Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPCPS4XONE
Okładka Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning (PC)

Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning

Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning jest remasterem trzecioosobowego RPG-a akcji z 2012 roku, przygotowanym przez studio Kaiko Games, znane z odświeżonych wersji gier z serii Darksiders. Akcja produkcji rozgrywa się w tytułowym świecie fantasy wykreowanym przez R.A. Salvatore’a.

RPG | TPP | fantasy | reedycje/remastery/remaki | RPG akcji | Find Your Next Game

Okładka Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning (PC)

data premiery gry:

8wrz2020za 60dni

PC PS4 XONE
Find Your Next Game 2020

Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning jest remasterem RPG-a akcji w konwencji TPP, osadzonego w świecie fantasy wykreowanym przez pisarza R.A. Salvatore’a (twórcę mrocznego elfa Drizzta Do’Urdena, znanego fanom świata Forgotten Realms). Oryginał z 2012 roku został opracowany pod egidą koncernu Electronic Arts przez dwa nieistniejące już zespoły deweloperskie: 38 Studios i Big Huge Games. Wśród współtwórców znalazły się takie nazwiska, jak Ken Rolston (główny projektant, znany z The Elder Scrolls III: Morrowind i The Elder Scrolls V: Oblivion) czy Todd McFarlane (odpowiedzialny za warstwę artystyczną, kojarzony głównie jako twórca komiksowej postaci Spawn). Po przejęciu we wrześniu 2018 roku praw do marki przez firmę THQ Nordic przygotowanie odświeżonej wersji Kingdoms of Amalur: Reckoning zlecono niewielkiemu studiu Kaiko Games, które współpracowało przy portowaniu takich produkcji, jak Darksiders: Warmastered Edition, Darksiders II: Deathinitive Edition i Legend of Kay: Anniversary Edition.

Fabuła

Akcja gry rozgrywa się w krainie fantasy – Amalur, podzielonej na kilka regionów. Historia rozpoczyna się od śmierci głównej postaci, następnie wskrzeszonej za pomocą Studni Dusz. W Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning mamy do czynienia z klasyczną opowieścią „od zera do bohatera” oraz ratowaniem świata przed złem. Mimo możliwości podejmowania decyzji w dialogach, wzorowanych na serii Mass Effect, przedstawiona w grze opowieść ma głównie liniowy charakter.

Mechanika

Przygodę rozpoczynamy, tworząc bohatera w dość rozbudowanym kreatorze pozwalającym na wybór jednej z czterech dostępnych ras (Almain, Dokkalfar, Ljosalfar i Varani) i modyfikowanie poszczególnych części ciała. Na początku rozgrywki nie wybieramy klasy, ale wraz z postępami w rozgrywce można rozwijać postać w trzech drzewkach umiejętności odpowiadających klasycznym archetypom: wojownika, łotrzyka i maga. Wśród dostępnych zdolności, których jest w sumie ponad 60, są zarówno bojowe (walka wręcz, finezja i czarnoksięstwo), jak i rzemieślnicze oraz społeczne (np. alchemia, kowalstwo czy perswazja).

Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning rzuca graczy w objęcia całkiem otwartego i dość obszernego świata, wypełnionego rozmaitymi historiami stworzonymi w głowie R.A. Salvatore’a. Gra, oprócz głównego wątku fabularnego, oferuje liczne zadania poboczne, w tym również dla rozsianych po różnych regionach Amalur gildii, wzorem cyklu The Elder Scrolls. Za wykonywanie misji otrzymujemy punkty doświadczenia oraz zyskujemy reputację u poszczególnych frakcji.

Główny nacisk w Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning położono jednak na walkę, która jest dynamiczna i dość zręcznościowa, z obecnymi Quick Time Eventami, co sprawia, że grze często bliżej do gatunku hack’n’slasha/slashera niż rasowego RPG-a. O wygranej w starciach decydują zatem nie tylko umiejętności zdobywane wraz z rozwojem postaci, ale też sprawność gracza i odpowiednie posługiwanie się przedmiotami (np. bombami) czy czarami.

Pod względem mechaniki rozgrywki remaster przyniósł również trochę uwspółcześniających grę usprawnień.

Tryby gry

Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning jest grą przeznaczoną wyłącznie dla pojedynczego gracza. W jej skład wchodzą również wszystkie dodatki DLC, w tym dwa fabularne rozszerzenia: The Legend of Dead Kel i Teeth of Naros.

Kwestie techniczne

Jak przystało na remaster, Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning poprawia oprawę graficzną oryginału, której styl przywodzi nieco na myśl serię Fable, Divinity II: Ego Draconis i gry z uniwersum Forgotten Realms. Podniesiono rozdzielczość oraz jakość tekstur, a na konsolach ósmej generacji zapewniono wyższą płynność względem edycji na PlayStation 3 i Xboksa 360.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Gry podobne do Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning

Wymagania wiekowe Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning

18+

Wymagania sprzętowe Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Quad Core 3.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660 lub lepsza, 40 GB HDD, Windows 7/8/10 64-bit
Minimalne: Dual Core 2.5 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 460 lub lepsza, 40 GB HDD, Windows 7/8/10 64-bit

Kingdoms of Amalur Re-Reckoning - nowa data premiery i wymagania sprzętowe
Kingdoms of Amalur Re-Reckoning - nowa data premiery i wymagania sprzętowe

wiadomość7 lipca 2020

Właśnie oficjalnie zapowiedziano remaster RPG-a z 2012 roku - Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning. Tym samym poznaliśmy datę premiery gry, jej wymagania sprzętowe oraz zawartość edycji kolekcjonerskiej.

Kingdoms of Amalur Re-Reckoning – jest data premiery remastera [Aktualizacja]
Kingdoms of Amalur Re-Reckoning – jest data premiery remastera [Aktualizacja]

wiadomość4 czerwca 2020

Wyciekły informacje na temat Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning, czyli remastera udanego RPG-a akcji z 2012 roku. Konkretom towarzyszyły pierwsze screeny.

Remaster Kingdoms of Amalur Reckoning nie powstanie bez zgody EA
Remaster Kingdoms of Amalur Reckoning nie powstanie bez zgody EA

wiadomość11 września 2018

Skomplikowała się sprawa ze zmianą właściciela praw do Kingdoms of Amalur: Reckoning. Okazuje się, że do opracowania remastera THQ Nordic będzie potrzebowało zgody firmy Electronic Arts.

THQ Nordic nabyło prawa do Kingdoms of Amalur
THQ Nordic nabyło prawa do Kingdoms of Amalur

wiadomość6 września 2018

Wydawca THQ Nordic poinformował na swoim Twitterze o nabyciu praw do RPG-a akcji Kingdoms of Amalur: Reckoning, a także innych dóbr będących własnością upadłego dewelopera 38 Studios (Project Copernicus).

PC
PS4
XONE