Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCPS3X360
Okładka DMC: Devil May Cry (PS3)

DMC: Devil May Cry

Dynamiczna gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP), będąca piątą odsłoną serii Devil May Cry i jednocześnie jej rebootem. Produkcja stworzona została przez brytyjskie studio Ninja Theory (Heavenly Sword, Enslaved: Odyssey to the West) pod nadzorem firmy Capcom.

Akcji | TPP | fantasy | hack'and'slash | beat 'em up | slasher

DMC: Devil May Cry to reboot jednej z najsłynniejszych marek sygnowanych przez koncern Capcom. Po ponad 10 latach od momentu wydania pierwszej części japoński potentat postanowił odświeżyć serię, powierzając prace nad jej nową odsłoną brytyjskiemu studiu Ninja Theory, które w dorobku ma takie tytuły jak Heavenly Sword i Enslaved: Odyssey to the West. Warto zaznaczyć, że nad dewelopingiem czuwały japońskie i amerykańskie oddziały Capcomu, dzięki czemu weterani serii mogą poczuć się znajomo, a nowi gracze nie martwić koniecznością znajomości fabuły poprzednich odsłon cyklu.

Akcja DMC: Devil May Cry toczy się równolegle w dwóch światach – ludzkim i piekielnym (Limbo), skąd przez międzywymiarowe bramy przedostają się hordy demonów. Niebezpieczeństwu stawić czoła może tylko bezkompromisowy i żądny zemsty wojownik. Gracze wcielają się w postać Dantego, młodzieńca o trudnym i wybuchowym charakterze żyjącego nieco na uboczu społeczeństwa. Jego nietuzinkowe umiejętności w posługiwaniu się wszelkiego rodzaju bronią okazują się bezcenne w obliczu zagrożenia z innego wymiaru. Właściwa gra rozpoczyna się niedługo po tym jak Dante zostaje zaatakowany przez potężnego demona zwanego Łowcą, zaś pomoc w wyjściu z opresji ofiarowuje mu tajemnicza dziewczyna o imieniu Kat.

DMC: Devil May Cry nie odbiega konwencją od pierwowzoru z 2001 roku. Gra jest pełnym akcji, spektakularnym slasherem z widokiem z perspektywy trzeciej osoby. Główny bohater wyprowadza serie efektownych ciosów, rozprawiając się z demonicznymi istotami zarówno na ziemi jak i w powietrzu. W skutecznej eliminacji potworów sterowanej postaci pomaga zróżnicowany wachlarz broni, na który składają się między innymi miecz Rebellion, pistolety Ebony i Ivory, topór Arbiter czy kosa Osiris.

Jednym z ciekawszych elementów gry jest możliwość aktywacji dwóch specjalnych trybów - anielskiego i demonicznego. Funkcja ta pomaga nie tylko w eliminowaniu specyficznych odmian potworów, ale i w rozwiązywaniu zagadek. Dante może mianowicie używać łańcuchów do przyciągania się do interaktywnych obiektów. W niezmienionej formie autorzy gry przniesisli z kolei znany z poprzednich części tryb Devil Trigger, w którym sterowany wojownik na kilka sekund staje się niezwyciężony.

Oprawa wizualna DMC: Devil May Cry prezentuje wysoki poziom wykonania i dodatkowo wyróżnia się ciekawymi projektami poziomów. Akcja większości etapów rozgrywa się w piekielnym wymiarze limbo, który rządzi się swoimi specyficznymi prawami. Wyprowadzanym przez Dantego atakom towarzyszą miłe dla oka efekty wizualne, zaś całość ubarwia dynamiczny dubstepowy soundtrack.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 BD

Ocena gry 7,5 / 10 na podstawie 2376 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 6,9 / 10 na podstawie 1021 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 219,90 PLN

Klasyfikacja PEGI DMC: Devil May Cry

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. W grze pojawiają się nagość i/lub zachowania seksualne lub nawiązania do zachowań o charakterze seksualnym. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe DMC: Devil May Cry

PC Windows

Rekomendowane: Quad Core 2.7 GHz, 2 GB RAM (4 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 1024 MB (GeForce GTX 460 lub lepsza), 9 GB HDD, Windows XP/Vista/7/8

Recenzja gry DmC: Devil May Cry - nie taki diabeł straszny...

Recenzja 14 stycznia 2013, 14:00

Pierwszy kontakt z grą okazał się naprawdę obiecujący – nie podejrzewałem, że to powiem, ale ta mieszanka sprawdza się bardzo, ale to bardzo dobrze! Świat wykreowany przez Ninja Theory jest zaskakująco przekonujący (na ile można to powiedzieć o czymś inspirowanym newage’owymi teoriami spiskowymi z reptilianami w rolach głównych) i znacznie bardziej spójny od tego, co mogliśmy zobaczyć w poprzednich odsłonach serii. Obsadzenie demonów w roli pozbawionych skrupułów bankierów czy prezenterów telewizyjnych, którzy kontrolują politykę, światopogląd i sposób życia niczego nieświadomych ludzi, stanowi całkiem umiejętny, nawet jeżeli niezbyt odkrywczy, komentarz na temat dzisiejszego społeczeństwa.

PS3
X360
PC