczać potworów, więc do zadania ostatecznego ciosu V musi ubrudzić sobie trzymaną w dłoni laskę. Granie nim okazuje się jeszcze łatwiejsze niż robienie sieczki Nero czy Dantem i trzeba się postarać nie tylko, by oberwać, ale aby w ogóle kończyć walki z rangą niższą od S. Balans tej postaci mógłby być zdecydowanie lepszy, jednak oferuje ona na tyle świeże doznanie w obrębie gatunku, że z przyjemnością przymykałem na to oko i po prostu dobrze się bawiłem, traktując V jako odskocznię od bardziej tradycyjnego grania Dantem i Nero – i myślę, że większość graczy wyjdzie z podobnego założenia.

PC
PS4
XONE