Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPCX360PS3
Okładka Kingdoms of Amalur: Reckoning (PC)

Kingdoms of Amalur: Reckoning

Zrealizowane w perspektywie trzecioosobowej RPG akcji, którego fabuła osadzona została w świecie wykreowanym przez uznanego pisarza fantasy, R. A. Salvatore. Gra jest efektem współpracy debiutującego 38 Studios z doświadczoną ekipą Big Huge Games, mającą na koncie m.in.

RPG | TPP | fantasy | RPG akcji

Okładka Kingdoms of Amalur: Reckoning (PC)

data premiery gry:

7lut2012

X360 PS3 PC

Kingdoms of Amalur: Reckoning to RPG akcji przeznaczony dla pojedynczego gracza. Debiutancki projekt 38 Studios łączy rozległy, różnorodny świat oraz dynamiczną walkę. Za powstanie gry odpowiadają ludzie znani nie tylko w branży komputerowej: szefem projektu jest Ken Rolston (projektant The Elder Scrolls III: Morrowind i TES IV: Oblivion), oprawę artystyczną wykreował Todd McFarlane (artysta, twórca postaci Spawna), a całość rozgrywa się w świecie stworzonym w wyobraźni pisarza R. A. Salvatore.

Akcja gry toczy się w krainie nazwanej Amalur. Wcielamy się bohatera, który został wskrzeszony w ramach tajemniczego eksperymentu związanego z urządzeniem zwanym Studnia Dusz. W czasie rozgrywki staramy się odkryć jaka intryga stoi za naszym powrotem na padół żywych i dlaczego nie posiadamy Przeznaczenia – wszyscy mieszkańcy Amalur mają bowiem z góry zapisaną przyszłość, której nie mogą zmienić.

Tytuł łączy cechy klasycznego RPG, z wielkim, otwartym światem wypełnionym postaciami, bogatą historią i rozbudowanym drzewkiem rozwoju oraz dynamicznej gry zręcznościowej przypominającej nieco serię God of War (głównie w zakresie walk). Twórcy poszli na pewne ustępstwa, ale nie zrezygnowali z oryginalnych rozwiązań – przykładowo klasy postaci nie wybieramy na początku zabawy, gdyż jest ona naturalną konsekwencją wyborów dokonywanych podczas przygody. Z drugiej strony o zwycięstwie w potyczkach decyduje nie tylko sprawność palców, ale przede wszystkim poziom bohatera. Na rozwój fabuły istotnie wpływa rozbudowany system dialogowy stworzony na wzór modułu znanego z Mass Effect, co pozwala w znacznej mierze decydować o kierunku, w którym podążamy.

Tworzenie postaci odbywa się za pomocą rozbudowanego kreatora, pozwalającego na wybór jednej z czterech ras oraz zmodyfikowanie praktycznie każdej części ciała. Zgodnie z kanonem gier RPG bohater z czasem nabywa wielu przydatnych umiejętności zarówno bojowych (podzielonych na trzy drzewka: walka wręcz, finezja oraz czarnoksięstwo) jak i rzemieślniczych (np. alchemia, kowalstwo czy tworzenie pierścieni). W sumie zdobyte punkty rozwoju możemy rozdysponować między ponad 60 ogólnych umiejętności. Walkę, stworzoną na modłę dynamicznych gier akcji, urozmaicają m.in. bomby, bronie wzbogacone o magiczne umiejętności czy tryb Reckoning spowalniający czas i zwiększający siłę zadawanych przez nas obrażeń.

W grze, oprócz głównego wątku fabularnego, umieszczono setki misji pobocznych i wyzwań, pozwalających zdobyć doświadczenie, zyskać reputację u danej kasty, a także wejść w posiadanie trofeów. Po otwartym świecie Amalur możemy poruszać się właściwie bez ograniczeń. Mapa podzielona jest na pięć rozległych dystryktów, odróżniających się od siebie zróżnicowanymi warunkami oraz charakterystyką terenu. Oprawa produkcji jest niezwykle barwna i plastyczna.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 DVD

Ocena czytelników: 8,6 / 10 na podstawie 1889 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 8,9 / 10 na podstawie 553 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 149,90 PLN

Gry podobne do Kingdoms of Amalur: Reckoning

Klasyfikacja PEGI Kingdoms of Amalur: Reckoning

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Kingdoms of Amalur: Reckoning

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Quad Core i5 2.4 GHz, 3 GB RAM (4 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 1 GB (GeForce GTX 260 lub lepsza), 10.5 GB HDD, Windows XP/Vista/7

Recenzja Kingdoms of Amalur: Reckoning - między Skyrim a Diablo
Recenzja Kingdoms of Amalur: Reckoning - między Skyrim a Diablo

Recenzja 14 lutego 2012, 15:35

Zdecydowanie najmocniejszym aspektem Kingdoms of Amalur są jednak nie elementy erpegowe, ale totalnie zręcznościowy system walki, który powinni pokochać wszyscy fani porządnych slasherów. Starcia są szybkie i efektowne, a do pokonania większości przeciwników niezbędne jest korzystanie zarówno z ciosów specjalnych, jak i kontr czy uników. Na duży plus należy również zaliczyć różnorodne style walki, zmieniające się w zależności od używanej broni. Każdy bohater może stosować jednocześnie dwa rodzaje oręża, łącząc je w prawdziwie zabójcze kombinacje. W grze nie zabrakło także efektownych finiszerów, ale niestety jest ich tylko kilka, więc dość szybko stają się powtarzalne. Jeśli chodzi o mankamenty, to zalicza się do nich niewątpliwie praca kamery, która nie zawsze działa tak, jak powinna, oraz zbyt duża siła magicznych zaklęć w stosunku do pozostałych umiejętności. Preferujący magów gracze nie potraktują tego jednak jako wadę, wręcz przeciwnie.

X360
PS3
PC