Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPS3X360
Okładka Dragon's Dogma (X360)

Dragon's Dogma

Wyprodukowana przez firmę Capcom sandboksowa gra z gatunku RPG akcji. Gracz wciela się w rolę wybrańca, któremu smok wyrwał serce. Bohater oparł się śmierci i wyrusza w pełną wyzwań podróż, by odkryć prawdę o sobie i wypełnić swoje przeznaczenie.

RPG | TPP | fantasy | sandbox | RPG akcji

Okładka Dragon's Dogma (X360)

producent: Capcom

wydawca: Capcom

wydawca PL: Cenega S.A.

Strona oficjalna   Pomoc techniczna

data premiery gry:

22maj2012

X360 PS3

Dragon’s Dogma jest grą akcji RPG osadzoną w realiach fantasy, którą przygotowało studio Capcom. Pieczę nad grą sprawowali Hideaki Itsuna oraz Hiroyuki Kobayashi. Ten pierwszy odpowiedzialny był wcześniej między innymi za Devil May Cry 4. Kobayashi współtworzył natomiast takie gry jak Resident Evil 4 czy, dużo wcześniej, DinoCrisis.

Akcja Dragon’s Dogma rozpoczyna się w chwili gdy mieścinę, którą zamieszkiwał nasz bohater zaatakował smok. Nie skończyło się jednak wyłącznie na ogólnym spustoszeniu okolicy. Prawdziwym celem inwazji okazał się nasz protagonista – mistyczny gad odnalazł go pośród chaosu i wyrwał serce, twierdząc, że jest wybrańcem. O dziwo bohater nie skonał. Teraz wyrusza w świat by odnaleźć wyjaśnienie tego, co się stało.

Podczas wędrówki otrzymujemy kolejne zadania, które zwykle wymagają zmierzenia się z doskonale znanymi mitologicznymi potworami lub odnalezienia zaginionych przedmiotów. Walczymy między innymi z gryfem, hydrą czy stadem harpii. Wraz z postępami w rozgrywce mamy okazję rozwinąć umiejętności naszego herosa, reprezentującego jedną z kilku klas, i poprawiać jego bojową skuteczność dokupując mu coraz lepsze elementy ekwipunku.

Nie działamy sami – produkcja wprowadza bowiem nowatorski system kompanów, zwanych pionkami. Gracz tworzy jednego z nich i najmuje dwóch kolejnych z okolicznych wiosek. W trybie online można też rekrutować herosów stworzonych przez innych uczestników zabawy i jednocześnie wypożyczać własnego pionka. W zamian za to nasz podwładny zyskuje wiedzę na temat zadań, potworów i świata oraz może otrzymać nagrodę od osoby, której pomagał.

Jednym z największych atutów Dragon’s Dogma jest dynamiczny system walki, nastawiony przede wszystkim na zręcznościową zabawę. Ekipie Capcomu zależało na tym, by same starcia wydawały się jak najbardziej „naturalne”, dlatego zdecydowali się zaimplementować w grze specjalną opcję „chwytania” przeciwników. W ten sposób nadrobiono to, co pomijało wiele gier akcji RPG do tej pory - złożoność fizycznego kontaktu z przeciwnikiem.

Za oprawę graficzną odpowiada silnik MT Framework, który został wykorzystany w produkcjach takich jak Marvel vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds czy Lost Planet 2. Warto również wspomnieć o oprawie audio - każdy z bohaterów niezależnych jest obdarzony własnym głosem, a wszystkie kwestie są czytane przez profesjonalnych aktorów.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 8,4 / 10 na podstawie 313 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8,8 / 10 na podstawie 118 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 239,99 PLN

Klasyfikacja PEGI Dragon's Dogma

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.
Dragon's Dogma - recenzja gry RPG od Capcomu

Recenzja 31 maja 2012, 13:22

W jednym miejscu dajemy radę, a kilkaset metrów dalej jesteśmy bezradni. Z tego powodu początkowe 5-10 godzin zabawy jest testem charakteru na miarę Dark Souls. Pierwsza walka z ogrem w pewnej jaskini była koszmarem i zarazem sporym przeżyciem. Po znalezieniu odpowiedniej taktyki potrafiłem jednak zabić każdą kolejną bestię tego typu bez większych problemów (wskakując jej na plecy i w ten sposób zmuszając do upadku). Na tym polega ta gra – musimy uczyć się zachowań wrogów i przy okazji przekazywać tę wiedzę „pionkom” lub czasami nabywać ją od nich. Jeden z moich poddanych, strider imieniem Eldo, nauczył się na przykład oślepiać cyklopa strzałą, strzelając w jego jedyne oko. Dzięki temu walki z tymi potężnymi bydlakami stały się znacznie prostsze.

X360
PS3