Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCPSPPS3X360
Okładka Dante's Inferno (X360)

Dante's Inferno

Dynamiczny slasher TPP, osadzony w piekielnych realiach, wyprodukowany przez twórców Dead Space. Fabuła gry nawiązuje do XIV wiecznej powieści Dantego Alighieri, w której główny bohater wkracza do piekła celem odnalezienia ukochanej.

Akcji | TPP | hack'and'slash | książki | horror

Dante's Inferno to dynamiczna gra akcji nastawiona na rozgrywkę dla jednego gracza. Produkcja została stworzona na podstawie twórczości XIV pisarza Dantego Alighieri. Opracowaniem dzieła zajął się oddział Electronic Arts odpowiedzialny między innymi za świetny survival horror Dead Space.

Dante’s Inferno w bardzo luźny sposób podejmuje temat Boskiej komedii wspomnianego już średniowiecznego artysty. Podobnie jak w opowieści literackiej, główny bohater gry wkracza do piekła w poszukiwaniu ukochanej Beatrycze. Wirtualna przygoda skupia się jednak na zupełnie nieobecnych elementach w dziele Alighieriego, czyli brutalnej i dynamicznej walce. Śmiałek już na wstępie historii pokonuje samą śmierć, aby wykorzystać w przyszłych zmaganiach jej charakterystyczną kosę. Pomimo sporych rozbieżności, całość została opracowana na podstawie szczegółowych opisów kolejnych kręgów piekła oraz ich mieszkańców. Miłym dodatkiem jest również obecność Wergiliusza, który jest narratorem opowieści.

Główny bohater dysponuje zestawem widowiskowych i prostych w obsłudze ciosów, a naszym zadaniem jest po prostu przedzieranie się przez hordy różnych przeciwników. Niejednokrotnie musimy zmierzyć się z potężniejszymi potworami, by na samym końcu stanąć oko w oko z samym królem piekła - Lucyferem. Sterowanie i wiele elementów mechaniki rozgrywki nawiązuje do serii God of War znanej z konsol PlayStation. Możemy więc wyprowadzać szereg kombinacji ciosów, wykorzystywać różne bronie (np. kosę lub krzyż), artefakty, moce (np. Lust Storm lub Suicide Fruit) oraz wykańczać przeciwników w szczególnie widowiskowy i krwawy sposób.

Często podczas walk uczestniczymy w błyskawicznych sekwencjach (tzw. quick time events), które pozwalają na wykonanie ciekawych akrobacji (np. wskoczenie na grzbiet dużej bestii) po wciśnięciu odpowiednio szybko wskazanych na ekranie przycisków. Pokonani przeciwnicy pozostawiają po sobie świecące kule energii i życia. Dzięki nim możemy uzdrowić rany oraz odnowić moc potrzebną do wykonywania magicznych ataków. Chociaż gra skupia się na walce, to sporo czasu poświęcamy też na skakanie, wspinaczkę, uruchamianie dźwigni i mechanizmów czy niszczenie zagradzających drogę przeszkód. Ważnym elementem są także dusze potępionych – możemy je ukarać lub uratować. Druga opcja jest co prawda nieco trudniejsza, gdyż uruchamia dodatkową mini-gierkę, jednak gwarantuje większą nagrodę, za którą możemy zwiększyć poziom umiejętności bohatera.

Na szczególną uwagę zasługuje oprawa audiowizualna tytułu, starająca się odwzorować plastyczne opisy piekła stworzone przez Alighieriego. Podczas podróży zwiedzamy dziewięć piekielnych kręgów - każdy z nich różni się znacznie od poprzedniego. W ich obrębie poznajemy wiele przerażających lokacji – przykładowy pierwszy krąg, czyli Limbo, to miejsce pełne zagubionych dusz cierpiących w wiecznej agonii. Dalsze poziomy stają się coraz mroczniejsze. Poszczególne lokacje wypełnione są dziwacznymi, wijącymi się potworami i przeciwnikami, współtworzonymi przez artystę Wayne’a Barlowe’a (znanego z pracy nad filmami: Blade, Harry Potter, Hellboy).

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 7,8 / 10 na podstawie 1473 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 7,6 / 10 na podstawie 1222 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 229,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Dante's Inferno

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Dante's Inferno

Microsoft Xbox 360

Wykorzystuje: Xbox Live

Dante's Inferno - recenzja gry

Recenzja 5 lutego 2010, 13:29

Wędrówka po piekle i szlachtowanie armii demonów sprawia wiele frajdy i satysfakcji, ale niestety jest to przyjemność krótkotrwała. Poszczególne kręgi po prostu nie należą do zbyt rozbudowanych. Niektóre z nich, jak na przykład krąg obżarstwa, to dosłownie kilka lokacji i tak naprawdę nie zdążymy się dobrze w danym kręgu zadomowić, a już przychodzi nam go zmienić. Powoduje to, że Dante’s Inferno jest faktycznie szaloną jazdą w głąb Piekła, ale jazdą zdecydowanie zbyt szybką. Czasami dochodzi do paradoksalnych sytuacji, w których na jeden „etap” składają się trzy walki i jedna zagadka. Naszą przygodę skutecznie wydłuża jedynie poziom trudności, dzięki któremu owe trzy walki potrafią trwać nawet godzinę. Grę na normalnym poziomie ukończyłem w około siedem godzin. Mam wrażenie, że na łatwym poziomie trudności Dante’s Inferno pękłoby o wiele szybciej.

X360
PS3
PC
PSP