Paradox zarzeka się, że tym razem odrobił pracę domową i premiera nowego dodatku do strategii Crusader Kings 3 przebiegnie bez problemu
Według twórców Crusader Kings 3 nadchodzący dodatek All Under Heaven nie zepsuje produkcji. Deweloperzy są zadowoleni z optymalizacji DLC i informują o zmianie wymagań sprzętowych gry.

Fani strategii od firmy Paradox Interactive nie bez przyczyny są pełni obaw odnośnie do nadchodzącego dodatku do Crusader Kings 3. All Under Heaven jest bowiem bardzo ambitnym projektem, który wprowadzi do produkcji kilka ogromnych map oraz inne istotne funkcje (jak system Jedwabnego Szlaku). Ma to być największe rozszerzenie do „trójki”, co może sugerować masę błędów i problemów z optymalizacją na premierę, gdyż w ostatnim czasie wydawcy zdarzały się wpadki mocno irytujące graczy.
All Under Heaven będzie jednak pod tym względem inne. Przynajmniej tak twierdzą deweloperzy, którzy chcą uspokoić i zapewnić fanów, że prace nad ogromnym DLC przebiegają bardzo dobrze, a na premierę dodatek będzie działał świetnie zarówno na starszych jak i nowszych sprzętach.
Jako że rozszerzenie imponuje skalą, niesie za sobą nowe wyzwania w kwestiach technicznych dla twórców, którzy chcą jak najlepiej je dopracować.
Dzięki All Under Heaven [podstawowa – dop. red.] gra stanie się o jakieś 30–40% obszerniejsza pod względem dostępnych terenów i grywalnych postaci. [...] Poza liczbą funkcji większą niż w jakimkolwiek innym DLC, największym wyzwaniem dla szybkości symulacji [ang. simulation tick speed] jest wprowadzenie dwóch subkontynentów. Zarówno Azja Wschodnia, jak i Azja Południowo-Wschodnia to ogromne dodatki do świata, które musimy symulować w grze – twierdzi Joel Hanson, reżyser techniczny zespołu odpowiedzialnego za CK3.
Deweloperzy w obszernym artykule omówili wpływ nowych funkcji na działanie gry oraz to, jak pracują nad optymalizacją DLC. Samo wprowadzenie Azji do Crusader Kings 3 miało znacząco wpłynąć na płynność produkcji, a oprócz „typowych dla niezoptymalizowanych nowych funkcji” 20-procentowych spowolnień, problemów przysporzył deweloperom 32-procentowy wzrost liczby władców.
Twórcy twierdzą, że na kilka tygodni przed premierą All Under Heaven są na ostatnim etapie wdrażania zmian. Udało im się osiągnąć „znaczące ulepszenia wydajności”, co miały potwierdzić liczne testy na różnych sprzętach.
Warto przy tym zauważyć, iż przy okazji dopracowywania DLC deweloperzy zmienili minimalne wymagania sprzętowe Crusader Kings 3. Teraz rekomendowane są procesor Intel i5-750 / AMD FX-4300 i 8 GB pamięci RAM, a wcześniej wystarczały CPU pokroju Intel Core i3-2120 / AMD FX-6350 i 6 GB pamięci RAM.
To, czy Paradox rzeczywiście zadbał o optymalizację poprzez przeprowadzenie odpowiednich testów, zweryfikują gracze po premierze dodatku. All Under Heaven zadebiutuje 28 października na PC.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- DLC i dodatki
- Paradox Interactive
- optymalizacja (gry)
- grand strategy games
- Crusader Kings (marka)
- PC
Komentarze czytelników
Nirgar Pretorianin

No się nie dziwię że im świetnie wyszła optymalizacja XD
Zmienili se ustawienia minimalnych i gitara XD
Sorkvild19 Konsul

Nie no, mapa zostaje powiększona o jakąś 1/3 i dojdą kolejne tysiące postaci. Bardzo wątpię, żeby faktycznie optymalizacyjnie wszystko grało. Gry paradoxu są tak przewrotne zresztą, że w wymaganiach sprzętowych zalecane to są dobre na początku gry a po godzinie albo dwóch grania to już trzeba 2x mocniejszy sprzęt by działało jak na początku. Te gry są zwyczajnie słabo zoptymalizowane i tyle. Takie CK3 jeszcze całkiem dobrze działa na szczęście, ale optymalizacja Victoria 3 i Stellaris to jakiś chory żart. Ja nawet nie chce myśleć jak będzie działał EU5...