
Data wydania: 8 września 2020
Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning jest remasterem trzecioosobowego RPG-a akcji z 2012 roku, przygotowanym przez studio Kaiko Games, znane z odświeżonych wersji gier z serii Darksiders. Akcja produkcji rozgrywa się w tytułowym świecie fantasy wykreowanym przez R.A. Salvatore’a.
Gracze
Steam
Platformy:
Nintendo Switch 16 marca 2021Angielskie napisy i dialogi
PC Windows 8 września 2020Angielskie napisy i dialogi
PlayStation 4 8 września 2020Angielskie napisy i dialogi
Xbox One 8 września 2020Angielskie napisy i dialogi
Producent: Kaiko
Wydawca: THQ Nordic / Nordic Games
Polski wydawca: Plaion Polska / Koch Media Poland
Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning jest remasterem RPG-a akcji w konwencji TPP, osadzonego w świecie fantasy wykreowanym przez pisarza R.A. Salvatore’a (twórcę mrocznego elfa Drizzta Do’Urdena, znanego fanom świata Forgotten Realms). Oryginał z 2012 roku został opracowany pod egidą koncernu Electronic Arts przez dwa nieistniejące już zespoły deweloperskie: 38 Studios i Big Huge Games. Wśród współtwórców znalazły się takie nazwiska, jak Ken Rolston (główny projektant, znany z The Elder Scrolls III: Morrowind i The Elder Scrolls V: Oblivion) czy Todd McFarlane (odpowiedzialny za warstwę artystyczną, kojarzony głównie jako twórca komiksowej postaci Spawn). Po przejęciu we wrześniu 2018 roku praw do marki przez firmę THQ Nordic przygotowanie odświeżonej wersji Kingdoms of Amalur: Reckoning zlecono niewielkiemu studiu Kaiko Games, które współpracowało przy portowaniu takich produkcji, jak Darksiders: Warmastered Edition, Darksiders II: Deathinitive Edition i Legend of Kay: Anniversary Edition.
Akcja gry rozgrywa się w krainie fantasy – Amalur, podzielonej na kilka regionów. Historia rozpoczyna się od śmierci głównej postaci, następnie wskrzeszonej za pomocą Studni Dusz. W Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning mamy do czynienia z klasyczną opowieścią „od zera do bohatera” oraz ratowaniem świata przed złem. Mimo możliwości podejmowania decyzji w dialogach, wzorowanych na serii Mass Effect, przedstawiona w grze opowieść ma głównie liniowy charakter.
Przygodę rozpoczynamy, tworząc bohatera w dość rozbudowanym kreatorze pozwalającym na wybór jednej z czterech dostępnych ras (Almain, Dokkalfar, Ljosalfar i Varani) i modyfikowanie poszczególnych części ciała. Na początku rozgrywki nie wybieramy klasy, ale wraz z postępami w rozgrywce można rozwijać postać w trzech drzewkach umiejętności odpowiadających klasycznym archetypom: wojownika, łotrzyka i maga. Wśród dostępnych zdolności, których jest w sumie ponad 60, są zarówno bojowe (walka wręcz, finezja i czarnoksięstwo), jak i rzemieślnicze oraz społeczne (np. alchemia, kowalstwo czy perswazja).
Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning rzuca graczy w objęcia całkiem otwartego i dość obszernego świata, wypełnionego rozmaitymi historiami stworzonymi w głowie R.A. Salvatore’a. Gra, oprócz głównego wątku fabularnego, oferuje liczne zadania poboczne, w tym również dla rozsianych po różnych regionach Amalur gildii, wzorem cyklu The Elder Scrolls. Za wykonywanie misji otrzymujemy punkty doświadczenia oraz zyskujemy reputację u poszczególnych frakcji.
Główny nacisk w Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning położono jednak na walkę, która jest dynamiczna i dość zręcznościowa, z obecnymi Quick Time Eventami, co sprawia, że grze często bliżej do gatunku hack’n’slasha/slashera niż rasowego RPG-a. O wygranej w starciach decydują zatem nie tylko umiejętności zdobywane wraz z rozwojem postaci, ale też sprawność gracza i odpowiednie posługiwanie się przedmiotami (np. bombami) czy czarami.
Pod względem mechaniki rozgrywki remaster przyniósł również trochę uwspółcześniających grę usprawnień.
Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning jest grą przeznaczoną wyłącznie dla pojedynczego gracza. W jej skład wchodzą również wszystkie dodatki DLC, w tym dwa fabularne rozszerzenia: The Legend of Dead Kel i Teeth of Naros.
Jak przystało na remaster, Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning poprawia oprawę graficzną oryginału, której styl przywodzi nieco na myśl serię Fable, Divinity II: Ego Draconis i gry z uniwersum Forgotten Realms. Podniesiono rozdzielczość oraz jakość tekstur, a na konsolach ósmej generacji zapewniono wyższą płynność względem edycji na PlayStation 3 i Xboksa 360.
Autor opisu gry: Bartosz Woldański
10 sierpnia 2020
Czekacie na Cyberpunka i Valhallę? A jesteście pewni, że nie przegapiliście mniejszych zapowiedzi? Oto kilka tytułów, które mogliście przegapić, a na które zdecydowanie warto czekać.
Poza znakiem towarowym Fatekeeper na razie pozostaje tajemnicą, ale gracze spekulują na temat kontynuacji Kingdoms of Amalur: Reckoning.
gry
Jakub Błażewicz
16 lipca 2025 13:29
Trwa kolejna edycja promocji Humble Choice. W związku z tym ujawniono bazę gier, które wchodzą w skład paczki. Wśród nich znalazły się między innymi Hell Let Loose, Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning i Shadow Tactics: Blades of the Shogun - Aiko's Choice.
gry
Agnieszka Adamus
1 listopada 2022 19:14
Remaster Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning otrzyma dodatek Fatesworn z nową kampanią fabularną. Premiera jeszcze w tym miesiącu.
gry
Adrian Werner
3 grudnia 2021 10:21
Sony potwierdziło gry, które trafią do listopadowej oferty abonamentu PS Plus. W przyszłym miesiącu subskrybenci tej usługi będą mogli odebrać aż cztery tytuły, w tym Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning i Knockout City.
gry
Hubert Śledziewski
28 października 2021 18:25
W Internecie pojawiły się pierwsze recenzje Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning. RPG akcji wskrzeszone przez firmę THQ Nordic wciąż daje sporo frajdy, ale nie zmienia zbyt wiele w stosunku do oryginału.
gry
Jakub Błażewicz
7 września 2020 20:05
Pecetowe wydanie Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning będzie tańsze na Steamie dla posiadaczy oryginalnej wersji z 2012 roku. Co więcej, rabat będzie można połączyć z premierową promocją.
gry
Bartosz Świątek
4 września 2020 12:22
Firma THQ Nordic opublikowała pierwszy pokaz rozgrywki z Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning. Materiał pokazuje jedną z trzech ścieżek rozwoju, którymi podąży bohater gry.
gry
Jakub Błażewicz
28 sierpnia 2020 16:05
Właśnie oficjalnie zapowiedziano remaster RPG-a z 2012 roku - Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning. Tym samym poznaliśmy datę premiery gry, jej wymagania sprzętowe oraz zawartość edycji kolekcjonerskiej.
gry
Paweł Woźniak
7 lipca 2020 16:28
Wyciekły informacje na temat Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning, czyli remastera udanego RPG-a akcji z 2012 roku. Konkretom towarzyszyły pierwsze screeny.
gry
Adrian Werner
4 czerwca 2020 17:23
Skomplikowała się sprawa ze zmianą właściciela praw do Kingdoms of Amalur: Reckoning. Okazuje się, że do opracowania remastera THQ Nordic będzie potrzebowało zgody firmy Electronic Arts.
gry
Adrian Werner
11 września 2018 13:29
Popularne pliki do pobrania do gry Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning.
mod Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning - ReReckoning_ReShade v.2 - 3 października 2020
trainer Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning - v6584 +15 Trainer - 15 września 2020
trainer Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning - cs 6560 +14 Trainer (promo) - 9 września 2020
trainer Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning - cs 7375 +16 Trainer - 15 marca 2021
trainer Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning - v6657 +15 Trainer - 24 września 2020
trainer Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning - cs 7173 +16 Trainer (promo) - 18 października 2020
trainer Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning - cs 6657 +16 Trainer (promo) - 18 września 2020
trainer Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning - cs 6584b +16 Trainer (promo) - 15 września 2020
trainer Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning - cs 6520-6813b +16 Trainer (promo) - 30 września 2020
Wymagania sprzętowe gry Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Dual Core 2.5 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 460 lub lepsza, 40 GB HDD, Windows 7/8/10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Quad Core 3.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660 lub lepsza, 40 GB HDD, Windows 7/8/10 64-bit.
Lista dodatków do gry Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning:

Dodatek
14 grudnia 2021
RPG
Dodatek do RPG-a akcji z 2020 roku. W Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning - Fatesworn trafiamy na mroźny zachód krainy Amalur, gdzie musimy stawić czoła bóstwu chaosu – Telogrusowi. Add-on wprowadza nowe lokacje, zadania, wyposażenie i mechanikę.
Średnie Oceny:
Średnia z 94 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości pozytywne"
Średnia z 7494 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
HETRIX22
Ekspert
2020.09.10
Właśnie przeszedłem zwykłą wersję oto moja opinia:Fabuła: jest bardzo słaba, po prostu mamy uratować świat przed złym goście, a jedyną nowością fabularną jest , że ktoś nas wskrzesił, a tajemnica jaka kryje się za naszą śmiercią i odrodzeniem jest równie prostacka.Grafika i dźwięk: Grafika o tyle nie przeszkadza w lasach i bagnach co np. w miastach jest mało szczegółowa i wnętrza budynków jest zazwyczaj opustoszałe. Soundtrack akurat im się udał, jest baśniowy i epickiGameplay: Fajny klasyczny podział na klasy i fan każdego z nich znajdzie coś dla siebie, ale jest niezbalansowany i np. czakramy są bardzo sile i mimo że maksowałem miecz to chodziłem głównie z czakramami. Dużo nielogiczności np. leczenie u uzdrowiciela kosztuje więcej, niż kupienie potiona. Końcówka gry mnie wymęczyła bo duuużo walki jest, a fabuła nie zachęcała do męczenia się z tym.Początek był przyjemny bo to jednak klasyczny RPG na którego miałem ochote, ale przejście całej gry to już była męczarnia. Daję punkt więcej za możliwość wyrżnięcia całej wioski. Z tego co zauważyłem postacie się nie odradzają :)
Ocena STEAM
W większości pozytywne (7 494)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,