Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPCX360PS3
Okładka The Lord of the Rings: War in the North (X360)

Władca Pierścieni: Wojna na Północy

The Lord of the Rings: War in the North

Ukierunkowana na zabawę wieloosobową gra RPG akcji, osadzona w uniwersum słynnej trylogii Władca Pierścieni. Za powstanie gry odpowiada studio Snowblind, mające na swoim koncie m.in. konsolową wersję legendarnego Baldur’s Gate.

RPG | TPP | fantasy | książki | Władca Pierścieni | kooperacja | RPG akcji

The Lord of the Rings: War in the North jest produkcją należącą do gatunku action/RPG, przeznaczoną docelowo do rozgrywki w trybie wieloosobowym. Zaprojektowano ją na bazie słynnej powieści Władca Pierścieni, napisanej przez angielskiego pisarza i filologa z wykształcenia, Johna Ronalda Reuela Tolkiena. Za stworzenie gry odpowiedzialne jest studio Snowblind, znane z prac nad konsolowymi hack’n’slashami Baldur's Gate: Dark Alliance oraz Champions of Norrath.

Akcja War in the North toczy się równolegle z wydarzeniami przedstawionymi w powieści, z tą różnicą, że gracz odgrywa tu odmienną rolę w walce z siłami ciemności. Produkcja oferuje rozgrywkę w trybie współpracy dla maksymalnie trzech graczy, którzy tworząc drużynę stawiają czoło siłom Saurona w północnych regionach Śródziemia. Środowisko gry pozwala graczom na pełną modyfikację nie tylko wyglądu postaci, ale i umiejętności oraz zdolności specjalnych, wraz z szerokim wyborem podatnej na ulepszenia broni.

W grze można wcielić się w elfa, człowieka lub krasnoluda (rasy różnią się specjalnymi zdolnościami) oraz dokonać wyboru spośród trzech profesji: maga, zwiadowcy i wojownika. Dla przykładu, krasnoludy mogą korzystać z dodatkowych umiejętności w podziemiach – m.in. widzą magiczne runy, wskazujące tajne przejścia. Magowie dysponują z kolei dużą „siłą ognia”. Oprócz czarów ofensywnych (związanych także z magią manipulującą lodem), mogą aktywować ochronną tarczę i leczyć towarzyszy. Zwiadowcy stają się niewidzialni i stosują ataki z ukrycia, natomiast wojownicy skupiają na sobie uwagę wrogów i ratują sprzymierzeńców z opresji. Sednem zabawy jest walka oparta na umiejętnościach, których uczymy się wraz z rozwojem postaci.

W trakcie rozgrywki zbieramy różne przedmioty i rozmawiamy z postaciami niezależnymi. System dialogowy został zapożyczony z cyklu Mass Effect i opiera się na wyborze najbardziej pasujących kwestii. Nasze decyzje wpływają na postępy w grze, otwierają dostęp do pobocznych zadań i dostarczają informacji o bogatym świecie Śródziemia. Mimo bogactwa licencji w grze znajdziemy także wiele postaci, których próżno szukać na kartach sagi J.R.R. Tolkiena. Warto również zauważyć, że w odtworzeniu klimatu świata Tolkiena pomagał Saul Zaentz (producent filmowy).

Najciekawiej prezentującą się cechą War in the North jest rozgrywka wieloosobowa. Grę można ukończyć w pojedynkę, przy wsparciu dwóch członków drużyny prowadzonych przez sztuczną inteligencję, a także w trybie sieciowym, kiedy zastępują ich prawdziwi gracze. Dobrą zabawę zapewnia system skalowania doświadczenia postaci i możliwość wymiany przedmiotów.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / podzielony ekran     Liczba graczy: 1-3  

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 8,1 / 10 na podstawie 2517 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8,6 / 10 na podstawie 1970 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 199,99 PLN

Gry podobne do Władca Pierścieni: Wojna na Północy

Klasyfikacja PEGI Władca Pierścieni: Wojna na Północy

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.

Wymagania sprzętowe Władca Pierścieni: Wojna na Północy

PC Windows

Rekomendowane: Core 2 Duo 2.4 GHz, 2 GB RAM (4 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 256 MB (GeForce 8600 lub lepsza), 10 GB HDD, Windows XP/Vista/7, łącze internetowe

Krwawa jatka w Śródziemiu - recenzja gry Władca Pierścieni: Wojna na Północy

Recenzja 16 listopada 2011, 12:55

Najważniejsze jest jednak pierwsze wrażenie, a to jest fatalne. Gra przez kilkadziesiąt początkowych minut robi wszystko, żeby z niej zrezygnować i wyprowadzić psa na spacer. Powiedziałbym nawet, że przez jakiś czas można poczuć się jak w typowej budżetówce, co potęguje nietykalne otoczenie, koszmarna animacja twarzy postaci i niezbyt czytelne tekstury. W trakcie startowej misji wręcz nie mogłem pozbyć się skojarzeń z pierwszą częścią Dragon Age, która na konsolach, ba, i na pecetach – delikatnie rzecz ujmując – nie rzucała oprawą graficzną na kolana. Na szczęście – im dalej, tym lepiej. W niektórych lokacjach otoczenie jest wręcz monumentalne – burzę nad kurhanami czy ośnieżone szczyty w wysokich partiach gór zapamiętam na bardzo długo.

X360
PS3
PC