The Everfall | Akt 7 (ZG) w Dragon's Dogma
Aktualizacja:
The Everfall
The Everfall lub Fathom Deep to specjalne miejsce, w którym znajduje się 16 poziomów. Większość z nich zawiera komnaty wypełnione mocniejszymi wersjami wrogów. Struktura tego miejsca jest specyficzna - aby dostać się na któryś z poziomów, musimy podlecieć do niego podczas spadania i złapać się krawędzi. Nie trzeba być bardzo blisko, czy trafić w określony punkt - wystarczy znaleźć się w pobliżu danej półki skalnej.
Ważne jest to, że to miejsce możemy zwiedzać w dowolny sposób, dobierając wyzwania tak jak chcemy. Aby zacząć "spadanie" przez The Everfall od nowa, wystarczy polecieć na sam dół - postać pojawi się u góry. Trzeba zaznaczyć, że z tego miejsca da się wyjść w dowolnym momencie, aby przykładowo kontynuować zwiedzanie świata w wersji Hard Mode / Endgame. Wyjście znajduje się na górnym poziomie - to boczny korytarz zakończony drzwiami.

W The Everfall mamy jedno, proste zadanie - zdobyć 20 Wakestone, aby uratować mistrza pionka Quince. Kamienie można zebrać lub kupić (w ograniczonych ilościach) w normalnym świecie gry. Tylko w The Everfall pojawiają się one bardzo często. Żeby zakończyć grę, trzeba odwiedzić kilka poziomów The Everfall. Kamienie wypadają z wrogów - fragmenty z mniejszych, całe kamienie z bossów. Pojawiają się też w skrzyniach - tych które otwieramy lub niszczymy.
The Everfall składa się z 16 poziomów. Każdy z nich ma dość prosta konstrukcję jeśli chodzi o układ pomieszczeń. Najważniejsze są więc konfiguracje przeciwników:
- Poziom 1 - Wyjście - to tutaj czeka Quince na 20 kamieni. W tym miejscu znajduje się też kupiec z przedmiotami oraz wyjście do Gran Soren (a konkretniej do gildii pionków).
- Poziom 2 - Chamber of Anxiety - Znajdziemy tu: Wight, który przyzywa armie nieumarłych. Poziom trudności: łatwy.
- Poziom 3 - Chamber of Absence - Znajdziemy tu: Geo Saurians, Skeleton Mages, Hellhounds, Goblins, Hobgoblins, Grimgoblins. Poziom trudności: średni.
- Poziom 4 - Chamber of Hesitation - W pierwszym pomieszczeniu znajdują się Saurian Sages. W drugim Archydra i nieumarli. Ulepszona hydra to bardzo wymagający przeciwnik. Poziom trudności: trudny.
- Poziom 5 - Chamber of Apprehension - W pierwszym pomieszczeniu znajdują się Goblins i Vile Eye. W drugim dwa Cockatrice lub Gorechimera + dwa Wighty. Poziom trudności: średni/trudny.
- Poziom 6 - Chamber of Remorse - Na tym poziomie znajdziemy kupca Joye, który sprzedaje bardzo dobre przedmioty. W pomieszczeniach znajdują się Grimgoblins w towarzystwie Golema i Cyklopa. Poziom trudności: łatwy.
- Poziom 7 - Chamber of Tragedy - Tutaj stacjonują potwory: Specter, Succubi i Gargoyles. Poziom trudności: łatwy.
- Poziom 8 - Chamber of Lament - Miejsce prowadzące do Ur-Dragon, specjalnej bestii, którą można podjąć w trybie online lub offline. Zabicie go gwarantuje 20 Wakestones od razu, ale jest bardzo trudne. Poziom trudności: trudny/bardzo trudny.
- Poziom 9 - Chamber of Fate - W jednym pomieszczeniu znajdują się Succubi, Gargoyles i nietoperze. Na arenie możemy trafić na Drake + Harpie lub Gorechimera + Chimera + Lich (przyzywający Hellhounds). Druga opcja to jedna z trudniejszych walk w The Everfall. Poziom trudności: trudny/bardzo trudny.
- Poziom 10 - Chamber of Distress - W jednym pomieszczeniu spotkamy Dire Wolves i Snow Harpies. Na arenie - Wyrma. Poziom trudności: średni.
- Poziom 11 - Chamber of Estrangement - Na tym poziomie urzęduje NPC Delec z bardzo dobrymi przedmiotami. W pomieszczeniu numer jeden trafimy na: Giant Undead, Specter i innych nieumarłych. Na arenie pojawiają się: Metal Golem + Wight lub Cyclop + Ogre + Golem. Poziom trudności: średni.
- Poziom 12 - Chamber of Woe - Tutaj dość skromnie, bo tylko jeden Lich (przywołujący różne potwory do pomocy). Poziom trudności: łatwy/średni.
- Poziom 13 - Chamber of Sorrow - W komnatach spotkamy Vile Eye i gobliny, a na arenie: Evil Eye. Poziom trudności: średni.
- Poziom 14 - Chamber of Resolution - W pomieszczeniach znajdują się nieumarli, Ogry, Geo Saurians i Saurian Sages. Na arenie pojawia się: Cockatrice. Poziom trudności: łatwy.
- Poziom 15 - Chamber of Inspiration - Tutaj pojawiają się Phantasms i nieumarli magowie. Poziom trudności: łatwy.
- Poziom 16 - Chamber of Hope - Najniższy poziom gości Gorechimerę z nieumarłymi. Poziom trudności: łatwy/średni.

W praktyce sprawa jest więc prosta: zwiedzamy kolejne komnaty i piętra, zabijamy wrogów, przeszukujemy skrzynki. Dobieramy tak piętra, aby nie było za ciężko - zaawansowane postacią poradzą sobie we wszystkich sytuacjach. Nie ma co ukrywać, że część z nich (np. Archydra) jest bardzo, ale to bardzo wymagająca.

Po zebraniu 20 kamieni (każdy składa się z kilku mniejszych fragmentów), wracamy na górny poziom do Quince i rozmawiamy z nią.
0
Komentarze czytelników
YxU Pretorianin
@Hosti - to zależy. Nie chodzi tu o zadania ominięte z powodów fabularnych (powiązane zadania/zbyt daleki postęp w fabule). Tych zadań ograniczonych czasowo nie ma wiele, warto po prostu zwrócić na to uwagę. Nie dotyczy to jedynie zadań głównych - chociażby w Cassardis zadanie Floral Delivery. Jeśli w ciągu kilku dni nie dostarczy się kwiatów-leków, to nie będzie już kogo leczyć :) Lub zadanie główne Trials and Tribulations, gdzie na zdobycie wniosków i zadecydowanie o wyroku również mamy ograniczony czas (tym razem wyraźnie zaznaczony).
Nerka Generał
Hard Mode też kasuje nam postać?Przydał by się jakiś opis tego trybu
YxU Pretorianin
@Nerka - Hard Mode różni się jedynie tym, że posiada zwiększony poziom trudności przeciwników+więcej expa (i mniej Staminy) i lepszy loot. Jeśli chcesz grać w tym trybie, musisz rozpocząć grę od nowa. Postać zapisywana jest jako stan gry, dlatego nie można jej przenieść.
YxU Pretorianin
@kluha666 - Owszem, ta część jest w trakcie tworzenia. Zapewne jutro (02.02) pojawi się pierwsza część.
Nerka Generał
Następne pytanie.Da się zabić Śmierć w Dark Arisen? :D
artex007 Junior
Witam, nie wiem czy jeszcze mi tu ktoś odpowie, ale zapytam. Czytałem, oglądałem mnóstwo poradników na temat tworzenia/levelowania postaci. Podane tam są buildy na postacie tzn, tyle lvl wbij tą postacia, tyle tamtą, jezeli dobrze zrozumiałem gra forsuje na nas granie postacią przez 200 lvl klasami które nam sie nie podobają, ale dostaniemy za nie najlepsze statystyki do naszej finalnej klasy?
kain_pl Generał
Chyba mnie się zbugowała misja search party. Dziwnym trafem chodzi za mną Reynard i nie wiem czemu. A mam przynosić mu te itemy ale raczej ciężko mi podróżować z nim po katakumbach i innych miejscach bo go atakują. Wiece może jak to odbugować?
MRD52525 Legionista
Poradnik ma dużo nie dorubek np bazyliszek nie jest podatny na ogień a na błyskawice. Mogli też dodać jakieś artykuły gdzie szerzej spojrzeli by na klasy postać umiejętność aktywne i pasywne czy najlepsze kombinacje umiejętność. Dodatkowo w Dark arisen niektórzy przeciwnicy są generowani losowo ja np po drugim wejściu do labiryntu nie spotkałem śmierci a cyklopa o znowu w drodze powrotnej do wyjścia ( nie chciałem marnować lifestona ) też cyklopa spotkałem ale jak znowu wszedłem tam wszyscy wrogowie się że spownowali ale nie było cyklopa. Dodatkowo na Bitterblack umarli wrogowie zostawiają po sobie gnijące zwłoki które mogą przyciągnąć nekrofagi np śmierci lub przeklętego smoka możemy też sami ich przywołać po użyciu przynęty żeby farmić upuszczanie przez nich przedmioty, były jeszcze jakieś nekrofagi ale nie pamiętam jakie.
Barklo Generał
Ktoś mi powie co to za skrót (ZG) i (ZP) przy zadaniach ?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
