Dragon's Dogma: The Watergod's Altar | Akt 2 (ZG)
Aktualizacja:
The Watergod's Altar

W skrócie: Wyprawa do tajemniczej jaskini.
Poziom trudności: średni. Czeka nas walka z jaszczurami i cyklopem.
Zadanie zaczynamy od porozmawiania z ojcem Geffrey'em w katedrze nieopodal Ser Maximiliana (w bogatej dzielnicy Gran Soren). Następnie musimy udać się do tytułowego miejsca - znajduje się ono na zachód od The Mountain Waycastle.

Gdy dotrzemy do ruin zamku, schodzimy w dół w stronę rzeki.

Przy korycie skręcamy w lewo, do źródła. Wspinamy się pod górę aż dojdziemy do widocznego zejścia (przed wodospadem). W tym miejscu przechodzimy na drugą stronę strumyka.

Pod ostatnim wodospadem stoi mnich Haslett. Rozmawiamy z nim i wchodzimy do jaskini.

Podążamy przed siebie aż dojdziemy do opuszczanego mostu. W mechanizmie obsługującym go brakuje dźwigni. Schodzimy schodkami znajdującymi się zaraz obok mechanizmu.

W jaskiniach poniżej trafimy na sporą grupę jaszczurów. Kiedy wybijemy wystarczającą ilość, wyjdą posiłki, otwierając dalszą drogę. Na końcu znajdziemy trzy skrzynie - w jednej z nich jest dźwignia, której szukamy.

Następnym krokiem jest oczywiście powrót na górę, zamontowanie dźwigni i opuszczenie mostu.

Trafimy do obszerniejszej komnaty z urwanymi fragmentami podłogi - trzeba uważać, gdyż poniżej znajduje się woda, a kontakt z nią oznacza śmierć. Najpierw udajemy się prawą stronę, aby pozabijać wrogów i zebrać przedmioty.

Następnie wracamy do punktu wyjścia i idziemy dalej lewą odnogą. Jaszczury spróbują nas parę razy zaskoczyć, zeskakując na kładkę.

Ta odnoga prowadzi do komnaty z kolumnami i cyklopem. Badamy zwłoki człowieka - po to tu przyszliśmy. Wracamy do Hasletta przed jaskinią, aby zdać raport. Mnich poprosi nas o dokończenie sprawy.

Przechodzimy ponownie przez jaskinie do komnaty z kolumnami. Tym razem zabijamy cyklopa. Bierzemy jego oko.

Cofamy się przed most i skręcamy do ciemnego korytarza, na końcu którego są zamknięte drzwi. Używamy tu oka.

Za drzwiami wybijamy wrogów i schodzimy schodkami do pomieszczenia poniżej, opanowanego przez nieumarłych.

Po zabiciu wrogów idziemy dalej jedyną dostępną ścieżką. Na końcu aktywujemy przycisk w podłodze. Obniży się poziom wody.

Żeby dokończyć zadanie musimy znaleźć pięć kamiennych bloków. Każdy z nich dużo waży, więc warto rozdać je drużynie. Przeszukujemy otwarte drogi - zejścia, które wcześniej były niedostępne ze względu na wodę.

Trzy bloki znajdują się na dolnym poziomie - ostatni z nich ukryto w skrzyni na końcu jaskini. Kręta droga jest ochraniana przez małego cyklopa.

Dwa kolejne artefakty są na wyższym poziomie - trzeba jednak po nie wejść po schodkach lub drabinie z dołu (w bocznych pomieszczeniach).

Mając wszystkie kamienne bloki wracamy do mnicha i kończymy zadanie.
Komentarze czytelników
ZG - Zadania Głównie
ZP - Zadania Poboczne
Poradnik ma dużo nie dorubek np bazyliszek nie jest podatny na ogień a na błyskawice. Mogli też dodać jakieś artykuły gdzie szerzej spojrzeli by na klasy postać umiejętność aktywne i pasywne czy najlepsze kombinacje umiejętność. Dodatkowo w Dark arisen niektórzy przeciwnicy są generowani losowo ja np po drugim wejściu do labiryntu nie spotkałem śmierci a cyklopa o znowu w drodze powrotnej do wyjścia ( nie chciałem marnować lifestona ) też cyklopa spotkałem ale jak znowu wszedłem tam wszyscy wrogowie się że spownowali ale nie było cyklopa. Dodatkowo na Bitterblack umarli wrogowie zostawiają po sobie gnijące zwłoki które mogą przyciągnąć nekrofagi np śmierci lub przeklętego smoka możemy też sami ich przywołać po użyciu przynęty żeby farmić upuszczanie przez nich przedmioty, były jeszcze jakieś nekrofagi ale nie pamiętam jakie.
Chyba mnie się zbugowała misja search party. Dziwnym trafem chodzi za mną Reynard i nie wiem czemu. A mam przynosić mu te itemy ale raczej ciężko mi podróżować z nim po katakumbach i innych miejscach bo go atakują. Wiece może jak to odbugować?
Witam, nie wiem czy jeszcze mi tu ktoś odpowie, ale zapytam. Czytałem, oglądałem mnóstwo poradników na temat tworzenia/levelowania postaci. Podane tam są buildy na postacie tzn, tyle lvl wbij tą postacia, tyle tamtą, jezeli dobrze zrozumiałem gra forsuje na nas granie postacią przez 200 lvl klasami które nam sie nie podobają, ale dostaniemy za nie najlepsze statystyki do naszej finalnej klasy?
@kluha666 - Owszem, ta część jest w trakcie tworzenia. Zapewne jutro (02.02) pojawi się pierwsza część.
@Nerka - Hard Mode różni się jedynie tym, że posiada zwiększony poziom trudności przeciwników+więcej expa (i mniej Staminy) i lepszy loot. Jeśli chcesz grać w tym trybie, musisz rozpocząć grę od nowa. Postać zapisywana jest jako stan gry, dlatego nie można jej przenieść.
@Hosti - to zależy. Nie chodzi tu o zadania ominięte z powodów fabularnych (powiązane zadania/zbyt daleki postęp w fabule). Tych zadań ograniczonych czasowo nie ma wiele, warto po prostu zwrócić na to uwagę. Nie dotyczy to jedynie zadań głównych - chociażby w Cassardis zadanie Floral Delivery. Jeśli w ciągu kilku dni nie dostarczy się kwiatów-leków, to nie będzie już kogo leczyć :) Lub zadanie główne Trials and Tribulations, gdzie na zdobycie wniosków i zadecydowanie o wyroku również mamy ograniczony czas (tym razem wyraźnie zaznaczony).
"Pamiętaj, że niektóre zadania poboczne mają ograniczony czas wykonania. Nie pobieraj od razu zbyt wielu zadań i staraj się je realizować w miarę sukcesywnie."
Trzeba by chyba w tym miejscu doprecyzować, że mowa raczej głównie o zadaniach "nie tablicowych" (czyli te, które brane są od innych postaci) i ten ograniczony czas wykonania , wynika z zagłębienia się w questy głównej historii. Jeżeli zajdziemy za daleko w głównych questach, nie będziemy mogli ich dokończyć.
Jak ktoś ma wątpliwości, które są czasowe, a które nie ,może spojżeć na tabelkę z oficjalnego wiki.
Poradnik jest w trakcie powstawania, więc na pewno jeszcze kilka razy go poprawimy i zaktualizujemy, ale wielkie dzięki za zwrócenie uwagi. Niby drobna rzecz, a jak widać może mieć duże znaczenie :)
w poradniku jest błąd. Mamy tu napisane "Budowa fizyczna, czyli wzrost, muskulatura oraz masa nie ma żadnego znaczenia dla rozgrywki." A masa i wzrost odgrywają bardzo dużą rolę w tworzeniu postaci. Cięższa postać ma dużo większy udźwig i szybciej się męczy. Ciężkiej jest łatwiej aktywować płyty naciskowe, np dłużej może przytrzymać harpie przy ziemi. Z lekką dokładnie odwrotnie. A wzrost ma wpływ na zasięg broni.
Szczegółowo, razem z tabelkami macie to na wiki.
Ta gra jest strasznie krótka czy mi się wydaje? jestem już gdzieś w połowie a grałem może z 4-5 godzin.
Fajno, gdyby był poradnik odnośnie levelowania, wytwarzania przedmiotów i innych takich pierdół.
dlaczego linki do sciagniecia poradnika nie dzialaja??
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
