Firmy

Ninja Theory

Ninja Theory to producent i wydawca gier.

Oficjalna strona firmy Ninja Theory, Facebook

Najpopularniejsze gry wyprodukowane przez Ninja Theory

Hellblade: Senua's Sacrifice

Hellblade: Senua's Sacrifice

8 sierpnia 2017

Akcji

Hellblade: Senua's Sacrifice
Senua's Saga: Hellblade II

Senua's Saga: Hellblade II

21 maja 2024

Akcji

Senua's Saga: Hellblade II
DMC: Devil May Cry

DMC: Devil May Cry

15 stycznia 2013

Akcji

DMC: Devil May Cry
Enslaved: Odyssey to the West

Enslaved: Odyssey to the West

5 października 2010

Przygodowe

Enslaved: Odyssey to the West
Heavenly Sword

Heavenly Sword

12 września 2007

Akcji

Heavenly Sword
Bleeding Edge

Bleeding Edge

24 marca 2020

Akcji

Bleeding Edge

Ninja Theory jest brytyjskim studiem deweloperskim z siedzibą w Cambridge. Gry stworzone przez tę firmę można znaleźć na konsolach stacjonarnych, komputerach osobistych i urządzeniach mobilnych. Od czerwca 2018 roku zespół znajduje się pod skrzydłami Microsoftu.

Historia

Początek działalności pod nazwą Just Add Monsters

Korzenie studia Ninja Theory sięgają marca 2000 roku, kiedy to zespół rozpoczął działalność pod nazwą Just Add Monsters. Firma została założona przez Mike'a Balla, Ninę Kristensen oraz Tameema Antoniadesa – byłych pracowników Sony Computer Entertainment (obecnie Sony Interactive Entertainment). Ekipa niezbyt długo cieszyła się niezależnością – w październiku została wykupiona przez Argonaut Games. W 2003 roku do sprzedaży trafiło pierwsze dzieło zespołu – Kung Fu Chaos, wydane jako tytuł ekskluzywny dla konsoli Xbox. Niedługo później firma-matka studia popadła w kłopoty finansowe. Zespołowi udało się jednak wyrwać spod jej skrzydeł. W tym właśnie momencie rozpoczyna się właściwa historia Ninja Theory.

Odzyskanie niezależności i długa droga do sławy

W stosunkowo krótkim czasie ekipa nawiązała współpracę z firmą Sony. Jej owocem miało być Heavenly Sword – produkcja ekskluzywna dla konsoli PlayStation 3, która trafiła na sklepowe półki w 2007 roku. Produkcja imponowała przede wszystkim doskonałą oprawą graficzną – o jej wysokiej jakości przesądziły niebywale szczegółowe animacje twarzy. Uwagę zwracała również obsada – wśród aktorów wcielających się w poszczególne postacie brylował Andy Serkis, znany między innymi z roli Golluma w filmowej trylogii Władca Pierścieni. Pomimo stosunkowo ciepłego przyjęcia ze strony recenzentów, tytułowi nie udało się odnieść finansowego sukcesu, dlatego też zespół został zmuszony do wstrzymania prac nad kontynuacją.

Na premierę kolejnego dzieła Ninja Theory gracze musieli czekać niemal trzy lata. W przeciwieństwie do Heavenly Sword, Enslaved: Odyssey to the West pojawiło się zarówno na PlayStation 3, jak i na Xboksie 360; wydanie tej produkcji wzięła na swoje barki firma Bandai Namco Entertainment. Deweloperzy postanowili trzymać się szlaku przetartego przez ich poprzednią grę – czynny udział w procesie produkcji po raz kolejny wziął Andy Serkis (który tym razem wcielił się w głównego bohatera), a rozgrywka nie odbiegała w znaczący sposób od schematu klasycznego slashera. Podobnie jak poprzedniczce, w ciągu pierwszych miesięcy od premiery grze nie udało się odnieść komercyjnego sukcesu. Ostatecznie jednak trafiła w ręce ponad miliona graczy z całego świata, a w 2013 roku zadebiutowała jej pecetowa wersja.

DmC: Devil May Cry, czyli nowe wcielenie Dantego

Z uwagi na wysoką jakość gier tworzonych przez Ninja Theory, decyzję o podjęciu współpracy ze studiem podjęła firma Capcom. W 2010 roku oficjalnie zapowiedziano reboot bestsellerowego cyklu Devil May Cry, zatytułowany DmC: Devil May Cry. W tym przypadku autorzy zdecydowali się na wprowadzenie daleko idących zmian – dotyczyły one nie tylko warstwy fabularnej i wyglądu głównego bohatera, lecz także zbudowanego od zera systemu walki. Zaproponowane przez twórców nowości nie przypadły do gustu każdemu; zagorzali fani marki zwracali uwagę przede wszystkim na fakt, że poprzednie odsłony cyklu działały w 60 klatkach na sekundę, podczas gdy omawiana produkcja oferowała animację na poziomie 30 fps. Tytuł trafił na PlayStation 3 oraz Xboksa 360 w 2013 roku, a rok później doczekał się remastera o podtytule Definitive Edition, przygotowanego przez polską firmę QLOC. Warto odnotować, że w tym samym roku do sprzedaży trafiło również Fightback, czyli pierwsza gra mobilna w portfolio Ninja Theory, która jednak przeszła bez większego echa.

Poszukiwanie nowej ścieżki

Kolejne lata działalności studio poświęciło na poszukiwanie nowych rozwiązań. W 2017 roku światło dzienne ujrzało DEXED, czyli strzelanina na szynach opracowana z myślą o goglach wirtualnej rzeczywistości. Oprócz tego od 2014 roku studio pracuje nad Hellblade: Senua's Sacrifice (znanym początkowo jako Hellblade), zapowiedzianym podczas targów gamescom w 2014 roku.

Pod wieloma względami jest to jeden z najbardziej ambitnych projektów w dorobku zespołu. Akcja gry została osadzona w świecie rodem z celtyckiej mitologii, a główna bohaterka – Senua – cierpi na zaburzenia psychiczne. By prawidłowo oddać niedogodności, jakie wiążą się ze stanem protagonistki, autorzy odbyli szereg konsultacji z lekarzami, a także z osobami chorymi między innymi na schizofrenię. Pozycja zadebiutowała na PlayStation 4 i komputerach osobistych w sierpniu 2017 roku. 11 kwietnia 2018 trafiła na Xboksa One, z kolei rok później – na Nintendo Switch (konwersja na platformę giganta z Kioto powstała we współpracy z polską firmą QLOC). Gra odniosła spektakularny sukces komercyjny i artystyczny oraz zdobyła liczne nagrody.

Pod skrzydłami Microsoftu

W czerwcu 2018 roku firma Microsoft poinformowała, że Ninja Theory przeszło pod jej skrzydła. Studio miało jednak zachować pełną swobodę twórczą.

Pierwszym projektem opracowanym przez omawiany zespół po tej zmianie było zapowiedziane rok później Bleeding Edge, czyli multiplayerowa gra akcji, oparta na walce w zwarciu dwóch czteroosobowych drużyn. Produkcja zadebiutowała na komputerach osobistych oraz Xboksie One 24 marca 2020 roku.

W międzyczasie, bo w grudniu 2019 roku, Ninja Theory pokazało światu grę Senua’s Saga: Hellblade II. Choć zadaniem owego tytułu było zaprezentowanie możliwości konsoli nowej generacji Microsoftu, czyli Xboksa Series X, miał on trafić również na komputery osobiste. Styczeń 2020 roku przyniósł natomiast zapowiedź jeszcze jednego projektu omawianego zespołu. Project: MARA opisywano jako eksperymentalny horror ukazujący graczom mentalną grozę, a tworząc go, zespół opierał się m.in. na badaniach naukowych.

Gra Senua’s Saga: Hellblade II trafiła do sprzedaży w maju 2024 roku. Produkcja zadebiutowała przy akompaniamencie wysokich ocen od branżowych mediów, których średnia według serwisu Metacritic wynosiła 81/100 (zarówno dla wersji na Xboksy Series X/S, jak i dla wydania na PC). Niestety w parze z wysokimi notami nie szła równie wysoka popularność, a przynajmniej nie na komputerach osobistych. Dość powiedzieć, że w szczytowym momencie dnia premiery, w Senua’s Saga: Hellblade II jednocześnie bawiło się niespełna 4000 użytkowników Steama (za SteamDB). Stanowiło to wynik gorszy od tego, jaki osiągnął powszechnie uważany za komercyjną porażkę Redfall (którego debiut przyciągnął ponad 6000 graczy na Steamie). Warto jednak odnotować, że recenzje, które w okolicach premiery drugi Hellblade otrzymał od graczy na Steamie, były „bardzo pozytywne”.

W międzyczasie, bo w kwietniu 2024 roku, pojawiły się początkowo nieoficjalne doniesienia, zgodnie z którymi szeregi Ninja Theory miał opuścić jeden z założycieli studia – Tameem Antoniades. Niedługo później zostały one potwierdzone przez samego zainteresowanego, który przyznał, że planował odejść z zespołu tuż po premierze pierwszego Hellblade’a, jednak ostatecznie zdecydował się zagrzać w nim miejsce jeszcze przez dwa lata, by pomóc w jego przejściu pod skrzydła giganta z Redmond. Ponadto w maju 2024 roku zaczęły krążyć pogłoski, zgodnie z którymi studio miało otrzymać od swojej firmy-matki „zielone światło” na przygotowanie jeszcze jednego (poza Project Mara) projektu.

Gry w produkcji

Lista wszystkich gier będących w produkcji przez Ninja Theory.

Wyprodukowane gry

Lista wszystkich gier wyprodukowanych przez Ninja Theory.

Ninja Theory jest brytyjskim studiem deweloperskim z siedzibą w Cambridge. Gry stworzone przez tę firmę można znaleźć na konsolach stacjonarnych, komputerach osobistych i urządzeniach mobilnych. Od czerwca 2018 roku zespół znajduje się pod skrzydłami Microsoftu.

Historia

Początek działalności pod nazwą Just Add Monsters

Korzenie studia Ninja Theory sięgają marca 2000 roku, kiedy to zespół rozpoczął działalność pod nazwą Just Add Monsters. Firma została założona przez Mike'a Balla, Ninę Kristensen oraz Tameema Antoniadesa – byłych pracowników Sony Computer Entertainment (obecnie Sony Interactive Entertainment). Ekipa niezbyt długo cieszyła się niezależnością – w październiku została wykupiona przez Argonaut Games. W 2003 roku do sprzedaży trafiło pierwsze dzieło zespołu – Kung Fu Chaos, wydane jako tytuł ekskluzywny dla konsoli Xbox. Niedługo później firma-matka studia popadła w kłopoty finansowe. Zespołowi udało się jednak wyrwać spod jej skrzydeł. W tym właśnie momencie rozpoczyna się właściwa historia Ninja Theory.

Odzyskanie niezależności i długa droga do sławy

W stosunkowo krótkim czasie ekipa nawiązała współpracę z firmą Sony. Jej owocem miało być Heavenly Sword – produkcja ekskluzywna dla konsoli PlayStation 3, która trafiła na sklepowe półki w 2007 roku. Produkcja imponowała przede wszystkim doskonałą oprawą graficzną – o jej wysokiej jakości przesądziły niebywale szczegółowe animacje twarzy. Uwagę zwracała również obsada – wśród aktorów wcielających się w poszczególne postacie brylował Andy Serkis, znany między innymi z roli Golluma w filmowej trylogii Władca Pierścieni. Pomimo stosunkowo ciepłego przyjęcia ze strony recenzentów, tytułowi nie udało się odnieść finansowego sukcesu, dlatego też zespół został zmuszony do wstrzymania prac nad kontynuacją.

Na premierę kolejnego dzieła Ninja Theory gracze musieli czekać niemal trzy lata. W przeciwieństwie do Heavenly Sword, Enslaved: Odyssey to the West pojawiło się zarówno na PlayStation 3, jak i na Xboksie 360; wydanie tej produkcji wzięła na swoje barki firma Bandai Namco Entertainment. Deweloperzy postanowili trzymać się szlaku przetartego przez ich poprzednią grę – czynny udział w procesie produkcji po raz kolejny wziął Andy Serkis (który tym razem wcielił się w głównego bohatera), a rozgrywka nie odbiegała w znaczący sposób od schematu klasycznego slashera. Podobnie jak poprzedniczce, w ciągu pierwszych miesięcy od premiery grze nie udało się odnieść komercyjnego sukcesu. Ostatecznie jednak trafiła w ręce ponad miliona graczy z całego świata, a w 2013 roku zadebiutowała jej pecetowa wersja.

DmC: Devil May Cry, czyli nowe wcielenie Dantego

Z uwagi na wysoką jakość gier tworzonych przez Ninja Theory, decyzję o podjęciu współpracy ze studiem podjęła firma Capcom. W 2010 roku oficjalnie zapowiedziano reboot bestsellerowego cyklu Devil May Cry, zatytułowany DmC: Devil May Cry. W tym przypadku autorzy zdecydowali się na wprowadzenie daleko idących zmian – dotyczyły one nie tylko warstwy fabularnej i wyglądu głównego bohatera, lecz także zbudowanego od zera systemu walki. Zaproponowane przez twórców nowości nie przypadły do gustu każdemu; zagorzali fani marki zwracali uwagę przede wszystkim na fakt, że poprzednie odsłony cyklu działały w 60 klatkach na sekundę, podczas gdy omawiana produkcja oferowała animację na poziomie 30 fps. Tytuł trafił na PlayStation 3 oraz Xboksa 360 w 2013 roku, a rok później doczekał się remastera o podtytule Definitive Edition, przygotowanego przez polską firmę QLOC. Warto odnotować, że w tym samym roku do sprzedaży trafiło również Fightback, czyli pierwsza gra mobilna w portfolio Ninja Theory, która jednak przeszła bez większego echa.

Poszukiwanie nowej ścieżki

Kolejne lata działalności studio poświęciło na poszukiwanie nowych rozwiązań. W 2017 roku światło dzienne ujrzało DEXED, czyli strzelanina na szynach opracowana z myślą o goglach wirtualnej rzeczywistości. Oprócz tego od 2014 roku studio pracuje nad Hellblade: Senua's Sacrifice (znanym początkowo jako Hellblade), zapowiedzianym podczas targów gamescom w 2014 roku.

Pod wieloma względami jest to jeden z najbardziej ambitnych projektów w dorobku zespołu. Akcja gry została osadzona w świecie rodem z celtyckiej mitologii, a główna bohaterka – Senua – cierpi na zaburzenia psychiczne. By prawidłowo oddać niedogodności, jakie wiążą się ze stanem protagonistki, autorzy odbyli szereg konsultacji z lekarzami, a także z osobami chorymi między innymi na schizofrenię. Pozycja zadebiutowała na PlayStation 4 i komputerach osobistych w sierpniu 2017 roku. 11 kwietnia 2018 trafiła na Xboksa One, z kolei rok później – na Nintendo Switch (konwersja na platformę giganta z Kioto powstała we współpracy z polską firmą QLOC). Gra odniosła spektakularny sukces komercyjny i artystyczny oraz zdobyła liczne nagrody.

Pod skrzydłami Microsoftu

W czerwcu 2018 roku firma Microsoft poinformowała, że Ninja Theory przeszło pod jej skrzydła. Studio miało jednak zachować pełną swobodę twórczą.

Pierwszym projektem opracowanym przez omawiany zespół po tej zmianie było zapowiedziane rok później Bleeding Edge, czyli multiplayerowa gra akcji, oparta na walce w zwarciu dwóch czteroosobowych drużyn. Produkcja zadebiutowała na komputerach osobistych oraz Xboksie One 24 marca 2020 roku.

W międzyczasie, bo w grudniu 2019 roku, Ninja Theory pokazało światu grę Senua’s Saga: Hellblade II. Choć zadaniem owego tytułu było zaprezentowanie możliwości konsoli nowej generacji Microsoftu, czyli Xboksa Series X, miał on trafić również na komputery osobiste. Styczeń 2020 roku przyniósł natomiast zapowiedź jeszcze jednego projektu omawianego zespołu. Project: MARA opisywano jako eksperymentalny horror ukazujący graczom mentalną grozę, a tworząc go, zespół opierał się m.in. na badaniach naukowych.

Gra Senua’s Saga: Hellblade II trafiła do sprzedaży w maju 2024 roku. Produkcja zadebiutowała przy akompaniamencie wysokich ocen od branżowych mediów, których średnia według serwisu Metacritic wynosiła 81/100 (zarówno dla wersji na Xboksy Series X/S, jak i dla wydania na PC). Niestety w parze z wysokimi notami nie szła równie wysoka popularność, a przynajmniej nie na komputerach osobistych. Dość powiedzieć, że w szczytowym momencie dnia premiery, w Senua’s Saga: Hellblade II jednocześnie bawiło się niespełna 4000 użytkowników Steama (za SteamDB). Stanowiło to wynik gorszy od tego, jaki osiągnął powszechnie uważany za komercyjną porażkę Redfall (którego debiut przyciągnął ponad 6000 graczy na Steamie). Warto jednak odnotować, że recenzje, które w okolicach premiery drugi Hellblade otrzymał od graczy na Steamie, były „bardzo pozytywne”.

W międzyczasie, bo w kwietniu 2024 roku, pojawiły się początkowo nieoficjalne doniesienia, zgodnie z którymi szeregi Ninja Theory miał opuścić jeden z założycieli studia – Tameem Antoniades. Niedługo później zostały one potwierdzone przez samego zainteresowanego, który przyznał, że planował odejść z zespołu tuż po premierze pierwszego Hellblade’a, jednak ostatecznie zdecydował się zagrzać w nim miejsce jeszcze przez dwa lata, by pomóc w jego przejściu pod skrzydła giganta z Redmond. Ponadto w maju 2024 roku zaczęły krążyć pogłoski, zgodnie z którymi studio miało otrzymać od swojej firmy-matki „zielone światło” na przygotowanie jeszcze jednego (poza Project Mara) projektu.

Wydane gry

Lista wszystkich gier wydanych przez Ninja Theory.

Wiadomości o firmie Ninja Theory

Nowa wersja kontynuacji hitu Xbox Game Studios debiutuje na PlayStation 5 i w Game Pass. Na PC i Xboxach można ją mieć za darmo

Nowa wersja kontynuacji hitu Xbox Game Studios debiutuje na PlayStation 5 i w Game Pass. Na PC i Xboxach można ją mieć za darmo

Nowej wersji, a także premiery na PlayStation 5 doczekała się gra Senua's Saga: Hellblade II. Na PC i Xboksach można otrzymać dostęp do darmowej aktualizacji z nowościami.

gry

Krystian Pieniążek

12 sierpnia 2025 10:00

Nowa wersja kontynuacji hitu Xbox Game Studios debiutuje na PlayStation 5 i w Game Pass. Na PC i Xboxach można ją mieć za darmo
Gears of War: Reloaded i Senua's Saga: Hellblade 2 Enhanced będą błyszczeć w Xbox Game Pass w sierpniu

Gears of War: Reloaded i Senua's Saga: Hellblade 2 Enhanced będą błyszczeć w Xbox Game Pass w sierpniu

Sierpień upłynie dla abonentów PC oraz Xbox Game Pass przede wszystkim pod znakiem dwóch głośnych tytułów wydanych przez Microsoft. Niemniej coś dla siebie znajdują również osoby chcące zasmakować życia na farmie, a także fani futbolu amerykańskiego.

gry

Krystian Pieniążek

28 lipca 2025 10:15

Gears of War: Reloaded i Senua's Saga: Hellblade 2 Enhanced będą błyszczeć w Xbox Game Pass w sierpniu
Hellblade 2 zmierza na PlayStation 5 w wersji ulepszonej. Deweloper podał datę premiery

Hellblade 2 zmierza na PlayStation 5 w wersji ulepszonej. Deweloper podał datę premiery

Kolejny ekskluzywny tytuł Xboxa trafi na konsole PlayStation. Całkiem niedługo na urządzeniach Sony zadebiutuje Senua's Saga: Hellblade 2 od studia Ninja Theory.

gry

Maciej Gaffke

25 czerwca 2025 15:49

Hellblade 2 zmierza na PlayStation 5 w wersji ulepszonej. Deweloper podał datę premiery
Nominacje do BAFTA 2025 z licznymi niespodziankami. Gracze wybiorą najbardziej wpływową grę wszech czasów

Nominacje do BAFTA 2025 z licznymi niespodziankami. Gracze wybiorą najbardziej wpływową grę wszech czasów

Poznaliśmy gry nominowane do nagród BAFTA 2025. Tytuł, który otrzymał ich najwięcej, nie ma szans zostać najlepszą produkcją 2024 roku. Ponadto gracze wybiorą najbardziej wpływową grę wszech czasów.

gry

Hubert Śledziewski

4 marca 2025 18:16

Nominacje do BAFTA 2025 z licznymi niespodziankami. Gracze wybiorą najbardziej wpływową grę wszech czasów
Hellblade 3 bądź inna nowa gra Ninja Theory może zaoferować dużo bardziej zaawansowany system walki niż dotychczasowe gry z Senuą

Hellblade 3 bądź inna nowa gra Ninja Theory może zaoferować dużo bardziej zaawansowany system walki niż dotychczasowe gry z Senuą

Ninja Theory poszukuje nowych projektantów walk, którzy dobrze rozumieją mechaniki stosowane w przygodowych grach akcji TPP, a zarazem potrafią dostosować je do wymogów narracji. Niewykluczone, że studio pracuje nad Hellblade 3.

gry

Krzysztof Kałuziński

1 marca 2025 11:38

Hellblade 3 bądź inna nowa gra Ninja Theory może zaoferować dużo bardziej zaawansowany system walki niż dotychczasowe gry z Senuą
Microsoft pokazał model AI potrafiący zastąpić silnik gier. Poznajcie Muse

Microsoft pokazał model AI potrafiący zastąpić silnik gier. Poznajcie Muse

Microsoft pochwalił się modelem AI, który potrafi w czasie rzeczywistym generować grafikę gry, reagując równocześnie na interakcje gracza z jej elementami.

gry

Adrian Werner

20 lutego 2025 10:27

Microsoft pokazał model AI potrafiący zastąpić silnik gier. Poznajcie Muse
Dane sprzedażowe z USA potwierdziły, że Hellblade 2 poniosło dotkliwą porażkę

Dane sprzedażowe z USA potwierdziły, że Hellblade 2 poniosło dotkliwą porażkę

Dane z amerykańskiego rynku gier potwierdziły przypuszczenia graczy - Senua’s Saga: Hellblade II sprzedało się fatalnie.

gry

Adrian Werner

9 lipca 2024 13:23

Dane sprzedażowe z USA potwierdziły, że Hellblade 2 poniosło dotkliwą porażkę
Rozczarowująca premiera Hellblade 2 na Steam. Gra zaliczyła gorszy debiut niż Hi-Fi Rush i Redfall

Rozczarowująca premiera Hellblade 2 na Steam. Gra zaliczyła gorszy debiut niż Hi-Fi Rush i Redfall

Jedna z najważniejszych tegorocznych gier ze stajni Xboxa, Senua's Saga: Hellblade II, zawodzi na Steamie. Tytuł od studia Ninja Theory zaliczył gorszy start na platformie firmy Valve niż Hi-Fi Rush czy Redfall.

gry

Marcin Przała

22 maja 2024 20:32

Rozczarowująca premiera Hellblade 2 na Steam. Gra zaliczyła gorszy debiut niż Hi-Fi Rush i Redfall
Gracze wymyślili, jak wyłączyć denerwujące czarne paski w Hellblade 2

Gracze wymyślili, jak wyłączyć denerwujące czarne paski w Hellblade 2

Denerwuje was letterboxing w grze Senua’s Saga: Hellblade II? Fani wykombinowali, jak go wyłączyć, tak aby gra wypełniała cały ekran Waszego monitora.

gry

Adrian Werner

22 maja 2024 13:56

Gracze wymyślili, jak wyłączyć denerwujące czarne paski w Hellblade 2
Pierwsze recenzje Hellblade 2 wskazują, że to wspaniała, choć krótka opowieść. Zobaczcie porównanie graficzne starej i nowej wersji gry

Pierwsze recenzje Hellblade 2 wskazują, że to wspaniała, choć krótka opowieść. Zobaczcie porównanie graficzne starej i nowej wersji gry

Do sieci trafiły pierwsze recenzje Senua’s Saga: Hellblade II. Większość z nich chwali tę produkcję, choć nie brakuje także głosów bardzo krytycznych. Rzućcie też okiem na nowe materiały video o grze.

gry

Adrian Werner

21 maja 2024 14:21

Pierwsze recenzje Hellblade 2 wskazują, że to wspaniała, choć krótka opowieść. Zobaczcie porównanie graficzne starej i nowej wersji gry

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl