Dragon's Dogma: Podróżowanie
Aktualizacja:
Podróżowanie

W Dragon's Dogma nie ma żadnej możliwości podróżowania środkiem transportu lub na zwierzęciu, co jest dość znaczącym utrudnieniem, gdy trzeba pokonać duże odległości. Na prędkość poruszania i to jak długo możesz biegnąć sprintem ma wpływ aktualne obciążenie gracza. Dlatego łatwiej mają osoby grające np. zabójcą i używające lekkiego rynsztunku - często pozwoli ci to być obciążonym w najmniejszym stopniu i zapewni najwyższą mobilność. Warto wiedzieć, że wiele jaskiń jest łącznikami pomiędzy dużymi fragmentami lokacji, często i bezpieczniejsze niż podróżowanie po powierzchni (szczególnie, gdy nadchodzi noc).
Ferrystone

Są jednak dwa obiekty, które pozwalają na szybsze przenoszenie się po mapie. Jednym z nich jest Ferrystone - specjalny kamień, niedrogi (ok. 2000) oraz lekki, który pozwala na przeniesienie się do Cassardis oraz Gran Soren z dowolnego miejsca na mapie. Można rozszerzyć jego funkcjonalność przy użyciu Portal Crystal (czytaj poniżej). Zawsze warto mieć przy sobie przynajmniej dwa, aby móc z dalekiego miejsca na mapie bezpiecznie wrócić do miasta, szczególnie gdy zapada zmrok. Pozwoli także na ucieczkę od trudnej walki, której się podjąłeś, a dostrzegasz, że twoje szanse na wygraną są marne.
Portal Crystal

Rzadko spotykany przedmiot. Ma postać wielkiego fioletowego kryształu. Jak działa? Wystarczy że po znalezieniu takiego obiektu położysz go w dowolnym miejscu na mapie, a będziesz mógł przenieść się w to miejsce używając Ferrystone. Jest to o tyle przydatne, nawet jeśli posiadasz tylko jeden, że będąc bardzo oddalonym od miast możesz przenieść się do nich (np. by opróżnić zawartość plecaka lub uzupełnić zapas mikstur), a później bezproblemowo wrócić w to samo miejsce. Kryształy umieszczone na mapie same nie znikają i możesz je w każdej chwili podnieść, by położyć później w innym dowolnym miejscu.
UWAGA! Choć istnieje możliwość sklonowania Portal Crystala, to nie warto tego robić. Usługa taka kosztuje 300 000 sztuk złota, a kopia przedmiotu traci swoją główną właściwość, czyli możliwość tworzenia punktów szybkiej podroży.
Komentarze czytelników
ZG - Zadania Głównie
ZP - Zadania Poboczne
Poradnik ma dużo nie dorubek np bazyliszek nie jest podatny na ogień a na błyskawice. Mogli też dodać jakieś artykuły gdzie szerzej spojrzeli by na klasy postać umiejętność aktywne i pasywne czy najlepsze kombinacje umiejętność. Dodatkowo w Dark arisen niektórzy przeciwnicy są generowani losowo ja np po drugim wejściu do labiryntu nie spotkałem śmierci a cyklopa o znowu w drodze powrotnej do wyjścia ( nie chciałem marnować lifestona ) też cyklopa spotkałem ale jak znowu wszedłem tam wszyscy wrogowie się że spownowali ale nie było cyklopa. Dodatkowo na Bitterblack umarli wrogowie zostawiają po sobie gnijące zwłoki które mogą przyciągnąć nekrofagi np śmierci lub przeklętego smoka możemy też sami ich przywołać po użyciu przynęty żeby farmić upuszczanie przez nich przedmioty, były jeszcze jakieś nekrofagi ale nie pamiętam jakie.
Chyba mnie się zbugowała misja search party. Dziwnym trafem chodzi za mną Reynard i nie wiem czemu. A mam przynosić mu te itemy ale raczej ciężko mi podróżować z nim po katakumbach i innych miejscach bo go atakują. Wiece może jak to odbugować?
Witam, nie wiem czy jeszcze mi tu ktoś odpowie, ale zapytam. Czytałem, oglądałem mnóstwo poradników na temat tworzenia/levelowania postaci. Podane tam są buildy na postacie tzn, tyle lvl wbij tą postacia, tyle tamtą, jezeli dobrze zrozumiałem gra forsuje na nas granie postacią przez 200 lvl klasami które nam sie nie podobają, ale dostaniemy za nie najlepsze statystyki do naszej finalnej klasy?
@kluha666 - Owszem, ta część jest w trakcie tworzenia. Zapewne jutro (02.02) pojawi się pierwsza część.
@Nerka - Hard Mode różni się jedynie tym, że posiada zwiększony poziom trudności przeciwników+więcej expa (i mniej Staminy) i lepszy loot. Jeśli chcesz grać w tym trybie, musisz rozpocząć grę od nowa. Postać zapisywana jest jako stan gry, dlatego nie można jej przenieść.
@Hosti - to zależy. Nie chodzi tu o zadania ominięte z powodów fabularnych (powiązane zadania/zbyt daleki postęp w fabule). Tych zadań ograniczonych czasowo nie ma wiele, warto po prostu zwrócić na to uwagę. Nie dotyczy to jedynie zadań głównych - chociażby w Cassardis zadanie Floral Delivery. Jeśli w ciągu kilku dni nie dostarczy się kwiatów-leków, to nie będzie już kogo leczyć :) Lub zadanie główne Trials and Tribulations, gdzie na zdobycie wniosków i zadecydowanie o wyroku również mamy ograniczony czas (tym razem wyraźnie zaznaczony).
"Pamiętaj, że niektóre zadania poboczne mają ograniczony czas wykonania. Nie pobieraj od razu zbyt wielu zadań i staraj się je realizować w miarę sukcesywnie."
Trzeba by chyba w tym miejscu doprecyzować, że mowa raczej głównie o zadaniach "nie tablicowych" (czyli te, które brane są od innych postaci) i ten ograniczony czas wykonania , wynika z zagłębienia się w questy głównej historii. Jeżeli zajdziemy za daleko w głównych questach, nie będziemy mogli ich dokończyć.
Jak ktoś ma wątpliwości, które są czasowe, a które nie ,może spojżeć na tabelkę z oficjalnego wiki.
Poradnik jest w trakcie powstawania, więc na pewno jeszcze kilka razy go poprawimy i zaktualizujemy, ale wielkie dzięki za zwrócenie uwagi. Niby drobna rzecz, a jak widać może mieć duże znaczenie :)
w poradniku jest błąd. Mamy tu napisane "Budowa fizyczna, czyli wzrost, muskulatura oraz masa nie ma żadnego znaczenia dla rozgrywki." A masa i wzrost odgrywają bardzo dużą rolę w tworzeniu postaci. Cięższa postać ma dużo większy udźwig i szybciej się męczy. Ciężkiej jest łatwiej aktywować płyty naciskowe, np dłużej może przytrzymać harpie przy ziemi. Z lekką dokładnie odwrotnie. A wzrost ma wpływ na zasięg broni.
Szczegółowo, razem z tabelkami macie to na wiki.
Ta gra jest strasznie krótka czy mi się wydaje? jestem już gdzieś w połowie a grałem może z 4-5 godzin.
Fajno, gdyby był poradnik odnośnie levelowania, wytwarzania przedmiotów i innych takich pierdół.
dlaczego linki do sciagniecia poradnika nie dzialaja??
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
