Dragon's Dogma: Jak szybko zdobyć doświadczenie? | FAQ - Często zadawane pytania
Aktualizacja:
Jak szybko zdobyć doświadczenie?

Kluczowym elementem gry jest poziom doświadczenia twojej postaci, który odzwierciedla jej statystyki oraz to, z jak potężnymi przeciwnikami będziesz w stanie sobie poradzić. Poniżej zamieszczonych zostało kilka rad, które pozwolą ci zdobywać doświadczenie w większym tempie:
- Ilość pionków ma znaczenie - za każdego pionka mniej w drużynie otrzymujesz 25% więcej doświadczenia,
- Jeśli czujesz się na siłach, trzymaj w drużynie pionki o niskim poziomie - gdy twoi towarzysze mają niższy poziom od twojego (im niższy, tym lepszy) otrzymujesz więcej doświadczenia, masz także większe szanse na unikalny drop,
- Tryb gry - to, na jakim trybie grasz ma niebagatelne znaczenie. W trybie Hard Mode otrzymujesz doświadczenie z dwukrotnym przyspieszeniem (oczywiście, poziom trudności też jest podwyższony).
- Zobacz, z jakimi przeciwnikami radzisz sobie najlepiej - bardziej mowa tu o tym, nie: czy wolisz walczyć w grupą nieumarłych, a nie pomniejszych goblinach, lecz czy wolisz walczyć z prostymi przeciwnikami czy z bossami. Tu sporo zależy od klasy postaci i od indywidualnego trybu gry, jednakże zwróć na to uwagę, jeśli chcesz szybko "nabić sobie" kilka poziomów postaci.
- Zadania z tablicy ogłoszeń - podejmuj się wszystkich dostępnych zadań (poza zadaniami specjalnymi oraz eskortowymi), które polegają na dostarczeniu pewnych ilości przedmiotów czy pokonaniu danej liczby oponentów. Zadania te będziesz wykonywał podczas zwiedzania świata i wykonywania zadań, a dodatkowym bonusem może być nawet nieświadome wykonanie zadania z ogłoszenia, nagradzanego tak doświadczeniem, jak i często wartościowymi przedmiotami/złotem.
- W niektórych przypadkach dobrym czasem do "nabijania" doświadczenia jest noc. Spotykasz wtedy dość mocnych przeciwników, choć np. walka z zombie jest wyjątkowo łatwa, nie musisz ich szukać daleko, oraz masz większą szansę na ciekawy drop. Szczególnie takie postaci jak Assassin mają dodatkowe umiejętności pasywne, które znacznie poprawiają parametry postaci, lecz tylko w nocy.

- Nie jest złym pomysłem - szczególnie w początkowych fazach gry - odnajdywanie miejsc do walki na skarpach oraz miejsc wyposażonych w balisty. Przeciwnicy, którzy zostaną zrzuceni z wysokiego urwiska (nawet bossowie!) i zginą, przekazują ci taką samą ilość doświadczenia, jak przy normalnej walce. Jednym z takich miejsc jest chociażby droga wiodąca do The Gratewall w północno-zachodniej części mapy. Dwójkę Ogrów, które możesz pokonać przy pomocy balisty znajdziesz na północ od zachodniego krańca mapy - Bloodwater Beach.
Pomyślność (Weal)

Weal - jest to pewien efekt, który znacząco poprawi twoje starania o zdobycie doświadczenia w walce. Oznaczenie działania, to mała koniczynka przy pasku zdrowia. Efekt ten dwukrotnie zwiększa ilość zdobywanego doświadczenia (4x w trybie Hard Mode) w pewnym okresie czasu - domyślnie 5 minut (z jednym wyjątkiem: patrz niżej). Aktywowanie tego specjalnego modyfikatora odbywa się za pomocą specjalnych przedmiotów. Poniżej znajduje się lista przedmiotów, które pozwalają na zdobycie efektu Pomyślności wraz z informacją o sprzedawcach, którzy oferują te produkty oraz jak można je wytworzyć:
Zostało jeszcze 34% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla CiebieKomentarze czytelników
ZG - Zadania Głównie
ZP - Zadania Poboczne
Poradnik ma dużo nie dorubek np bazyliszek nie jest podatny na ogień a na błyskawice. Mogli też dodać jakieś artykuły gdzie szerzej spojrzeli by na klasy postać umiejętność aktywne i pasywne czy najlepsze kombinacje umiejętność. Dodatkowo w Dark arisen niektórzy przeciwnicy są generowani losowo ja np po drugim wejściu do labiryntu nie spotkałem śmierci a cyklopa o znowu w drodze powrotnej do wyjścia ( nie chciałem marnować lifestona ) też cyklopa spotkałem ale jak znowu wszedłem tam wszyscy wrogowie się że spownowali ale nie było cyklopa. Dodatkowo na Bitterblack umarli wrogowie zostawiają po sobie gnijące zwłoki które mogą przyciągnąć nekrofagi np śmierci lub przeklętego smoka możemy też sami ich przywołać po użyciu przynęty żeby farmić upuszczanie przez nich przedmioty, były jeszcze jakieś nekrofagi ale nie pamiętam jakie.
Chyba mnie się zbugowała misja search party. Dziwnym trafem chodzi za mną Reynard i nie wiem czemu. A mam przynosić mu te itemy ale raczej ciężko mi podróżować z nim po katakumbach i innych miejscach bo go atakują. Wiece może jak to odbugować?
Witam, nie wiem czy jeszcze mi tu ktoś odpowie, ale zapytam. Czytałem, oglądałem mnóstwo poradników na temat tworzenia/levelowania postaci. Podane tam są buildy na postacie tzn, tyle lvl wbij tą postacia, tyle tamtą, jezeli dobrze zrozumiałem gra forsuje na nas granie postacią przez 200 lvl klasami które nam sie nie podobają, ale dostaniemy za nie najlepsze statystyki do naszej finalnej klasy?
@kluha666 - Owszem, ta część jest w trakcie tworzenia. Zapewne jutro (02.02) pojawi się pierwsza część.
@Nerka - Hard Mode różni się jedynie tym, że posiada zwiększony poziom trudności przeciwników+więcej expa (i mniej Staminy) i lepszy loot. Jeśli chcesz grać w tym trybie, musisz rozpocząć grę od nowa. Postać zapisywana jest jako stan gry, dlatego nie można jej przenieść.
@Hosti - to zależy. Nie chodzi tu o zadania ominięte z powodów fabularnych (powiązane zadania/zbyt daleki postęp w fabule). Tych zadań ograniczonych czasowo nie ma wiele, warto po prostu zwrócić na to uwagę. Nie dotyczy to jedynie zadań głównych - chociażby w Cassardis zadanie Floral Delivery. Jeśli w ciągu kilku dni nie dostarczy się kwiatów-leków, to nie będzie już kogo leczyć :) Lub zadanie główne Trials and Tribulations, gdzie na zdobycie wniosków i zadecydowanie o wyroku również mamy ograniczony czas (tym razem wyraźnie zaznaczony).
"Pamiętaj, że niektóre zadania poboczne mają ograniczony czas wykonania. Nie pobieraj od razu zbyt wielu zadań i staraj się je realizować w miarę sukcesywnie."
Trzeba by chyba w tym miejscu doprecyzować, że mowa raczej głównie o zadaniach "nie tablicowych" (czyli te, które brane są od innych postaci) i ten ograniczony czas wykonania , wynika z zagłębienia się w questy głównej historii. Jeżeli zajdziemy za daleko w głównych questach, nie będziemy mogli ich dokończyć.
Jak ktoś ma wątpliwości, które są czasowe, a które nie ,może spojżeć na tabelkę z oficjalnego wiki.
Poradnik jest w trakcie powstawania, więc na pewno jeszcze kilka razy go poprawimy i zaktualizujemy, ale wielkie dzięki za zwrócenie uwagi. Niby drobna rzecz, a jak widać może mieć duże znaczenie :)
w poradniku jest błąd. Mamy tu napisane "Budowa fizyczna, czyli wzrost, muskulatura oraz masa nie ma żadnego znaczenia dla rozgrywki." A masa i wzrost odgrywają bardzo dużą rolę w tworzeniu postaci. Cięższa postać ma dużo większy udźwig i szybciej się męczy. Ciężkiej jest łatwiej aktywować płyty naciskowe, np dłużej może przytrzymać harpie przy ziemi. Z lekką dokładnie odwrotnie. A wzrost ma wpływ na zasięg broni.
Szczegółowo, razem z tabelkami macie to na wiki.
Ta gra jest strasznie krótka czy mi się wydaje? jestem już gdzieś w połowie a grałem może z 4-5 godzin.
Fajno, gdyby był poradnik odnośnie levelowania, wytwarzania przedmiotów i innych takich pierdół.
dlaczego linki do sciagniecia poradnika nie dzialaja??
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
