Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 września 2018, 13:29

autor: Adrian Werner

Remaster Kingdoms of Amalur Reckoning nie powstanie bez zgody EA

Skomplikowała się sprawa ze zmianą właściciela praw do Kingdoms of Amalur: Reckoning. Okazuje się, że do opracowania remastera THQ Nordic będzie potrzebowało zgody firmy Electronic Arts.

Remaster Kingdoms of Amalur: Reckoning nie jest przesądzony. - Remaster Kingdoms of Amalur Reckoning nie powstanie bez zgody EA - wiadomość - 2018-09-11
Remaster Kingdoms of Amalur: Reckoning nie jest przesądzony.

W zeszłym tygodniu firma THQ Nordic miło nas zaskoczyła ogłaszając, że nabyła prawa do marki Kingdoms of Amalur: Reckoning. Zapowiedź remastera tego RPG-a akcji wydawała się jedynie kwestią czasu, ale okazuje się, że sprawa nie jest wcale taka prosta.

Za pośrednictwem serwisu Eurogamer wydawca wytłumaczył, że prawa wydawnicze do Kingdoms of Amalur: Reckoning nadal są w rękach firmy Electronic Arts, dlatego jej zgoda będzie potrzebna do opracowania remastera. Na razie nie wiadomo, czy obu wydawcom uda się dojść do porozumienia, więc przyszłość odświeżonej wersji tego RPG-a jest niepewna.

Nabyte przez THQ Nordic prawa obejmują wszystko inne. Nic nie stoi więc na przeszkodzie, aby wydawca opracował Kingdoms of Amalur: Reckoning 2, wskrzesił porzucone MMORPG Project Copernicus czy też wyprodukował zupełnie nową grę osadzoną w tym uniwersum.

THQ Nordic musiało zdawać sobie sprawę z sytuacji prawnej Kingdoms of Amalur: Reckoning przez zakupem marki. Prawdopodobne więc wydaje się, że firma chce tworzyć nowe produkcje. Gdyby wydawcy zależało tylko na remasterze, to raczej nie kupiłby praw przed dogadaniem się z Electronic Arts.

Przypomnijmy, że Kingdoms of Amalur: Reckoning ukazało się w 2012 roku na pecety oraz konsole Xbox 360 i PlayStation 3. Gra została ciepło przyjęta i wersja pecetowa może się pochwalić średnią ocen na poziomie 81% według serwisu Metacritic. Tytuł spodobał się również naszemu redaktorowi, który wystawił mu notę 8.5/10.

Za produkcję odpowiadał zespół Big Huge Games, ale twórcą i właścicielem marki było 38 Studios, które pracowało równolegle nad grą MMORPG osadzoną w tym uniwersum znaną jako Project Copernicus. Ostatecznie firma zbankrutowała, a prawa przejął stan Rhode Island, który udzielił wcześniej deweloperowi gwarancji kredytowych. W 2013 roku podczas aukcji nie pojawił się żaden podmiot zainteresowany zakupem marki. Nabywca w postaci THQ Nordic pojawił się dopiero pięć lat później.

  1. THQ Nordic – strona oficjalna
  2. Recenzja Kingdoms of Amalur: Reckoning - między Skyrim a Diablo

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej