Dragon's Dogma: Ogre
Aktualizacja:
Ogre

Opis: Bestia przypominająca przerośniętego goryla, która potrafi zaskoczyć swoją ruchliwością i zażartością. Ogr nie poddaje się łatwo w walce - szczególnie, gdy jest rozwścieczony.
Lokalizacja: The Everfall (przed i po zabiciu Smoka), The Ancient Quarry, The Catacombs, nieopodal Abbey, Bluemoon Tower (po zabiciu gryfa).
Słabości: głowa, magia, ogień, lód oraz... kobiety (ogr atakuje je w pierwszej kolejności).
Ataki: Ogr dysponuje szeregiem ataków łapami, które mają olbrzymi zasięg. Bestia potrafi też nagle przyspieszyć i szarżować. Groźną techniką jest złapanie przewróconego celu - musimy wtedy szybko machać lewym drążkiem. Ogry mogą też skulić się na chwilę, aby zwiększyć swoją obronę lub wpaść we wściekłość kiedy ma mało życia. Atakiem, który jest bronią obosieczną ogra jest skok na plecy - wykonuje go tylko, gdy któraś z postaci uczepi się ich.

Taktyka: Walka z ogrem może sprawić dużo problemów niedoświadczonej ekipie, bo bestia ma mocne ciosy i porusza się bardzo szybko. Oczywiście potwory tego typu mają pewne słabości - nie radzą sobie z obrażeniami magicznymi oraz atakami w głowę. Ruchliwość ogrów sprawia też, że dość łatwo można spowodować ich upadek w przepaść.

Najlepszą i najbezpieczniejszą taktyką na ogry jest jednak wykorzystanie ich ataku na plecy. Wystarczy wspiąć się na grzbiet wroga (byle nie za wysoko) i poczekać. Gdy zwierzę zacznie "wymach" ramionami, odskakujemy do tyłu. Ogr walnie o ziemię i przez ułamek sekundy będzie bezbronny. Czynność powtarzamy aż do jego zgonu. Metoda nie jest szczególnie widowiskowa, ale pozwala uniknąć wściekłych szarży bestii.
- Dragon's Dogma - poradnik do gry
- Dragon's Dogma: Poradnik do gry
- Dragon's Dogma: Bestiariusz
- Dragon's Dogma: Cyclop
- Dragon's Dogma: Ogre
- Dragon's Dogma: Chimera i Gorechimera
- Dragon's Dogma: Golem
- Dragon's Dogma: Griffin
- Dragon's Dogma: Cockatrice
- Dragon's Dogma: Wight i Lich
- Dragon's Dogma: Drake, Wyvern, Wyrm
- Dragon's Dogma: Evil Eye
- Dragon's Dogma: Hydra i Archydra
- Dragon's Dogma: Ur-Dragon
- Dragon's Dogma: Bestiariusz
- Dragon's Dogma: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
ZG - Zadania Głównie
ZP - Zadania Poboczne
Poradnik ma dużo nie dorubek np bazyliszek nie jest podatny na ogień a na błyskawice. Mogli też dodać jakieś artykuły gdzie szerzej spojrzeli by na klasy postać umiejętność aktywne i pasywne czy najlepsze kombinacje umiejętność. Dodatkowo w Dark arisen niektórzy przeciwnicy są generowani losowo ja np po drugim wejściu do labiryntu nie spotkałem śmierci a cyklopa o znowu w drodze powrotnej do wyjścia ( nie chciałem marnować lifestona ) też cyklopa spotkałem ale jak znowu wszedłem tam wszyscy wrogowie się że spownowali ale nie było cyklopa. Dodatkowo na Bitterblack umarli wrogowie zostawiają po sobie gnijące zwłoki które mogą przyciągnąć nekrofagi np śmierci lub przeklętego smoka możemy też sami ich przywołać po użyciu przynęty żeby farmić upuszczanie przez nich przedmioty, były jeszcze jakieś nekrofagi ale nie pamiętam jakie.
Chyba mnie się zbugowała misja search party. Dziwnym trafem chodzi za mną Reynard i nie wiem czemu. A mam przynosić mu te itemy ale raczej ciężko mi podróżować z nim po katakumbach i innych miejscach bo go atakują. Wiece może jak to odbugować?
Witam, nie wiem czy jeszcze mi tu ktoś odpowie, ale zapytam. Czytałem, oglądałem mnóstwo poradników na temat tworzenia/levelowania postaci. Podane tam są buildy na postacie tzn, tyle lvl wbij tą postacia, tyle tamtą, jezeli dobrze zrozumiałem gra forsuje na nas granie postacią przez 200 lvl klasami które nam sie nie podobają, ale dostaniemy za nie najlepsze statystyki do naszej finalnej klasy?
@kluha666 - Owszem, ta część jest w trakcie tworzenia. Zapewne jutro (02.02) pojawi się pierwsza część.
@Nerka - Hard Mode różni się jedynie tym, że posiada zwiększony poziom trudności przeciwników+więcej expa (i mniej Staminy) i lepszy loot. Jeśli chcesz grać w tym trybie, musisz rozpocząć grę od nowa. Postać zapisywana jest jako stan gry, dlatego nie można jej przenieść.
@Hosti - to zależy. Nie chodzi tu o zadania ominięte z powodów fabularnych (powiązane zadania/zbyt daleki postęp w fabule). Tych zadań ograniczonych czasowo nie ma wiele, warto po prostu zwrócić na to uwagę. Nie dotyczy to jedynie zadań głównych - chociażby w Cassardis zadanie Floral Delivery. Jeśli w ciągu kilku dni nie dostarczy się kwiatów-leków, to nie będzie już kogo leczyć :) Lub zadanie główne Trials and Tribulations, gdzie na zdobycie wniosków i zadecydowanie o wyroku również mamy ograniczony czas (tym razem wyraźnie zaznaczony).
"Pamiętaj, że niektóre zadania poboczne mają ograniczony czas wykonania. Nie pobieraj od razu zbyt wielu zadań i staraj się je realizować w miarę sukcesywnie."
Trzeba by chyba w tym miejscu doprecyzować, że mowa raczej głównie o zadaniach "nie tablicowych" (czyli te, które brane są od innych postaci) i ten ograniczony czas wykonania , wynika z zagłębienia się w questy głównej historii. Jeżeli zajdziemy za daleko w głównych questach, nie będziemy mogli ich dokończyć.
Jak ktoś ma wątpliwości, które są czasowe, a które nie ,może spojżeć na tabelkę z oficjalnego wiki.
Poradnik jest w trakcie powstawania, więc na pewno jeszcze kilka razy go poprawimy i zaktualizujemy, ale wielkie dzięki za zwrócenie uwagi. Niby drobna rzecz, a jak widać może mieć duże znaczenie :)
w poradniku jest błąd. Mamy tu napisane "Budowa fizyczna, czyli wzrost, muskulatura oraz masa nie ma żadnego znaczenia dla rozgrywki." A masa i wzrost odgrywają bardzo dużą rolę w tworzeniu postaci. Cięższa postać ma dużo większy udźwig i szybciej się męczy. Ciężkiej jest łatwiej aktywować płyty naciskowe, np dłużej może przytrzymać harpie przy ziemi. Z lekką dokładnie odwrotnie. A wzrost ma wpływ na zasięg broni.
Szczegółowo, razem z tabelkami macie to na wiki.
Ta gra jest strasznie krótka czy mi się wydaje? jestem już gdzieś w połowie a grałem może z 4-5 godzin.
Fajno, gdyby był poradnik odnośnie levelowania, wytwarzania przedmiotów i innych takich pierdół.
dlaczego linki do sciagniecia poradnika nie dzialaja??
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
