Dragon's Dogma: Griffin's Bane | Akt 3 (ZG)
Aktualizacja:
Griffin's Bane

W skrócie: Wyprawa, w której ubijemy Gryfa.
Poziom trudności: trudny. Wycieczka jest długa i niebezpieczna.
Wychodzimy południową bramą i rozmawiamy z żołnierzami. Ruszamy z nimi na południe.

Na wzgórzu żołnierze ukryją się w krzakach. Musimy zwabić bestię kładąc we wskazanym miejscu ciało goblina (żywego lub martwego, gobliny kręcą się nieopodal lub wcześniej na drodze).

Pojawi się gryf - walczymy z nim aż odleci (według niektórych informacji gryfa da się zabić ostatecznie już w tym momencie - testując zadanie na potrzeby poradnika nie było to jednak możliwe). W bitwie warto podpalać go (tak można sprowadzić go na ziemię, gdyby wystartował) i nie znajdować się przed jego pyskiem.

Teraz czas na trudniejszą część - musimy udać się w podróż do odległej Bluemoon Tower. Warto przygotować się dobrze do wyprawy i zabrać wiele mikstur/ziół leczniczych. Najkrótsza trasa prowadzi z powrotem do Gran Soren. Przebiegamy przez miasto i wychodzimy północno-zachodnią bramą.

Udajemy się na północ i trzymamy się drogi. Wrogów, głównie harpie, wilki i gobliny, możemy zabijać lub ignorować - nie warto jednak ryzykować utraty pionków. Mijamy Windbluff Tower.

Idziemy dalej drogą, która zakręci na wschód. Na rozwidleniu kierujemy się właśnie w tym kierunku. W tej części spotkamy bandytów.

Na kolejnym rozwidleniu ponownie skręcamy na wschód i po chwili schodzimy z drogi, aby przedostać się do cieśniny.

Za gniazdem harpii będziemy musieli zmierzyć się z... wiatrem. Jego silne podmuchy utrudniają poruszanie się.

Najtrudniejszą częścią podróży jest przejście przez kanion, który stanowi bazę bandytów. Wrogowie obsadzają skały i strzelają z góry. Warto więc wywabić część z nich i wykończyć w bezpiecznym miejscu. Inną opcją jest pobiegnięcie w głąb kanionu i ukrycie się w jednym z bocznym pomieszczeń. Tam możemy zmierzyć się z wrogami bez ryzyka trafienia strzałą.

Po drugiej stronie kanionu czeka jeszcze jeden przeciwnik - golem. Możemy go zignorować lub pokonać. Ułatwieniem jest to, że na pobliskich skałach znajdują się balisty.

W końcu schodzimy do ruin zamku.

W środku rozgrywa się prawdziwa batalia. Wybijamy harpie i szkielety, wspinając się schodami na szczyt. Szczególną uwagę należy zwrócić na wrogich magów.

W budynku należy przejść przez metalowe drzwi. Po drugiej stronie skręcamy w lewo i pomagamy żołnierzom rozwalić belę blokującą bramę.

Następną bramę można otworzyć w podobny sposób. Alternatywnym rozwiązaniem jest przejście na jej drugą stronę bocznym murem i użycie dźwigni.

Przy trzeciej bramie musimy zrobić co innego - sprowokować gryfa do ataku. Bestia rozbije mur i zacznie nas gonić. Uciekamy przed nią na górę.

Przechodzimy przez kolejne wnętrza zamkowe i wspinamy się wąskimi, zakręcającymi schodami.

Na górze rozegra się ostateczna bitwa. Walczymy z gryfem. Jeśli wykonaliśmy zadanie A Troublesome Tome, pojawi się Steffen i pomoże w walce.

Po walce zbieramy złoto i magiczny kryształ, który pozwala ustawić punkt teleportacyjny. Wracamy do Gran Soren, aby złożyć sprawozdanie.
Komentarze czytelników
ZG - Zadania Głównie
ZP - Zadania Poboczne
Poradnik ma dużo nie dorubek np bazyliszek nie jest podatny na ogień a na błyskawice. Mogli też dodać jakieś artykuły gdzie szerzej spojrzeli by na klasy postać umiejętność aktywne i pasywne czy najlepsze kombinacje umiejętność. Dodatkowo w Dark arisen niektórzy przeciwnicy są generowani losowo ja np po drugim wejściu do labiryntu nie spotkałem śmierci a cyklopa o znowu w drodze powrotnej do wyjścia ( nie chciałem marnować lifestona ) też cyklopa spotkałem ale jak znowu wszedłem tam wszyscy wrogowie się że spownowali ale nie było cyklopa. Dodatkowo na Bitterblack umarli wrogowie zostawiają po sobie gnijące zwłoki które mogą przyciągnąć nekrofagi np śmierci lub przeklętego smoka możemy też sami ich przywołać po użyciu przynęty żeby farmić upuszczanie przez nich przedmioty, były jeszcze jakieś nekrofagi ale nie pamiętam jakie.
Chyba mnie się zbugowała misja search party. Dziwnym trafem chodzi za mną Reynard i nie wiem czemu. A mam przynosić mu te itemy ale raczej ciężko mi podróżować z nim po katakumbach i innych miejscach bo go atakują. Wiece może jak to odbugować?
Witam, nie wiem czy jeszcze mi tu ktoś odpowie, ale zapytam. Czytałem, oglądałem mnóstwo poradników na temat tworzenia/levelowania postaci. Podane tam są buildy na postacie tzn, tyle lvl wbij tą postacia, tyle tamtą, jezeli dobrze zrozumiałem gra forsuje na nas granie postacią przez 200 lvl klasami które nam sie nie podobają, ale dostaniemy za nie najlepsze statystyki do naszej finalnej klasy?
@kluha666 - Owszem, ta część jest w trakcie tworzenia. Zapewne jutro (02.02) pojawi się pierwsza część.
@Nerka - Hard Mode różni się jedynie tym, że posiada zwiększony poziom trudności przeciwników+więcej expa (i mniej Staminy) i lepszy loot. Jeśli chcesz grać w tym trybie, musisz rozpocząć grę od nowa. Postać zapisywana jest jako stan gry, dlatego nie można jej przenieść.
@Hosti - to zależy. Nie chodzi tu o zadania ominięte z powodów fabularnych (powiązane zadania/zbyt daleki postęp w fabule). Tych zadań ograniczonych czasowo nie ma wiele, warto po prostu zwrócić na to uwagę. Nie dotyczy to jedynie zadań głównych - chociażby w Cassardis zadanie Floral Delivery. Jeśli w ciągu kilku dni nie dostarczy się kwiatów-leków, to nie będzie już kogo leczyć :) Lub zadanie główne Trials and Tribulations, gdzie na zdobycie wniosków i zadecydowanie o wyroku również mamy ograniczony czas (tym razem wyraźnie zaznaczony).
"Pamiętaj, że niektóre zadania poboczne mają ograniczony czas wykonania. Nie pobieraj od razu zbyt wielu zadań i staraj się je realizować w miarę sukcesywnie."
Trzeba by chyba w tym miejscu doprecyzować, że mowa raczej głównie o zadaniach "nie tablicowych" (czyli te, które brane są od innych postaci) i ten ograniczony czas wykonania , wynika z zagłębienia się w questy głównej historii. Jeżeli zajdziemy za daleko w głównych questach, nie będziemy mogli ich dokończyć.
Jak ktoś ma wątpliwości, które są czasowe, a które nie ,może spojżeć na tabelkę z oficjalnego wiki.
Poradnik jest w trakcie powstawania, więc na pewno jeszcze kilka razy go poprawimy i zaktualizujemy, ale wielkie dzięki za zwrócenie uwagi. Niby drobna rzecz, a jak widać może mieć duże znaczenie :)
w poradniku jest błąd. Mamy tu napisane "Budowa fizyczna, czyli wzrost, muskulatura oraz masa nie ma żadnego znaczenia dla rozgrywki." A masa i wzrost odgrywają bardzo dużą rolę w tworzeniu postaci. Cięższa postać ma dużo większy udźwig i szybciej się męczy. Ciężkiej jest łatwiej aktywować płyty naciskowe, np dłużej może przytrzymać harpie przy ziemi. Z lekką dokładnie odwrotnie. A wzrost ma wpływ na zasięg broni.
Szczegółowo, razem z tabelkami macie to na wiki.
Ta gra jest strasznie krótka czy mi się wydaje? jestem już gdzieś w połowie a grałem może z 4-5 godzin.
Fajno, gdyby był poradnik odnośnie levelowania, wytwarzania przedmiotów i innych takich pierdół.
dlaczego linki do sciagniecia poradnika nie dzialaja??
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
